De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
JonnieBrasco
geplaatst: 10 oktober 2004, 18:10 uur
Mee eens, goed geregeld zo! 
(Nog even en we kunnen met tip-lijstjes gaan werken
)

(Nog even en we kunnen met tip-lijstjes gaan werken
)
0
geplaatst: 20 oktober 2004, 14:25 uur
Meer een vraag dan een opmerking (nav dit album).
Staat land eigenlijk voor het land van herkomst van de artiest, of het land van het label waar de artiest gesigned is ?
Lijkt me het eerste, maar ik zie regelmatig dat de tweede denkpiste ook gevolgd wordt. Iemand ?
Staat land eigenlijk voor het land van herkomst van de artiest, of het land van het label waar de artiest gesigned is ?
Lijkt me het eerste, maar ik zie regelmatig dat de tweede denkpiste ook gevolgd wordt. Iemand ?
0
geplaatst: 20 oktober 2004, 15:01 uur
Ja dat is eigenlijk een zeer goede opmerking! Bij veel filmscores bv. Je hebt een Brit die voor een Ierse film muziek scoort, maar het weer laat opnemen met orkest in Italie... Ik heb dat zelf ook wisselend qua land toegevoegd met dat soort gevallen.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 20 oktober 2004, 15:11 uur
Bij artiesten is het gewoon het land van herkomst ipv het label, heb ik ooit wel eens gevraagd.
0
geplaatst: 20 oktober 2004, 15:16 uur
tuurlijk met het label is het duidelijk. Zelfde albums worden ook bv in een land als Frankrijk door ''Milan'' uitgebracht. Dus als je een Duitse band heb met als een Italiaans label dan met het land gewoon nog Duits zijn. Maar ik ben benieuwd wat Jordy op mijn ding te zeggen heeft 

0
JonnieBrasco
geplaatst: 20 oktober 2004, 15:24 uur
Ja, in je voorbeeld van de Brit die voor een Ierse film scoort, en het op laat nemen met een orkest in/uit Italië.. zou ik zeggen: Groot-Brittannie en Italië toevoegen, en Ierland niet. Niet echt relevant lijkt me, en dat kun je alsnog ook wel op MovieMeter zien.
0
geplaatst: 20 oktober 2004, 15:31 uur
Als een artiest op een Duits label wat uitbrengt terwijl hij zelf uit een ander land komt lijkt het me dat je Duitsland noteert. Het gaat om waar het album is uitgebracht toch? discogs doet het ook zo. Anders moet ik wat dingetjes gaan corrigeren 

0
geplaatst: 20 oktober 2004, 15:49 uur
brooklyn: aangezien label een veel latere toevoeging is (bij het toevoegen van CDs), lijkt mij de herkomst van de artiest toch het meest logisch 

0
geplaatst: 20 oktober 2004, 15:50 uur
Maar het gaat imo in de eerste plaats om het album niet de artiest...
0
geplaatst: 20 oktober 2004, 17:38 uur
neo schreef:
Je hebt een Brit die voor een Ierse film muziek scoort, maar het weer laat opnemen met orkest in Italie...
Je hebt een Brit die voor een Ierse film muziek scoort, maar het weer laat opnemen met orkest in Italie...
GB, of misschien GB/Italië lijkt me dan logisch. Ik heb het oorspronkelijk bedoeld als land van de artiest, niet van het label.
0
geplaatst: 20 oktober 2004, 17:48 uur
brooklyn: een album zie ik toch vooral als de uiting van de artiest, en minder als het product van een label. Misschien ligt daar het verschil. 

0
geplaatst: 20 oktober 2004, 18:15 uur
Nee, dat ben ik met je eens. Alleen een site als deze (en discogs ook) gaat meer om de uitgave van albums imo en minder om de artiesten. Er is hier wel een album top 100 en geen artiesten top 100, om maar wat te noemen. Je becijfert hier de albums niet de artiesten, vandaar dat ik vind dat daar waar het album is uitgebracht belangrijker is dan waar de artiest is geboren. Maargoed, oordeel is geveld, ik zal een paar dingen moeten corrigeren 

0
geplaatst: 24 oktober 2004, 11:25 uur
Jordy schreef:
GB, of misschien GB/Italië lijkt me dan logisch. Ik heb het oorspronkelijk bedoeld als land van de artiest, niet van het label.
Dus dat met die de landen van labels is een ''no go''?
Nog even controleren voor de 100% 
0
geplaatst: 28 oktober 2004, 19:45 uur
Voorlopig stop ik m'n tijd in een nieuwe versie van MovieMeter/MusicMeter (waar dat in zal zitten). Duurt dus nog even een paar maanden, sorry.
0
geplaatst: 3 november 2004, 23:26 uur
HE MM-GOEROE! WAAR IS URBAN HYMNS VAN THE VERVE GEBLEVEN?? OPEENS WEG VAN DE SITE EN IK HAD HEM NOG WEL OP 5* STAAN!!
Dit bericht kreeg ik via een PM van een verontruste MuMe-er. En idd, het album is nergens te vinden
.
0
geplaatst: 4 november 2004, 12:23 uur
Ik wou eens kijken wat er hier op MUME goede dance/trance gevonden word omzelf ook eens uit te proberen. Maar aangezien ik geen Dancegenre meer kon vinden heb ik maar even de top 50 van Electronic gekozen. Maar hoe weet ik nou wat uit die Elctronic lijst onder dance/trance valt 

