De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 17 maart 2010, 15:17 uur
Mb. schreef:
De stemfunctie werkt niet meer voor mij op Firefox. Hij werkt wel op IE.
Iemand een idee hoe ik doet moet fixen? Of ligt het toch aan de site?
Bij voorbaat dank.
De stemfunctie werkt niet meer voor mij op Firefox. Hij werkt wel op IE.
Iemand een idee hoe ik doet moet fixen? Of ligt het toch aan de site?
Bij voorbaat dank.
Ik heb het nu ook - zit ff achter een andere computer. Hier staan een verouderde versie Firefox op, dus misschien is dat bij jou ook het probleem?
0
tangmaster
geplaatst: 17 maart 2010, 20:25 uur
Is er iets met de site, wat is het hopeloos traag, of ligt dat aan mij.
0
Marcel²
geplaatst: 17 maart 2010, 20:29 uur
tangmaster schreef:
Hans, ik heb nergens last van.
0
tangmaster
geplaatst: 17 maart 2010, 20:35 uur
Wisselvallig hier dan snel, en vervolgens o zo traag.
0
geplaatst: 18 maart 2010, 20:16 uur
0
geplaatst: 18 maart 2010, 21:26 uur
Even een vraagje, waarom is het bij het zoeken naar een CD niet mogelijk om 2 genres in te voegen?
0
geplaatst: 18 maart 2010, 21:27 uur
Ik ga het hier toch nog eens opnieuw voorleggen.
Een jaar geleden heb ik mijn gehele vinyl collectie
naast deze site gelegd om tracktijden, labels en hoezen
te corrigeren waar nodig. Als een hoes niet overeenstemde
met die op de site, raadpleegde ik online bronnen om zeker te zijn.
Veel van die correcties heb ik in overleg met freddze gedaan.
De laatste maanden vind ik de ene hoes na de andere
die weer veranderd is in een foute of onjuist uitgesneden hoes.
Vandaag nog bij twee albums die in de album finale
van Greatest Hits of 1985 zitten, en waarvan ik een paar dagen geleden
de hoezen nog even had bekeken. Vandaag bij de bekendmaking
van het eindresultaat viel mij op dat beide hoezen fout waren.
Ondertussen staat de teller al ergens tussen 10 en 20 hoezen
die ik de voorbije maanden opnieuw fout aantrof. Heeft het nog zin
dat muziekliefhebbers een handje toesteken om van deze site
een correcte database te maken? Ik vind het bijna verdacht.
Een jaar geleden heb ik mijn gehele vinyl collectie
naast deze site gelegd om tracktijden, labels en hoezen
te corrigeren waar nodig. Als een hoes niet overeenstemde
met die op de site, raadpleegde ik online bronnen om zeker te zijn.
Veel van die correcties heb ik in overleg met freddze gedaan.
De laatste maanden vind ik de ene hoes na de andere
die weer veranderd is in een foute of onjuist uitgesneden hoes.
Vandaag nog bij twee albums die in de album finale
van Greatest Hits of 1985 zitten, en waarvan ik een paar dagen geleden
de hoezen nog even had bekeken. Vandaag bij de bekendmaking
van het eindresultaat viel mij op dat beide hoezen fout waren.
Ondertussen staat de teller al ergens tussen 10 en 20 hoezen
die ik de voorbije maanden opnieuw fout aantrof. Heeft het nog zin
dat muziekliefhebbers een handje toesteken om van deze site
een correcte database te maken? Ik vind het bijna verdacht.
0
CHIEP (crew)
geplaatst: 19 maart 2010, 12:13 uur
@ dazzler: We hebben het er met de crew ook al over gehad. Binnenkort wordt het dan ook verplicht om ook bij elke correctie (hoe klein ook) links ter bewijs door te sturen. Naast een algemene aankondiging hiervan op het forum, zal de uitleg hieromtrent uiteraard ook op de wikipagina komen.
