De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 1 maart 2009, 20:57 uur
Mjuman schreef:
[Mume is geen digitale schutting waar alles maar mag neergeplempt mag worden. Geen politiek is het standpunt; dan wel consequent zijn en dus ook ruimte bieden voor enge rare, nare liedjes over een politiek regime, dat ...
Is m.i. puur een kwestie van zelfregulatie.
[Mume is geen digitale schutting waar alles maar mag neergeplempt mag worden. Geen politiek is het standpunt; dan wel consequent zijn en dus ook ruimte bieden voor enge rare, nare liedjes over een politiek regime, dat ...
Is m.i. puur een kwestie van zelfregulatie.
Dan zal er toch echt heel wat meer van de site gehaald moeten worden vrees ik en echt niet alleen dit soort plaatjes (lees mijn voorbeeld maar, want ik persoonlijk word ook niet blij van genoemd voorbeeld terwijl niemand daar op deze site ooit over gevallen is: waarom daar eigenlijk niet?!).
Het einde gaat echt zoek raken dan.......... en nogmaals: negeren die hap (doe ik namelijk ook bij artiesten die ik niet hoog heb zitten door wat er uit hun mond komt).
Laat ik het anders zeggen: stel ik ga akkoord met verwijdering. Dan eis ik ook dat de door mij genoemde artiesten van de site af moeten. Wie komt dan met de volgende eisen?
Daarom is er voor gekozen om niet aan censuur te doen maar houden de mods wel in de gaten hoe de discussie verloopt bij dubieuze albums.
Het is ook niet zo dat wij achter dit soort albums staan mocht daar twijfel over bestaan.
0
geplaatst: 1 maart 2009, 21:16 uur
Nogmaals Aero, ik begrijp je vrees om op een hellend vlak te komen. Maar ik denk niet dat je op dat hellende vlak zit igv van albums waarvan elk redelijk denkend mens begrijpt dat daarmee iets wordt uitgedrukt dat als "evident fout" is te betitelen. Dat album van de Waffen SS valt daar mi echt wel onder....daar kun je toch geen twijfel over hebben.
Als MuMe moet je mi niet willen om voor dergelijke bands op wat voor wijze dan ook een platform te willen zijn - hetzelfde geldt toch als er in een straat van je dorp of stad zwaar nazistisch propagande materiaal wordt opgehangen. Dan kun je wel zeggen: loop een blokje om, je hoeft niet te kijken, maar beter is toch om die evident foute rommel gewoon te verwijderen of beter nog: gewoon niet toe te laten.
En ik begrijp echt niet waarom notabene een crew-lid dat album op de site heeft gezet.
Als MuMe moet je mi niet willen om voor dergelijke bands op wat voor wijze dan ook een platform te willen zijn - hetzelfde geldt toch als er in een straat van je dorp of stad zwaar nazistisch propagande materiaal wordt opgehangen. Dan kun je wel zeggen: loop een blokje om, je hoeft niet te kijken, maar beter is toch om die evident foute rommel gewoon te verwijderen of beter nog: gewoon niet toe te laten.
En ik begrijp echt niet waarom notabene een crew-lid dat album op de site heeft gezet.
0
geplaatst: 1 maart 2009, 21:18 uur
En die reggae artiesten die letterlijk oproepen homo's te vermoorden (wat ook gebeurt op Jamaica)? Ik hoor je daar niet over. En zo zullen er wel meer zeer dubieuze artiesten op deze site staan waar het in eerste instantie niet bekend van is.
Maar goed, ik val in herhaling want ik heb niet veel meer toe te voegen op wat ik al veel vaker heb neergezet hier. Daarbij is deze discussie al vaker gevoerd en zal die ook nog wel vaker gevoerd gaan worden en is het iets waar we nooit helemaal uitkomen. In dit geval is er dus ooit een beslissing over genomen en daar mag je het uiteraard mee oneens zijn (en geloof me: ik walg ook van dat soort bands).
