MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Heb laatst het Fires of Ork project van oa Pete Namlook toegevoegd maar hij werd geweigerd omdat een mod dacht dat het label "Fax +49-69/450464" niet bestaat. Nu wil ik de toevoeging aanpassen (bij het label staat opeens "Angel Air" en de tracktitels etc zijn verdwenen?) maar als ik de correcties wil bevestigen krijg ik een foutmelding.

Aarr!!

neo
Ja is al een bekend probleem de laatste tijd. Jordy, wat jij hierover?

Gewoon even een vraagje
Waarom heeft (noem dit even als voorbeeldje, kom het vaker tegen)
The second you sleep van saybia hier een gemiddelde van 3,82 en bij het album zelf een gemiddelde van 3,83?
Idem voor these are the days (4,29 en 4,30)

neo
Een kabouter die die ene 0,01 wegkrast?

neo schreef:

Een kabouter die die ene 0,01 wegkrast?

Ik stoor me er niet aan ofzo hoor maar het viel me gewoon op en ik ben benieuwd hoe het komt

JonnieBrasco
Afrondingsfout is het in ieder geval niet. Bij These Are the Days is het gemiddelde precies 4,300000.
Ik ben ook wel benieuwd Jordy

In lijsten laat ik de database "truncaten". Alles vanaf de derde decimaal wordt weggeknipt. Elders doe ik dat (nog) niet, daar rond ik af, dat moet ik idd nog even consistent maken.

Dat probleem van Goodfella vind ik erg vreemd, ga ik komend weekend even naar kijken.

Jordy schreef:

In lijsten laat ik de database "truncaten". Alles vanaf de derde decimaal wordt weggeknipt.

...wat natuurlijk niet uit zou moeten maken als het gemiddelde echt 4.300000 is. Maar goed, ik zal er nog naar kijken.

Foutje met ?fout is verholpen, heb helaas wel de hele pagina leeg moeten gooien, gegevens daar klopten niet meer. Sorry voor het ongemak.

JonnieBrasco
Nou ja, de prullenbak een keer leeg is ook wel goed. Er staat ergens dat albums niet langer dan x aantal dagen in ?fout staan, volgens mij stonden er al maaaanden dezelfde albums in

JonnieBrasco
Jordy schreef:
(quote)

...wat natuurlijk niet uit zou moeten maken als het gemiddelde echt 4.300000 is. Maar goed, ik zal er nog naar kijken.

Dat was een gemiddelde die op de decimaal nauwkeurig 4,3 was. ((3,5 + 3,5 + 4,5 + 5,0 + 5,0) / 5). Dat kan zelfs met de slechtste afrondingsmethode nooit op 4,29 uitkomen, ga er dus nog maar een keer naar kijken

JonnieBrasco schreef:

Er staat ergens dat albums niet langer dan x aantal dagen in ?fout staan

Dat mag je even aanwijzen

JonnieBrasco
http://www.musicmeter.nl/?fout zegt:
Wanneer je toevoeging wordt afgekeurd heb je 48 uur de tijd om deze te verbeteren.

Of ben je de boel daarmee alleen aan het scaren

neo
''Doe je dit niet krijgen ook de andere users de mogelijkheid om de toevoeging te verbeteren.'''

Dan blijft ie dus in fout staan, maar kunnen andere users em verbeteren

JonnieBrasco
Aah, juffen en meesters zeiden altijd al tegen mij: "Johan, even verder lezen dan je neus lang is."

Goed zo, neo

Jordy schreef:
(quote)

Dat mag je even aanwijzen

Precies... Een van mijn albums stond er pas sinds zondag in, maar ik kon toch geen goed plaatje vinden, dus het maakt ook niet echt dat ie weg is.

neo
JonnieBrasco schreef:

Aah, juffen en meesters zeiden altijd al tegen mij: "Johan, even verder lezen dan je neus lang is."

Goed zo, neo

En dan zei jij: ''Waarom hebben jullie altijd gelijk?''
Zeggen de juffen en meesters: ''Nee, deze keer heb jij gelijk''

Vanaf nu kan het voorkomen dat jij bij bepaalde albums linkjes naar de bijbehorende films op MovieMeter tegenkomt (en andersom).

neo is bezig deze koppelingen te maken, later zal dit (indien nodig) voor iedereen mogelijk worden via de normale toevoeg/corrigeer pagina's.

neo
Hmm ook hier werkt de zoekfunctie niet echt...

Ook hier nergens last van

neo
Ik zoek op ''the matrix'' krijg ik:

The Music - Welcome To The North (2004)
The Delgados - Universal Audio (2004)
Nick Cave & The Bad Seeds - Abattoir Blues / The Lyre Of Orpheus (2004)

Maar Hidalgo vind ie bv wel. Erg vreemd.

Jordy, is het wellicht een idee om bij de sublijsten top 25 of top 50 per.... het minimaal aantal stemmen te verhogen?
Ik zie daar nu allemaal albums staan met 10 tot 15 stemmen die niet echt een goed beeld weergeven van wat er leeft bij ondertussen al meer dan 800 users.

Voorbeeld:

Top 25 van jaren 90

Hierin staat niet eens OK Computer.
Dit is wel de nummer 1 van de MusicMeter Top 100 !
In die top 100 staan 5 albums uit de jaren 90 die dus ook niet in die sublijst staan.

Wellicht kun je het minimum aantal stemmen verhogen naar bv 25 waardoor je een beter doorsnee-stemoverzicht krijgt van MusicMeter.

Goed idee, die 10 stemmen dateert nog uit de beginperiode toen er nog bijna nergens gestemd was

Zul je wel die minimale score van 3 weg moeten halen anders levert het niet overal een lijstje op

Ben ik met EmDee eens, waarom zou je niet in een top 25 kunnen staan als je niet minimaal 3 hebt gescoord?

titan (crew)
Als je je bedenkt dat de nummer 100 in de top 100 meeste stemmen 48 stemmen heeft is een verhoging naar 25 wel erg veel (doe diezelfde vergelijking maar eens met moviemeter) Ik zou hooguit 15 of 20 kiezen.

Waarom?

Er zijn nu al 356 albums op de site met (meer dan) 25 stemmen.

titan (crew)
Al?? 356 op bijna 16.000 is maar 2,2%.

Ja ik vind 25 toch ook iets teveel als ik het zo bekijk. Ik maak er 20 van. En die regel van die 3 blijft staan, vind het vreemder om albums met een "matig"-gemiddelde in een top-lijst te hebben staan, dan om een top-15 te hebben ipv een top 25 ergens.

Ben ik het niet mee eens......een cd met het cijfer 2,5 hoeft nog niet slecht te zijn....en er is blijkbaar dan niet iets beters

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:24 uur

geplaatst: vandaag om 10:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.