MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Er is weer beeld!

(afbeelding)

Sheplays schreef:
Volgens mij komt het allemaal door de nieuwe flashadds

Dat de site uberhaupt in de lucht is, komt inderdaad door de ads

Sheplays
Jordy schreef:
(quote)

Dat de site uberhaupt in de lucht is, komt inderdaad door de ads

Het zal wel. Zolang er aan mij geen financiële bijdrage wordt gevraagd behoud ik mij het recht van de twijfel.

fyi: Hyves betaal ik ook om er van verschoond te blijven.

Sheplays schreef:
fyi: Hyves betaal ik ook om er van verschoond te blijven.
Betalen voor Hyves?

Hyves en MuMe zijn natuurlijk wel totaal onvergelijkbaar.

Sheplays
reptile71 schreef:
(quote)
Betalen voor Hyves?

Ja, omdat ik zowiezo een hekel aan reclame heb, zeker als het beweegt, doneer ik met plezier een bedrag om er van af te zijn.

De stelling dat er niets meer mogelijk is zonder reclame is aan mij niet besteed.

herman schreef:
Hyves en MuMe zijn natuurlijk wel totaal onvergelijkbaar.

Zeker, want hyves genereert geen adds door activiteiten van users, Mume daarentegen wel.

CHIEP (crew)
Wat is hier in godsnaam "EP-erig" aan? Enkel alternatieve versies en een remix?

Bij Porcupine Tree - The Incident (2009):

VanDeGriend schreef:
(quote)
Prima natuurlijk, vandaar dat alles te lezen blijft in het band topic. Daar kan naar hartelust verder gefilosofeerd worden over het concert en welke bands op PT lijken.

Las bij moviemeter dat dit soort verwijdering van berichten mensen wegjaagd van de site. Ik sluit mij daar bij aan. Ik vind het ook een beetje tenenkrommend om de boel zo strak te registreren. Ik denk dat het belangrijkste van een dergelijke site is om te kunnen discussieren over muziek en nieuwe muziek te leren kennen. Muziek leren kennen is hier dan ook geen probleem maar door alle regeltjes blijft er van de discussie niet veel over. Ik ga er ook van uit dat dit bericht weer verwijderd gaat worden. Maar misschien moet er een keer een discussie over komen. waarbij er bijvoorbeeld gestemd kan worden oid.

Die discussie is er al eens geweest (vorig jaar in een SdG) en toen bleken de meeste mensen het zo wel goed te vinden. Wat ze bij Moviemeter zeggen, kan allemaal wel maar het lijkt me niet dat we dat als leidraad moeten nemen. Ook op Moviemeter zijn er mensen die vinden dat hier juist strakker gemod zou moeten worden. En hier zijn er ook veel mensen die juist vinden dat het nog veel strakker moet allemaal en klagen als het een paar berichten niet over het album zelf gaat (zoals hier het geval was). Je kan moeilijk iedereen tevreden houden, vandaar dat we voor de middenweg kiezen (denk ik).

(sorry voor de off topic)

Lijkt me ook een single. Op de officiele Editors-site wordt het in ieder geval geen EP genoemd en op de hoes staat ook niet aangegeven dat het een EP is...

herman schreef:
Lijkt me ook een single. Op de officiele Editors-site wordt het in ieder geval geen EP genoemd en op de hoes staat ook niet aangegeven dat het een EP is...

Ik heb 'em aangeboden gezien (op platomania) als E.P. voor 6 euro, ging op zoek, maar blijkt al weer vervallen te zijn. Het zijn duidelijk zeer afwijkende mixen.

Tja, als deze allemaal erop mogen waarom die van Editors dan niet.

Father McKenzie
Goeie morgen.

Ik probeerde gisteravond, in de vooravond eigenlijk op de site te geraken, maar dat lukte niet; Tijdelijk onbereikbaar wegens onderhoudswerken of zoiets.

Het duurde me toch redelijk lang. Ik denk dat ik in een tijspanne van een klein uur enkele keren probeerde, maar ik ging daarna "stappen" en heb geen idee hoe lang zo'n website dan "uit roulatie" is of hoe heet dat, off-line is.

Leek me nogal lang te duren, wat houdt zo'n "onderhoudsbeurt" eigenlijk allemaal in??