Maar goed, ik val in herhaling want ik heb niet veel meer toe te voegen op wat ik al veel vaker heb neergezet hier. Daarbij is deze discussie al vaker gevoerd en zal die ook nog wel vaker gevoerd gaan worden en is het iets waar we nooit helemaal uitkomen. In dit geval is er dus ooit een beslissing over genomen en daar mag je het uiteraard mee oneens zijn (en geloof me: ik walg ook van dat soort bands).
0
geplaatst: 1 maart 2009, 21:24 uur
Ik heb één vraag: hoe kan ik in in vredesnaam in alle integriteit en eerlijkheid een site aanbevelen - en dat doe ik, waar en wanneer mogelijk, omdat dit een puike site is (so far so good) als er een album- bandnaam met Waffen-SS is neergeplempt met het oogmerk op aandacht vanuit de community?
Beyond any reasonable judgement!
0
geplaatst: 1 maart 2009, 21:36 uur
Leuke scheiding der geesten dit, want ik vind het een heel erg lastige discussie. Dit is zo over elke grens dat er wat voor valt te zeggen om het van de site te halen. En als dat bij aERo's homohatende reggaejamaicanen ook zo is, geldt daarvoor wat mij betreft hetzelfde.
Maar daar begint het hellend vlak al. Want mag Kill All Hippies van Primal Scream dan wel? En al die freakfolkbands die ook wel ns een beetje extreem-rechts schijnen te denken? En wat doen we Noir Désir? Die zanger heeft zijn vriendin doodgemept. Eraf ermee! Ook al maakt-ie hele mooie muziek?
Ik vraag me (no offence, Marcel) wel af waarom het zo nodig is/was deze plaat toe te voegen? Verwachten we er stemmen?
En als we zo tegen censuur zijn, waarom dan moderators hier?
Ik roep weer meer vragen op dan ik beantwoord, natuurlijk. Maar 't is denk ik gewoon een eindeloze discussie dit, dus...
Maar daar begint het hellend vlak al. Want mag Kill All Hippies van Primal Scream dan wel? En al die freakfolkbands die ook wel ns een beetje extreem-rechts schijnen te denken? En wat doen we Noir Désir? Die zanger heeft zijn vriendin doodgemept. Eraf ermee! Ook al maakt-ie hele mooie muziek?
Ik vraag me (no offence, Marcel) wel af waarom het zo nodig is/was deze plaat toe te voegen? Verwachten we er stemmen?
Ik roep weer meer vragen op dan ik beantwoord, natuurlijk. Maar 't is denk ik gewoon een eindeloze discussie dit, dus...
0
geplaatst: 1 maart 2009, 21:51 uur
Mjuman schreef:
Ik heb één vraag: hoe kan ik in in vredesnaam in alle integriteit en eerlijkheid een site aanbevelen - en dat doe ik, waar en wanneer mogelijk, omdat dit een puike site is (so far so good) als er een album- bandnaam met Waffen-SS is neergeplempt met het oogmerk op aandacht vanuit de community?
Oh my god

"Dit is mijn beste vriend Ernie. Hij speelt goed basketbal, is al twee jaar samen met zijn vriendinnetje en haalt uitstekende scores op school. Hij gaat iedere zondag werken bij de Vereniging voor Daklozenhulp, uit vrijwillige basis. Hij helpt zijn nonkel ook bij het aardbeien plukken in zijn tuin. Hij heeft twee paarden die hij doodbraaf behandelt, alsof ze heilig zijn voor hem. Hij heeft nog nooit ruzie gemaakt met zijn ouders, en gaat braaf iedere zaterdagavond op bezoek bij zijn oma, die hij ook erg veel helpt omdat zijn opa gestorven is. Hij gaat iedere zaterdagavond met zijn oma de bloemetjes water geven op het graf van opa, om dan een gebedje te maken voor hem. Daarna brengt hij oma mooi terug naar huis en kookt hij een heerlijke maaltijd voor haar.
