De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 25 februari 2009, 20:07 uur
Ik denk dat dat komt omdat ik een topic (dat over cd-wow in algemeen) daar even heen had verplaatst en vervolgens weer heb teruggezet. In dat topic heb ik ook om 10:48 gepost.
0
geplaatst: 25 februari 2009, 20:13 uur
herman schreef:
Hier gaat iets mis met de lay-out. Misschien een maximum stellen aan het aantal karakters dat een username lang mag zijn?
Hier gaat iets mis met de lay-out. Misschien een maximum stellen aan het aantal karakters dat een username lang mag zijn?
die maximum lengte is er (natuurlijk) maar blijkbaar gaat het hier net een paar pixels mis, gaat op de lijst
0
geplaatst: 25 februari 2009, 20:14 uur
Lukas schreef:
Misschien voor op de lijst:
Er zit een vreemde inconsequentie in de uitklapmenuutjes van alle (al dan niet persoonlijke) toplijsten. Bij de nummer 1 (bij de top250 ook de nummer 51, 101, 151 en 201 dus), die automatisch is uitgeklapt, kun je op het label klikken. Als je een plaat die niet automatisch is uitgeklapt toch uitklapt, kan dat niet.
Snapt u 'm? Moeilijk uit te leggen enzo
Misschien voor op de lijst:
Er zit een vreemde inconsequentie in de uitklapmenuutjes van alle (al dan niet persoonlijke) toplijsten. Bij de nummer 1 (bij de top250 ook de nummer 51, 101, 151 en 201 dus), die automatisch is uitgeklapt, kun je op het label klikken. Als je een plaat die niet automatisch is uitgeklapt toch uitklapt, kan dat niet.
Snapt u 'm? Moeilijk uit te leggen enzo

staat op de centrale moviemeter lijst
0
geplaatst: 25 februari 2009, 21:27 uur
0
geplaatst: 25 februari 2009, 22:58 uur
0
geplaatst: 26 februari 2009, 14:51 uur
Aero plaatst bericht om 13:30 in Koop/Ruil, maar niet te vinden 
Gisteren al iets soortgelijks met herman.

Gisteren al iets soortgelijks met herman.
0
geplaatst: 26 februari 2009, 15:08 uur
Het bericht is wel te vinden, maar het topic is verplaatst naar een andere groep. Op een of andere manier verschijnt de nieuwste-bericht-alert echter nog in koop&ruil.
Topic: Muziek >> Algemeen >> CD-wow - Online bestellen
Topic: Muziek >> Algemeen >> CD-wow - Online bestellen
0
geplaatst: 26 februari 2009, 15:15 uur
Dat is het inderdaad. Wellicht dat dit een week na de verplaatsingsingreep niet meer in het geval is, dan verdwijnt ook de melding dat het topic verplaatst is uit het subforumoverzicht.
0
geplaatst: 28 februari 2009, 17:11 uur
als het een officieel uitgebracht album is, waarom niet? Kan mij voorstellen vele het liever van de site zien gaan.
0
geplaatst: 28 februari 2009, 17:14 uur
Als je een zo compleet mogelijk overzicht wil samen stellen hoort die er ook bij........ (helaas)
0
geplaatst: 28 februari 2009, 18:02 uur
Moeilijk. Ook al heb ik het schijt aan dat soort muziek, kan het moeilijk verwijderd worden aangezien dat de eerste stap is naar "censuur", waar ik persoonlijk wel iets tegen heb.
Niet veel later zullen de beruchte Kutschurft-albums eruit geflikkerd worden, en (in mijn opzicht) tal van andere interessante muziek (met obscene hoezen en dergelijke).
Niet veel later zullen de beruchte Kutschurft-albums eruit geflikkerd worden, en (in mijn opzicht) tal van andere interessante muziek (met obscene hoezen en dergelijke).
0
geplaatst: 28 februari 2009, 18:12 uur
Ook al staat er op dat album van Waffen SS wellicht briljante muziek. Een dergelijke bandnaam vind ik echt niet kunnen. Het getuigt van wansmaak en van weinig respect wat zich van 1940 tot 1945 heeft afgespeeld in de wereld. Litttekens daarvan zijn nog zichtbaar. Dit gaat me dus echt te ver, wat mij betreft gaat dit album zo snel mogelijk van deze pracht site af. Alleen al van de hoesfoto krijg ik de rillingen.
0
geplaatst: 28 februari 2009, 18:17 uur
Ok, dus toch maar eens wat duidelijker zijn: ik zeg neen tegen censuur, hoe erg het betreffende album/nummer/artiest ook is. Het commentaar van Gerards Dream is opmerkelijk gemakkelijk door te trekken naar het commentaar van verschillende users bij de Kutschurft-albums, waar ongeveer dezelfde discussie gevoerd is.
Om Aero te quoten:
Om Aero te quoten:
aERodynamIC schreef:
Zelf vind ik dit ook een smerige hoes (wie niet): maar waar trekken we dan de grens?