Even teruglezen, er was wel degelijk iets mis.

Als ik een emoticon wil plaatsen in mijn bericht tijdens het editten,
dan verschijnt dat emoticon niet in het te bewerken bericht zelf,
maar in het lege berichtvenster daarboven.

Hier wilde ik dus een vraagtekenemoticon plaatsen, maar dat lukt dus niet ...

De mate van interactiviteit die wordt ondersteund is thans bedroevend. Ik ben net ruim een uur aan het werk geweest mbv persoonlijk mededeling dit ter voorbereiding op een nieuwe post in een topic, wil het plaatsen en hopla... verbinding weg.

Geen idee wat er afgelopen vrijdag is gebeurd, maar we kunnen denk ik echt wel spreken van een 'severe loss of functionality'. Heb ook het idee dat die pre- of interstitials een fikse vertraging in de hand werken. Snap ook wel dat de site niet op lucht of water werkt, maar het lijkt mij dat er onder de vaste/regelmatige gebruikers toch bereidheid moet zijn enige geldelijke vergoeding te willen bieden.

Gooi er dan een poll tegenaan met de vraag hoe vaak en hoeveel wil je betalen; en kijk dan in alle redelijkheid wat mogelijk is. En de vergelijking van Hyves met MuMe gaat volledig mank, je vergelijkt de lagere school ook niet met de faculteit Diergeneeskunde van de RU Utrecht (ja beide zijn hoogstens vormen van onderwijs).

fastpulseboy
betalen?
er staat toch al genoeg reclame op de site?
Maar die onbereikbaarheid was natuurlijk even raar.
Maar betalen voor deze site zal ik niet snel doen.... Hoewel, als er nou alleen mensen overblijven met een goeie smaak wil ik een klein bedragje wel overwegen.

De recente problemen met de server hebben te maken met de (steeds groter wordende) database, en niet met het weergeven van een paar ads. Als mensen dat niet willen geloven dan zijn we denk ik snel klaar. De diverse indexes op de tabellen raakten om een of andere reden steeds corrupt, waardoor queries traag werden, er steeds meer in de wachtrij kwam te staan, met uiteindelijk een (tijdelijke) totale neergang van de database server als gevolg. Ik heb goede hoop dat een uitgebreide reparatie actie (gisterenavond en zojuist) de boel weer op de rails heeft gezet.

Mensen die willen betalen voor een website als deze zijn zwaar in de minderheid, vooral de mensen die maandelijks een vast bedrag willen betalen. Daarnaast verwachten mensen die betalen (terecht) een bepaald kwaliteitsniveau dat ik niet kan leveren, zo had ik gisteren pas na enkele uren tijd om naar de problemen te kijken omdat ik het echte leven op dat moment belangrijker vond.

Over een tijdje komen er nieuwe servers, ik verwacht dat de boel daarmee structureel verbetert.

Het klinkt allemaal zeer technisch en daar heb ik erg weinig verstand van. Verder vind ik dat de site voor het grootste gedeelte wel goed loopt en ondervind ik weinig last van traagheid (de laatste dagen wel wat meer last hier van gehad, maar ik kan er mee leven).

Stijn_Slayer
De laatste tijd heb ik er veel last van gehad, laten we hopen dat het nu (grotendeels) opgelost is.

Betalen vind ik zelf geen optie trouwens, misschien dat het anders ligt voor gebruikers met een voltijd baan. Met wat Jordy al zegt ben ik het eens. Als ik zou betalen zou ik willen dat de site perfect draait, en dat kunnen en mogen we niet van Jordy (en anderen?) verwachten. De site is een gunst, ik ben al heel blij zijn dat er zo'n site is.

Er kan altijd een keer iets zijn, maar dat wordt toch vrij snel opgelost heb ik de indruk.

Stijn_Slayer schreef:
... De site is een gunst, ik ben al heel blij zijn dat er zo'n site is.
...

Eens.

Nee, we zouden eens om een vrijwillige bijdrage gevraagd kunnen worden - naar draagkracht - daar moeten we toch echt niet aan denken hè? Fun wel graag, vaak en veel, - 't zijn niet minsten die hier nu posten - maar een bijdrage leveren, ho maar!