Maar let wel op, hij luistert naar bands als Gorgasm, I Hate You When You're Pregnant en Foeticide."
0
geplaatst: 1 maart 2009, 22:46 uur
Mjuman schreef:
Zoals ook mijn voorbeeld (waar je wederom aan voorbij gaat omdat je je vastpint op dit enge bandje: waarom toch?!)
Lukas schreef:
Die zijn er voor het gedrag van users, die gaan niet over hoe bandjes over zaken denken, hoe ze zich er over uitlaten of hoe ze het tonen.
En waarom doen ze dat niet? Juist: dat hellende vlak dat al meerdere malen is genoemd. Want jij je zin met deze band, ik mijn zin met andere artiesten die enge dingen roepen en morgen weer anderen die vinden dat een naakte Prince op het album Lovesexy niet kan. Of dat de potloodventer op het debuut van Doe Maar afschuwelijk is.
Maar ik blijf er bij: eens in de zoveel tijd rakelt iemand deze discussie weer op en zet op die manier zo'n band in de schijnwerpers terwijl voorheen niemand uberhaupt wist dat het op de site stond. Zoeken jullie dan bewust naar dit soort dingen en denken jullie dat de mensen die je deze site nu niet meer kunt aanbevelen dat ook doen? Zouden die allemaal Waffen-SS gaan intypen in de zoekfunctie?
0
geplaatst: 1 maart 2009, 22:48 uur
Mjuman schreef:
wat niet weet, wat niet deert!
wat niet weet, wat niet deert!
En zo is het maar net... Niemand die op dit moment meer aandacht genereert voor het album dan jij.
0
lambf
geplaatst: 1 maart 2009, 22:54 uur
Ik denk dat er anders helemaal geen aandacht voor was geweest, weinig ultra-rechtse figuren hier.
0
geplaatst: 1 maart 2009, 22:58 uur
aERodynamIC schreef:
En die reggae artiesten die letterlijk oproepen homo's te vermoorden (wat ook gebeurt op Jamaica)? Ik hoor je daar niet over.
En die reggae artiesten die letterlijk oproepen homo's te vermoorden (wat ook gebeurt op Jamaica)? Ik hoor je daar niet over.
Alleen al uit de bandnaam 'Waffen SS', het artwork en de album- en songtitels blijkt dat het een evident foute band is die nmm overduidelijk een grens overschrijdt. Die reggae-platen waar jij op doelt, ken ik niet, maar ook daar is het goed mogelijk dat die platen als evident abjecte albums moeten worden gezien.....en die kunnen wat mij betreft ook van de site af...onacceptabel.
En begrijp me goed, vanwege het "hellende vlak" - waar je terecht op wijst - moet je (zeer) terughoudend zijn met het weigeren van albums. Maar nogmaals: bij evident "foute" platen zit je nmm niet op een hellend vlak. En de 'Waffen SS' valt daar toch onmiskenbaar onder.
(en nu heb ik er genoeg over gezegd)
0
geplaatst: 1 maart 2009, 23:03 uur
Maar hier geef je mij toch (onbewust) het gevoel dat het ene erger is dan het andere ook al zeg je dat het onacceptabel is. Het 'ja maar gehalte' is me in deze te groot (zo komt het op mij over). Ik neem het je niet eens kwalijk maar het toont mij al aan dat het dus echt een lastig iets is als je hier aan zou beginnen.En ondertussen is er al weer een lange discussie gaande over een band die de aandacht onwaardig is.
0
geplaatst: 1 maart 2009, 23:18 uur
aERodynamIC schreef:
Maar hier geef je mij toch (onbewust) het gevoel dat het ene erger is dan het andere ook al zeg je dat het onacceptabel is. Het 'ja maar gehalte' is me in deze te groot (zo komt het op mij over).
