MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Dat kadertje werkt niet als je linksboven boven je eigen gebruikersnaam hangt. Voor de rest een ferme verandering (Web 2.0? ), die de site een pak moderner maakt!

Wat handig die pop up als je de muiscurser de link houdt

Is de pagina bij iedereen rechts en onder ook focked op?

Nee. Wat bedoel je precies met focked op?

Waarom worden toevoegingen zo verschrikkelijk langzaam behandeld?

GrafGantz schreef:
Nee. Wat bedoel je precies met focked op?

Dat het er niet mooi uitziet.

@ freaky

Valt wel mee toch? Staat normaal gesproken een week voor, vaak doen ze het sneller. Maar nu is het vakantie (ook voor de mods) dus duurt het incidenteel wat langer. Vergeet niet dat het ook maar gewoon vrijwilligers zijn!

Rhythm & Poetry schreef:

niet rechts, wel onderaan.

(afbeelding)

Bij mij gaat het ook mis ja... het 'bericht plaatsen' venster loopt te ver door, tot buiten het donkergrijze kader...

Verder is het erger in Opera en IE (dan in Chrome)

Hawkhead
Jordy schreef:
Er zijn wat wijzigingen doorgevoerd

freakey schreef:
Waarom worden toevoegingen zo verschrikkelijk langzaam behandeld?

Zie mijn antwoord in het andere topic. Gelieve niet dezelfde vraag in meerdere topics tegelijk te stellen, dan voeren we straks dezelfde discussie op verschillende plaatsen en dat maakt het er niet overzichtelijker op.

Jordy schreef:
Er zijn wat wijzigingen doorgevoerd.

Verfraaiingswerken, waarvoor dank.

Maar enkele essentiële wijzigingen worden niet in overweging genomen?

Zoals de openklapbare bonustracklijst, zodat het album
eerst in zijn oorspronkelijke versie verschijnt met bijhorend label.
Daarna kan je openklappen en wordt de meest recente release
met bonustracks en het betreffende nieuwe (of zelfde) label zichtbaar.

Een ingreep die zich hoe langer hoe meer opdringt,
want het aantal 2CD deluxe edities van klassiekers is niet meer te tellen.

Oeh, ik vind dit helaas helemaal geen mooie update. Ik vond die plusjes ook niet ideaal maar:

- Ik wil die informatie eigenlijk vrijwel altijd zien, zeker het genre en de stemmen. Alle albums uitklappen/hooveren is best wel irritant
- als ik van album naar album 'hoover' verschuift het pop-upje wel, maar niet de informatie die er in staat !!!
- als het het pop-upje boven het volgende album staat wat ik wil bekijken is het sowieso erg lastig
- lijstjes (persoonlijk & toplijsten) zien er toch wat minder uit
(- Als ik een hele grote lijst heb ga ik die meestal eerst langs, en laat de uitgeklapte open staan om later te bekijken)

Ik vind het goed dat je er verder aan werkt, maar ik denk niet dat je de oplossing al hebt. Kan je het niet zo maken dat er standaard iets meer informatie wordt weergeven
(artiest-album (jaar) gemiddelde (stemmen) genre (icoon?)
En als je op de hele balk klikt klapt hij ouderwets uit?

Ik kan niets vinden over een iPhone app. voor MuMe.

Is die er of komt die er?

dazzler schreef:
(quote)

Maar enkele essentiële wijzigingen worden niet in overweging genomen?

De Site >> Algemeen >> voor je iets meldt: bekende bugs + ideeënlijst

Verder is het hopelijk niet zo dat ik eerst alle 36196 andere gebruikers tevreden moet stellen, voor ik iets mag aanpassen wat ik zelf leuk vind om te doen?

Running On Empty schreef:
Ik kan niets vinden over een iPhone app. voor MuMe.

Is die er of komt die er?

Die is er niet en die komt er niet (van mijn hand).

inquestos schreef:
Ik vind het goed dat je er verder aan werkt, maar ik denk niet dat je de oplossing al hebt.

Op enventuele technische bugjes na is de werking gelijk aan de popupjes die je op de grote sites als Facebook ziet, ik ben het hier dus niet mee eens.

Rhythm & Poetry schreef:
Tot nu toe zie ik het nut van de toevoeging niet in. Ik erger me er zelfs een beetje aan. Bovendien maakt het je profielpagina minder mooi.

Ik vind het ook geen fijne toevoeging.

Ik ben nu heel bewust bezig om de muis ver van titels te houden want anders flitsen die pop-ups continue over mijn scherm. Het zal mijn eigen onhandigheid wel zijn

Het zal ook als altijd wel weer een kwestie van wennen zijn.

Rhythm & Poetry schreef:

In welke browser en op welke pagina? Er is daar wel iets veranderd, maar ik heb het in Safari, Opera, Firefox, IE8 en Chrome getest en ik kan het probleem niet nabootsen.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Ik vind het ook geen fijne toevoeging.

Ik ben nu heel bewust bezig om de muis ver van titels te houden want anders flitsen die pop-ups continue over mijn scherm. Het zal mijn eigen onhandigheid wel zijn

Het zal als altijd wel weer een kwestie van wennen zijn.

heeft denk ik niks met jouw onhandigheid te maken, het is gewoon een niets toevoegende toevoeging. Geef mij het plusje maar weer terug.

