De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 17 oktober 2009, 21:49 uur
CHIEP schreef:
(quote)
Daar zijn we inderdaad al enkele keren op teruggekomen. Zie bijvoorbeeld ook de helft van de Oasis-"EP's". Waarom is het zo belangrijk dat het gaat om een single of een EP? Er is toch geen speciale "single kopje" waar het onder staat? Dus waarom dan die hele discussie?
0
CHIEP (crew)
geplaatst: 18 oktober 2009, 01:08 uur
Kijk eens goed wat er op de eerste toevoegpagina onder "EP's en singles" staat
.
.
0
geplaatst: 18 oktober 2009, 02:27 uur
Ik heb het gelezen en het is me nu wel een stuk duidelijker. Het is wel vreemd dat echt overal word vermeld dat het om een EP gaat zelfs op de bekende verkoopsites. Dus ik denk dat je dat dan moet aanhouden ookal al bestaat er een twijfel.
0
geplaatst: 18 oktober 2009, 13:12 uur
Deze 'EP' van Britney Spears hoort hier niet lijkt me. Staat 1 dezelfde nummer op in verschillende remixen terwijl ik toch echt lees dat een EP minimaal 3 verschillende tracks moet bevatten die niet op een regulier album staan.
0
geplaatst: 18 oktober 2009, 13:22 uur
"Wanneer er duidelijk op het artwork is aangegeven dat een album een EP betreft, mag een deze er in principe altijd op."
0
geplaatst: 18 oktober 2009, 13:27 uur
Dan kun je die andere regeling net zo goed schrappen.... Staat wel haaks tegenover elkaar vind je niet?
Op een gewone single vind je tenminste nog 2 nummers. Op deze EP dus niet het geval.
Op een gewone single vind je tenminste nog 2 nummers. Op deze EP dus niet het geval.
0
geplaatst: 18 oktober 2009, 13:32 uur
Het staat niet haaks tegenover elkaar. Een EP is altijd toevoegbaar. Voor een single geldt: "een single mag op de site wanneer deze minimaal 3 tracks bevat die niet op een "normaal" album van de artiest staan."
0
geplaatst: 18 oktober 2009, 13:34 uur
Ik zie anders genoeg singles op de site staan die 2 tracks bevatten, maar geen EP op de hoes hebben staan. Ik blijf het gewoon allemaal een beetje vreemd vinden.
0
geplaatst: 18 oktober 2009, 13:37 uur
musicfriek schreef:
Ik zie anders genoeg singles op de site staan die 2 tracks bevatten, maar geen EP op de hoes hebben staan.
Ik zie anders genoeg singles op de site staan die 2 tracks bevatten, maar geen EP op de hoes hebben staan.
Die mogen er dan vanaf.

Daarnaast is en blijft het moeilijk om een duidelijke scheidingslijn aan te houden.
0
geplaatst: 18 oktober 2009, 15:55 uur
21 Eyes Of Ruby - Conquer the World Pt. 2 & 3 (2007)
21 Eyes of Ruby - Conquer the World Pt. 4 (2009)
Twee albums van dezelfde artiest, maar niet als zodanig weergegeven. Bij het eerste album moet de letter O in de bandnaam klein.
21 Eyes of Ruby - Conquer the World Pt. 4 (2009)
Twee albums van dezelfde artiest, maar niet als zodanig weergegeven. Bij het eerste album moet de letter O in de bandnaam klein.
0
geplaatst: 18 oktober 2009, 16:01 uur
Dat kan je zelf corrigeren, hoor. 
Edit: ik heb het overigens al voor je gedaan.