0
geplaatst: 19 maart 2010, 13:43 uur
Dus als je een tracktijd wil aanpassen moet je bewijs meesturen? Beetje overdreven, niet?
0
Kingsnake
geplaatst: 19 maart 2010, 13:49 uur
CHIEP schreef:
@ dazzler: We hebben het er met de crew ook al over gehad. Binnenkort wordt het dan ook verplicht om ook bij elke correctie (hoe klein ook) links ter bewijs door te sturen. Naast een algemene aankondiging hiervan op het forum, zal de uitleg hieromtrent uiteraard ook op de wikipagina komen.
Soms is bewijs niet digitaal.
Soms haal ik informatie omtrent tracktijden, gastmuzikanten, correcte songtitels, originele labels van een fysiek exemplaar.
Als ik bijvoorbeeld een plaat uit 1969 zie staan met een label die cd's uitbrengt, bijvoorbeeld Disky of Castle Communications en ik zie op mijn lp dat het Island of Atlantic, of noem maar op moet zijn, dan is het niet altijd mogelijk een bewijs mee te sturen.
0
geplaatst: 19 maart 2010, 13:51 uur
Kingsnake schreef:
Als ik bijvoorbeeld een plaat uit 1969 zie staan met een label die cd's uitbrengt, bijvoorbeeld Disky of Castle Communications en ik zie op mijn lp dat het Island of Atlantic, of noem maar op moet zijn, dan is het niet altijd mogelijk een bewijs mee te sturen.
Dan gaat het waarschijnlijk zo ver komen dat je een foto van je exemplaar mee moet sturen.
0
geplaatst: 19 maart 2010, 13:52 uur
Kingsnake schreef:
Soms haal ik informatie omtrent tracktijden, gastmuzikanten, correcte songtitels, originele labels van een fysiek exemplaar.
(quote)
Een scan maken en die als . jpg bewerken en uploaden is echt niet zo moeilijk.
@TL: zie hierboven - als je de afbeelding van een hoes kunt uploaden bij een toevoeging kan je een scan (van een hoes) toch ook in Irfan binnenhalen bewerken en uploaden. Zniemoeiluknie!
0
geplaatst: 19 maart 2010, 14:01 uur
Over hoesjes, ik snap dat er verschillende mensen zijn die subjectief een verschillende standaard hanteren om hoesjes goed of af te keuren. Maar soms is het wel een beetje frustrerend, als er de ene keer heel veeleisend een hoesje wordt gevraagd en je dan later iets als dit tegenkomt, waarop gewoon het flitslicht van de camera in reflecteert.
0
CHIEP (crew)
geplaatst: 19 maart 2010, 14:24 uur
Nu geef je wel een voorbeeld uit de tijd (album werd toegevoegd in 2006) dat er nog veel minder strenge regels van toepassing waren op dat vlak.
0
Kingsnake
geplaatst: 19 maart 2010, 14:42 uur
Mjuman schreef:
@TL: zie hierboven - als je de afbeelding van een hoes kunt uploaden bij een toevoeging kan je een scan (van een hoes) toch ook in Irfan binnenhalen bewerken en uploaden. Zniemoeiluknie!
(quote)
Ja, ddaaaaaaaag.
Ik heb geen scanner.
Ik heb een hoop platen toegevoegd (600+) en stuur dagelijks nog wijzigingen in. Ik update artiesten-pagina's, zoek gastartiesten, voeg track-tijden toe.
Ik doe mn rete-best om de database van Musicmeter (samen met velen met mij) tot een music-walhalla te maken.
Het zou verrekte jammer zijn, om lui als ik buiten te sluiten omdat we geen fincy-fancy apparatuur hebben, als scanners en photoshop programma's.
Je zou eens moeten weten hoeveel (100+) toevoegingen ik heb laten schieten, omdat ik geen plaatjes-pimp-programma's heb. Zolang de albums er maar op komen, vind ik alles best.