Maar hier geef je mij toch (onbewust) het gevoel dat het ene erger is dan het andere ook al zeg je dat het onacceptabel is. Het 'ja maar gehalte' is me in deze te groot (zo komt het op mij over).
Hoe kom je daar nou bij? Platen die serieus en duidelijk oproepen tot homo-haat of zelfs moord, mogen van mij van de site af. Nogmaals: onacceptabel (hoe duidelijk kan ik zijn). Evenmin als dat we zouden accepteren dat in onze straat pamfletten worden opgehangen waarin wordt opgeroepen homo's te vermoorden. Het enige dat ik zeg is dat ik die reggae-platen niet ken. Ik ga dus volledig af op wat jij daarover hebt gezegd. Bij dat metal-plaatje ga ik af op iets wat ik met mijn eigen ogen kan zien en lezen.
0
geplaatst: 1 maart 2009, 23:37 uur
En zo zijn er zoveel albums waar het wemelt van sexisme, satanisme, homohaat etc etc etc
Waar ligt de grens? En wie bepaalt deze? Welke albums mogen blijven en welke moeten er af? Want reken maar dat als de crew/mods deze bepalen we een hoop shit over ons heen gaan krijgen (wat sommige mods soms al niet naar hun hoofd geslingerd krijgen als zouden ze machtswellustelingen zijn).
Jij vindt de potloodventer op het debuut van Doe Maar waarschijnlijk komisch. User X die gisteren is lastig gevallen door zo iemand niet en krijgt er nare gevoelens bij. Dit is uiteraard een zeer extreem en nauwelijks te vergelijken voorbeeld maar wat als er echt zo'n user X is en die ons verzoekt het album te verwijderen?
Nogmaals: ik snap jullie bezwaren echt wel, alleen hebben wij deze discussie al vaker gevoerd (ook intern) en hebben er een beslissing over genomen en dat is dat we niets willen censureren voor wat betreft de albums op de site (dus artwork en titels) maar dat we niet toestaan dat er discussies gevoerd worden bij betreffende albums die niet door de beugel kunnen (en dat is uiteraard wel censuur zo u wilt).
Maar goed: het is en blijft een discussie waar we nooit uit zullen komen vrees ik en zelf verval ik nu wel erg vaak in herhaling dus ik moet het hier maar bij laten.
Waar ligt de grens? En wie bepaalt deze? Welke albums mogen blijven en welke moeten er af? Want reken maar dat als de crew/mods deze bepalen we een hoop shit over ons heen gaan krijgen (wat sommige mods soms al niet naar hun hoofd geslingerd krijgen als zouden ze machtswellustelingen zijn).
Jij vindt de potloodventer op het debuut van Doe Maar waarschijnlijk komisch. User X die gisteren is lastig gevallen door zo iemand niet en krijgt er nare gevoelens bij. Dit is uiteraard een zeer extreem en nauwelijks te vergelijken voorbeeld maar wat als er echt zo'n user X is en die ons verzoekt het album te verwijderen?
Nogmaals: ik snap jullie bezwaren echt wel, alleen hebben wij deze discussie al vaker gevoerd (ook intern) en hebben er een beslissing over genomen en dat is dat we niets willen censureren voor wat betreft de albums op de site (dus artwork en titels) maar dat we niet toestaan dat er discussies gevoerd worden bij betreffende albums die niet door de beugel kunnen (en dat is uiteraard wel censuur zo u wilt).
Maar goed: het is en blijft een discussie waar we nooit uit zullen komen vrees ik en zelf verval ik nu wel erg vaak in herhaling dus ik moet het hier maar bij laten.
