MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Kingsnake
Is het potdorie afgelopen met dat geouweneuzel over bans?
Ik raak er een beetje geirriteerd van en dat lijkt me niet de bedoeling.
Ik stel voor het te laten rusten.

Sheplays schreef:
.
Niemand krijgt hier 'zomaar' een ban.
Ik mag hopen van niet, maar interesseert het jou dan niet waarom? Of ben jij zo iemand die altijd alles van iedereen zomaar klakkeloos aanneemt.

Ruby1966
Kingsnake schreef:

Ik stel voor het te laten rusten.

Sheplays
Ad Brouwers schreef:
(quote)
Ik mag hopen van niet, maar interesseert het jou dan niet waarom? Of ben jij zo iemand die altijd alles van iedereen zomaar klakkeloos aanneemt.

Nee, dat doe ik niet. Maar als ik een probleem heb met een beslissing stuur ik een PM naar de mods.

In dit geval hoef ik niets klakkeloos aan te nemen, Zie ook de link hieronder.

Sheplays schreef:

Nee, dat doe ik niet. Maar als ik een probleem heb met een beslissing stuur ik een PM naar de mods.
.
Dat zou zomaar eens met F.M. gebeurd kunnen zijn. Tenslotte, dan hou ik er mee op. Als er toch veel users het jammer vinden, dat iemand "geband" is lijkt het mij verstandiger, dat de reden waarom dan toch maar bekend gemaakt wordt. Dan houdt de discussie en het speculeren hierover vanzelf op. En zou de "gebande" terug kunnen keren (als hij dat wil) zonder tekst en uitleg te moeten gaan geven of flink door het stof te moeten gaan. Einde van de discussie, wat mij betreft!!!

titan (crew)
lebowski schreef:
Maar de heiligverklaringen van Father en verdachtmakingen aan de crew van deze site beginnen me te irriteren.

Mij ook, mensen krijgen heus niet zo maar een ban. Sterker nog: ik vind dat de moderators vaak nog erg coulant zijn voor gebruikers die zich niet aan de (fatsoens)regels houden.

He ja. Laten we het over de gebanden hebben. Leuk!

Ad Brouwers schreef:
Het kan toch niet zo zijn dan iemand van de site afgegooid wordt als je kritiek hebt. Respect moet altijd wederzijds zijn.

Dat gebeurt dan ook niet. We zijn geen politiestaat.

Nogmaals:
VanDeGriend schreef:
Naar aanleiding van discussies over bans, willen wij graag onderstaande algemene toelichting geven.

Alle users van MusicMeter kunnen vrijelijk hun mening posten over alle onderwerpen die binnen de bedoeling van de site vallen. Er zijn echter een aantal grondregels waarvan wij, en eigenlijk alle users, verwachten dat men zich er aan houdt. Deze regels zijn hier te raadplegen

Moderators beoordelen posts aan de hand van deze criteria. Post die niet voldoen aan deze, naar onze mening duidelijke en normale richtlijnen, zullen worden verwijderd. Tevens wordt in geval van een stevige afwijking op die regels, contact gezocht met de poster. Indien ondanks dit, post -en/of pm gedrag ernstig blijft afwijken van de richtlijnen, kan een ban volgen.

Wij realiseren ons dat dit een zware maatregel is. Deze wordt dan ook niet lichtzinnig en veelal in onderling overleg met de crew, genomen.

Pastichio Rocker
Zijn er ook users die bij 'mijn albums' hun gedownloade mp3 verzameling zetten? Of tellen de echte muziekliefhebbers alleen hun echte verzameling op vinyl en cd?

Geen flauw idee waar ik deze vraag moet stellen, ben gewoon nieuwsgierig.

Sommige users doen dat wel, al maken ze er vaak een apart mapje van. Al denk ik dat de zichzelf meer respecterende muziekliefhebber de MP3 albums buiten hun collectie laat.

Users die dat doen dienen natuurlijk stante pede geband te worden. Zo houden we dit topic ook een beetje levendig...

Pastichio Rocker
Hoe zit het hier trouwens met web released content (let wel: van gevestigde namen, geen onbekende (amateur)producers), dus albums die (op dit moment) alleen via internet (iTunes enzo) zijn te verkrijgen? Mag je die ook toevoegen of gaat MuMe alleen voor een 'harde versie', dus vinyl/cd?