Edit: ik heb het overigens al voor je gedaan.
0
Kingsnake
geplaatst: 19 oktober 2009, 12:50 uur
Heren,
Uw aandacht voor het volgende;
Zoals we allemaal weten staan de live-albums en compilaties door elkaar. Op zich geen probleem, al valt wel op dat veel users niet weten bij het raadplegen van zo'n album, of het gaat om een live- of een compilatie album.
Ik dacht aan het volgende;
Is het mogelijk, om bij live-albums aan t geven (eventueel/optioneel) wat de opname-datum is, ofwel van wanneer dateren de live-opnamen. Vaak ook worden live-registraties jaren na dato (her-) uitgebracht. Dan is het ook handig om te weten of het nieuwe of oude opnamen betreft.
Gaarne een reactie op het bovenstaande.
Uw aandacht voor het volgende;
Zoals we allemaal weten staan de live-albums en compilaties door elkaar. Op zich geen probleem, al valt wel op dat veel users niet weten bij het raadplegen van zo'n album, of het gaat om een live- of een compilatie album.
Ik dacht aan het volgende;
Is het mogelijk, om bij live-albums aan t geven (eventueel/optioneel) wat de opname-datum is, ofwel van wanneer dateren de live-opnamen. Vaak ook worden live-registraties jaren na dato (her-) uitgebracht. Dan is het ook handig om te weten of het nieuwe of oude opnamen betreft.
Gaarne een reactie op het bovenstaande.
0
geplaatst: 19 oktober 2009, 12:58 uur
Ik ben wel voor wat wijzigingen want zoals het nu is heeft niet mijn voorkeur, alleen ga ik daar niet over.
0
Kingsnake
geplaatst: 19 oktober 2009, 13:12 uur
aERodynamIC schreef:
Ik ben wel voor wat wijzigingen want zoals het nu is heeft niet mijn voorkeur, alleen ga ik daar niet over.
Het lijkt me niet al te moeilijk. Er is ook een ruimte ingebouwd voor de releasedate.
Het moet ook optioneel zijn, me dunkt. Want soms is het niet te achterhalen. Maar bijvoorbeeld bij artiesten als Jimi Hendrix, Grateful Dead, Pink Floyd en anderen die legio liveplaten hebben is het fijn om in één opslag te zien, van wanneer deze zijn.
0
geplaatst: 19 oktober 2009, 17:11 uur
De discussie is vaker gevoerd. Ik weet alleen niet meer wat het antwoord van Jordy was.
0
geplaatst: 19 oktober 2009, 18:18 uur
Het lijkt mij ook wel een prettige functionaliteit (evenals de splitsing van live- en verzamelalbums die al op de lijst staat onder "misschien ooit"), maar volgens mij was het technisch niet haalbaar.
Over de jazz-albums hebben we al eens een soortgelijke functie gevoerd. Die zijn namelijk ook vaak live opgenomen, maar staat onder releasedatum op de site. Idealitair zou je ze kunnen sorteren op opnamedatum (sommige artiesten hebben 50+ live-albums geloof ik), maar het zit er denk ik niet in.
Over de jazz-albums hebben we al eens een soortgelijke functie gevoerd. Die zijn namelijk ook vaak live opgenomen, maar staat onder releasedatum op de site. Idealitair zou je ze kunnen sorteren op opnamedatum (sommige artiesten hebben 50+ live-albums geloof ik), maar het zit er denk ik niet in.
0
Harco
geplaatst: 19 oktober 2009, 18:25 uur
Mjuman schreef:
Nee, we zouden eens om een vrijwillige bijdrage gevraagd kunnen worden - naar draagkracht - daar moeten we toch echt niet aan denken hè? Fun wel graag, vaak en veel, - 't zijn niet minsten die hier nu posten - maar een bijdrage leveren, ho maar!
Dan kopen we gewoon e.e.a. af met een smiley - voelen we ons ook weer goed; bier en vermaak op de vereniging is ook gratis en een hoesje voor je iPod ook.
Nee, we zouden eens om een vrijwillige bijdrage gevraagd kunnen worden - naar draagkracht - daar moeten we toch echt niet aan denken hè? Fun wel graag, vaak en veel, - 't zijn niet minsten die hier nu posten - maar een bijdrage leveren, ho maar!
Dan kopen we gewoon e.e.a. af met een smiley - voelen we ons ook weer goed; bier en vermaak op de vereniging is ook gratis en een hoesje voor je iPod ook.
Danku.
Als er donaties nodig zijn, dan roept u maar. Ik beleef al jaren plezier aan de site en wil dat graag zo houden.
0
tangmaster
geplaatst: 19 oktober 2009, 18:36 uur
herman schreef:
Het lijkt mij ook wel een prettige functionaliteit (evenals de splitsing van live- en verzamelalbums die al op de lijst staat onder "misschien ooit"), maar volgens mij was het technisch niet haalbaar.
Het enige probleem wat genoemd wordt kan ik wel indenken, een live album is geen verzamelaar.
0
Kingsnake
geplaatst: 20 oktober 2009, 08:55 uur
herman schreef:
Dan zou er goed aan gedaan worden, door de mensen die de platen toevoegen, om wat info over de live-registratie in een bericht te plaatsen en deze dan aan te duiden als recensie/mening, zodat dat voor geïnteresseerden, makkelijk kan worden nagelopen.
0
geplaatst: 20 oktober 2009, 12:30 uur
Ik ben sowieso voorstander om bij sommige toevoegingen in een (eerste) berichtje wat extra info mee te geven als dat 'belangrijk' is.
Ik doe dat ook bij bijvoorbeeld cd/dvd combi's en ik geef dan ook vaak de tracklist van de dvd er bij.
Bij live-albums probeer ik dat ook in de gaten te houden: gewoon even vermelden wanneer en waar het opgenomen is. Altijd handig voor andere users.
Ik doe dat ook bij bijvoorbeeld cd/dvd combi's en ik geef dan ook vaak de tracklist van de dvd er bij.
Bij live-albums probeer ik dat ook in de gaten te houden: gewoon even vermelden wanneer en waar het opgenomen is. Altijd handig voor andere users.
0
geplaatst: 21 oktober 2009, 14:59 uur
Moet er eigenlijk niet de mogelijkheid "onbekend" zijn bij landen? Er zijn artiesten waarvan de identiteit onbekend is...
0
geplaatst: 21 oktober 2009, 16:35 uur
De gehele menu is bij mij in het geel, heeft iedereen dat? Vind het niet echt mooi.
0
Kingsnake
geplaatst: 21 oktober 2009, 16:44 uur
Editoor schreef:
De gehele menu is bij mij in het geel, heeft iedereen dat? Vind het niet echt mooi.
Welk menu, verklaar je nader?!?
0
geplaatst: 21 oktober 2009, 16:57 uur
Misschien is ie per ongeluk op MovieMeter verzeild geraakt? 
Ik heb ook nergens last van...

Ik heb ook nergens last van...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.