De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 15 juni 2010, 07:45 uur
Zou het niet mogelijk kunnen zijn om oude berichten die je hebt aangevinkt als 'mening' nog te kunnen aanpassen? Het is wat stom om een oud bericht met een dt fout in te moeten herposten.
0
geplaatst: 15 juni 2010, 10:10 uur
We hebben weer een bekende Nederlander op MuMe. Enkel had hij wel wat langer kunnen nadenken over zijn nickname want deze kan je toch snel achterhalen 
http://www.musicmeter.nl/user/37239

http://www.musicmeter.nl/user/37239
0
geplaatst: 15 juni 2010, 14:34 uur
Svendra schreef:
Ik zou de splitsing handhaven én aliassen plaatsen.
Dan is iedereen gelukkig volgens mij.
Ik zou de splitsing handhaven én aliassen plaatsen.
Dan is iedereen gelukkig volgens mij.
Dat lijkt me ook het handigste, anders gaat er ook wel wat informatie verloren (bv. de bandleden van The Attractions).
0
geplaatst: 17 juni 2010, 11:45 uur
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 17 juni 2010, 17:54 uur
Sedert enige tijd kun je via een link het album dat je beluistert via een simpele druk op de knop op je Facebook-pagina plaatsen. Mooie aanvulling maar het lukt niet altijd: de link lukt wel maar de hoes wordt niet altijd meegenomen. Niet van wakker liggen, maar als niemand het probeert en het zegt, kan niemand het weten.
Voorbeelden van vanavond:
Possessed - Seven Churches
Savage - Loose 'n' Lethal.
Als het lukt, denk ik ook dat de hoes maar één dag blijft staan op de Facebook-pagina.
Voorbeelden van vanavond:
Possessed - Seven Churches
Savage - Loose 'n' Lethal.
Als het lukt, denk ik ook dat de hoes maar één dag blijft staan op de Facebook-pagina.
0
Improvision
geplaatst: 18 juni 2010, 18:20 uur
Ik weet niet of dit al gemeld is. Maar als er een samenwerking is tussen artiesten, en deze hebben zelf nog geen plaat uitgebracht (ze staan bv als feature op een album, of gewoon op een verzamelalbum) dan linken de pagina's van de onderlinge artiesten wel naar deze samenwerking. Maar eens op de groep aangekomen, kan je niet zien wie er deel van uitmaakt.
Enkele voorbeelden:
Supreme Team (Madlib + Karriem Riggins, en de pagina's van deze artiesten melden dat deze samenwerking bestaat)
FLYamSAM (Flying Lotus + Samiyam)
Enkele voorbeelden:
Supreme Team (Madlib + Karriem Riggins, en de pagina's van deze artiesten melden dat deze samenwerking bestaat)
FLYamSAM (Flying Lotus + Samiyam)
0
geplaatst: 19 juni 2010, 04:09 uur
Hoe kan het dat Frank Zappa & The Mothers of Invention - Roxy & Elsewhere (1974) met 80 stemmen en een gemiddelde van 4,23 ontbreekt in de toplijsten?
0
geplaatst: 19 juni 2010, 04:35 uur
Ik heb zelf ook het antwoord achterhaald via Made in Japan van Deep Purple (die met 481 stemmen en een gemiddelde van 4,12 ook al niet is terug te vinden).
Live/verzamelaars zullen van die lijsten worden verbannen. Bij Deep Purple heb ik mijn twijfels, maar op Roxy & Elsewhere staan nieuwe nummers. Dat is zeker niet zo maar een verzamelaar. Dat is gewoon een regulier album, dat toevallig live is uitgevoerd.
Live/verzamelaars zullen van die lijsten worden verbannen. Bij Deep Purple heb ik mijn twijfels, maar op Roxy & Elsewhere staan nieuwe nummers. Dat is zeker niet zo maar een verzamelaar. Dat is gewoon een regulier album, dat toevallig live is uitgevoerd.
0
geplaatst: 19 juni 2010, 04:53 uur
Ik vind het ook jammer dat live albums er niet tussen staan.
Stop Making Sense van Talking Heads (311 stemmen; 4,12) en Under A Blood Red Sky van U2 (389 stemmen; 3,93) worden ook gemist.
Misschien wordt het tijd voor een Toplijst van live albums, al zal dat ook lastig zijn, omdat er geen onderscheid tussen live albums en verzamelaars gemaakt wordt.
Stop Making Sense van Talking Heads (311 stemmen; 4,12) en Under A Blood Red Sky van U2 (389 stemmen; 3,93) worden ook gemist.
