De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 4 maart 2010, 01:04 uur
Ik erger me mateloos aan hardnekkig opnieuw wijzigen
van zorgvuldig door mij uitgezochte originele vinyl hoezen.
Zit je te zoeken naar goeie kwaliteits vinyl hoezen.
Moet je daar nog eventuele randjes van afsnijden of hij wordt afgekeurd.
En dan liefst nog een discografie link als bewijsje toevoegen.
Zet men een paar maanden later doodleuk weer de CD reissue hoes.
Orchestral Manoeuvres in the Dark - Organisation (1980)

En van vloek ik luidkeels: fuck the crew !!!
Voor de rest neem ik mijn hoed af voor hun vele, onbetaalbare werk.
Maar dat van die hoezen lijkt me vaker dan vroeger voor te komen.
Bestaat er geen manier om onbetwistbare hoezen te fixeren?
van zorgvuldig door mij uitgezochte originele vinyl hoezen.
Zit je te zoeken naar goeie kwaliteits vinyl hoezen.
Moet je daar nog eventuele randjes van afsnijden of hij wordt afgekeurd.
En dan liefst nog een discografie link als bewijsje toevoegen.
Zet men een paar maanden later doodleuk weer de CD reissue hoes.
Orchestral Manoeuvres in the Dark - Organisation (1980)

