De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 22 mei 2004, 17:11 uur
Welk nummer zit er achter de aankondiging van de VPRO programma's? Je hoort dan zo'n elektrische gitaar een melodietje spelen. Erg mooi, maar geen idee van wie 't is.
Let wel: ik kijk al iets van 1,5 jaar geen TV meer, dus ik heb geen flauw idee of 't nog wordt gebruikt.
Let wel: ik kijk al iets van 1,5 jaar geen TV meer, dus ik heb geen flauw idee of 't nog wordt gebruikt.
0
titan (crew)
geplaatst: 22 mei 2004, 17:13 uur
Vroeger gebruikte de VPRO altijd Here is the news van Electric light orchestra maar ik heb geen idee wat ze tegenwoordig gebruiken.
0
geplaatst: 22 mei 2004, 17:55 uur
Is het geen liedje van Pizzicato 5 dat ze tegenwoordig gebruiken? Ik zal wel 's opletten als ik TV kijken.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 24 mei 2004, 00:36 uur
gemaster schreef:
... verafgoding van Coldplay op deze site die ik niet helemaal snap. Datzelfde heb ik met Muse. Iedereen lijkt hier klaar te komen als je die naam noemt
... verafgoding van Coldplay op deze site die ik niet helemaal snap. Datzelfde heb ik met Muse. Iedereen lijkt hier klaar te komen als je die naam noemt
Gemaster, als je kijkt naar de gemiddelde stem van dit album, dan zie je dat het maar een flauw getalletje is in verhouding tot de positie in de Top-100. Ik denk dat je de term 'verafgoding' niet moet gebruiken! Dat Coldplay en Muse zo hoog in de Top-100 staan, is vast omdat ze bij een relatief groot publiek bekend zijn.
Pietje houdt van muziek, heeft 28 cd's in zijn bezit en kent daardoor o.a. U2, Coldplay, Muse, Nirvana en Radiohead. Hij registreert zich bij MusicMeter en stemt op de albums die hij kent. Hij vult zijn top-10 in en bedenkt: "Welke van Coldplay zou ik doen?". Dan scoor je als album dus al aardig snel goed in de Top-100. Het gaat in dat lijstje meer om de kwantiteit dan om de kwaliteit, hoewel er natuurlijk ook minder bekende goeie albums instaan.
Ik kijk dus liever naar het gemiddelde cijfer (en voor OOS kan ik daar goed mee leven) voordat ik me aan zo'n generaliserende uitspraak waag over de users hier.

0
JonnieBrasco
geplaatst: 24 mei 2004, 00:58 uur
Ik heb een wens!!!
Ik MusicMeter veel, en het cijfer voor comfortabelheid is een 9! Een fijne site in dat opzicht. Om er een 10 van te maken heb ik het volgende idee:
Iedere user zou een lijstje (van bijv. max. 25 albums) moeten kunnen samenstellen/aanpassen, en dit moet zichtbaar zijn voor iedereen, net zoals het top-10 lijstje. De titel van het lijstje moet je zelf kunnen aanpassen om de zin ervan dynamisch te maken, ik denk aan bijvoorbeeld aan:
* "albums waar ik NU nog even niet op wil stemmen" (handig als een soort reminder),
* "albums die ik nog moet gaan luisteren" (ook reminder),
* "albums die ik aanbied voor verkoop",
* "albums waaraan ik twijfel om aan te schaffen"
* "albums die ik nu erg veel luister" etc.
Lijkt me een niet al te ingewikkelde feature, (zou net zo inelkaar kunnen steken als de bewerk-top-10 feature) en het lijkt me gewoon een handig hulpstuk om de site voor de MusicMeter-gebruiker nog net even iets flexibeler en leuker te maken!
Ik MusicMeter veel, en het cijfer voor comfortabelheid is een 9! Een fijne site in dat opzicht. Om er een 10 van te maken heb ik het volgende idee:
Iedere user zou een lijstje (van bijv. max. 25 albums) moeten kunnen samenstellen/aanpassen, en dit moet zichtbaar zijn voor iedereen, net zoals het top-10 lijstje. De titel van het lijstje moet je zelf kunnen aanpassen om de zin ervan dynamisch te maken, ik denk aan bijvoorbeeld aan:
* "albums waar ik NU nog even niet op wil stemmen" (handig als een soort reminder),
* "albums die ik nog moet gaan luisteren" (ook reminder),
* "albums die ik aanbied voor verkoop",
* "albums waaraan ik twijfel om aan te schaffen"
* "albums die ik nu erg veel luister" etc.
Lijkt me een niet al te ingewikkelde feature, (zou net zo inelkaar kunnen steken als de bewerk-top-10 feature) en het lijkt me gewoon een handig hulpstuk om de site voor de MusicMeter-gebruiker nog net even iets flexibeler en leuker te maken!
0
geplaatst: 24 mei 2004, 07:49 uur
Je moet wel bedenken dat je hier met grotere smaakverschillen te maken hebt. Gemiddeldes zullen lager zijn dan gemiddeld op MovieMeter.