0
geplaatst: 19 maart 2010, 14:42 uur
CHIEP schreef:
Nu geef je wel een voorbeeld uit de tijd (album werd toegevoegd in 2006) dat er nog veel minder strenge regels van toepassing waren op dat vlak.
Dat verklaart heel wat.

Meestal stuur ik wel een verbetering door bij zoiets. Maar dit album laat me echt te onverschillig.
0
geplaatst: 19 maart 2010, 16:16 uur
En dan had ik het eigenlijk enkel over de hoezen.
Op een site als discogs (vaak gedocumenteerd met scans)
is heel goed na te gaan welke hoezen origineel zijn.
Niet voor alle bands natuurlijk: discussie blijft soms bestaan.
Maar mijn frustratie de laatste tijd ging vooral over hoezen van
grote namen die zonder veel discussie te checken waren.
Als op die scans (op discogs ea) ook label en tracktijden
zijn weergegeven, dan kan niemand daar over struikelen dacht ik.
0
geplaatst: 19 maart 2010, 16:37 uur
Kingsnake schreef:
Ja, ddaaaaaaaag.
Ik heb geen scanner.
Ik heb een hoop platen toegevoegd (600+) en stuur dagelijks nog wijzigingen in. Ik update artiesten-pagina's, zoek gastartiesten, voeg track-tijden toe.
Ik doe mn rete-best om de database van Musicmeter (samen met velen met mij) tot een music-walhalla te maken.
Het zou verrekte jammer zijn, om lui als ik buiten te sluiten omdat we geen fincy-fancy apparatuur hebben, als scanners en photoshop programma's.
Je zou eens moeten weten hoeveel (100+) toevoegingen ik heb laten schieten, omdat ik geen plaatjes-pimp-programma's heb. Zolang de albums er maar op komen, vind ik alles best.
(quote)
Ja, ddaaaaaaaag.
Ik heb geen scanner.
Als het gaat om gewone correcties als tracktijden zal een foto ook wel volstaan. En maak me niet wijs dat je geen digitale fotocamera hebt..
Trouwens: scanners kosten écht niet meer veel (een prima all-in-one printer met scanner e.d. kost niet meer dan €100).
En een gratis, geavanceerd fotobewerkingsprogramma is GIMP. Google zal je de weg wel wijzen naar een downloadlink.
0
Kingsnake
geplaatst: 19 maart 2010, 16:52 uur
FlyLo schreef:
Als het gaat om gewone correcties als tracktijden zal een foto ook wel volstaan. En maak me niet wijs dat je geen digitale fotocamera hebt..
Trouwens: scanners kosten écht niet meer veel (een prima all-in-one printer met scanner e.d. kost niet meer dan €100).
En een gratis, geavanceerd fotobewerkingsprogramma is GIMP. Google zal je de weg wel wijzen naar een downloadlink.
(quote)
Digitale fotocamera heb ik wel, inderdaad.
Ik ga dat GIMP eens zoeken, want da Paint wat op mn pc staat, krijg ik krampjes van.
0
geplaatst: 19 maart 2010, 18:25 uur
Paint is bedoeld om eenvoudige tekeningen te maken, niet om mee te knippen en bewerken.
0
geplaatst: 19 maart 2010, 19:14 uur
PhotoFiltre werkt ook heel goed en zeer eenvoudig....... Zelfs ik kan er mee om gaan.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 19 maart 2010, 19:32 uur
Niettemin gebeurt het ook wel dat op cd-hoezen foutieve tracktijden staan. Ik zou toch graag zien dat op deze website dan de correcte tracktijden staan.
Meer in het algemeen heb ik het idee dat men hier wat doordraait om een enkel probleem op te lossen. Zoals ik al eens eerder aangegeven heb: een correctielog bij een album/artiest zou ook al een hoop ellende uit de wereld hebben. Ik kan me domweg niet voorstellen dat de database niet zodanig opgezet is dat dat niet al lang bestaat en dat slechts een toegang ertoe voor de crew de missende link is.