Misschien wordt het tijd voor een Toplijst van live albums, al zal dat ook lastig zijn, omdat er geen onderscheid tussen live albums en verzamelaars gemaakt wordt.
0
geplaatst: 19 juni 2010, 05:02 uur
Op mijn vorige bericht moet ik nog toevoegen dat er waarschijnlijk het een en ander aan overdubs zal zijn toegepast, zoals op de "studio"-platen van Zappa ook veel live-materiaal aanwezig is.
Ook merkwaardig is dat een verzamelaar als Baby Snakes met 33 stemmen en een gemiddelde van 3,75 wel op 46 staat in de toplijst van 1983.
Dit klopt niet!
Ook merkwaardig is dat een verzamelaar als Baby Snakes met 33 stemmen en een gemiddelde van 3,75 wel op 46 staat in de toplijst van 1983.
Dit klopt niet!
0
geplaatst: 19 juni 2010, 05:12 uur
Die valt dan blijkbaar weer onder scores, maar het klopt inderdaad niet.
Bob Marley & The Wailers - Legend staat zelfs in de Top 250, en dit is gewoon een verzamelaar.
Michael Jackson - HIStory is ook zo'n geval.
Bob Marley & The Wailers - Legend staat zelfs in de Top 250, en dit is gewoon een verzamelaar.
Michael Jackson - HIStory is ook zo'n geval.
0
geplaatst: 19 juni 2010, 10:21 uur
De Top 250 wordt samengesteld op basis van het aantal users dat een plaat in zijn Top 10 heeft staan, niet op stemmengemiddeldes ofzo. Als er maar genoeg users een verzamelaar in hun Top 10 zetten, komt die vanzelf in de Top 250 terecht.
Wat Roxy & Elsewhere betreft ben ik het trouwens wel met Justus18 eens; het onderscheid tussen regulier album en life is bij Zappa vaak nauwelijks te maken. Sheik Yerbouti bestaat bijvoorbeeld ook voornamelijk uit gecombineerde en overgedubde life-opnames. Maar als je goede argumenten hebt om aan te tonen dat dit album bij de reguliere platen thuishoort, dan kan je gewoon een verzoek tot correctie indienen.
Wat Roxy & Elsewhere betreft ben ik het trouwens wel met Justus18 eens; het onderscheid tussen regulier album en life is bij Zappa vaak nauwelijks te maken. Sheik Yerbouti bestaat bijvoorbeeld ook voornamelijk uit gecombineerde en overgedubde life-opnames. Maar als je goede argumenten hebt om aan te tonen dat dit album bij de reguliere platen thuishoort, dan kan je gewoon een verzoek tot correctie indienen.
0
geplaatst: 19 juni 2010, 14:29 uur
Ik weet dat het een andere discussie is, maar gezien de titel
van dit topic "en andere opmerkingen" in zich draagt toch deze opmerking.
Ik vind een live album toch meer bij een regulier album thuishoren
dan bij een compilatiealbum. Vaak wordt er live een overzicht gegeven
van de bekendste nummers van de artiest in kwestie, maar het gaat
toch nog altijd over een momentopname in de tijd vind ik.
Compilaties geven een overzicht van bekende nummers,
maar tevens van fases in een band. Live albums zijn momentopnames.
Tenzij het dan weer om live verzamelaars zou gaan natuurlijk.
Zeg ik nu dat alles moet veranderen op de site?
Neen, gewoon even mijn mening gepost.
van dit topic "en andere opmerkingen" in zich draagt toch deze opmerking.
Ik vind een live album toch meer bij een regulier album thuishoren
dan bij een compilatiealbum. Vaak wordt er live een overzicht gegeven
van de bekendste nummers van de artiest in kwestie, maar het gaat
toch nog altijd over een momentopname in de tijd vind ik.
Compilaties geven een overzicht van bekende nummers,
maar tevens van fases in een band. Live albums zijn momentopnames.
Tenzij het dan weer om live verzamelaars zou gaan natuurlijk.
Zeg ik nu dat alles moet veranderen op de site?
Neen, gewoon even mijn mening gepost.
0
geplaatst: 19 juni 2010, 14:37 uur
Volgens mij is daar eerder al een discussie over geweest over hoe met live of compilatie albums om te gaan. Zelf blijf ik van mening deze strikt te scheiden. Een rubriek Live dus per artiest en een sectie compilatie albums. Vooral bij artiesten met een grootte discografie kan dit veel duidelijkheid brengen in het uitgebrachte werk.
0
geplaatst: 19 juni 2010, 14:41 uur
Scheiden is de beste optie, maar dan heb je het weer
over de aanpak op de site. Dat was niet mijn bedoeling.