0
geplaatst: 24 mei 2004, 11:27 uur
JonnieBrasco schreef:
Gemaster, als je kijkt naar de gemiddelde stem van dit album, dan zie je dat het maar een flauw getalletje is in verhouding tot de positie in de Top-100. Ik denk dat je de term 'verafgoding' niet moet gebruiken! Dat Coldplay en Muse zo hoog in de Top-100 staan, is vast omdat ze bij een relatief groot publiek bekend zijn.
(quote)
Ja dat klopt natuurlijk wel. Is het overigens geen idee om (net als bij IMDb) een ranglijst van de gemiddelden bij te houden, maar die lijst alleen te baseren op stemmen van users die meer dan 50 stemmen hebben uitgebracht.
0
geplaatst: 24 mei 2004, 13:10 uur
Staat al tijden (laag) op de planning. Een beetje zoals imdb's MyMovies
0
geplaatst: 24 mei 2004, 17:09 uur
Da's wel een aardig idee. Stel het voor in 'Over de site' op het forum, zou ik zeggen 

0
geplaatst: 24 mei 2004, 17:12 uur
Gemaster had ergens een leuk idee (staat bij Coldplay's Parachute).
Het idee was een lijst te maken van albums, gebaseerd op de gemiddelde stemmen van de gebruikers die meer dan 50 stemmen hebben uitgebracht. Volgens mij krijg je zo een wat meer 'waarheidsgetrouwe' lijst dan wanneer je je op de gebruikers met een top 10 baseert.
Het idee was een lijst te maken van albums, gebaseerd op de gemiddelde stemmen van de gebruikers die meer dan 50 stemmen hebben uitgebracht. Volgens mij krijg je zo een wat meer 'waarheidsgetrouwe' lijst dan wanneer je je op de gebruikers met een top 10 baseert.
0
geplaatst: 24 mei 2004, 18:17 uur
We hebben op MovieMeter deze discussie tot in den treure gevoerd, uitkomst was toen om dat niet te doen. Die 50 stemmen haal je zo, zo motiveer je mensen juist om te gaan stemmen op albums die ze praktisch niet kennen.
0
geplaatst: 24 mei 2004, 22:09 uur
Ik wist niet dat dát Mozart's Requiem was inderdaad. Maar goed dit vind ik dus mooi, m'n eerste klassieke stapjes zijn gezet 
(ben bang dat ik dit over 10 jaar teruglees en denk: ai... maar goed het is een beginnetje
)

(ben bang dat ik dit over 10 jaar teruglees en denk: ai... maar goed het is een beginnetje
)
0
geplaatst: 25 mei 2004, 00:32 uur
Zeker een goed idee, dat zou de ranglijst wel even omgooien en albums van bijvoorbeeld Bob Dylan en The Beatles een meer waardige plaats geven. Ook al hou ik wel erg van Muse en Coldplay, ik weet dat ze zeker niet bovenaan horen in een toplijst.
0
geplaatst: 25 mei 2004, 00:50 uur
De top 10 gemiddelden (waarbij ik het minimum aantal stemmen op 20 heb gezet):
1 De 24 Grootste Successen - Jacques Brel 4.52 (23)
2 Kind of Blue - Miles Davis 4,50 (26)
3 The Queen is Dead - The Smiths 4,34 (31)
4 The Beatles/The White Album - The Beatles 4,33 (27)
5 Gentlemen - Afghan Whigs 4,33 (21)
6 Requiem for a Dream - Clint Mansell 4,32 (34)
7 S.C.I.E.N.C.E. - Incubus 4.30 (20)
8 Doolittle - Pixies 4.28 (41)
9 Revolver - The Beatles 4.28 (40)
10 Dummy - Portishead 4.25 (60)
Dit album zou ergens rond 200 uitkomen. Parachutes van Coldplay rond de 50e plek.
Dit album zou ergens rond 200 uitkomen. Parachutes van Coldplay rond de 50e plek.
0
geplaatst: 25 mei 2004, 00:56 uur
Mooie lijst, alhoewel ik er zelf geen voorstander van zou zijn verzamelaars in op te nemen. In dat geval zou 'Kind of Blue' de nummer 1 zijn.
0
geplaatst: 25 mei 2004, 01:27 uur
starbright boy schreef:
Oke, maar omdat Coldplay meer stemmen heeft, is het album toegankelijk voor veel mensen die niet perse naar Coldplay opzoek waren en het als favoriete band hadden. Bij die albums met weinig stemmen, stemmen vaak alleen de fans.
0
geplaatst: 25 mei 2004, 10:04 uur
Er was een aantal jaar geleden een band met een nummer dat Space Queen heette. Rob Stenders was er helemaal over te spreken en ik vond het ook een leuk nummer maar volgens mij waren we de enigen. Het nummer sloeg dus totaal niet aan.
Bericht heb ik ook al in een ander topic gepost omdat ik niets meer van die band heb vernomen. Weet iemand hoe die band heet?
Bericht heb ik ook al in een ander topic gepost omdat ik niets meer van die band heb vernomen. Weet iemand hoe die band heet?
