De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
Simon Smith (crew)
geplaatst: 24 maart 2010, 18:26 uur
Hebben andere mensen ook wel eens problemen met het uploaden van foto's van Wiki Common? Regelmatig gebeurt het mij dat de moderator de foto niet kan vinden. De link lijkt verdwenen. Erg vervelend!
0
geplaatst: 25 maart 2010, 12:36 uur
0
CHIEP (crew)
geplaatst: 25 maart 2010, 13:35 uur
Simon Smith schreef:
Hebben andere mensen ook wel eens problemen met het uploaden van foto's van Wiki Common? Regelmatig gebeurt het mij dat de moderator de foto niet kan vinden. De link lijkt verdwenen. Erg vervelend!
Ik heb het al enkele keren op het crewforum gemeld, dus hopelijk kan Jordy er een dezer eens werk van maken.Hebben andere mensen ook wel eens problemen met het uploaden van foto's van Wiki Common? Regelmatig gebeurt het mij dat de moderator de foto niet kan vinden. De link lijkt verdwenen. Erg vervelend!
0
Kingsnake
geplaatst: 25 maart 2010, 16:55 uur
Vraag over de Stones:
Alle elpees en ceedees zijn hier ingevoerd als The Rolling Stones, terwijl er soms, zoals bij The Rolling Stones - Let It Bleed (1969), echt Rolling Stones op de hoes staat.
Kan dat, mag dat, zal dat?
Alle elpees en ceedees zijn hier ingevoerd als The Rolling Stones, terwijl er soms, zoals bij The Rolling Stones - Let It Bleed (1969), echt Rolling Stones op de hoes staat.
0
geplaatst: 25 maart 2010, 17:37 uur
Lijkt mij dat de formele bandnaam aangehouden wordt. Ken ook heel wat hoezen met helemaal geen bandnaam.
0
geplaatst: 25 maart 2010, 20:04 uur
Bij Pink Floyd is inmiddels (en mijn inziens terecht) opgemerkt dat de eigenlijke naam van deze band The Pink Floyd is. Om artiesten makkelijk op te zoeken verdient het aanbeveling dat "The" eventueel als ", The" achter de naam toe te voegen. Alleen voor The The zou ik dan weer een uitzondering maken.
0
geplaatst: 25 maart 2010, 20:47 uur
"The" Pink Floyd was toch alleen in het begin van hun carrière, ten tijde van hun eerste singles? Volgens mij hebben ze er ergens rond de opname van hun eerste volledige album bewust voor gekozen om dat voorvoegsel weg te laten.
Dat maakt rubriceren wel lastiger ja. Je zou dan gewoon twee verschillende namen moeten aanhouden, net zoals bij The Nits, die op een gegeven moment in hun carrière ook doelbewust het voorvoegsel lieten vallen. Misschien is het voorstel van Justus het eenvoudigst, dan zit je altijd goed bij het zoeken.
Dat maakt rubriceren wel lastiger ja. Je zou dan gewoon twee verschillende namen moeten aanhouden, net zoals bij The Nits, die op een gegeven moment in hun carrière ook doelbewust het voorvoegsel lieten vallen. Misschien is het voorstel van Justus het eenvoudigst, dan zit je altijd goed bij het zoeken.
0
geplaatst: 25 maart 2010, 21:07 uur
"The" is geen voorzetsel maar een lidwoord; in principe zou er bij een sorteerslag geen rekening gehouden moeten worden met lidwoorden. Dat zulks hier niet is gebeurd blijkt uit de lange lijst bij de letter "T" en bij de "A".
Zolang het Engels is (en Nederlands) is het te overzien, maar wie herkent het lidwoord bij bijv. Poolse, Hogaarse of Scandinavische bands. En het verhaal dat dat toch simpel moet zijn klopt gewoon niet; laat ik een Engels voorbeeld geven: A Fine Frenzy, Fine Frenzy en The Fine Frenzy zouden - bij weglating van het lidwoord - alle 3 op dezelfde plaats worden gealfabetiseerd.
Respecteren van de groepsnaam is wel belangrijk, sorteren met meenemen van lidwoord snijdt geen hout; dat gebeurt bijna nergens. Taalkundig gezien is een lidwoord ook 'ruis'.
Zolang het Engels is (en Nederlands) is het te overzien, maar wie herkent het lidwoord bij bijv. Poolse, Hogaarse of Scandinavische bands. En het verhaal dat dat toch simpel moet zijn klopt gewoon niet; laat ik een Engels voorbeeld geven: A Fine Frenzy, Fine Frenzy en The Fine Frenzy zouden - bij weglating van het lidwoord - alle 3 op dezelfde plaats worden gealfabetiseerd.
Respecteren van de groepsnaam is wel belangrijk, sorteren met meenemen van lidwoord snijdt geen hout; dat gebeurt bijna nergens. Taalkundig gezien is een lidwoord ook 'ruis'.
0
geplaatst: 25 maart 2010, 21:21 uur
Mjuman schreef:
Tja, en eigenlijk is het ook wel ongebruikelijk om op de voornaam van een artiest te sorteren zoals dat hier gebeurt. Jimi Hendrix zit in mijn verzameling in ieder geval bij de 'h' en niet bij de 'j'.