Dan kopen we gewoon e.e.a. af met een smiley - voelen we ons ook weer goed; bier en vermaak op de vereniging is ook gratis en een hoesje voor je iPod ook.

Mogelijkheid geven tot een vrijwillige donatie lijkt me geen gek idee. Zo'n PayPalbutton plaatsen en klaar. Baat het niet dan schaadt het niet. (Jaja ik weet dat niet iedereen PayPal heeft... het is ook maar een ideetje.)

Mjuman schreef:
Nee, we zouden eens om een vrijwillige bijdrage gevraagd kunnen worden - naar draagkracht - daar moeten we toch echt niet aan denken hè? Fun wel graag, vaak en veel, - 't zijn niet minsten die hier nu posten - maar een bijdrage leveren, ho maar!

Dan kopen we gewoon e.e.a. af met een smiley - voelen we ons ook weer goed; bier en vermaak op de vereniging is ook gratis en een hoesje voor je iPod ook.

Wellicht dat MuMe kan werken met een donatieknop, zodat mensen zelf de afweging maken of ze iets willen doneren.
Ik vraag me alleen af of deze site extra geld nodig heeft om goed te kunnen draaien. Heb niet het idee dat ze in geld nood zitten en opgescheept zitten met hele hoge kosten.

Sheplays
Stijn_Slayer schreef:
Betalen vind ik zelf geen optie trouwens, misschien dat het anders ligt voor gebruikers met een voltijd baan. Met wat Jordy al zegt ben ik het eens. Als ik zou betalen zou ik willen dat de site perfect draait, en dat kunnen en mogen we niet van Jordy (en anderen?) verwachten. De site is een gunst, ik ben al heel blij zijn dat er zo'n site is.

Jemigdepemig, ik hoor violen op de achtergrond

Al wil ik hyves niet met mume vergelijken; op hyves kun je kiezen om een bedrag te betalen om gevrijwaard te worden van flashadds. Iemand die het niet kan of wil betalen krijgt ze dan wel te zien. Eigen vrije keuze.

In tegenstelling tot die 'paar adds' waarover Jordy schrijft (ik neem aan dat hij doelt op de kleine opportunisten die een paar regeltjes in de marge schrijven) zie ik op álle pagina's incl. mijn PM die bewegingen. Hoewel ik geen epilepsie heb, is het toch na een dag werken en op beeldschermen turen, niet fijn en heb ik geen andere optie dan de site te verkleinen.

Vandaar dat ik graag de keuze zou willen hebben.

Flash en tekst ads wisselen af op mume. Volgens mij kan Jordy dat zelf bepalen in de admin paneel van Google adsense en ook kiezen voor alleen tekst (als die Flash tenminste ook van Google is). Hij zal vast zijn redenen hebben om het zo te doen.

Jemigdepemig, ik hoor Sigur Rós op de achtergrond

Jemigdepemig is trouwens wel een erg mooi woord, maar goed, daar gaat het nu even niet om.

Zelf zou ik er geen problemen mee hebben om te betalen (met een bankrekeningnummer dan). Eens per kwartaal dan, een niet al te hoog bedrag want echt veel geld heb ik nu niet.

Dus ik ben het wel met Sheplays eens.

Jordy schreef:
Mensen die willen betalen voor een website als deze zijn zwaar in de minderheid, vooral de mensen die maandelijks een vast bedrag willen betalen. Daarnaast verwachten mensen die betalen (terecht) een bepaald kwaliteitsniveau dat ik niet kan leveren, zo had ik gisteren pas na enkele uren tijd om naar de problemen te kijken omdat ik het echte leven op dat moment belangrijker vond.

Jordy zegt zelf al dat hij daar niet aan begint omdat hij geen betere kwaliteit kan garanderen dan hoe het nu is. Ik lees daaruit dat het gewoon een hobbyprojectje van hem blijft en niks meer.

Wat slowchat verwijderd.

CHIEP (crew)
reptile71 schreef:
Tja, als deze allemaal erop mogen waarom die van Editors dan niet.
Daar zijn we inderdaad al enkele keren op teruggekomen. Zie bijvoorbeeld ook de helft van de Oasis-"EP's".

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:51 uur

geplaatst: vandaag om 04:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.