De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 20 februari 2009, 16:28 uur
Het album Power of the Dollar van 50 Cent is verdwenen, zie de artiestenpagina van 50 Cent 

0
geplaatst: 20 februari 2009, 17:09 uur
Klopt, dat is een bootleg. Nooit officieel uitgebracht, daarom van de site gehaald.
0
geplaatst: 20 februari 2009, 17:13 uur
Ja zoiets dacht ik al (of eigenlijk: JLjuju vertelde mij het; er is wel een EP rond die tijd uitgebracht, kijken of ik die op de site kan zetten).
0
pretfrit
geplaatst: 20 februari 2009, 17:46 uur
pretfrit schreef:
het begrip trio. quartet, sextet heeft in de jazz niet dezelfde betekenis als "band"of "groep" in de pop/rock ze zijn van continuu wissellende samenstelling...alleen de bandleider is het vaste gegeven. Sommige labels vermelden altijd uit hoeveel personen de groep bestaat (steeplechase b.v.) en ander labels nooit of zelden.(blue note)dan heb je ook nog labels die de band naam voor naam op de hoes vermelden (ecm)
daarom is het de gewoonte om onder bandleider te rangschikken...anders wordt het een zooitje...ik ben daar de laatste tijd qua jazz een beetje orde in aan het aanbrengen hier op mume
het trio van evans b.v. heeft zover ik kan nagaan 5 verschillende samenstellingen gehad. daarnaast zijn de "Bill Evans" allbums op deze site ook in trio verband opgenomen (op een paar soloalbums na)
het is dus bandleider + aantal personen. rangschikken onder bandleider.
RYM, Allmusic, discogs...allemaal rangschikken ze in het geval van trio'd quintetten, sextetten etc onder bandleider.
in het geval van een samenwerking (naam & naam) en (naam/naam/naam/naam) (naam and the naam) rangschik je onder samenwerking
ik ga deze discussie verder niet met users voeren, zal ze met de crew overleggen...maar a.u.b. het lijkt er weer op dat ik voor jan snot heb zitten werken als hier geen uitsluitsel over komt
(quote)
het begrip trio. quartet, sextet heeft in de jazz niet dezelfde betekenis als "band"of "groep" in de pop/rock ze zijn van continuu wissellende samenstelling...alleen de bandleider is het vaste gegeven. Sommige labels vermelden altijd uit hoeveel personen de groep bestaat (steeplechase b.v.) en ander labels nooit of zelden.(blue note)dan heb je ook nog labels die de band naam voor naam op de hoes vermelden (ecm)
daarom is het de gewoonte om onder bandleider te rangschikken...anders wordt het een zooitje...ik ben daar de laatste tijd qua jazz een beetje orde in aan het aanbrengen hier op mume
het trio van evans b.v. heeft zover ik kan nagaan 5 verschillende samenstellingen gehad. daarnaast zijn de "Bill Evans" allbums op deze site ook in trio verband opgenomen (op een paar soloalbums na)
het is dus bandleider + aantal personen. rangschikken onder bandleider.
RYM, Allmusic, discogs...allemaal rangschikken ze in het geval van trio'd quintetten, sextetten etc onder bandleider.
in het geval van een samenwerking (naam & naam) en (naam/naam/naam/naam) (naam and the naam) rangschik je onder samenwerking
ik ga deze discussie verder niet met users voeren, zal ze met de crew overleggen...maar a.u.b. het lijkt er weer op dat ik voor jan snot heb zitten werken als hier geen uitsluitsel over komt

het valt mij op dat mijn correctie niet behandelt is...nog heb ik uitleg/reactie gehad.
nu begrijp ik dat jullie het ontzettend druk hebben maar opvallend is wel dat soortgelijke correcties voorheen binnen 12 uur of sneller zonde rproblemen uitgevoerd werden.
zijn er problemen aan jullie kant waardoor het een en ander vertraging oploopt?
0
geplaatst: 20 februari 2009, 19:03 uur
bij het quoten van links gaat er soms iets mis, ik zal dit even handmatig fixen en de bug binnenkort echt oplossen
0
geplaatst: 20 februari 2009, 20:41 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Ja zoiets dacht ik al (of eigenlijk: JLjuju vertelde mij het; er is wel een EP rond die tijd uitgebracht, kijken of ik die op de site kan zetten).
Want jij wil persé 50 cent albums erop krijgen