0
geplaatst: 1 maart 2009, 23:38 uur
Bryn Jones was not a practicing Muslim and never traveled to the Middle East. His recordings as Muslimgauze, however, qualified him as one of the Western artists most explicitly slanted in favor of the Palestinian liberation movement. Since the Manchester native’s works were instrumental, most of the political statement was inherent in the packaging: witness titles such as Fatah Guerrilla, Return of Black September, Hebron Massacre, Vote Hezbollah, United States of Islam, and The Rape of Palestine.
http://www.musicmeter.nl/ar...
Staan zowaar 94 albums van deze inmiddels overleden (en nee, daar kwam geen bomgordel aan te pas) terroristenknuffelaar op deze keurige site. Met veelal fijn artwork:

0
geplaatst: 1 maart 2009, 23:40 uur
Oh, voor de duidelijkheid: die 94 albums mogen er van mij gewoon op blijven staan, zoals dat voor alles geldt wat ooit toegevoegd is.
0
titan (crew)
geplaatst: 1 maart 2009, 23:54 uur
Chameleon Day schreef:
En hier laat ik het bij
En hier laat ik het bij
Chameleon Day schreef:
Je komt niet echt je beloftes na, maar goed.
Uit de discussie volgt wel duidelijk dat we al heel gauw op een hellend vlak en in een eindeloze discussie terecht komen.
- Als Waffen SS niet op de site mag, moeten als je consequent bent de homohatende reggeazangers verwijderd worden.
- Als de homohatende reggeazangers niet op de site mogen, moeten als je consequent bent alle vrouwonvriendelijke en politieonvriendelijke rappers verwijderd worden.
- Als de vrouwonvriendelijke en politieonvriendelijke rappers niet op de site mogen, moeten als je consequent ben alle protestzangers verwijderd worden.
- Als alle protestzangers niet op de site mogen, moeten als je consequent ben alle albums waarop die club uit 020 wordt verheerlijkt verwijderd worden.
- Als alle albums waarop die club uit 020 wordt verheerlijkt niet op de site mogen moeten als je consequent bent alle albums waarop die club uit 010 wordt verheerlijkt verwijderd worden.
Etc…ect…etc…
Nogmaals: de discussie is in het verleden al eens gevoerd en de uitslag was toen dat we geen enkele vorm van censuur toepassen. Er is geen enkele aanleiding om dit te veranderen, juist ook vanwege het apolitieke karakter van deze site. Wij zijn er niet om een voorbeeld te stellen en overtreden geen enkele wet met ons standpunt.
0
geplaatst: 1 maart 2009, 23:55 uur
GrafGantz schreef:
Oh, voor de duidelijkheid: die 94 albums mogen er van mij gewoon op blijven staan, zoals dat voor alles geldt wat ooit toegevoegd is.
Wat een hoop albums heeft die beste man uitgebracht zeg! Ik ga ze allemaal even beoordelen op artwork en songtitels. 
0
Sheplays
geplaatst: 2 maart 2009, 09:14 uur
GrafGantz schreef:
Staan zowaar 94 albums van deze inmiddels overleden (en nee, daar kwam geen bomgordel aan te pas) terroristenknuffelaar op deze keurige site. Met veelal fijn artwork:
(afbeelding)
(afbeelding)
Een bloem in een geweer, fraai toch?
Misschien is dit wel de essentie van het non-censuurbeleid van Mume. Wat voor de één een terrorist is, is voor de ander een vrijheidsstrijder, dus waar trek je de grens?
0
geplaatst: 2 maart 2009, 12:10 uur
Ben het helemaal met het standpunt van de crew eens. in het kader van het toelaten van dubieuse albums.
0
geplaatst: 2 maart 2009, 14:14 uur
Als het album officieel uitgebracht is wel, lees ik hier en daar.
Wel, dan heb ik meteen twee vragen.
1) Is dit label een officieel label?
NS Black Metal - RAC - Hatecore - ancientblaze.altervista.org
2) Bestaat er geen antiracismewet in Nederland
die "hoe officieel ook" dergelijke hatecore verbiedt?