0
geplaatst: 25 mei 2004, 10:22 uur
starbright boy schreef:
Krijg je toch een heel andere lijst, zoals je ziet. Overigens vind ik deze top 10 ook niet representatief. Misschien moet je ook iets doen met de minimale aantal stemmen op een album voordat het in de lijst mag komen.
Koppie/peest van IMDb:
The formula for calculating the top 250 films gives a true Bayesian estimate:
weighted rank (WR) = (v √∑ (v+m)) √ó R + (m √∑ (v+m)) √ó C
where:
R = average for the movie (mean) = (Rating)
v = number of votes for the movie = (votes)
m = minimum votes required to be listed in the top 250 (currently 1250)
C = the mean vote across the whole report (currently 6.9)
note: for this top 250, only votes from regular voters are considered.
Misschien is dit iets om te proberen, of is dat te moeilijk?
0
geplaatst: 25 mei 2004, 10:37 uur
Nou en? Het gaat erom wat de users van MuMe het beste album vinden en niet welk album erin zou horen door de legendarische status dat het heeft.
0
geplaatst: 25 mei 2004, 12:31 uur
0
geplaatst: 25 mei 2004, 13:10 uur
Niet representatief? Als ik het gemiddelde omhoog gooi blijven er wel heel weinig albums over waar de lijst uit opgebouwd is. Lijkt me ook weinig representatief (181 albums bij minimaal 30 stemmen, nu zijn het er nog 393) Als je die vreselijke IMDB formule aanhoudt worden recente goedverkochte albums heel sterk bevoordeeld. En albums die iedereen geweldig vind, maar nog niet iedereen gehoord heeft benadeeld. Ik probeer het trouwens niet uit, want dat is me echt te veel werk.
De imdb formule legt heel erg sterk de nadruk op het aantal stemmen dat een film (of hier album) heeft. In het lijstje albums met de meeste stemmen kun je vrij eenvoudig zien welke albums daar van profiteren. Je krijgt imho dan pas echt een kromme lijst.
De imdb formule legt heel erg sterk de nadruk op het aantal stemmen dat een film (of hier album) heeft. In het lijstje albums met de meeste stemmen kun je vrij eenvoudig zien welke albums daar van profiteren. Je krijgt imho dan pas echt een kromme lijst.
0
geplaatst: 25 mei 2004, 13:37 uur
Beetje wel, gooi het maar in een forumtopicje "Het grote lijstjestopic" ofzo.
0
geplaatst: 25 mei 2004, 14:32 uur
starbright boy schreef:
Niet representatief? Als ik het gemiddelde omhoog gooi blijven er wel heel weinig albums over waar de lijst uit opgebouwd is. Lijkt me ook weinig representatief (181 albums bij minimaal 30 stemmen, nu zijn het er nog 393) Als je die vreselijke IMDB formule aanhoudt worden recente goedverkochte albums heel sterk bevoordeeld. En albums die iedereen geweldig vind, maar nog niet iedereen gehoord heeft benadeeld. Ik probeer het trouwens niet uit, want dat is me echt te veel werk.
Aha. Ja ik heb er verder weinig verstand van, maar het leek me wel een goed idee. De lijst die er nu is, waarin alleen het aantal malen dat een album in de top 10 staat van users telt, vind ik niet echt een goede methode, maar hij is natuurlijk wel het meest fraude vrij. Dat is dus misschien de 'minst slechte' methode.
0
geplaatst: 26 mei 2004, 22:39 uur
Het gaat langzaamaan de goede kant op met de labels, 2759 albums hebben nu een label ingevoerd. Als we over de helft zijn zal ik de "lijstjes per label" mogelijkheid aanzetten.
Voor de mensen die MovieMeter niet lezen: daar heb ik ingevoerd dat er bij elk film-overzicht (lijst per regisseur, release lijsten, etc) te zien is wat het gemiddelde is van elke film. Dit zal ik hier ook even gaan doorvoeren (bij het overzicht per artiest heb ik dat alvast gedaan).
Voor de mensen die MovieMeter niet lezen: daar heb ik ingevoerd dat er bij elk film-overzicht (lijst per regisseur, release lijsten, etc) te zien is wat het gemiddelde is van elke film. Dit zal ik hier ook even gaan doorvoeren (bij het overzicht per artiest heb ik dat alvast gedaan).
0
geplaatst: 30 mei 2004, 15:52 uur
Kan het soms ook mogelijk worden dat ik een tabel kan krijgen van alle albums met het genre filmscore? Omdat ik dus steeds specifieker moet gaan zoeken om een x aantal wel in 1 lijst te kunnen zien.
0
geplaatst: 30 mei 2004, 15:56 uur
Een lijst met alle albums in een bepaald genre is nogal zwaar voor de site, haal je even lijst van duizenden albums binnen... da's niet echt de bedoeling
0
geplaatst: 30 mei 2004, 15:57 uur
Ja dat dacht ik dus al aangezien dat bij moviemeter ook niet kon 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.