Alle metal cd's met hoes-verwijzingen naar het occulte ook maar bannen? (want er zijn misschien gelovigen onder ons). Mulimgauze-hoezen verbieden? (want ja Moslims liggen momenteel wat gevoelig). Prince verbieden? (is een "ranzige dwerg" volgens sommigen). Britney verbieden? (zo jong al geëxploiteerd worden).
Ik bedoel: dit is onszelf op glad ijs begeven, want waar ligt de grens, en belangrijker: wie bepaalt die grenzen?
...
Zelf vind ik dit ook een smerige hoes (wie niet): maar waar trekken we dan de grens?
Alle metal cd's met hoes-verwijzingen naar het occulte ook maar bannen? (want er zijn misschien gelovigen onder ons). Mulimgauze-hoezen verbieden? (want ja Moslims liggen momenteel wat gevoelig). Prince verbieden? (is een "ranzige dwerg" volgens sommigen). Britney verbieden? (zo jong al geëxploiteerd worden).
Ik bedoel: dit is onszelf op glad ijs begeven, want waar ligt de grens, en belangrijker: wie bepaalt die grenzen?
...
0
geplaatst: 28 februari 2009, 18:44 uur
Ik vind het altijd wel opvallend dat dit soort aandachtsgeile bandjes krijgen wat ze willen: commotie.
Ik hoor nu nooit eens iemand over de reggae-zangers die op deze site staan en die letterlijk oproepen homo's te doden (en daardoor in sommige landen een optreedverbod krijgen). Maar ja: geen opruiende hoes doet wonderen en onze oplettende users blijven dan stil!
En toch staan ook die reggae-zangers op deze zo prachtige site.
Deze discussie laait eens in de zoveel tijd weer op terwijl ik dan denk: zwijgen is goud! Want ik had nog nooit van de band gehoord, de hoes nooit gezien en nu kan ik zeggen er met mijn neus op gedrukt te worden omdat het weer eens naar boven gehaald wordt.
Nogmaals: zolang er geen opmerkingen van users bij zo'n album komen te staan die dubieus zijn gewoon negeren die hap en er niet de aandacht op vestigen. Gaan users de fout in dan hebben we onze mods wel.
Ik ben zeker ook geen fan van dit soort artiesten/albums en voor mij hoeven ze niet op de site, maar waar ligt de grens en wie bepaalt dat zoals ik al zei, want halen we dit soort dingen weg dan kan er nog veel, heel veel volgen.........
Mijn advies: geef dit soort bandjes toch geen podium door er zo de nadruk op te gaan leggen in topics als deze.
Ik hoor nu nooit eens iemand over de reggae-zangers die op deze site staan en die letterlijk oproepen homo's te doden (en daardoor in sommige landen een optreedverbod krijgen). Maar ja: geen opruiende hoes doet wonderen en onze oplettende users blijven dan stil!
En toch staan ook die reggae-zangers op deze zo prachtige site.
Deze discussie laait eens in de zoveel tijd weer op terwijl ik dan denk: zwijgen is goud! Want ik had nog nooit van de band gehoord, de hoes nooit gezien en nu kan ik zeggen er met mijn neus op gedrukt te worden omdat het weer eens naar boven gehaald wordt.
Nogmaals: zolang er geen opmerkingen van users bij zo'n album komen te staan die dubieus zijn gewoon negeren die hap en er niet de aandacht op vestigen. Gaan users de fout in dan hebben we onze mods wel.
Ik ben zeker ook geen fan van dit soort artiesten/albums en voor mij hoeven ze niet op de site, maar waar ligt de grens en wie bepaalt dat zoals ik al zei, want halen we dit soort dingen weg dan kan er nog veel, heel veel volgen.........
Mijn advies: geef dit soort bandjes toch geen podium door er zo de nadruk op te gaan leggen in topics als deze.
0
geplaatst: 28 februari 2009, 19:25 uur
Zou het mogelijk zijn om in je profiel links te plaatsen naar je profielen op andere Meter sites?
0
geplaatst: 1 maart 2009, 11:02 uur
Bij deze het verzoek om bij het 'ik zoek een nummer'-topic bij het eerste bericht even het programma Tunatic aan te raden. Als je een nummer bij de hand hebt maar de naam niet weet, kan dat programma het voor je identificeren. Erg handig, makkelijk te installeren en bovendien gratis.
0
Heemskerktollie
geplaatst: 1 maart 2009, 14:17 uur
aERodynamIC schreef:
Ik denk niet dat ze in Italië door hebben dat hun album op MUME voor commotie zorgt
Ik begrijp beide kanten van het verhaal. Er moet dan ergens een grens getrokken worden en waar leg je die precies. Anders ontstaat er inderdaad iets als censuur. Aan de andere kant ervaar ik het als zeer beledigend en ook nutteloos. Laat de users die naar die rommel luisteren het dan zelf toevoegen... Die zijn er blijkbaar niet want ik zie geen stemmen. Ik vraag me af waarom Marceljongeneel dit dan toegevoegd heeft?