Mijn standpunt is: weghalen die onzin.
Muziek hoort mensen te verenigen in plaats van te verdelen.
En als het niet toelaten van klassieke muziek en politieke discussies een principieel
uitgangspunt zijn van deze site, mag een anti-racistische houding dat ook zijn.
0
geplaatst: 2 maart 2009, 14:25 uur
wat is een officieel label? als er 'grote' namen op worden uitgebracht.
Dit heeft niks met rasimewetgevingen te maken. Ik ben zelf ook tegen rassime en vind dit soort bands verwerpelijk en wachelijk.
Alleen waar trek je de grens. ALs dit niet mag. Waarom mag dan wel de anti-blanke raps van Naughty by nature. of zoals aERodynamIC aan gaf; de homo hatende reaggea zanger. De protestschrijvers die tegen onze maatschappij zijn. De nummers die gaan over necrofelie van Insane Clown Posse.
Dit heeft niks met rasimewetgevingen te maken. Ik ben zelf ook tegen rassime en vind dit soort bands verwerpelijk en wachelijk.
Alleen waar trek je de grens. ALs dit niet mag. Waarom mag dan wel de anti-blanke raps van Naughty by nature. of zoals aERodynamIC aan gaf; de homo hatende reaggea zanger. De protestschrijvers die tegen onze maatschappij zijn. De nummers die gaan over necrofelie van Insane Clown Posse.
0
titan (crew)
geplaatst: 2 maart 2009, 14:28 uur
dazzler schreef:
En als het niet toelaten van klassieke muziek en politieke discussies een principieel uitgangspunt zijn van deze site, mag een anti-racistische houding dat ook zijn.
En als het niet toelaten van klassieke muziek en politieke discussies een principieel uitgangspunt zijn van deze site, mag een anti-racistische houding dat ook zijn.
Dat is appels met peren vergelijken. De eerste kennen een inhoudelijke basis (net zoiets als het niet toelaten van singletjes met slechts 2 nummers) en het derde zou een politieke keuze zijn, hetgeen we nu juist niet willen. En nogmaals: het opnemen van het album van Waffen SS in onze database is op geen enkele manier wettelijk verboden.
Een anti-racistische houding is nobel, maar straks roept iemand dat we een homovriendelijke houding mogen hebben (ook nobel) of een vrouwvriendelijke houding (net zo nobel) enzovoort. Dan is het einde zoek.
0
geplaatst: 2 maart 2009, 15:10 uur
Appels met peren vergelijken. Ik vergelijk niet. Ik stel alleen
dat een anti-racistische houding een uitgangspunt van deze site
MAG (let op de tolerantie van dat woord) zijn ... (ik ben dus voorstander).
En ik val anders wel over de deze plaat op basis van de inhoud.
Het dringt sommige crewleden nog steeds niet door
dat er niet echt een a-politieke houding bestaat in het leven.
Zeggen dat alles moet kunnen en dat mensen die zich daaraan
storen, de andere kant maar moeten opkijken is zo liberaal
dat ik het zonder omwinden een "rechts" standpunt durf noemen.
Niet dat ik daar van wakker lig, maar het is niet bepaald a-politiek.
En als er albums op deze site staan die zowel op basis van de hoes,
de songtitels als de songteksten oproepen om homo's en vrouwen
te haten, dan mogen die van mij ook stante pede verdwijnen.
Dat is geen kwestie van nobelheid,
maar een kwestie van medemenselijkheid.
Niet omdat ik intolerant zou zijn, maar gewoon omdat
ik geen forum zou willen zijn voor groeperingen die haat prediken.
Want daar lijkt het me bij dergelijke hatecore om te gaan: haat zaaien.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Antiracismewet
Liefde maakt één. Haat verdeelt. Onverschilligheid doodt.
dat een anti-racistische houding een uitgangspunt van deze site
MAG (let op de tolerantie van dat woord) zijn ... (ik ben dus voorstander).