Pastichio Rocker schreef:
Hoe zit het hier trouwens met web released content (let wel: van gevestigde namen, geen onbekende (amateur)producers), dus albums die (op dit moment) alleen via internet (iTunes enzo) zijn te verkrijgen? Mag je die ook toevoegen of gaat MuMe alleen voor een 'harde versie', dus vinyl/cd?

Er worden ook vaak iTunes EP's toegevoegd aan de site. Die zijn ook alleen maar via iTunes verkrijgbaar.

Zolang je maar een officiële bron toevoegd die jouw informatie bevestigd.

GrafGantz schreef:
Users die dat doen dienen natuurlijk stante pede geband te worden. Zo houden we dit topic ook een beetje levendig...

Thomzic schreef:
Al denk ik dat de zichzelf meer respecterende muziekliefhebber de MP3 albums buiten hun collectie laat.

Mijn eigen albums dienen vooral als overzicht / controle om snel te zien op welke albums ik nog moet stemmen (regulier wel, verzamel/live niet). Downloaden doe ik sowieso niet, veel albums zijn eerst uit de bieb geleend en heb ik nu alleen nog op MP3-formaat. Ik heb de mappen openbaar gemaakt met de toevoeging op CD danwel MP3 zodat andere gebruikers snel kunnen zien welke platen ik ken. Ik vind het persoonlijk minder interessant om anderen te laten zien welke ± 80 platen ik hiervan origineel in huis heb - het zijn er tenslotte 'maar' 80

Ben ooit begonnen met mijn albums neer te zetten, maar wat een waaark; heb alles wel in excel, maar er is geen mogelijkheid om excel naar een lijst op de site te xporteren; bovendien hoeft wat mij betreft ook niet iedereen te kunnen zien wat ik heb - zou het wel doen als ik lijst naar een bepaalde groep users zou kunnen openstellen.

MP3-albums, nee niet meetelllen, je maakt toch ook geen 1000 kopietjes van een biljet van 500 euro (ja die zijn er!) om vervolgens te roepen dat je rijk bent.

Of voor de minder materialistischen onder ons: je hangt je kamer toch ook niet vol met foto's van fraaie zangeressen of modellen om tegen je vrienden te boasten dat je "zoveel lekkere w****" hebt.

Die mag je ook toevoegen, inderdaad.

Laatste Legowelt is een goed voorbeeld, is een web-only release.

Releases van netlabels die het serieus aanpakken mogen er ook op.

Pastichio Rocker
Zoals Beatport e.d.?

Mjuman schreef:

MP3-albums, nee niet meetelllen, je maakt toch ook geen 1000 kopietjes van een biljet van 500 euro (ja die zijn er!) om vervolgens te roepen dat je rijk bent.

En als je nu albums hebt die dus alleen maar via iTunes e.d. zijn gereleased? Ik heb bv de soundtrack van de sci-fi film Sunshine van Underworld en John Murphy, en die is ook alleen maar op iTunes uitgebracht. Dan zou ik die dus ook niet mogen toevoegen?

Zoals Beatport e.d.?

(quote)

En als je nu albums hebt die dus alleen maar via iTunes e.d. zijn gereleased? Ik heb bv de soundtrack van de sci-fi film Sunshine van Underworld en John Murphy, en die is ook alleen maar op iTunes uitgebracht. Dan zou ik die dus ook niet mogen toevoegen?

Jawel, want die release was niet fysiek, alleen digitaal. Om die analogie met geld door te trekken: net zoals je fysiek (analoog) geld (contanten a.k.a. hard cash, brass in the pocket, of doekoe) hebt, heb je ook digitaal geld (dat je van je rekening overmaakt naar een ander) zonder het ooit in de vorm van hard cash te hebben gezien.

--edit--
Mijn reactie ging ook over het vermelden van mp3's bij "mijn albums", niet over toevoegen.

Zoals Beatport e.d.?

Ja, zolang ze maar aan de reguliere single-eisen (dus 3 non-albumtracks, waarbij remixen niet meetellen) voldoen, als het geen EP's zijn.