Het kadertje is soms ook wat 'traag'. Als je boven album A hangt duurt het een bepaalde tijd vooraleer het komt, en dan plots je muis naar album B verplaatst, dan komt het kadertje van A daar onmiddelijk te voorschijn, en pas na de standaard tijd komen dan plots de gegevens van album B te voorschijn. Ik denk (door even snel te vergelijken met gezichtboek) dat dit opgelost kan worden door de kadertje gemakkelijker te laten verdwijnen.

Misschien zou het wel handig zijn moest het een optionele functie zijn.

Die plusjes vond ik ook prettig. En inderdaad: ik heb niet veel aan de info die in de pop-ups staan. Ook user info die daarmee verkregen wordt is voor mij niet erg boeiend.

Het vervelende is dat ik graag scroll met de muis en nu komen de pop-ups in beeld en die belemmeren het zicht. Op deze manier is het vervelend om een beetje de updates bij te houden (en moet je bewust letten op waar je scrollt).

Maar goed, anderen denken daar weer anders over: ik kan er verder wel mee leven

tangmaster
Kunnen die pop-ups niet weg, als je ook maar wat aanraakt komt er een irritant kadertje. Geen verbetering. Het wordt een beetje onoverzichterlijk.

Gajarigon schreef:
Misschien zou het wel handig zijn moest het een optionele functie zijn.

Dat is het bij Twitter, Hyves en Facebook toch ook niet? Je mening geven kan altijd, constructieve input is zeer welkom, maar ik ben niet van om deze sites de komende jaren een soort middeleeuwse marktplaats/startpagina-achtige dood te laten sterven omdat de gebruikers zoveel moeite hebben met veranderingen, sorry.

Gajarigon schreef:
Het kadertje is soms ook wat 'traag'. Als je boven album A hangt duurt het een bepaalde tijd vooraleer het komt, en dan plots je muis naar album B verplaatst, dan komt het kadertje van A daar onmiddelijk te voorschijn, en pas na de standaard tijd komen dan plots de gegevens van album B te voorschijn.

Dat gaat inderdaad niet helemaal lekker, staat genoteerd, bedankt.

Het gaat zelfs nog wat verder. Als je bij album B dan snel in het kadertje (met gegevens album A) gaat met de cursor, dan verandert er niets meer.

Jordy schreef:
(quote)

Op enventuele technische bugjes na is de werking gelijk aan de popupjes die je op de grote sites als Facebook ziet, ik ben het hier dus niet mee eens.

Ik ken facebook niet, maar ik geloof niet dat het een site is waar je je wat betreft interface aan wilt spiegelen.

Maar zie je het probleem niet ("dit is gewoon handig"), of geloof je niet dat het probleem voorkomt ("Zal wel, maar wie gaat nou hele lijsten langslopen?" ik dus )

Een klap-alles-op-deze-pagina-uit knop zou trouwens geweldig zijn, en dit geheel oplossen. En wanneer de inhoud van de pop-up direct overeenkomt met het album ook (is nu niet zo!) uiteraard ook, kan je alles snel langslopen!

(bij gebruikers en artiesten vind ik het trouwens wel erg handig. Hulde! )

Ik vind de popupjes prima en een stuk mooier, maar ik zou het wel fijn vinden als ze wat sneller verschenen. Nu hang je steeds twee seconden ergens boven en zeker als je in een lijst de informatie van een aantal verschillende albums wil bekijken, is dat, wat mij betreft, irritant lang.

Maar sowieso hebben alle pogingen om deze site up to date te houden mijn zegen!

Nog een foutje:

bij bands die ondertussen al gestopt zijn staat er:

vb. Talk Talk

opgericht: 1981
opgeheven: 0 1991

Dat nulletje bij opgeheven staat er altijd.

Verder volg ik Bertus: van mij zouden de popups er direct mogen staan, da's erg handig als je een discografie van een artiest overloopt. Anders was het altijd zoeken naar die plusjes (en hopen dat je er ook daadwerkelijk op klikte).

Ook viel het me op dat niet-ingelogden ook de naam en leeftijd van de gebruikers kunnen zien. Mede om die redenen heb ik al die zaken niet ingevuld, vind dat wat te openbaar. Zou dat niet privé (enkel voor gebruikers) kunnen openbaar zijn? Verder kan ik mijn eigen stemmen zien als ik niet ingelogd ben, wat nogal vreemd is. Zal wel te maken hebben met een soort cookie ofzo? Nu is het natuurlijk openbaar wat je gestemd hebt op een bepaald album, maar het lijkt me toch wel een bugje.

Nog een laatste vreemde vondst: als je op een albumpagina staat, en je gaat snel over de artiestennaam en terug weg, dan flikkert de pop-up even later toch even snel aan en af. Daarna werkt dit niet meer, tenzij je refresht, dan werkt het weer de eerste keer.

inquestos schreef:
Ik ken facebook niet, maar ik geloof niet dat het een site is waar je je wat betreft interface aan wilt spiegelen.

Ik zou niet weten waarom niet.

inquestos schreef:
Maar zie je het probleem niet ("dit is gewoon handig"), of geloof je niet dat het probleem voorkomt ("Zal wel, maar wie gaat nou hele lijsten langslopen?" ik dus )

Ik denk dat jouw manier van de site gebruiken anders is dan hoe ik of de de meeste andere mensen 'm gebruiken. Omdat het veel tijd en moeite kost om allerlei oude functionaliteiten in de lucht te houden voor een paar mensen, wordt dit helaas vanaf nu niet meer ondersteund.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:02 uur

geplaatst: vandaag om 06:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.