En ik val anders wel over de deze plaat op basis van de inhoud.
Het dringt sommige crewleden nog steeds niet door
dat er niet echt een a-politieke houding bestaat in het leven.
Zeggen dat alles moet kunnen en dat mensen die zich daaraan
storen, de andere kant maar moeten opkijken is zo liberaal
dat ik het zonder omwinden een "rechts" standpunt durf noemen.
Niet dat ik daar van wakker lig, maar het is niet bepaald a-politiek.
En als er albums op deze site staan die zowel op basis van de hoes,
de songtitels als de songteksten oproepen om homo's en vrouwen
te haten, dan mogen die van mij ook stante pede verdwijnen.
Dat is geen kwestie van nobelheid,
maar een kwestie van medemenselijkheid.
Niet omdat ik intolerant zou zijn, maar gewoon omdat
ik geen forum zou willen zijn voor groeperingen die haat prediken.
Want daar lijkt het me bij dergelijke hatecore om te gaan: haat zaaien.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Antiracismewet
Liefde maakt één. Haat verdeelt. Onverschilligheid doodt.
0
titan (crew)
geplaatst: 2 maart 2009, 15:25 uur
dazzler schreef:
Het dringt sommige crewleden nog steeds niet door dat er niet echt een a-politieke houding bestaat in het leven.
Het dringt sommige crewleden nog steeds niet door dat er niet echt een a-politieke houding bestaat in het leven.
Dat hebben we heus wel door, alleen kiezen wij bewust voor het niet toepassen van censuur. Dat is ook een keuze, maar nog altijd veel apolitieker en bovenal minder arbitrair dan bepaalde albums niet toelaten. Met onverschilligheid of de andere kant opkijken heeft het niets te maken.
Trouwens, het loutere feit dat soortgelijke albums op de site staan betekent natuurlijk niet dat wij haat zaaien of daar een podium voor bieden.
0
geplaatst: 2 maart 2009, 15:39 uur
titan schreef:
Trouwens, het loutere feit dat soortgelijke albums op de site staan betekent natuurlijk niet dat wij haat zaaien of daar een podium voor bieden.
Jullie zaaien uiteraard geen haat.
Maar jullie bieden wel degelijk een forum.
Het lijkt wel of de woorden "censuur" en "arbitrair" zwaar besmet zijn.
Ik ken weinig organisaties die niet "arbitrair" zijn en zichzelf geen regels opleggen.
Al wat ik wilde zeggen is: het zou MuMe sieren mocht de site zich
willen onthouden van muziek die openlijk haat predikt.
Maar sans rancune.
Jullie leveren op andere terreinen schitterend werk.
0
geplaatst: 2 maart 2009, 15:41 uur
ik denk niet dat dat hoeft. Als er bijv: haat zaaiende teksten bij dit soort albums komen, kunnen de mods altijd optreden en kun je als user er melding van maken. Als er inhoudelijk over de muziek gesproken wordt hoeft het nog niet haatdragend te zijn. Dit zou ook over de teksten kunnen gaan
0
titan (crew)
geplaatst: 2 maart 2009, 16:37 uur
dazzler schreef:
Hier moet ik toch echt heftig tegen protesteren. Het enkele feit dat een album met haatdragende teksten in onze database is opgenomen wil allerminst zeggen dat wij een forum bieden. Met zo'n redenatie zijn ook alle detailhandels die soortgelijke albums verkopen fout. Wij zullen juist ingrijpen als er gebruikers zijn die er een forum van maken en niet eerder (dat doen ze maar in landen als China, waar de regering voor de burgers uitmaakt welke internetsites ze wel mogen bezoeken en welke niet).