Meer in het algemeen heb ik het idee dat men hier wat doordraait om een enkel probleem op te lossen. Zoals ik al eens eerder aangegeven heb: een correctielog bij een album/artiest zou ook al een hoop ellende uit de wereld hebben. Ik kan me domweg niet voorstellen dat de database niet zodanig opgezet is dat dat niet al lang bestaat en dat slechts een toegang ertoe voor de crew de missende link is.
0
geplaatst: 19 maart 2010, 19:55 uur
Wat is eigenlijk het beleid aangaande het plaatsen van videolinks op de album pagina's? Ik klik regelmatig op die linkjes, maar de laatste tijd komt het steeds vaker voor dat ik niet doorgestuurd word naar een officiële videoclip, maar naar fanvideos, live performances, audiofragementen met alleen de albumhoes op youtube e.d. Heeft wat mij betreft weinig toegevoegde waarde voor deze site.
0
geplaatst: 19 maart 2010, 20:00 uur
Casartelli schreef:
Niettemin gebeurt het ook wel dat op cd-hoezen foutieve tracktijden staan. Ik zou toch graag zien dat op deze website dan de correcte tracktijden staan.
En dergelijke functionaliteit heet 'versioning' en dat is een standaardvoorziening van elk CMS (Content Manegement System), ook open sourve versies daarvan; je kan dan altijd terugschakelen naar de laatste versie waarvan je wist dat ie betrouwbaar was. De site draait - volgens mij - wel op open source (RDBMS) maar niet op een CMS.
0
geplaatst: 19 maart 2010, 20:02 uur
@De-noir: het beleid is dat er alleen officiele video's geplaatst mogen worden. Al die andere dingen die je noemt zijn niet toegestaan.
@Casartelli: zoiets is er niet echt; alleen een algemeen log voor de moderators. Daarin zie je wanneer je een albumtitel invoert wel wie er correcties heeft doorgevoerd, maar niet wat de aard daarvan was.
Persoonlijk vind ik het wel okay bewijsmateriaal mee te sturen. Sommige albums worden tot in den treure van fout naar goed naar fout naar goed gecorrigeerd. Idealitair zou je denk ik een hoes moeten kunnen vastzetten als ie eenmaal klopt, maar dat gaat helaas niet.
@Kingsnake (en alle andere noeste corrigeerders/toevoegers) : bedankt voor alle moeite die jullie erin steken. We komen er wel uit, denk ik.
@Casartelli: zoiets is er niet echt; alleen een algemeen log voor de moderators. Daarin zie je wanneer je een albumtitel invoert wel wie er correcties heeft doorgevoerd, maar niet wat de aard daarvan was.
Persoonlijk vind ik het wel okay bewijsmateriaal mee te sturen. Sommige albums worden tot in den treure van fout naar goed naar fout naar goed gecorrigeerd. Idealitair zou je denk ik een hoes moeten kunnen vastzetten als ie eenmaal klopt, maar dat gaat helaas niet.
@Kingsnake (en alle andere noeste corrigeerders/toevoegers) : bedankt voor alle moeite die jullie erin steken. We komen er wel uit, denk ik.

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 19 maart 2010, 20:32 uur
Zou het geen oplossing zijn om een aantal mensen aan te duiden (tijdelijk of permanent) om die juiste gegevens vast te zetten. Ik denk dat er expertise genoeg rondloopt bij een aantal users en zeker de collega's met een tamelijk indrukwekkende platencollectie. De mods en de crew kunnen dan voortdoen met hun "werk" en die actie zal wellicht veel mensen tevreden stellen.
0
geplaatst: 19 maart 2010, 20:40 uur
En wat dan als er een re-release komt met wat extra nummers?
Het makkelijkst (voor mods en users, niet voor Jordy
) lijkt me inderdaad een changelog dat de mods kunnen bekijken als er weer een correctie wordt ingestuurd.
Het makkelijkst (voor mods en users, niet voor Jordy
) lijkt me inderdaad een changelog dat de mods kunnen bekijken als er weer een correctie wordt ingestuurd.Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.