De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 21 oktober 2009, 17:33 uur
Kingsnake schreef:
Welk menu, verklaar je nader?!?
(quote)
Welk menu, verklaar je nader?!?
dit bedoel ik dus:

Begrijp dus dat ik de enige ben die daar last van heb

Bij chrome heb ik er geen last van.
0
geplaatst: 22 oktober 2009, 18:06 uur
Lee Malone schreef:
Ik vroeg me af of het op één of andere manier mogelijk is om alle albums waar ik op gestemd heb toe te voegen aan mijn updates.
Ik vroeg me af of het op één of andere manier mogelijk is om alle albums waar ik op gestemd heb toe te voegen aan mijn updates.
Vast al 1000x gevraagd, maar ik kan het antwoord niet vinden. Zou dit ook graag willen weten.
0
geplaatst: 22 oktober 2009, 19:46 uur
Ga naar je stemtabel, en klik per categorie (van 0.5* tot 5* dus) op 'naar Mijn Updates' in de blauwe balk boven je stemmenlijst.
0
geplaatst: 24 oktober 2009, 10:34 uur
Kan het zijn dat er voor de gemiddelden op de artiestenpagina's en voor de gemiddelden op de albumpagina's verschillende formules worden gebruikt? Ik weet dat het raar klinkt, zo een moeilijke formule is het niet.
Maar als ik op de pagina van Bob Dylan kijk, zie ik staan:
John Wesley Harding (1967) --> 3,91 (172)
en als ik dan vervolgens op de albumpagina kijk, zie ik:
John Wesley Harding (1967) --> 172 stemmen | gemiddelde 3,90
En dat is een verschil lijkt me, toch?
Maar als ik op de pagina van Bob Dylan kijk, zie ik staan:
John Wesley Harding (1967) --> 3,91 (172)
en als ik dan vervolgens op de albumpagina kijk, zie ik:
John Wesley Harding (1967) --> 172 stemmen | gemiddelde 3,90
En dat is een verschil lijkt me, toch?
0
geplaatst: 24 oktober 2009, 13:45 uur
Misschien zit het verschil in dat het album gemiddelde gelijk wordt bijgewerkt en die van de Bob Dylan pagina pas na 12 uur 's nachts wordt aangepast?
0
lambf
geplaatst: 25 oktober 2009, 01:12 uur
Wordt het eingenlijk nog eens mogelijk om een album onder meerdere labels te plaatsen?
0
geplaatst: 25 oktober 2009, 01:21 uur
Bedoel je daarmee het label waar het oorspronkelijke album uitkwam en de her-uitgave op een ander label uitkwam. In dat geval ga ik voor de volle 100 procent met je mee.
0
lambf
geplaatst: 25 oktober 2009, 01:28 uur
Ik bedoel dat eerste. Er zijn genoeg albums die tegelijkertijd op meerdere labels worden gereleased (vanwege distributie of kostendekking).
0
geplaatst: 25 oktober 2009, 02:05 uur
Een album heeft altijd één (main)label; de andere labels zijn gewoon een kwestie van een sublicentie-uitgave.
Een voorbeeld: Cocteau Twins, mainlabel:4AD; distributiedeal in NL via Megadisk; je vindt dus ook CT (en andere) op Megadisk - dat is echter een sublicentie.
@GD:ik heb die discussie eens gevoerd - je weet niet wat je hiermee voorstelt dat is echt ondoenlijk. De terechte keuze is hier: historische uitgave - soms wijkt dat af, maar daarvoor kan je correcties voorstellen.
Een voorbeeld: Cocteau Twins, mainlabel:4AD; distributiedeal in NL via Megadisk; je vindt dus ook CT (en andere) op Megadisk - dat is echter een sublicentie.
@GD:ik heb die discussie eens gevoerd - je weet niet wat je hiermee voorstelt dat is echt ondoenlijk. De terechte keuze is hier: historische uitgave - soms wijkt dat af, maar daarvoor kan je correcties voorstellen.
0
geplaatst: 25 oktober 2009, 02:53 uur
Het is een lastige kwestie met die labels dat ontken ik niet. Wat in alle gevallen voorop moet staan is de vindbaarheid van albums. Dat is het belangrijkste. Bijvoorbeeld de eerste platen van Tangerine Dream kwamen uit op het label Ohr van Ulrich Kaisser, die op een gegeven moment er met geld van door ging. Daarna heeft de eerder genoemde band op vele andere labels gezeten. In latere jaren kon het dus gebeuren dat de platen die oorspronkelijk op Ohr uitkwamen eerst door Virgin werden uitgegeven en later door Jive Electro (het lijkt wel een soap). En zo ontstaat dus behoorlijk wat ruis in een verhaal. Daarom blijft in dit verhaal het eerste label toch het belangrijkste om het in de juiste context te plaatsen. Je zou dan de volgende indeleing kunnen krijgen.
