MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
mathieudc
Always welcome! Inderdaad simpel, maar je moet het eerst vinden.

Dardan
Dardan is terug, vroeger gekend als eazyfan.

En ik zit vandaag precies 3 jaar op MusicMeter

Kingsnake
Dardan schreef:
Dardan is terug, vroeger gekend als eazyfan.

En ik zit vandaag precies 3 jaar op MusicMeter

dus?

is dat feedback of een klacht?

stuart
..t' Is een opmerking....

Ik weet niet wat de haalbaarheid is van je idee, maar ik vind het zelf ook best jammer dat er zo weinig wordt gedaan met labels op de site.

Sowieso klein verzoek wat betreft de labelpagina's: Zouden de albums niet op releasedatum geselecteerd kunnen worden in plaats van op alfabetische volgorde?

Dat worden ze toch al?

Kingsnake
Er zit wel wat in.
Vooral voor wat betreft kleinere labels, die zijn vaak gespecificeerder en zo kan er ook snel nieuwe muziek ontdekt worden.
Als een gebruiker om een bepaalde muzieksmaak bekend staat, kan er middels zijn favoriete labels gekeken worden naar andere soortgelijke acts.

Ook is het een snelle manier om te zien, of een favoriet label, de laatste tijd nog iets leuks heeft uirgbracht.

Ik denk hierbij aan labels als Snapper, Century Media, InsideOut, Talking Loud etc.

rubuh schreef:
In De Site > Algemeen > Idee voor nieuwe functie: tabblad "Labels" op gebruikerspagina:

Beste mensen,

Even een ideetje van mijn kant. Deze site is... nou ja, we weten allemaal wat de site is. Ikzelf gebruik de site vooral om nieuwe muziek te ontdekken, en vind het altijd wel leuk om dit via labels te doen. Hier mis ik op deze site een handige tool voor. Dus: zou het niet een leuke nieuwe functie zijn om op elke gebruikerspagina een nieuw tabblad "Labels" toe te voegen?

Het is nu natuurlijk al mogelijk een label aan te klikken en zo te zien wat er allemaal op uitgekomen is, en je kan dan zelfs al een stemtabel genereren en zo zien waar je allemaal al op gestemd hebt enzo, maar het is niet echt overzichtelijk. Ik stel me zo voor dat als je op dat tabblad klikt, je dan een lijst labels te zien krijgt, hoe veel stemmen die gebruiker op dat label heeft geplaatst en wat het gemiddelde daarvan dan weer is. Je zou dan bijvoorbeeld van elk label een dropdownmenu kunnen maken (net zoals nu al bij elk album kan in lijstjes) om te zien op welke albums je gestemd hebt.

Het lijkt me dat je met een dergelijk systeem je veel makkelijker gericht naar labels op zoek kan gaan. Je kan meteen zien wat je eigen en andermans favoriete labels zijn, lijkt me tof!

Zijn er mensen die hier ook iets in zien? Mensen met goede ideeën hierover?

Groetjes, Ruben

Ja, wel leuk om iets te doen met labels op de individuele gebruikerpagina

Kingsnake schreef:
Er zit wel wat in.
Vooral voor wat betreft kleinere labels, die zijn vaak gespecificeerder en zo kan er ook snel nieuwe muziek ontdekt worden.
Als een gebruiker om een bepaalde muzieksmaak bekend staat, kan er middels zijn favoriete labels gekeken worden naar andere soortgelijke acts.

Ook is het een snelle manier om te zien, of een favoriet label, de laatste tijd nog iets leuks heeft uirgbracht.

Ik denk hierbij aan labels als Snapper, Century Media, InsideOut, Talking Loud etc.

Juist, die dingen bedoel ik. Maar ook van jezelf; ik hou wel in de gaten op welk label platen die ik luister uitgekomen zijn, maar heb toch niet echt een volledig overzicht in mijn kop zitten. Ik weet dan bijvoorbeeld dat ik affiniteit heb met acts op o.a. Constellation, Kranky, Touch & Go en n5md (althans, die namen zie ik veel voorbijkomen), maar heel veel verder kom ik toch niet. Ongetwijfeld zijn er veel meer labels waar ik het bestaan niet van afweet, maar waar wel allemaal muziek op uit komt die ik tof vind. Zeker wanneer een label inderdaad kleiner is heb ik er geen idee meer van.

pretfrit
als je in dit topic

Muziek >> Muziekgames >> Jazz Albums KO

een bericht plaats zie je dat niet terug in de algemene forumtopic updates

Je kunt ergens bij je profiel instellen of je muziekgames in je updates wilt hebben, misschien ligt het daar aan.

herman schreef:
Dat worden ze toch al?

