De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 13 februari 2009, 19:35 uur
Dat lijkt mij sterk, ik denk dat het oorzaak ligt bij tijdelijke problemen op de route tussen jullie provider en de server.
0
geplaatst: 13 februari 2009, 19:40 uur
Mensen met een Mac zouden bij traagheid eens in de terminal "traceroute www.musicmeter.nl" moeten typen, en het resultaat hiervan plaatsen. Je ziet dan de route die pakketjes moeten afleggen om van de server bij jouw computer te komen.
Hoe dit in Windows moet weet ik niet.
0
geplaatst: 14 februari 2009, 01:03 uur
Jordy schreef:
Mensen met een Mac zouden bij traagheid eens in de terminal "traceroute www.musicmeter.nl" moeten typen, en het resultaat hiervan plaatsen. Je ziet dan de route die pakketjes moeten afleggen om van de server bij jouw computer te komen.
Ik zou zeggen ff pingen in een dos-box (krijg je responstijd en latency te zien), maar sinds Fietstas ben ik ook de weg kwijt.
0
geplaatst: 14 februari 2009, 18:56 uur
Wat doet deze box op de site........?
Dit zijn gewoon hun 3 studio albums in 1 box zonder extra of bonus nummers.........
Dit zijn gewoon hun 3 studio albums in 1 box zonder extra of bonus nummers.........
0
CHIEP (crew)
geplaatst: 15 februari 2009, 01:53 uur
Dit is volgens mij gewoon een maxi-single. Geen idee trouwens wat die "EP" in de titel staat te doen, want ik kan geen enkele cover vinden waar het woord wordt vermeld.
0
tangmaster
geplaatst: 15 februari 2009, 14:17 uur
CHIEP schreef:
Dit is volgens mij gewoon een maxi-single. Geen idee trouwens wat die "EP" in de titel staat te doen, want ik kan geen enkele cover vinden waar het woord wordt vermeld.
http://www.cduniverse.com/search/xx/music/pid/3558252/a/Handbags+&+Gladrags+EP.htm
Amazon.com: Handbags & Gladrags EP: Stereophonics: Music
In beide gevallen hebben ze het hier toch echt over een EP.
0
Dardan
geplaatst: 16 februari 2009, 19:57 uur
Dit klopt toch niet?
Bill Evans
Bill Evans en Bill Evans Trio zijn (in mijn ogen) toch duidelijk 2 verschillende artiesten.
Bill Evans
Bill Evans en Bill Evans Trio zijn (in mijn ogen) toch duidelijk 2 verschillende artiesten.
0
geplaatst: 16 februari 2009, 22:09 uur
Misschien voor op de lijst:
Er zit een vreemde inconsequentie in de uitklapmenuutjes van alle (al dan niet persoonlijke) toplijsten. Bij de nummer 1 (bij de top250 ook de nummer 51, 101, 151 en 201 dus), die automatisch is uitgeklapt, kun je op het label klikken. Als je een plaat die niet automatisch is uitgeklapt toch uitklapt, kan dat niet.
Snapt u 'm? Moeilijk uit te leggen enzo
Er zit een vreemde inconsequentie in de uitklapmenuutjes van alle (al dan niet persoonlijke) toplijsten. Bij de nummer 1 (bij de top250 ook de nummer 51, 101, 151 en 201 dus), die automatisch is uitgeklapt, kun je op het label klikken. Als je een plaat die niet automatisch is uitgeklapt toch uitklapt, kan dat niet.
Snapt u 'm? Moeilijk uit te leggen enzo

