De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
Lukk0
geplaatst: 18 januari 2010, 20:14 uur
Pantha du Prince staat twee keer op de site, één keer met en één keer zonder hoofdletter.
Pantha du Prince
Pantha Du Prince
Pantha du Prince
Pantha Du Prince
0
geplaatst: 19 januari 2010, 11:20 uur
Aangezien de onze site de laatste tijd bezoek heeft gekregen van ex-leden van het gesloten Radio-4-forum, én dat er al tijden veel vraag naar meer speelruimte voor geïntereseerden in klassieke muziek, leek mij er heel wat voor te zeggen om klassieke muziek een plek onder genres te geven. Niet in de laatste plaat omdat klassieke muziek ook wordt gezien als een van de "hoofdgenres" (net als jazz en wereldmuziek). Het leek mij dan ook niet onlogisch om ook deze een plek te geven. Nu is het natuurlijk de vraag in hoeverre hier gebruik van gemaakt gaat worden, maar in het geval van jazz en klassiek zijn er toch behoorlijk veel liefhebbers op deze site.
Wat vinden jullie hiervan?
Wat vinden jullie hiervan?
0
geplaatst: 19 januari 2010, 11:30 uur
I second that. Sowieso zou ik graag de klassieke muziek iets prominenter op de site zien en zeker nu er een invasie vanaf het Radio4 forum dreigt te komen, lijkt het me een goed plan dit op te pakken.
0
titan (crew)
geplaatst: 19 januari 2010, 11:33 uur
Ik zie het probleem niet, er zijn al topics in het forum over klassieke muziek. Hier discussieren over het toevoegen van het genre klassiek is zinloos. Ten eerste is dat niet de juiste plek ervoor en ten tweede komt dat genre er toch niet (dat is al diverse malen gevraagd en al even vaak afgewezen).
0
geplaatst: 19 januari 2010, 11:35 uur
Ik zeg toch niet dat klassiek in de albumdiscussies moet komen? In de database en whatever.
Nee, ze zien hier niks aan problemen. Alleen maar pixels en zwarte randjes die er niet zijn
Nee, ze zien hier niks aan problemen. Alleen maar pixels en zwarte randjes die er niet zijn
0
geplaatst: 19 januari 2010, 12:14 uur
Dit is wat Jordy vermeld heeft in dit topic:
Wel problemen dus.
Klassieke muziek zal niet toevoegbaar worden aan de site. Dit heeft vooral een praktische reden, klassieke muziek vergt een hele andere structuur van de site (componist, uitvoeringen, etc) en de hoeveelheid werk die dit zou kosten weegt helaas niet op tegen de toegevoegde waarde, naar mijn mening.
Wel problemen dus.
0
geplaatst: 19 januari 2010, 12:28 uur
Nogmaals, het gaat helemaal niet om de vraag of er albums uit dit genre toegevoegd zouden moeten worden - die discussie hebben we gehad. De vraag is om de discussies rond klassieke muziek duidelijker geclusterd op de site te krijgen, zoals er ook aparte subfora zijn voor R&B, rock en electronic.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 19 januari 2010, 12:32 uur
Wel een beetje vreemd om dan maar gelijk je kop in het zand te steken en te doen alsof het genre niet bestaat, in plaats van er een work-around voor te bedenken. Als één van de meest populaire muzieksites en discussieforums in Nederland en Belgie wil je toch zo compleet mogelijk zijn? Om het klassieke genre daarom uit te sluiten vanwege de andere structuur is vrij raar, naar mijn mening. Vooral omdat het één van de grotere genres is in de muziekwereld.
0
titan (crew)
geplaatst: 19 januari 2010, 12:49 uur
Ik weet niet waar je vandaan haalt dat wij doen alsof klassiek niet bestaat. Het is al tot in den treure beargumenteerd waarom klassiek niet als apart genre wordt toegevoegd. Clustering van alle topics over klassieke muziek lijkt me geen probleem.
0
geplaatst: 19 januari 2010, 14:37 uur
Zoals voor elk genre geldt: wannneer blijkt dat er veel over gediscussieerd wordt is het een goed idee om de topics voor de overzichtelijkheid naar een eigen categorie verplaatsen. Ik vraag me af of dit voor klassiek ook geldt, zo actief zijn de bestaande topics niet. Zo heel veel toegevoegde waarde heeft het ook niet, misschien dat de drempel iets lager wordt om een nieuw topic te openen.
0
hdk-nl
geplaatst: 19 januari 2010, 15:15 uur
Je kunt het altijd proberen. Mocht het na een jaar of iets in die trant niet succesvol blijken, kun je het subforum altijd weer weghalen. Voor het werk hoef je het sowieso niet te laten, het lijkt me dat de software waarop dit forum draait net zo simpel werkt op dat gebied als de grote namen. De stimulans die je hierdoor creëert zou wel eens zeer leuk kunnen uitpakken.
0
thejazzscène
geplaatst: 19 januari 2010, 16:36 uur
Maar dan zou jazz enzo ook een eigen indeling moeten krijgen he... (wat ik niet slecht zou vinden)
0
geplaatst: 19 januari 2010, 17:00 uur
Jazz is de laatste 2 jaar ofzo pas populairder geworden op de site, misschien dat het inderdaad wel tijd is voor een subforum daarvan (zal eens nagaan of er al een redelijk aantal goedlopende discussies is).
0
geplaatst: 19 januari 2010, 17:13 uur
Ik heb nu 2x een correctie proberen door te voeren maar er gaat iets niet helemaal goed
Onderstaanden zijn dezelfde groep alleen steeds onder een iets andere naam. Alleen ze alle 3 onder dezelfde artiestenpagina krijgen lukt niet!