Ze worden op jaartal gesorteerd, wanneer een label vervolgens 2 of meer albums in een jaar uitbrengt worden die vervolgens wel op alfabetische volgorde weergegeven. Zoals ik al zeg, kleine aanpassing.

het sorteren gaat op de korte termijn lijst, het "zouden we niet meer met labels moeten doen" op de lange termijn lijst

Kingsnake
mucho gracias signor

Dardan
Hoe voeg je dit alweer tezamen?

Mal Waldron & Steve Lacy en Steve Lacy & Mal Waldron

Want een echt verschil zie ik eigenlijk niet.

pretfrit
Florsi Florsa schreef:
Je kunt ergens bij je profiel instellen of je muziekgames in je updates wilt hebben, misschien ligt het daar aan.

Het was mij totaal ontgaan dat games niet meer bij de algemene updates staan

ben niet zo van de games zie

dit album en dit album is hetzelfde.

Het misverstand is min of meer ontstaan door de platenmaatschappij die in eerste instantie alleen "Dalek-i" als naam hanteerde en niet de volledige "Dalek - I Love You" of misschien zat de band er zelf wel achter; i.i.g. de twee albums zijn gelijk.

Wil even kwijt dat de site de laatste tijd echt ontzettend traag is geworden. Steeds vaker loopt het vast terwijl ik met andere sites totaal geen last heb.

Dat ervaar ik dus ook; en dan zelfs als er weinig users actief zijn.

Wellicht is het browser-afhankelijk? Ik wil ook niet teveel de Mozilla-propagandist uithangen, maar ik zat vanochtend ook met Internet Explorer op de site en merkte dat de site (en sowieso internet) daarmee een stuk langzamer werkt.

Hier werkt de site als een tierelier in ieder geval...

Mjuman schreef:
dit album en dit album is hetzelfde.

Het misverstand is min of meer ontstaan door de platenmaatschappij die in eerste instantie alleen "Dalek-i" als naam hanteerde en niet de volledige "Dalek - I Love You" of misschien zat de band er zelf wel achter; i.i.g. de twee albums zijn gelijk.

Welke van de twee is nu de juiste?

herman schreef:
(quote)

Welke van de twee is nu de juiste?

De klassieke vraag - wat is wijsheid? Hou je je aan wat er op de hoes staat (en da's niet verkeerd), zou ik zeggen de rechter (album 42810), zou herinner ik me het ook van destijds - dat ze min of meer de groepsnaam verlengd hadden.

Bij mij gaat hij juist op Mozilla Firefox zo traag als wat en op Internet Explorer 7 gewoon snel.

herman schreef:
Wellicht is het browser-afhankelijk? Ik wil ook niet teveel de Mozilla-propagandist uithangen, maar ik zat vanochtend ook met Internet Explorer op de site en merkte dat de site (en sowieso internet) daarmee een stuk langzamer werkt.

Hier werkt de site als een tierelier in ieder geval...

Merk ook op de gekste momenten (dat je niet verwacht, midden op de dag) vertraging; en het is iets tvan de laatste paar dagen; upgrade uitgevoerd?

Waarom is er geen linkje naar een statistiek (aantal users op de site, verkeer etc.)?

Ik heb dit album toegevoegd. Maar als ik op de artiestenpagina klik zie ik niks staan.

Snelheidsproblemen zijn vervelend, maar ik merk persoonlijk geen vertraging. Hooguit op de gemiddelde drukke zondagavond waarop je merkt dat de pagina's er net niet meteen staan, maar een paar millisecondes later dan normaal.

Zolang er mensen zijn die geen last hebben kan het de site niet zijn, als de site traag of de server druk is, heeft iedereen hier last van. Problemen zitten waarschijnlijk dus ergens op de route tussen de server en de computer van sommigen van jullie, en daar kan ik verder geen invloed op uitoefenen helaas.

Mjuman schreef:
Waarom is er geen linkje naar een statistiek (aantal users op de site, verkeer etc.)?

Want de site moet vol staan met allerlei linkjes naar alle informatie die maar te bedenken is?

jelmer19 schreef:
Ik heb dit album toegevoegd. Maar als ik op de artiestenpagina klik zie ik niks staan.

gelijk even gefixed

Jordy schreef:
Problemen zitten dus ergens op de route tussen de server en de computer van sommigen van jullie, en daar kan ik verder geen invloed op uitoefenen helaas.

Toch wel apart dat ik met andere sites totaal geen problemen heb en hier wel?
Het zal ongetwijfeld IE7 zijn dan denk ik.. (nu draait het als een tierelier bv.)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:29 uur

geplaatst: vandaag om 02:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.