MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Sietse
tuktak schreef:
pas mogen stemmen na de releasedatum is wel een soort van schijncorrectheid. zon maatregel zal echt niet leiden tot minder stemmen vanuit illegale downloads.

Dat snap ik, maar mogelijk houdt het wel de onzinnige gesprekken weg over "gelekte" albums enzo.

Sietse
BoordAppel schreef:
(quote)

Het eerste decennium heeft gewoon 10 jaar hoor.

Juist, dat zeg ik...misschien het stuk nog eens lezen...

tuktak schreef:
pas mogen stemmen na de releasedatum is wel een soort van schijncorrectheid. zon maatregel zal echt niet leiden tot minder stemmen vanuit illegale downloads.

Nog één keer voor alle duidelijkheid: downloaden is in de Nederlandse wetgeving (nog) niet illegaal. Een platform bieden voor, ruimte geven aan activiteiten die aanzetten tot downloaden (bijv .door het stemmen toe te staan op albums die officieel nog niet zijn gereleasd kan worden opgevat als (het aanzetten tot) een "onrechtmatige daad". Wat dat kan betekenen zal duidelijk zijn.
Om die reden worden bijv alle (onschuldig, want goed bedoeld geplaatste) download-links verwijderd. Musicmeter heeft goodwill en da's belangrijk - eenmaal verspeeld krijg je die niet zo maar terug.

Sietse schreef:

Waar het om gaat is dat we ons wel bewust moeten zijn van deze zaken.

Inderdaad een belangrijk onderwerp, ik zie het nog wel tot een parlementaire enquête leiden.

/edit: Heb ook maar even twee grammaticale misperen uit de quote gehaald , ik vind wel dat we ons bewust moeten zijn van deze taaltechnische zaken.

Misterfool
ik ben het met deze eigenlijk eens met mjuman. puur uit voorzorg. al denk ik niet dat je het gerechtelijk hard kan maken dat mume aanzet tot illegale download.

Sietse schreef:
(quote)

Dat snap ik, maar mogelijk houdt het wel de onzinnige gesprekken weg over "gelekte" albums enzo.

Dát die berichten verwijderd worden, snap ik heus wel. Ik erger me er alleen niet helemaal kapot aan oid.

Je uiteenzetting over de jaartelling is eigenlijk compleet irrelevant. Je kiest gewoon voor een lijstje voor het decennium 2000-2009 (wegens leuker, logischer - er is een reden dat deze manier door iedereen gehanteerd wordt), in welk jaar de jaartelling van start is gegaan, is bij dit onderwerp echt niet belangrijk.

Sietse
FlyLo schreef:
(quote)

Dát die berichten verwijderd worden, snap ik heus wel. Ik erger me er alleen niet helemaal kapot aan oid.

Ik erger me er ook niet aan hoor, vind alleen dat er een duidelijke richtlijn voor users zou moeten komen ivm. wat Mujman zegt.

Je uiteenzetting over de jaartelling is eigenlijk compleet irrelevant. Je kiest gewoon voor een lijstje voor het decennium 2000-2009 (wegens leuker, logischer - er is een reden dat deze manier door iedereen gehanteerd wordt), in welk jaar de jaartelling van start is gegaan, is bij dit onderwerp echt niet belangrijk.

Uiteraard is het irrelevant, ben ik geheel met je eens. Neemt niet weg dat ik het een heel erg leuk onderwerp vind om over te hebben
Maar uiteindelijk hoort het hier niet thuis en daarom mijn welgemeende excuses voor het totaal offtopic gaan...

Sinds de verhuizing naar de nieuwe server heeft de site er (zoals je waarschijnlijk hebt gemerkt) een paar keer uit gelegen. Oorzaak lijkt te zijn gevonden, een bug in de huidige versie van de database software (MySQL). Morgenochtend wordt MySQL gedowngrade naar een eerdere versie waar dit probleem zich niet lijkt voor te doen. De site is tijdens deze downgrade wel weer een uurtje of 2 uit de lucht.

Hier gaat iets mis:

Kirsty Hawkshaw - OT (1998)

Alles is opeens onderstreept, tot aan het MuMe-menu toe.

Heb het aangepast, normaal gezien moet het dan goed zijn. Er stond een in de albumtitel, wat alles doet onderlijnen.

Thanks Bennerd, nu is het opgelost.

Sheplays
herman schreef:
Hier gaat iets mis:

Kirsty Hawkshaw - OT (1998)

Alles is opeens onderstreept, tot aan het MuMe-menu toe.

Weer de schuld van die groter/kleiner tekentjes...
Als jullie die willen gebruiken moet je er spaties tussen zetten anders maak je een html code. Aan de hoes te zien moet er een U tussen die haakjes bij en dat staat voor onderstrepen (underline) als je het zo < u > (maar dan zonder spaties hè ) neerzet.

Ik heb de correctie van bennerd conform gecorrigeerd.

De fameuze u van underline inderdaad...

Het staat nu echt goed inderdaad. Thanks.

Sheplays schreef:
(quote)

Ik heb de correctie van bennerd conform gecorrigeerd.

Dank voor het conformigeren

Sheplays
bennerd schreef:

Dank voor het conformigeren

Ha, een leuk, nieuw woord!

Gallow
Suis la Lune - Heir, staat er per ongeluk 2x op

Laatste toevoeging verwijderd.

Ik heb toegevoegd:
CSS - Donkey (2008)

maar zie nu dat het al bestaat als:
Cansei de Ser Sexy - Donkey (2008)

Verwijderd. Bedankt

CHIEP (crew)
Komt deze profielfoto enkel bij mij niet door?

Nee, ik zie ook een zwart vlak.

Weer zo'n emo zeker.

Zou het trouwens kunnen dat (een hele tijd geleden)bij nogal wat artiesten de profielfoto's verdwenen zijn?
En was dit de bedoeling of is het door een crash ofzo gebeurt?

Zie hier de reden.

L_T_B schreef:
Zie hier de reden.

Geef dan gewoon meteen de reden: bescherming van een afbeelding o.g.v. copy right (auteursrecht) en de angst om te worden aangesproken op eventueel "infringement" daarvan. Op vaagtaal en zoekplaatjes zit niemand te wachten

Begrijp het wel hoor met dat copyright, er zou eigenlijk een wet moeten verschijnen dat het, wanneer het een bepaalde grootte niet overschrijdt, moet worden toegelaten.
Als een foto maar een bepaalde kwaliteit heeft, zoals de cd-hoesjes op deze website kan je er toch niks mee doen.

Lukk0
Als ik iets kopieer en plak in Google Chrome 3.0.195.38 worden smileys niet meer weergegeven, die worden automatisch uit de berichten gefilterd of worden niet herkend. Kan hier misschien een keer naar gekeken worden?

met deze melding moet je bij Google zijn, daar heb ik geen invloed op

Lukk0
Ok, ik dacht dat het misschien aan de opbouw van deze site lag of iets dergelijks, ik heb er eigenlijk niet zo veel (lees: geen) verstand van.

Sheplays
Ik zag net dat bij een album, waarop ik gestemd heb, een waslijst aan bonustracks is toegevoegd. Van die bonuslijst schijn ik nummers aangevinkt te hebben waar ik nog nooit van heb gehoord. Bij mijn echte favorieten stond geen geel sterretje meer.

Kan het een met het ander te maken hebben?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:15 uur

geplaatst: vandaag om 21:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.