En van vloek ik luidkeels: fuck the crew !!!
Voor de rest neem ik mijn hoed af voor hun vele, onbetaalbare werk.
Maar dat van die hoezen lijkt me vaker dan vroeger voor te komen.
Bestaat er geen manier om onbetwistbare hoezen te fixeren?
0
geplaatst: 4 maart 2010, 01:16 uur
Het is (veelal) niet de crew die de hoezen aanpast. Het zijn vooral de "normale" gebruikers van MuMe die de hoescorrecties indienen. De crew probeert zo goed mogelijk te bepalen of deze correcties ook valide zijn en voert deze dan door. Wij moeten ons oordeel dan ook vaak baseren op de meegestuurde informatie.
0
geplaatst: 4 maart 2010, 01:42 uur
Het is wel de crew die de hoezen aanpast.
Jullie beoordelen de correcties toch uiteindelijk?
Zou het geen idee zijn om een hoes definitief "vast " te leggen,
eens aangetoond is dat dit de originele hoes is? Anders blijven we bezig.
En er zijn altijd discussiegevallen.
Die kan je dan "open" houden tot er (ooit) consensus is.
Toen ik pas op de site kwam heb ik veel hoezen ter correctie ingediend.
Regelmatig werden er afgekeurd omwille van de kleur, een randje, een kreukje.
Men kon niet streng genoeg zijn, vond men toen. Terecht.
Maar foute hoezen geraken er nu dan wel door.
Ik heb gewoon de indruk dat er minder streng wordt geoordeeld
over de ingediende correcties dan een jaar of wat geleden.
Jullie beoordelen de correcties toch uiteindelijk?
Zou het geen idee zijn om een hoes definitief "vast " te leggen,
eens aangetoond is dat dit de originele hoes is? Anders blijven we bezig.
En er zijn altijd discussiegevallen.
Die kan je dan "open" houden tot er (ooit) consensus is.
Toen ik pas op de site kwam heb ik veel hoezen ter correctie ingediend.
Regelmatig werden er afgekeurd omwille van de kleur, een randje, een kreukje.
Men kon niet streng genoeg zijn, vond men toen. Terecht.
Maar foute hoezen geraken er nu dan wel door.
Ik heb gewoon de indruk dat er minder streng wordt geoordeeld
over de ingediende correcties dan een jaar of wat geleden.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 maart 2010, 20:32 uur
@ dazzler: Het doet mij een beetje denken aan het aantal keren dat ik al de bandnaam Oasis terugveranderd heb in Oasis (II) (of wat het precieze Romeinse cijfer ook maar was). Nu is dat wat minder bewerkelijk dan het corrigeren van een hoes, maar je vraagt je wel af of er aan de crewzijde wel iets van een log bestaat van correcties bij een bepaald item.
0
geplaatst: 4 maart 2010, 21:07 uur
Je kan toch gewoon een lock op zo'n record zetten als eenmaal het juiste origineel is bepaald?
Maar goed, dan is het probleem wat is origineel? Ik heb het een aantal malen meegemaakt met de oorspronkelijke eerste editie van de eerste lp van The Undertones - werd ie weer gewijzigd omdat de goede bedoeler de hoes niet kende.
En, t.a.v. Tuxedomoon, onlangs in het dagtopic, ik kende die hoes ook niet - ik heb zelf de versie met de blauwe hoes (terzijde: de Italiaanse versie is indentiek) en dat was de versie die in NL te koop was.
Maar goed, dan is het probleem wat is origineel? Ik heb het een aantal malen meegemaakt met de oorspronkelijke eerste editie van de eerste lp van The Undertones - werd ie weer gewijzigd omdat de goede bedoeler de hoes niet kende.
En, t.a.v. Tuxedomoon, onlangs in het dagtopic, ik kende die hoes ook niet - ik heb zelf de versie met de blauwe hoes (terzijde: de Italiaanse versie is indentiek) en dat was de versie die in NL te koop was.
0
geplaatst: 5 maart 2010, 22:26 uur
Wat mij wel vaker stoort aan albums die zijn heruitgegeven met demo's, liveversies, etc. is dat de tracklist zo een rommeltje wordt. Dus, zou het geen idee zijn om bij meer dan 3 bonustracks een toon/verberg-knopje te maken waarbij de bonustracks al dan niet getoond worden?
0
geplaatst: 6 maart 2010, 13:26 uur
VictorJan schreef:
Wat mij wel vaker stoort aan albums die zijn heruitgegeven met demo's, liveversies, etc. is dat de tracklist zo een rommeltje wordt.
Wat mij wel vaker stoort aan albums die zijn heruitgegeven met demo's, liveversies, etc. is dat de tracklist zo een rommeltje wordt.
Daar kan ik me deels in vinden: het wordt een zootje.
Zeker als de oorspronkelijke tracklijst niet gerespecteerd wordt
op de rerelease en de bonustracks overal tussen kruipen.
Daarom zou ik opteren om de bonustracks op zijn minst
steeds na de oorspronkelijke album tracklijst toe te voegen.
Sommige platen hebben verschillende rereleases
met verschillende bonustracklijsten. Dan wordt het helemaal krank.
Dan zou ik voor de meest recente bonustracklijst kiezen.
Maar die bonustracks weglaten, zou ik niet doen.
Die informatie vind ik immers te belangrijk.
0
geplaatst: 6 maart 2010, 15:30 uur
Album van Fuelblooded, 'Off the face of the earth' (2010) staat dubbel op de site.
0
geplaatst: 6 maart 2010, 15:37 uur
Casartelli schreef:
maar je vraagt je wel af of er aan de crewzijde wel iets van een log bestaat van correcties bij een bepaald item.
maar je vraagt je wel af of er aan de crewzijde wel iets van een log bestaat van correcties bij een bepaald item.
Nee (niet bij de crew althans, mods weet ik niet). En het is inderdaad storend. Heb het zelf ook al vaak ondervonden dat dingen binnen een mum van tijd weer verkeerd verbeterd worden, maar voor crew is het uiteraard niet te doen om te bepalen wat nu wel en niet klopt en moet je afgaan op begeleidende opmerkingen en linkjes.
0
geplaatst: 6 maart 2010, 16:25 uur
0
geplaatst: 6 maart 2010, 18:27 uur
Casartelli schreef:
aERodynamIC schreef:
Nee (niet bij de crew althans, mods weet ik niet).
Nee (niet bij de crew althans, mods weet ik niet).
We hebben wel een soort algemene log waarin alle correcties, berichten bij de albums, stemmen, toevoegingen, afkeuringen, etc. worden bijgehouden, maar je moet wel heel gericht zoeken wil je een correctie van maanden geleden daarin terug vinden. Want er komen per minuut wel een paar logentries bij.