T.P. Orchestre Poly-Rythmo de Cotonou
T.P. Orchestre Poly-Rythmo
Orchestre Poly-Rythmo de Cotonou
Om het makkelijker te maken het gaat om de volgende 3 albums
Orchestre Poly-Rythmo de Cotonou - "The Vodoun Effect" 1972-1975 (2008)
T.P. Orchestre Poly-Rythmo de Cotonou - Poly-Rythmo '76 Vol. 1 (1976)
T.P. Orchestre Poly-Rythmo - The Kings of Benin Urban Groove 1972-80 (2005)
Onderstaanden zijn dezelfde groep alleen steeds onder een iets andere naam. Alleen ze alle 3 onder dezelfde artiestenpagina krijgen lukt niet!
T.P. Orchestre Poly-Rythmo de Cotonou
T.P. Orchestre Poly-Rythmo
Orchestre Poly-Rythmo de Cotonou
Om het makkelijker te maken het gaat om de volgende 3 albums
Orchestre Poly-Rythmo de Cotonou - "The Vodoun Effect" 1972-1975 (2008)
T.P. Orchestre Poly-Rythmo de Cotonou - Poly-Rythmo '76 Vol. 1 (1976)
T.P. Orchestre Poly-Rythmo - The Kings of Benin Urban Groove 1972-80 (2005)
0
geplaatst: 19 januari 2010, 17:16 uur
Dat komt doordat ze nu alledrie een alias zijn. Aliassen verwijzen altijd ergens anders naartoe, en hebben nooit een eigen pagina. Twee van die drie moeten een alias zijn, en verwijzen naar de andere. En die moet je dus corrigeren naar "groep/samenwerking" oid.
0
geplaatst: 19 januari 2010, 22:15 uur
Ik heb ze probleemloos op 1 pagina gezet.
Er waren geen aliassen ingevuld.
Er waren geen aliassen ingevuld.
0
geplaatst: 19 januari 2010, 23:17 uur
Waarom wordt de bijdrage van deze man niet weergegeven op zijn artiestenpagina voor zijn bijdrage op deze verzamelaar (laatste track)?
Nu, ik denk dat ik het antwoord al ken. Volgens mij komen we weer uit bij die ontdekking van een paar weken terug (de artiestenpagina voor de artiest null met honderden verzamelalbums).
Kan het niet herschreven worden zodat albums met het type 'verzamelabum (oude tracks/meerdere artiesten' geen ariestenveld meer hebben en dat de bijdrages op deze verzamelaars wel worden vermeld op de artiestenpagina?
Ik denk het gewoon zou moeten zijn zoals het type 'verzamelalbum (nieuwe tracks)' geschreven is.
Nu, ik denk dat ik het antwoord al ken. Volgens mij komen we weer uit bij die ontdekking van een paar weken terug (de artiestenpagina voor de artiest null met honderden verzamelalbums).
Kan het niet herschreven worden zodat albums met het type 'verzamelabum (oude tracks/meerdere artiesten' geen ariestenveld meer hebben en dat de bijdrages op deze verzamelaars wel worden vermeld op de artiestenpagina?
Ik denk het gewoon zou moeten zijn zoals het type 'verzamelalbum (nieuwe tracks)' geschreven is.
0
geplaatst: 20 januari 2010, 12:41 uur
Berichten over een losgeslagen gebruiker verwijderd.
Dit kan gemeld worden via de alert-knop of een PM naar een van de moderators.
Dit kan gemeld worden via de alert-knop of een PM naar een van de moderators.
0
geplaatst: 20 januari 2010, 15:56 uur
FlyLo schreef:
Waarom wordt de bijdrage van deze man niet weergegeven op zijn artiestenpagina voor zijn bijdrage op deze verzamelaar (laatste track)?
Zie hieronder het antwoord:
herman schreef:
Alleen verzamelaars met nieuwe tracks (itt oude tracks) komen in het discografie-overzicht van een artiest te staan. Zo kun je in een oogopslag zien welke - niet op albums verschenen - nummers er ook nog zijn van een artiest, en slibt de artiestenpagina niet dicht met allerlei standaardverzamelaars (Hitzones, Dance Smashes, etc.).
Alleen verzamelaars met nieuwe tracks (itt oude tracks) komen in het discografie-overzicht van een artiest te staan. Zo kun je in een oogopslag zien welke - niet op albums verschenen - nummers er ook nog zijn van een artiest, en slibt de artiestenpagina niet dicht met allerlei standaardverzamelaars (Hitzones, Dance Smashes, etc.).
0
geplaatst: 20 januari 2010, 16:57 uur
Oké, maar hier gaat het wel degelijk om nummer dat nog niet op een ander album staat. Een tussenoplossing zal dan wel niet mogelijk zijn, neem ik aan?
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 21 januari 2010, 20:43 uur
WTF jongens? zomaar staat er dat ik net 3.5* heb gegeven aan een album van rapper Negativ. Ik heb dit totaal niet gedaan en ik weet ook zeker dat niemand mijn w8woord weet... hoe kan dit? 

0
geplaatst: 22 januari 2010, 13:22 uur
0
geplaatst: 22 januari 2010, 17:13 uur
Op de een of andere manier kan ik al zo'n twee weken niet meer stemmen op albums. Ik heb geen flauw idee, hoe dat kan.
0
Daily Operator
geplaatst: 23 januari 2010, 13:15 uur
stem van 3,0 geplaatst bij 8 Mile (2002)
vandaag 13:11 uur, door Daily Operator
Ik heb 4 gestemd
vandaag 13:11 uur, door Daily Operator
Ik heb 4 gestemd

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.