0
geplaatst: 2 maart 2009, 17:21 uur
Ik wilde me er niet meer mee bemoeien maar dit stuit me echt tegen de borst: we hebben al menig maal zeer duidelijk aangegeven dat bij dit soort albums geen dubieuze, politieke discussies mogen worden gevoerd dus we bieden absoluut geen podium daarvoor zoals jij nu beweert want mocht dat gebeuren dan passen we wel degelijk censuur toe!
Ik zou bijvoorbeeld wel geinteresseerd zijn hoe jij het zou oplossen (ik noem de reggae-zanger, de rapper of de hoes van Doe Maar waar misschien ook mensen zich aan storen).
Moet er een commissie van wijze mannen/vrouwen komen die eerst uitzoekt of er op albums foute teksten, afbeeldingen staan? Of artiesten eng zijn? En wanneer is iets eng? De nazi-songteksten? Goed daar zijn we het allemaal wel over eens, de hoes van Doe Maar dan (die jij misschien wel vindt kunnen maar een ander niet)? Wie bepaalt het en wie gaat die commissie vormen? Kom maar met de antwoorden zou ik zeggen. En nu niet antwoorden dat bepaalde zaken gewoon logisch of duidelijk zijn want ik denk dat we allen wel weten dat genoemde album waar deze hernieuwde discussie mee begonnen is duidelijk 'not done' is. Maar voor de zoveelste keer: waar ligt die grens? Want wat jij vindt daar kan een ander anders over denken. Snap je dan ook een beetje onze beslissing waar de nadruk ligt op het niet bieden van een forum (wat jij blijkbaar wel vindt).
0
geplaatst: 2 maart 2009, 17:30 uur
Wil me er ook niet mee bemoeien, maar deze 2 reacties van 2 crewleden zeggen me genoeg 

0
geplaatst: 2 maart 2009, 17:33 uur
titan schreef:
Hier moet ik toch echt heftig tegen protesteren. Het enkele feit dat een album met haatdragende teksten in onze database is opgenomen wil allerminst zeggen dat wij een forum bieden. Met zo'n redenatie zijn ook alle detailhandels die soortgelijke albums verkopen fout. Wij zullen juist ingrijpen als er gebruikers zijn die er een forum van maken en niet eerder (dat doen ze maar in landen als China, waar de regering voor de burgers uitmaakt welke internetsites ze wel mogen bezoeken en welke niet).
aERodynamIC schreef:
Ik wilde me er niet meer mee bemoeien maar dit stuit me echt tegen de borst: we hebben al menig maal zeer duidelijk aangegeven dat bij dit soort albums geen dubieuze, politieke discussies mogen worden gevoerd dus we bieden absoluut geen podium daarvoor zoals jij nu beweert want mocht dat gebeuren dan passen we wel degelijk censuur toe!
Hallo, je biedt deze muziek wel degelijk een forum:
er kan namelijk door iedereen op gereageerd worden.
Er kan op gestemd worden en ze kan gerecenseerd worden ...
En wat dacht je dat users bij dit album gaan schrijven?
Leuke plaat, maar ik hou niet zo van de hoes, de titels en de teksten?
of ...
Goeie muziek, want mij gaat het enkel om de muziek.
De hoes, de titels en de teksten kunnen me geen reet ...
of ...
Hatecore van het verwerpelijkste soort.
Schande dat zo'n albums een forum krijgen op MuMe.
Die twee eerste reacties zie ik niet meteen verschijnen.
Tegenover die laatste zou je misschien nog willen ingrijpen,
aangezien je nu al heftig protesteert tegen mijn opmerking.
Dit vind ik echt de wereld op zijn kop gezet, sorry hoor.
Of nog anders geformuleerd: hoe wil je nu dat users niet politiek
gaan reageren op een plaat die bulkt van de foute, politieke stellingname.
Je heft met je ene principe "geen censuur" je andere
principe "geen politieke stellingname" behoorlijk op, dacht ik.
Deze muziek is politiek gekruid van hoes tot songtekst.
Ik begrijp niet waarom jullie dat niet erkennen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.