Een albumspecifieke log zou soms wel handig zijn, of inderdaad de mogelijkheid albumhoezen oncorrigeerbaar te maken als duidelijk is dat ze in orde zijn. Er zijn inderdaad wel meer albumhoezen die continu verbeterd blijven worden (Pearl Jam's Ten in 2009 6 keer
), erg vervelend soms.
0
geplaatst: 7 maart 2010, 17:40 uur
Die yoursizeonly.com banner .... die leidt een beetje af.
Ik krijg moeite om on topic te blijven met haar in de buurt.
Ik krijg moeite om on topic te blijven met haar in de buurt.
0
Harco
geplaatst: 7 maart 2010, 21:40 uur
De crew mag ook wel eens om de volgende regel gaan denken:
Zo nu ook weer bij het nieuwe Kidz in the Hall album. Sowieso zie ik het veel vaker gebeuren.
Ik corrigeer dan wel wat ik zie, maar kom op, van de crew mag je verwachten dat zij zelf ook de regels naleven. Toch?!
# Elk woord begint met een hoofdletter, behalve lidwoorden en voorzetsels die niet aan het begin van de titel staan. Dit is ongeacht de taal.
# De naam van remixes of live versies worden met rechte haken aangegeven ("[" en "]"). Ronde haken die eventueel in een titel staan (bijvoorbeeld bij een titel die uit twee delen bestaat) blijven hierdoor gescheiden van deze informatie.
# De naam van remixes of live versies worden met rechte haken aangegeven ("[" en "]"). Ronde haken die eventueel in een titel staan (bijvoorbeeld bij een titel die uit twee delen bestaat) blijven hierdoor gescheiden van deze informatie.
Zo nu ook weer bij het nieuwe Kidz in the Hall album. Sowieso zie ik het veel vaker gebeuren.
Ik corrigeer dan wel wat ik zie, maar kom op, van de crew mag je verwachten dat zij zelf ook de regels naleven. Toch?!

0
geplaatst: 8 maart 2010, 10:06 uur
Hee, dat is er een van mij.

Heb hem gedelete, en bij de originele toevoeging de titel gecorrigeerd, want daar ontbrak nog wat.

Heb hem gedelete, en bij de originele toevoeging de titel gecorrigeerd, want daar ontbrak nog wat.
0
geplaatst: 8 maart 2010, 11:37 uur
0
Kingsnake
geplaatst: 8 maart 2010, 12:42 uur
Wat is het beleid betreffende extreem-rechtse muziek?
0
geplaatst: 8 maart 2010, 12:46 uur
Daarvoor gelden dezelfde regels als voor alle andere muziek; MuMe is een database, dus daar kan alles (zolang het officieel is uitgebracht) in staan.
0
geplaatst: 8 maart 2010, 12:59 uur
herman schreef:
Daarvoor gelden dezelfde regels als voor alle andere muziek; MuMe is een database, dus daar kan alles (zolang het officieel is uitgebracht) in staan.
Jammer genoeg is MuMe ook een forum,
want bij elk album kan gereageerd worden.
En probeer maar eens wat over zo'n bands te schrijven
zonder "politiek" of "religieus" te worden, wat ook niet mag hier.
Ik blijf het een contradictorische regel vinden.
0
geplaatst: 8 maart 2010, 13:19 uur
Tja, daar hebben we al eens een hele discussie over gehad (die ik nu graag in de sloot laat liggen).
0
Kingsnake
geplaatst: 8 maart 2010, 13:31 uur
Chameleon Day schreef:
Tja, daar hebben we al eens een hele discussie over gehad (die ik nu graag in de sloot laat liggen).
Ik wilde nochtans geen discussie beginnen.
Slechts een antwoord op mijn vraag was af- dan wel voldoende.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 maart 2010, 13:35 uur
Als je iets over de muziek van zo'n band te melden hebt, kun je dat daar doen. Als je iets over de teksten te melden hebt, kun je bezwaarlijk om de inhoud ervan heen. Als je alleen iets te melden hebt in de trant van "Wat walgelijk dat dit soort ideeën op muziek gezet is", ja, dat kun je beter nalaten.
0
geplaatst: 8 maart 2010, 13:38 uur
dazzler schreef:
Dat zal het ook wel zijn, maar toch vind ik het de beste oplossing. Albums van de site weren is dat niet en voor discussie over politiek zijn er genoeg andere fora.
0
geplaatst: 8 maart 2010, 13:56 uur
Kingsnake schreef:
Zachtjes draaien. Ramen en deuren gesloten houden.
0
geplaatst: 8 maart 2010, 14:04 uur
Kingsnake schreef:
dix schreef:
En bij Dix melden, want die houdt het register bij.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.