Check die titels van de nummers trouwens eens. Er zit echt een flink stekie los.
0
geplaatst: 1 maart 2009, 14:27 uur
Heemskerktollie schreef:
Ik vraag me af waarom Marceljongeneel dit dan toegevoegd heeft?
Ik vraag me af waarom Marceljongeneel dit dan toegevoegd heeft?
...om te provoceren wellicht, kijken wie er over valt?
Gewoon verwijderen van de site zou ik zeggen. Hoewel ik de redenering van Aero goed begrijp, is dit zo evident fout (mag ik nog wijzen op de miljoenen slachtoffers!!) dat hier enige censuur op zijn plaats is. Die Kutschurft albums waaraan gerefereerd werd, is toch echt een heel ander verhaal (al vind ik die ook smakeloos en niets meer met een kunstzinnige uiting te maken hebben). Natuurlijk kun je te maken krijgen met gevallen waar je kunt gaan twijfelen, maar nogmaals dit is zo evident over de streep dat je als sitebeheerders je verantwoordelijkheid moet nemen. Niet alles moet kunnen. Dat heeft nmm met censuur niets van doen.
0
titan (crew)
geplaatst: 1 maart 2009, 14:58 uur
Chameleon Day schreef:
Daar geloof ik geen bal van. Censuur is iets waar we op Mume heel zorgvuldig mee omgaan wat de crew betreft. Holle kreten als verantwoordelijkheid nemen kunnen we niets mee. Als we hieraan gaan toegeven is het einde zoek, negeer het gewoon en als de discussie aldaar uit de klauwen loopt grijpen we wel in.
0
geplaatst: 1 maart 2009, 15:16 uur
titan schreef:
Daar geloof ik geen bal van. Censuur is iets waar we op Mume heel zorgvuldig mee omgaan wat de crew betreft. Holle kreten als verantwoordelijkheid nemen kunnen we niets mee. Als we hieraan gaan toegeven is het einde zoek, negeer het gewoon en als de discussie aldaar uit de klauwen loopt grijpen we wel in.
Je begrijpt mijn bericht niet. Er zijn twijfelgevallen, maar ook gevallen waarin het evident is dat een album als "fout" is te betitelen. Dit album valt nmm overduidelijk onder de laatste categorie. De evident "foute" albums dien je nmm niet toe te laten op deze site. Ik vind dat je daar als site wel een verantwoordelijkheid in hebt. Ik geloof er dus "geen bal van" dat het einde zoek zou raken. Je zult me mss een moraalridder vinden die holle kreten uitkraamt, maar enig ethisch besef is toch wel gewenst.
0
titan (crew)
geplaatst: 1 maart 2009, 15:20 uur
Ik begrijp het wel hoor, jij begrijpt mij juist niet. Wij zijn als crew tegen elke vorm van censuur. We zijn er om een zo volledig mogelijk overzicht van alle verschenen albums en EP's te geven, niet om politiek correct te zijn. Jij mag dan wel vinden dat een grens is overschreden, een ander vindt die grens weer ergens anders liggen. Er bestaat niet zoiets als een onbetwistbare grens in deze discussie.
0
geplaatst: 1 maart 2009, 15:28 uur
titan schreef:
Er bestaat niet zoiets als een onbetwistbare grens in deze discussie.
Er bestaat niet zoiets als een onbetwistbare grens in deze discussie.
Nou daar komen we dan bij de kern van ons meningsverschil. Ik vind een plaat die overduidelijk een verheerlijking is - of dat iig doet voorkomen - van een regime dat heeft gepoogd een geheel volk uit te roeien toch echt een onbetwistbare grens overgaan.
En hier laat ik het bij, want ik zal wel de moraalridder zijn die censuur beoefent.
0
geplaatst: 1 maart 2009, 18:09 uur
Snap echt niet waar al deze commotie over is. Negeer het dan gewoon
Ga niet expres naar die hoezen en/of tracktitels kijken
0
geplaatst: 1 maart 2009, 20:18 uur
Chameleon Day schreef:
Nou daar komen we dan bij de kern van ons meningsverschil. Ik vind een plaat die overduidelijk een verheerlijking is - of dat iig doet voorkomen - van een regime dat heeft gepoogd een geheel volk uit te roeien toch echt een onbetwistbare grens overgaan.
En hier laat ik het bij, want ik zal wel de moraalridder zijn die censuur beoefent.
Ben het helemaal met CD eens: dit is m.i. geen punt van discussie oover goede smaak; er zijn grenzen. Mume is geen digitale schutting waar alles maar mag neergeplempt mag worden. Geen politiek is het standpunt; dan wel consequent zijn en dus ook ruimte bieden voor enge rare, nare liedjes over een politiek regime, dat ...
Is m.i. puur een kwestie van zelfregulatie.
0
geplaatst: 1 maart 2009, 20:19 uur
metalfist schreef:
Ga niet expres naar die hoezen en/of tracktitels kijkenHier is een naam voor: struisvogelpolitiek: wat niet weet, wat niet deert!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.