0
RedLightCityBoy
geplaatst: 20 februari 2009, 23:33 uur
Bij dit album kan ik geen favoriete nummers aanvinken?
0
geplaatst: 21 februari 2009, 04:31 uur
Klopt, er staan te weinig tracks op. Pas bij 4 of meer tracks kun je favorieten aanvinken.
0
geplaatst: 21 februari 2009, 12:30 uur
Goede reactie
, maar ik vind dat de albums/ep's van 50 wel een plaatsje op de site verdienen; daarnaast was zijn debuut meer dan aardig (en dat weet je hopelijk zelf ook wel).
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 21 februari 2009, 13:35 uur
herman schreef:
Klopt, er staan te weinig tracks op. Pas bij 4 of meer tracks kun je favorieten aanvinken.
ow oke, waarom als ik vragen mag?
0
geplaatst: 21 februari 2009, 15:05 uur
Little Beaver heeft geen discografie, terwijl er 4 albums van hem op mume staan.
0
geplaatst: 21 februari 2009, 15:32 uur
Vreemd, ik kijk eens of ik 't kan proberen oplossen...
/edit: Opgelost!
/edit: Opgelost!

0
geplaatst: 21 februari 2009, 15:43 uur
Ik vrees dat dit toch iets is waar Jordy moet naar kijken, want nu heeft Labuat geen discografie, terwijl dit album van haar is toegevoegd: Labuat - Labuat (2009)
't Is nochtans een schoon meiske

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 21 februari 2009, 22:07 uur
Ik weet niet helemaal zeker of ik hier goed zit, zo niet mijn excuses. Maargoed, ik heb dus een vraag. Bij Neil Young staat er onderaan netjes een verwijzing naar ''Neil Young & Crazy Horse, CSNY etc.''
Kan dit ook gebeuren bij Crosby, Stills, Nash & Young? Dus dat er bij CSNY makkelijk doorgelinkt kan worden naar Crosby, Stills & Nash (en evt. naar de Stills-Young Band en Crosby & Nash). En omgekeerd uiteraard ook.
Mocht het niet teveel moeite zijn uiteraard, alvast mijn dank.
Kan dit ook gebeuren bij Crosby, Stills, Nash & Young? Dus dat er bij CSNY makkelijk doorgelinkt kan worden naar Crosby, Stills & Nash (en evt. naar de Stills-Young Band en Crosby & Nash). En omgekeerd uiteraard ook.
Mocht het niet teveel moeite zijn uiteraard, alvast mijn dank.
0
geplaatst: 22 februari 2009, 11:02 uur
freddze schreef:
Ik vrees dat dit toch iets is waar Jordy moet naar kijken, want nu heeft Labuat geen discografie, terwijl dit album van haar is toegevoegd: Labuat - Labuat (2009)