0
geplaatst: 25 maart 2010, 21:23 uur
Kingsnake schreef:
Vraag over de Stones:
Vraag over de Stones:
Soms staat op de zijkant dan weer wel The Rolling Stones. Kwam ik laatst bij een LP van hun tegen in elk geval (volgens mij bij Tattoo You).
0
geplaatst: 25 maart 2010, 23:10 uur
Mjuman schreef:
Ik ken die Fine Frenzy niet, maar ze blijven te onderscheiden door het lidwoord achter de bandnaam te plaatsen. Inbrengers van Hongaarse, Poolse of anderszins exotische bands weten vaak zelf wel of de naam begint met een lidwoord en dus achteraan moet worden geplaatst.
0
Kingsnake
geplaatst: 25 maart 2010, 23:20 uur
Op deze site is het mogelijk meerdere artiesten namen te bundelen.
Zie bijvoorbeeld Paul McCartney & Wings of Return to Forever.
Een ander duidelijk voorbeeld zijn Golden Earring
Dus Rolling Stones en The Rolling Stones zouden met gemak samengevoegd kunnen worden.
Of is dat gewoon teveel mierenneukerij mijnerzijds?
Zie bijvoorbeeld Paul McCartney & Wings of Return to Forever.
Een ander duidelijk voorbeeld zijn Golden Earring
Dus Rolling Stones en The Rolling Stones zouden met gemak samengevoegd kunnen worden.
Of is dat gewoon teveel mierenneukerij mijnerzijds?
0
geplaatst: 26 maart 2010, 00:19 uur
Justus18 schreef:
Ik ken die Fine Frenzy niet, maar ze blijven te onderscheiden door het lidwoord achter de bandnaam te plaatsen. Inbrengers van Hongaarse, Poolse of anderszins exotische bands weten vaak zelf wel of de naam begint met een lidwoord en dus achteraan moet worden geplaatst.
Op dat laatste zou ik beslist mijn geld niet zetten! En v.wb. het eerste: het lidwoord erachter zetten is een buitengewoon onelegante en onhandige oplossing want wat doe je dan met een bandnaam als "The Good and the Bad"? Wat wordt dat dan:
Good, the and the Bad?
Good and the Bad, The
Good and Bad (the 2*)
Zaken als normalisatie en standaardisatie op database niveau is geen peuleschilletje dat even opgelost kan worden onder een kopje koffie. Het zou veel opleveren om bij sorteren lidwoorden weg te laten, maar ze wel weer te geven bij het tonen van het record op het scherm.
0
geplaatst: 26 maart 2010, 00:35 uur
Ik houd niet van oploskoffie, maar veel van de bands onder de T moeten opzoeken vind ik ook niet leuk.
0
geplaatst: 26 maart 2010, 00:38 uur
Hoeft toch ook niet? Als je bijvoorbeeld Beatles intypt, kom je er ook, hoef je niet The voor te typen.
0
geplaatst: 26 maart 2010, 00:48 uur
Arrie schreef:
Hoeft toch ook niet? Als je bijvoorbeeld Beatles intypt, kom je er ook, hoef je niet The voor te typen.
Sorry, Arrie. Ik wil graag weten wat jij gestemd hebt. En dan moet ik bij jou toch op T-visite voor The Beatles.
0
geplaatst: 26 maart 2010, 00:53 uur
Ah op die fiets, daar heb je gelijk in ja. Ik stoor me daar persoonlijk niet zo aan, maar je hebt wel een punt.
0
Simon Smith (crew)
geplaatst: 26 maart 2010, 10:57 uur
Als de band zichzelf op hun eigen albums zowel als Rolling Stones & The Rolling Stones noemt, dan vind ik dat die beide namen ingevoerd moeten kunnen worden, zie inderdaad Golden Earring.
Echter, als op allerlei verzamelalbums de namen anders (en dus eigenlijk fout) worden gespeld, dan zou dat niet tot een pseudoniem moeten leiden. Dan lijkt het mij beter om de naam op het verzamelalbum te corrigeren.
Echter, als op allerlei verzamelalbums de namen anders (en dus eigenlijk fout) worden gespeld, dan zou dat niet tot een pseudoniem moeten leiden. Dan lijkt het mij beter om de naam op het verzamelalbum te corrigeren.
0
geplaatst: 27 maart 2010, 15:51 uur
0
geplaatst: 28 maart 2010, 12:44 uur
Naast het niet meer kunnen invoeren van de rotatielijst werkt nu ook de zoekfunctie slecht: bijna niets meer is op te zoeken. Het veld is en blijft dan leeg alsof ik geen opdracht heb ingegeven. Behalve als ik de exacte titel van het titel weet.
0
geplaatst: 28 maart 2010, 17:47 uur
aERodynamIC schreef:
Naast het niet meer kunnen invoeren van de rotatielijst werkt nu ook de zoekfunctie slecht: bijna niets meer is op te zoeken. Het veld is en blijft dan leeg alsof ik geen opdracht heb ingegeven. Behalve als ik de exacte titel van het titel weet.
Werkt allebei nog uitstekend hier (firefox 3.5.8).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.