0
geplaatst: 4 november 2004, 12:31 uur
Niet, maar niet getreurd, heb zelf even een blik geworpen, en er staat geen enkel dance/trance album in 

0
geplaatst: 4 november 2004, 12:33 uur
Ik kan het nou niet echt handig vinden dat het op éen hoop gegooid is.
0
geplaatst: 4 november 2004, 12:48 uur
Tja, er is in feite niks veranderd met het invoeren van de term "electronic", alleen dat het genre wat beter/duidelijker omschreven is.
Maar het blijft inderdaad moeilijk om terug te vinden wat er nu eigenlijk op MuM van albums staat in een bepaald genre. Of mis ik ergens een link "alle electronic albums" oid ? Ik besef dat dit een lange lijst wordt dan (paging ?) maar ik vraag me wel eens af welke hardcore EPs nu eigenlijk op MuM staan, en momenteel weet ik niet echt een manier om aan deze info te komen (lijst scannen van alle electronic albums, of zelfs EPs zou al veel helpen).
Maar zoals ik al zei, ik zal wel een linkje gemist hebben
Maar het blijft inderdaad moeilijk om terug te vinden wat er nu eigenlijk op MuM van albums staat in een bepaald genre. Of mis ik ergens een link "alle electronic albums" oid ? Ik besef dat dit een lange lijst wordt dan (paging ?) maar ik vraag me wel eens af welke hardcore EPs nu eigenlijk op MuM staan, en momenteel weet ik niet echt een manier om aan deze info te komen (lijst scannen van alle electronic albums, of zelfs EPs zou al veel helpen).
Maar zoals ik al zei, ik zal wel een linkje gemist hebben

0
geplaatst: 4 november 2004, 12:55 uur
BoordAppel schreef:
Dit bericht kreeg ik via een PM van een verontruste MuMe-er. En idd, het album is nergens te vinden
.
.Svp even opnieuw toevoegen. Dan zal ik vanavond kijken of ik de berichten en stemmen terug kan vinden in de backup.
Vervelend, dit gebeurde op MovieMeter laatst ook al een keer. Hopelijk redden we het nog een paar maandjes met de huidige code...
0
geplaatst: 4 november 2004, 12:57 uur
Onderhond schreef:
Maar het blijft inderdaad moeilijk om terug te vinden wat er nu eigenlijk op MuM van albums staat in een bepaald genre.
Maar het blijft inderdaad moeilijk om terug te vinden wat er nu eigenlijk op MuM van albums staat in een bepaald genre.
De overzichten zijn er niet omdat het er simpelweg te veel zijn. Neem aan dat je op bv allmusic of discogs ook niet "alle" albums uit een genre kan vinden? Ben ook niet blij met de huidige "alle albums" pagina's, ze zijn gewoon te lang/zwaar.
0
geplaatst: 4 november 2004, 12:57 uur
Er is niets op één hoop gegooid, de naam van het genre is gewijzigd.
0
geplaatst: 4 november 2004, 13:15 uur
De overzichten zijn er niet omdat het er simpelweg te veel zijn.
Hmm, dit volg ik even niet. Met enkele dropdown boxjes kan je toch een selectie maken uit alle albums (toon alle EPS, toon alle Electronic, eventeel "en/of"),en de resultaten pagen (eventueel per letter, zoals bij de toevoegingen gedaan wordt). Dan het je op zich toch maar 1 pagina + link naar die pagina nodig. Die pagina is er nu eigenlijk ook al, alleen in beperkte vorm (en geeft meestal ook "teveel zoekresultaten" terug bij ruime zoekopdrachten als "electronic").
Is trouwens zo dat je op Discogs wel kan kiezen om alle Electronic / Hip Hop artiesten/labels te raadplegen. Daarom dat die link naar een overzichtje per label ook wel handig zou zijn, maar naar ik hoor komt dat allemaal in de nieuwe versie, dus hou je daar maar mee bezig zou ik zeggen
.
0
geplaatst: 4 november 2004, 19:35 uur
Onderhond schreef:
Hmm, dit volg ik even niet. Met enkele dropdown boxjes kan je toch een selectie maken uit alle albums (toon alle EPS, toon alle Electronic, eventeel "en/of"),en de resultaten pagen (eventueel per letter, zoals bij de toevoegingen gedaan wordt).
Hmm, dit volg ik even niet. Met enkele dropdown boxjes kan je toch een selectie maken uit alle albums (toon alle EPS, toon alle Electronic, eventeel "en/of"),en de resultaten pagen (eventueel per letter, zoals bij de toevoegingen gedaan wordt).
Yup, zoiets zou ik dan inderdaad moeten maken. Ik zal even kijken bij de nieuwe versie van de sites, hoe ik grote lijsten ga aanpakken.
0
geplaatst: 4 november 2004, 19:54 uur
Is het geen idee om ook een `label link`te maken? Zodat je kan zien welke andere muzikanten en groepen bij dat label zitten.
0
geplaatst: 4 november 2004, 19:58 uur
Misschien een oplossing van het mysterie van the verve......Het album Kool Keith - Dr. Octagon Part II (2004) .....heeft heel veel stemmen....maar geen stemgeschiedenis. Alternatieve titel voor deze artiest is ......Verve.... Zijn de stemmen van the verve per ongeluk naar dit album verhuisd? Het is maar een idee....
0
geplaatst: 4 november 2004, 20:37 uur
Bloompje schreef:
Is het geen idee om ook een `label link`te maken? Zodat je kan zien welke andere muzikanten en groepen bij dat label zitten.
Ja, staat al in de planning
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.