0
geplaatst: 17 februari 2009, 01:59 uur
George Thorogood staat als solo artiest met een aantal albums bij music meter en ook als George Thorogood and the Destroyers.
Is het mogelijk dat er bij George Thorogood een link komt te staan naar Geroge Thorogood and the Destroyers (bij groepen/samenwerkingen), zoals ook bij andere artiesten (en andersom)?
Is het mogelijk dat er bij George Thorogood een link komt te staan naar Geroge Thorogood and the Destroyers (bij groepen/samenwerkingen), zoals ook bij andere artiesten (en andersom)?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 februari 2009, 09:20 uur
Kees-Jan schreef:
George Thorogood staat als solo artiest met een aantal albums bij music meter en ook als George Thorogood and the Destroyers.
Is het dan niet afdoende om "George Thorogood and the Destroyers" als alternatieve artiestennaam van "George Thorogood" te schrappen? (ervan uitgaand dat het inderdaad om twee verschillende 'bands' gaat)
0
geplaatst: 17 februari 2009, 13:28 uur
Kees-Jan schreef:
Casartelli schreef:
Is het dan niet afdoende om "George Thorogood and the Destroyers" als alternatieve artiestennaam van "George Thorogood" te schrappen? (ervan uitgaand dat het inderdaad om twee verschillende 'bands' gaat)
Ik vind het ook best als alle CD's die George Thorogood heeft uitgebracht onder één artiestennaam komen te staan (ik zou dan kiezen voor George Thorogood and the Destroyers, omdat verreweg de meeste CD's onder deze naam zijn uitgebracht en dit ook de naam is waaronder deze artiesten op dit moment opereren).
Het vervelende op dit moment is dat er twee plekken zijn waar CD's van deze artiest staan, die niet onderling aan elkaar gelinkt zijn.
0
Kingsnake
geplaatst: 17 februari 2009, 13:31 uur
Het lijkt mij niet de bedoeling dat een solo-artiest en een groep/samenwrking waar hij/zij deel van uitmaakt(e) in een rijtje komen.
Dan zou je de persoon lid van de band moeten maken.
Kijkeens als voorbeeld bij Zappa en Zappa & The Mothers...
0
Kingsnake
geplaatst: 17 februari 2009, 13:33 uur
Dardan schreef:
Dit klopt toch niet?
Bill Evans
Dit klopt toch niet?
Bill Evans
Dit zou ook niet mogen.
0
tangmaster
geplaatst: 17 februari 2009, 14:18 uur
Edsel - Techniques of Speed Hypnosis (1995)
Hierboven staat ie goed.
En de onder is dubbel
Hierboven staat ie goed.
En de onder is dubbel
0
geplaatst: 17 februari 2009, 14:27 uur
tangmaster schreef:
En de onder is dubbel
En de onder is dubbel
De dubbele is nu weg!
Kingsnake schreef:
Deze endeze zijn precies het zelfde album. Echter is de tweede een re-issue (met een bonusceedee en een ander hoesje). Maar deze band heeft toch echt maar één officiele ceedee uitgebracht.
Deze endeze zijn precies het zelfde album. Echter is de tweede een re-issue (met een bonusceedee en een ander hoesje). Maar deze band heeft toch echt maar één officiele ceedee uitgebracht.
Klopt, de reissue is nu weg en ik heb de nieuwe tracks als bonus geplaatst bij de originele uitgave: Doctor Butcher - Doctor Butcher (1995)
0
geplaatst: 17 februari 2009, 15:36 uur
Kingsnake schreef:
Het lijkt mij niet de bedoeling dat een solo-artiest en een groep/samenwrking waar hij/zij deel van uitmaakt(e) in een rijtje komen.
Dit lijkt mij ook de meest logische oplossing. Alleen nu nog een moderator vinden die dit uitvoert
.
0
geplaatst: 17 februari 2009, 23:37 uur
Nee hoor. Indienen wel, maar doorvoeren niet. 
Het Bill Evans Trio ontkoppeld als alternatieve artiestennaam van Bill Evans en bij George Thorogood and the Destroyers de bandleden aangemaakt.