Tangerine Dream - Electronic Meditation (1970)
Eerste uitgave op Ohr.
Tweede uitgave op Jive Electro
Huidige uitgave TDI Music
Voor iemand die gewoon Electronic Meditation wil hebben wat overdreven, maar voor de harde fans extra informatie om ook achter die andere uitgaven te gaan. Het eerste label blijft in alle gevallen het belangrijkste. Het is net dat stukje extra informatie, in een boek staat ook met welke druk je te doen hebt. Was er maar één platenmaatschappij, maar ja zo is het helaas niet.
Eerste uitgave op Ohr.
Voor iemand die gewoon Electronic Meditation wil hebben wat overdreven, maar voor de harde fans extra informatie om ook achter die andere uitgaven te gaan. Het eerste label blijft in alle gevallen het belangrijkste. Het is net dat stukje extra informatie, in een boek staat ook met welke druk je te doen hebt. Was er maar één platenmaatschappij, maar ja zo is het helaas niet.
0
tangmaster
geplaatst: 25 oktober 2009, 12:52 uur
Gerards Dream schreef:
Het is een lastige kwestie met die labels dat ontken ik niet. Wat in alle gevallen voorop moet staan is de vindbaarheid van albums. Dat is het belangrijkste. Bijvoorbeeld de eerste platen van Tangerine Dream kwamen uit op het label Ohr van Ulrich Kaisser, die op een gegeven moment er met geld van door ging. Daarna heeft de eerder genoemde band op vele andere labels gezeten. In latere jaren kon het dus gebeuren dat de platen die oorspronkelijk op Ohr uitkwamen eerst door Virgin werden uitgegeven en later door Jive Electro (het lijkt wel een soap). En zo ontstaat dus behoorlijk wat ruis in een verhaal. Daarom blijft in dit verhaal het eerste label toch het belangrijkste om het in de juiste context te plaatsen. Je zou dan de volgende indeleing kunnen krijgen.
Eerste uitgave op Ohr.
Eerste uitgave op Ohr.
Als je het info voorbeeld hier ziet, krijg je geen kloppende info. Simpel gezegd vind ik dat je gewoon het eigenlijke label moet gebruiken waarop een album is uitgebacht.
Dus iemand zou Electronic Meditation op TDI willen kopen dan vind ie hem nooit. Simpel nooit uitgebracht op TDI. En daar schuilt het gevaar in.
Want dan krijg je dit:
1e op Ohr.
2e op Jive Electro
3e op Essential
4e op Sanctuary.
Je moet dus wel heel zeker van de labels zijn.
0
geplaatst: 25 oktober 2009, 14:48 uur
Molina and Johnson - Molina and Johnson (2009)
Molina & Johnson - Molina & Johnson (2009)
Dubbel album (denk ik?).
Molina & Johnson - Molina & Johnson (2009)
Dubbel album (denk ik?).
0
geplaatst: 25 oktober 2009, 15:02 uur
Natuurlijk moet je 100 procent zeker zijn van de labels, dat ben ik met je eens. Daarnaast moeten we het niet moeilijker gaan maken dan het strikt is, want eventuele ruis is zo gemaakt en dat willen we niet hebben. Wat mij voor ogen staat is zoiets.
Land: West-Duitsland
Rock
Label Ohr.
Later ook verschenen op: Jive Electro, Essential en Sanctuary.
Iemand die dit album voor het eerst tegenkomt ziet gelijk in één oogopslag dat hij/zij meer kans heeft om de latere uitgaven te kunnen krijgen zonder het verhaal achter het label Ohr te kennen. Het is informatie die aan een dergelijk album "kleeft". Duidelijkheid moet in alle gevallen voorop staan zonder dat daar door dus onduidelijkheid door kan ontstaan.
Land: West-Duitsland
Rock
Label Ohr.
Later ook verschenen op: Jive Electro, Essential en Sanctuary.
Iemand die dit album voor het eerst tegenkomt ziet gelijk in één oogopslag dat hij/zij meer kans heeft om de latere uitgaven te kunnen krijgen zonder het verhaal achter het label Ohr te kennen. Het is informatie die aan een dergelijk album "kleeft". Duidelijkheid moet in alle gevallen voorop staan zonder dat daar door dus onduidelijkheid door kan ontstaan.
0
sxesven
geplaatst: 25 oktober 2009, 15:11 uur
Mjuman schreef:
Een album heeft altijd één (main)label; de andere labels zijn gewoon een kwestie van een sublicentie-uitgave.
Nou ja; altijd, altijd, altijd!