Om een of andere reden (het is me niet precies duidelijk hoe en wanneer) staat bij sommige artiesten het albumtellertje ineens op 0, zodat er geen artiestenpagina is. Makkelijk op te lossen, zal ik gelijk even doen, maar ik zou niet weten waar ik moet zoeken om dit structureel op te lossen
0
geplaatst: 22 februari 2009, 19:09 uur
Bij sommige gebruikers constateer ik een standaardafwijking van 1.5 tot 2
Deze gebruikers stemmen of heel hoog of heel laag.
Nu is een stemming geven aan een album altijd subjectief en als er voldoende stemmen uitgebracht zijn is het effect vrijwel nihil.
Maar zou hier eens over gediscussieerd en of nagedacht kunnen worden, anders zou de database vervuild kunnen raken
Nu is een stemming geven aan een album altijd subjectief en als er voldoende stemmen uitgebracht zijn is het effect vrijwel nihil.
Maar zou hier eens over gediscussieerd en of nagedacht kunnen worden, anders zou de database vervuild kunnen raken
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 22 februari 2009, 22:59 uur
Het is misschien een beetje overbodig, maar persoonlijk lijkt mij het erg leuk als er ook een functie kwam waardoor je een top 20 of top 15 kon maken. De top 10 kan dan nog blijven bestaan, alleen dan kun je zelf kiezen of je zo'n grote top neemt.
0
geplaatst: 22 februari 2009, 23:07 uur
henksluis schreef:
Volgens mij lost dit zich vanzelf wel op. De site heeft een dikke 28.000 gebruikers wat volgens mij wel een redelijke afspiegeling is van de maatschappij. Ik denk dan ook dat er automatisch een correctie plaats vindt. Natuurlijk is daar het fenomeen van de zogenaamde haatstem of voorkeursstem. Volgens mij is het dan ook beter bepaalde users goed in de gaten te houden qua stemgedrag. Als iemand dus structureel artiest A een laag cijfer geeft klopt er voor mij iets niet. Wat dat betreft is er ook zeker een stukje eigenverantwoordelijkheid in het spel. Daarnaast speelt ook een rol dat je eerlijk bent ten opzichte van de artiest waar je fan van bent. Dus geen goed werk een laag cijfer. Alls deze mix klopt komt het met het gemiddelede beeld dik in orde en hoeven we geen angst te hebben dat de database vervuild gaat raken. Gewoon eerlijk zijn, dan komt het vanzelf wel goed.
0
geplaatst: 22 februari 2009, 23:15 uur
Eigenlijk praat je in een cirkeltje, want volgens mij is die laatste zin juist waar het om gaat.
Gezien de 28.000 gebruikers een redelijke afspiegeling weergeven van de maatschappij (hoewel hier voornamelijk muziekliefhebbers, denk ik) wil dat tegelijk zeggen dat er ook ongeveer eenzelfde percentage aan zielepoten, assholes en irritantelingen aanwezig zijn.
Knap hoe je je 'vraag' begint met het antwoord.
Gezien de 28.000 gebruikers een redelijke afspiegeling weergeven van de maatschappij (hoewel hier voornamelijk muziekliefhebbers, denk ik) wil dat tegelijk zeggen dat er ook ongeveer eenzelfde percentage aan zielepoten, assholes en irritantelingen aanwezig zijn.RedLightCityBoy schreef:
Het is misschien een beetje overbodig.
Het is misschien een beetje overbodig.
Knap hoe je je 'vraag' begint met het antwoord.

0
geplaatst: 23 februari 2009, 12:54 uur
Mischien ben ik gewoon ongeduldig, maar mijn toevoeging van Darktrance wordt maar niet goedgekeurt.
Of ik krijg ook geen bevestiging dat die is afgekeurt. Hebben jullie mijn toevoeging dan wel ontvangen? Of is er iets fout gelopen? Of ben ik gewoon ongeduldig?
Of ik krijg ook geen bevestiging dat die is afgekeurt. Hebben jullie mijn toevoeging dan wel ontvangen? Of is er iets fout gelopen? Of ben ik gewoon ongeduldig?
0
titan (crew)
geplaatst: 23 februari 2009, 13:27 uur
Ik weet wel zeker dat het de laatste optie is, het album is gisteren toegevoegd...........
0
geplaatst: 23 februari 2009, 15:30 uur
Omdat het al de vorige keren redelijk snel goedgekeurd of afgekeurd werd. En deze keer duurt het precies wat langer, nuja gewoon nog een beetje wachten dan! 

0
geplaatst: 23 februari 2009, 15:43 uur
De laatste tijd is de doorloop van toevoegingen wel goed, maar er kan ook wel 's een week overheen gaan. Ik denk dat de jouwe vandaag of morgen wel op de site verschijnt.
0
geplaatst: 23 februari 2009, 17:50 uur
Bij artiesten met dezelfde naam komen de 'tracks op verzamelalbums' niet altijd bij de goede uit.
Bij deze Muse is in elk geval de bovenste verkeerd (en de onderste ook, gok ik zo)
Bij deze Muse is in elk geval de bovenste verkeerd (en de onderste ook, gok ik zo)
0
geplaatst: 23 februari 2009, 18:52 uur
Lukas schreef:
Bij artiesten met dezelfde naam komen de 'tracks op verzamelalbums' niet altijd bij de goede uit.
Dat hangt af van de Romeinse cijfers bij de artiestennaam. Ze komen dus niet willekeurig bij de ene of de andere artiest te staan.
0
geplaatst: 24 februari 2009, 18:40 uur
Hier gaat iets mis met de lay-out. Misschien een maximum stellen aan het aantal karakters dat een username lang mag zijn?
0
geplaatst: 25 februari 2009, 20:05 uur
Bij www.musicmeter.nl/forum staat er dat Herman het laatste bericht geplaatst heeft bij het topic koop en ruil; dit blijkt echter niet het geval te zijn.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.