Het Bill Evans Trio ontkoppeld als alternatieve artiestennaam van Bill Evans en bij George Thorogood and the Destroyers de bandleden aangemaakt.
0
pretfrit
geplaatst: 18 februari 2009, 08:47 uur
L_T_B schreef:
Het Bill Evans Trio ontkoppeld als alternatieve artiestennaam van Bill Evans
Het Bill Evans Trio ontkoppeld als alternatieve artiestennaam van Bill Evans
"foute" aktie, ik ga hem veranderen en uitleggen waarom dat niet klopt
0
geplaatst: 18 februari 2009, 09:01 uur
Kun je dan niet voor artiesten die verschillende trio's, kwartetten enz. tegelijkertijd onderhouden die trio's (of whatever) weer van elkaar loskoppelen d.m.v. romijnse cijfers?
0
pretfrit
geplaatst: 18 februari 2009, 09:11 uur
Kingsnake schreef:
Dit zou ook niet mogen.
Dit zou ook niet mogen.
het begrip trio. quartet, sextet heeft in de jazz niet dezelfde betekenis als "band"of "groep" in de pop/rock ze zijn van continuu wissellende samenstelling...alleen de bandleider is het vaste gegeven. Sommige labels vermelden altijd uit hoeveel personen de groep bestaat (steeplechase b.v.) en ander labels nooit of zelden.(blue note)dan heb je ook nog labels die de band naam voor naam op de hoes vermelden (ecm)
daarom is het de gewoonte om onder bandleider te rangschikken...anders wordt het een zooitje...ik ben daar de laatste tijd qua jazz een beetje orde in aan het aanbrengen hier op mume
het trio van evans b.v. heeft zover ik kan nagaan 5 verschillende samenstellingen gehad. daarnaast zijn de "Bill Evans" allbums op deze site ook in trio verband opgenomen (op een paar soloalbums na)
het is dus bandleider + aantal personen. rangschikken onder bandleider.
RYM, Allmusic, discogs...allemaal rangschikken ze in het geval van trio'd quintetten, sextetten etc onder bandleider.
in het geval van een samenwerking (naam & naam) en (naam/naam/naam/naam) (naam and the naam) rangschik je onder samenwerking
ik ga deze discussie verder niet met users voeren, zal ze met de crew overleggen...maar a.u.b. het lijkt er weer op dat ik voor jan snot heb zitten werken als hier geen uitsluitsel over komt

0
Kingsnake
geplaatst: 18 februari 2009, 09:24 uur
Klopt inderdaad, nu ik erover nadenk.
Miles Davis heeft mindere kwintetten gehad.
Miles Davis heeft mindere kwintetten gehad.
0
pretfrit
geplaatst: 18 februari 2009, 09:41 uur
Jesse schreef:
Kun je dan niet voor artiesten die verschillende trio's, kwartetten enz. tegelijkertijd onderhouden die trio's (of whatever) weer van elkaar loskoppelen d.m.v. romijnse cijfers?
niet doen...veel te veel werk en het systeem zoals ik het nu doe is het meest logische en zo in te passen..
bovendien ga jij alle samenstellingen van trio's quintetten sextetten en weet ik veel wat van de (pak hem beet) 10000 jazzalbums op mume uitzoeken?

0
geplaatst: 18 februari 2009, 16:04 uur
Kunnen mensen die al langer dan een jaar niet ingelogd zijn een waarschuwingsmail krijgen en als ze daar niet op reageren ze dan verwijdert worden. Dan krijg je een eerlijkere top 250 volgens mij. Weet niet of ik dit hier moet melden, maar kan niet zo goed vinden waar anders
0
geplaatst: 18 februari 2009, 22:50 uur
De site doet al een tijdje raar bij het album: Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx.
0
geplaatst: 19 februari 2009, 18:54 uur
Het invoeren van een top tien doet ook wat moeilijk. Met momenten gaat je geselecteerde album gewoon weg uit de lijst, net nadat je ze ingevoerd hebt. Ik kan het niet zo goed uitleggen... 

0
geplaatst: 19 februari 2009, 21:42 uur
Als je het album Saus van Rowwen Hèze opzoekt in de snelzoek-balk, of verkleind ziet in de rotatielijst oid, zie je in plaats van de echte cover een zwart plaatje.

0
geplaatst: 20 februari 2009, 14:03 uur
Bij dit album van Dela is het menu verschoven onderaan de berichten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.