In minder mainstreamscenes (binnen mijn interessegebied noise en screamo) gebeurt het vaak genoeg dat een release door twee labels gereleased wordt, waarbij er niet één het mainlabel is, maar waar puur samengewerkt is om (bijvoorbeeld, maar voornamelijk) de kosten te delen, vooral waar het vinyl of grotere oplagen pro-CD's betreft (nogal een investering, geen garantie dat je er ook maar iets uithaalt). Hierom zie ik ook graag de mogelijkheid meerdere labels te noemen waar dit het geval is (zoals Wouter al aankaartte). Nu blijft het kiezen, terwijl dat eigenlijk niet zou moeten.
0
geplaatst: 25 oktober 2009, 18:21 uur
The Grateful Dead - Fillmore West 1969: The Complete Recordings (2005)
stond er al op dus kan er weer van af
Edit: The Grateful Dead - Rockin' the Rhein (2004)
die stond er ook al op, sorry
stond er al op dus kan er weer van af
Edit: The Grateful Dead - Rockin' the Rhein (2004)
die stond er ook al op, sorry

0
geplaatst: 28 oktober 2009, 11:30 uur
Een lay-out ideetje.
De tracktijden zijn in een iets kleinere lettertype dan de songtitels.
Dat oogt mooi. Is eenzelfde iets denkbaar bij het jaartal, dat eveneens
tussen haakjes staat achter elke albumtitel?
De tracktijden zijn in een iets kleinere lettertype dan de songtitels.
Dat oogt mooi. Is eenzelfde iets denkbaar bij het jaartal, dat eveneens
tussen haakjes staat achter elke albumtitel?
0
geplaatst: 28 oktober 2009, 11:49 uur
sxesven schreef:
!!! citeertMjuman"Een album heeft altijd één (main)label; de andere labels zijn gewoon een kwestie van een sublicentie-uitgave."!!! einde citaat
In minder mainstreamscenes (binnen mijn interessegebied noise en screamo) gebeurt het vaak genoeg dat een release door twee labels gereleased wordt, waarbij er niet één het mainlabel is, maar waar puur samengewerkt is om (bijvoorbeeld, maar voornamelijk) de kosten te delen, vooral waar het vinyl of grotere oplagen pro-CD's betreft (nogal een investering, geen garantie dat je er ook maar iets uithaalt). Hierom zie ik ook graag de mogelijkheid meerdere labels te noemen waar dit het geval is (zoals Wouter al aankaartte). Nu blijft het kiezen, terwijl dat eigenlijk niet zou moeten.
!!! citeertMjuman"Een album heeft altijd één (main)label; de andere labels zijn gewoon een kwestie van een sublicentie-uitgave."!!! einde citaat

Daar had ik idd niet bij stil gestaan. Als je kijkt naar Discogs zie je dat het daar bijv. lang niet altijd even fijn uitpakt - eigenlijk is het gewoon een allegaartje. Maar dat heeft ook te maken met hoe je dingen opslaat in een database (die er nu eenmaal achter hangt).
Een oplossing is onderverdeling maken (1, 1.1, 1.2, 1.2.1. of 1a, 1b - om bij jouw voorbeeld te blijven) - maar een dergelijke indeling moet dan wel mogelijk zijn in het model van de database - een dergelijke aanpassing zal niet altijd eenvoudig blijken te zijn.
0
P-DawG
geplaatst: 28 oktober 2009, 15:02 uur
Ben er achtergekomen dat een album dubbel op de site staat. Het gaat om dit en dit album van Adani & Wolf. Volgens allmusic.com komt het album uit 2005 en niet uit 2004.
0
geplaatst: 28 oktober 2009, 15:29 uur
Heb alle dubbele albums er vanaf gegooid, alleen die laatste even geen tijd voor nu.
0
geplaatst: 28 oktober 2009, 16:48 uur
P-DawG schreef:
Ben er achtergekomen dat een album dubbel op de site staat. Het gaat om dit en dit album van Adani & Wolf. Volgens allmusic.com komt het album uit 2005 en niet uit 2004.
Hier ook de nieuwste toevoeging verwijderd en de oude waar nodig (label, jaartal) gecorrigeerd.
0
psondermeijer
geplaatst: 29 oktober 2009, 11:25 uur
In de welkomstmail wordt er verwezen naar het menu item MusicMeter FAQ, maar deze kan ik niet vinden.
Met vriendelijke groet,
Paul
Met vriendelijke groet,
Paul
0
geplaatst: 29 oktober 2009, 11:30 uur
Hier, maar die is wel verouderd (sowieso op het gebied van crewleden). Je kan hem alleen vinden door naar Wiki te gaan; wellicht een idee voor Jordy om hier even naar te kijken (te vernieuwen ook) want als je net lid bent is het vinden van de FAQ vrij moeilijk.
0
geplaatst: 29 oktober 2009, 14:20 uur
Daar moet gewoon in staan dat je naar de Wiki moet in plaats van de FAQ. Goed punt van psondermeijer. 
De FAQ is al een jaar of 4 niet geupdate volgens mij.

De FAQ is al een jaar of 4 niet geupdate volgens mij.

0
geplaatst: 29 oktober 2009, 14:24 uur
Na bijna vier jaar op de site is het de eerste keer dat ik die FAQ zie

0
geplaatst: 29 oktober 2009, 14:37 uur
Zie dat Yak en Goodfella nog in de crew zitten en dat het chatkanaal nog bestaat

0
geplaatst: 29 oktober 2009, 14:43 uur
Dit soort vragen zijn ook wel grappig:
Ik vind dat mijn favoriete album hoger moet in de genre-lijst! is het goed als ik de rest van de lijst wat naar beneden stem?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.