Mjuman schreef:

Als iedereen dat nou maar snapte

€ 500 is anders redelijk wat geld.

Ik vroeg me eigenlijk af waarom albumcovers die goed genoeg zijn voor allmusic.com hier steevast afgekeurd geworden wanneer een album toegevoegd wordt. Bij mij zijn zo al een paar albums afgekeurd en omdat ik vaak dan iets heb van 'laat maar zitten' komt er niets meer van.

Mjuman schreef:
(quote)

Jawel, want die release was niet fysiek, alleen digitaal. Om die analogie met geld door te trekken: net zoals je fysiek (analoog) geld (contanten a.k.a. hard cash, brass in the pocket, of doekoe) hebt, heb je ook digitaal geld (dat je van je rekening overmaakt naar een ander) zonder het ooit in de vorm van hard cash te hebben gezien.

--edit--
Mijn reactie ging ook over het vermelden van mp3's bij "mijn albums", niet over toevoegen.

Dus als ik geld betaal voor digitale vrouwen mag ik wel boasten tegen mijn vrienden dat ik "zoveel lekkere w****" heb?

Ik wou gewoon even de kromme analogie op de korrel nemen, want verder ben ik het wel met je eens. Ik zie niet goed in welk nut het heeft om een lijst van al je mp3's online te zetten, tenzij om het verschil aan te geven met de albums die je weldegelijk fysiek hebt.

Bartjeking schreef:
Ik vroeg me eigenlijk af waarom albumcovers die goed genoeg zijn voor allmusic.com hier steevast afgekeurd geworden wanneer een album toegevoegd wordt. Bij mij zijn zo al een paar albums afgekeurd en omdat ik vaak dan iets heb van 'laat maar zitten' komt er niets meer van.

Staan ook zat hoezen op Allmusic die prima bruikbaar zijn. Wellicht sla je ze met compressie op, dat gaat bij heel veel users fout in het begin.

Weet niet welk programma je gebruikt, maar let er op dat je ze op 100% opslaat en niet op 90% (wat bij Photofiltre, Irfanview standaard is).

herman schreef:
(quote)

Staan ook zat hoezen op Allmusic die prima bruikbaar zijn. Wellicht sla je ze met compressie op, dat gaat bij heel veel users fout in het begin.

Weet niet welk programma je gebruikt, maar let er op dat je ze op 100% opslaat en niet op 90% (wat bij Photofiltre, Irfanview standaard is).

Ik ga mijn best doen thnx voor de tips

... en op AMG staan veelal hoezen met een zwarte rand. Knip je die er af dan moet je de afbeelding vergroten naar 200 pixels breedte. Dat komt de kwaliteit meestal niet ten goede.

Het plaatsen van video fragmenten/afbeeldingen geeft nogal wat problemen sinds ik IE8 heb geinstalleerd. Zijn er meer mensen met dit probleem? En zo ja, is er een oplossing. Ik moet nu steeds uitwijken naar mijn oude laptop met IE7. Het gaat om bijvoorbeeld youtube filmpjes waar ik de songtitel probeer toe te voegen. Ik krijg dan de mededeling dat de url te lang is.

divart schreef:
Het plaatsen van video fragmenten/afbeeldingen geeft nogal wat problemen sinds ik IE8 heb geinstalleerd. Zijn er meer mensen met dit probleem? En zo ja, is er een oplossing. Ik moet nu steeds uitwijken naar mijn oude laptop met IE7. Het gaat om bijvoorbeeld youtube filmpjes waar ik de songtitel probeer toe te voegen. Ik krijg dan de mededeling dat de url te lang is.

Nope, gebruik dezelfde Mickey(soft)-meuk als jij, maar geen trubbels; plaatsen van link, luistert wel nauw; kijk even naar het juiste format middels een post van mij met links bij MOOWS of op het (wave)dagtopic. Dat kun je doen door mij post zgn te citeren, tweede knopje rechts.

Het format ken ik inmiddels wel en dat is het probleem ook niet. .
Ik krijg die van jou ook wel geplaatst net als het merendeel van die van mezelf. Maar als de titel of de link te lang is dan wil die niet in IE8. In IE7 lukt het vervolgens wel.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:44 uur

geplaatst: vandaag om 15:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.