Ik vind gewoon dat live albums zoals reguliere albums
de fase van een band belichten. Verzamelaars gaan ruimer.
over de aanpak op de site. Dat was niet mijn bedoeling.
Ik vind gewoon dat live albums zoals reguliere albums
de fase van een band belichten. Verzamelaars gaan ruimer.
0
tangmaster
geplaatst: 19 juni 2010, 15:46 uur
Scheiden? Nee het had gewoon beter geweest als er een aparte sectie live albums was geweest.
0
geplaatst: 19 juni 2010, 17:08 uur
Deze net toegevoegd, maar stond er al op. Kan dus verwijderd worden!
0
geplaatst: 19 juni 2010, 17:18 uur
tangmaster schreef:
Scheiden? Nee het had gewoon beter geweest als er een aparte sectie live albums was geweest.
??? Een aparte sectie live albums kan toch alleen maar
als live albums van compilatie albums gescheiden worden?
Okee, we begrijpen elkaar neem ik aan.
0
geplaatst: 19 juni 2010, 22:14 uur
Sir Spamalot schreef:
Sedert enige tijd kun je via een link het album dat je beluistert via een simpele druk op de knop op je Facebook-pagina plaatsen. Mooie aanvulling maar het lukt niet altijd: de link lukt wel maar de hoes wordt niet altijd meegenomen.
Sedert enige tijd kun je via een link het album dat je beluistert via een simpele druk op de knop op je Facebook-pagina plaatsen. Mooie aanvulling maar het lukt niet altijd: de link lukt wel maar de hoes wordt niet altijd meegenomen.
Tja, MusicMeter laat deeplinken naar afbeeldingen op de site niet toe, waarbij ik mij dan nog meer de vraag stel wat de zin is van dat knopje naar onder andere Facebook hier bij de albums.
0
geplaatst: 19 juni 2010, 22:34 uur
Soms lukt het bij sommige albums. Maar bij andere krijg ik de melding dat deeplinken helaas niet mogelijk is.

0
geplaatst: 20 juni 2010, 12:47 uur
Kronos schreef:
Tja, MusicMeter laat deeplinken naar afbeeldingen op de site niet toe
Tja, MusicMeter laat deeplinken naar afbeeldingen op de site niet toe
Facebook mag dat wel, dus ik weet niet helemaal wat er precies fout gaat. Zal het uitzoeken.
0
geplaatst: 20 juni 2010, 14:33 uur
Oké. 
Ik vond het al raar dat het bij sommige albums dan wel lukt.

Ik vond het al raar dat het bij sommige albums dan wel lukt.
0
geplaatst: 25 juni 2010, 10:45 uur
Ik leg het idee hier nog maar eens neer: zou het niet mogelijk zijn om service-pagina's te maken met min of meer 'statische' content bijv:
* concertagenda - ik mis wel eens wat
* info over platenzaken
* evt. hifi, vinyl
Bijv bij het topic platenzaken worden nu regelmatig dezelfde vragen gesteld en bij het concert-topic worden regelmatig dezelfde concerten gepost.
Enerzijds bieden dat soort pagina's service naar de users; anderzijds kunnen ze een aantrekkelijke mogelijkhedi zijn om relevante advertenties te plaatsen.
Veel werk? Onderhoud/updaten? Denk dat zoiets wel meevalt. Is op te vangen door de combi van moderator/content-owner (en de tweede kan best een gewone user zijn) - wijzingingen, aanvullingen etc. dan via pm naar mod of content-owner en de concertzalen kan je vragen om een feed aan te leveren die zonder veel problemen kan worden gepost (voor hen een interessante optie). In mijn ogen moet zoiets echt wel toegevoegde waarde leveren.
* concertagenda - ik mis wel eens wat
* info over platenzaken
* evt. hifi, vinyl
Bijv bij het topic platenzaken worden nu regelmatig dezelfde vragen gesteld en bij het concert-topic worden regelmatig dezelfde concerten gepost.
Enerzijds bieden dat soort pagina's service naar de users; anderzijds kunnen ze een aantrekkelijke mogelijkhedi zijn om relevante advertenties te plaatsen.
Veel werk? Onderhoud/updaten? Denk dat zoiets wel meevalt. Is op te vangen door de combi van moderator/content-owner (en de tweede kan best een gewone user zijn) - wijzingingen, aanvullingen etc. dan via pm naar mod of content-owner en de concertzalen kan je vragen om een feed aan te leveren die zonder veel problemen kan worden gepost (voor hen een interessante optie). In mijn ogen moet zoiets echt wel toegevoegde waarde leveren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.