De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 18 oktober 2010, 11:37 uur
Die steken soms wel een handje bij (ik in ieder geval wel), maar tegenwoordig kom ik niet meer aan toe.
Ik weet trouwens niet of het om zo'n bron ging. Is geen aanname die je zomaar kunt doen.
Ik weet trouwens niet of het om zo'n bron ging. Is geen aanname die je zomaar kunt doen.
0
geplaatst: 18 oktober 2010, 15:05 uur
In De Site > Algemeen > Artiestennamen vereenvoudigen zoals op Rateyourmusic? (Jimi Hendrix en Frank Zappa):
Beste mede-Musicmeters
Zou het niet veel handiger zijn als bepaalde artiestennamen gewoon worden vereenvoudigd? Op Rateyourmusic doet men het al tijden zo. Dit maakt de boel veel overzichtelijker en stopt eindeloos gekibbel over al dan niet de juiste artiestennaam. Alle albums die Frank Zappa ooit gemaakt heeft, ook die met The Mothers of Invention worden dan gewoon onder "Frank Zappa" geplaatst. Hetzelfde geldt ook voor Jimi Hendrix en The Jimi Hendrix Experience.
Enkele links om het duidelijk te maken:
Films and Music by Frank Zappa - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Freak Out! by Frank Zappa : Reviews and Ratings - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Albums by Jimi Hendrix - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Are You Experienced by Jimi Hendrix : Reviews and Ratings - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Beste mede-Musicmeters
Zou het niet veel handiger zijn als bepaalde artiestennamen gewoon worden vereenvoudigd? Op Rateyourmusic doet men het al tijden zo. Dit maakt de boel veel overzichtelijker en stopt eindeloos gekibbel over al dan niet de juiste artiestennaam. Alle albums die Frank Zappa ooit gemaakt heeft, ook die met The Mothers of Invention worden dan gewoon onder "Frank Zappa" geplaatst. Hetzelfde geldt ook voor Jimi Hendrix en The Jimi Hendrix Experience.
Enkele links om het duidelijk te maken:
Films and Music by Frank Zappa - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Freak Out! by Frank Zappa : Reviews and Ratings - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Albums by Jimi Hendrix - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Are You Experienced by Jimi Hendrix : Reviews and Ratings - Rate Your Music - rateyourmusic.com
0
geplaatst: 18 oktober 2010, 15:15 uur

The Mothers of Invention is een band, met Zappa als voorman. Waarom moet dat bij zijn solo-werk staan? Dit is blijkbaar puur voor de overzichtelijkheid maar als je dat consequent gaat toepassen, klopt er natuurlijk niks meer van.
0
geplaatst: 18 oktober 2010, 19:30 uur
Ja, dan kan je Bruce Dickinson solo en Iron Maiden ook gaan samenvoegen...
Bij Jimi Hendrix kan ik het begrijpen.
0
geplaatst: 18 oktober 2010, 19:40 uur
Burial - Ghost Hardware (2007) en Burial - South London Boroughs (2005) zijn beide singles en hebben beide slechts 2 niet-album tracks en horen dus niet op de site.
0
tuktak
geplaatst: 18 oktober 2010, 20:19 uur
ghost hardware is een ep, en die is uitgebracht ver vooraf aan het album. met terugwerkende kracht platen verwijderen omdat er stukken later een album is uitgekomen met deze tracks is raar.
0
geplaatst: 18 oktober 2010, 20:20 uur
Als zo'n EP/single er eerder is dan het album mag ie sowieso op de site.
0
geplaatst: 18 oktober 2010, 20:31 uur
"singles mogen er alleen op als deze tenminste 3 non-albumtracks bevatten. Remixen en liveversies tellen we hierbij niet mee"
Ik zie geen beperkingen op release- of toevoegdatum.
Ik zie geen beperkingen op release- of toevoegdatum.
0
tuktak
geplaatst: 18 oktober 2010, 20:35 uur
ten tijde van de releasedatum van de ep waren dus alle tracks nieuw.
0
geplaatst: 18 oktober 2010, 22:38 uur
i.Ron S. schreef:
Nou ja, bij Zappa ook wel, Zappa is echt wel bepalender voor de Mothers als dat Dickinson dat is voor Iron Maiden, net zo bepalend als Jimi voor JHE is dus.....
0
geplaatst: 18 oktober 2010, 22:40 uur
Ja, maargoed, waar moet je de grens trekken? Wat zet je wel bij elkaar en wat niet? Ik vind dat je consequent moet zijn, en dus Mothers en Zappa los van elkaar.
0
geplaatst: 18 oktober 2010, 23:01 uur
Arrie schreef:
Ja, maargoed, waar moet je de grens trekken? Wat zet je wel bij elkaar en wat niet? Ik vind dat je consequent moet zijn, en dus Mothers en Zappa los van elkaar.
Ook als deze is uitgebracht als "Frank Zappa & The Mothers of Invention" of "Zappa/Mothers"?
Waar ligt de grens he, mag Band of Gypsys dan wel een Hendrix plaat genoemd worden?
0
geplaatst: 18 oktober 2010, 23:08 uur
Ja, het is heel erg moeilijk. Wat betreft Zappa/Mothers en Zappa & The Mothers zou ik zeggen dat dat geen solo-platen zijn. Wat betreft dat Hendrix-voorbeeld: geen idee. Daar ken ik Hendrix te slecht voor.
0
geplaatst: 18 oktober 2010, 23:19 uur
Jimi Hendrix Experience zijn uiteindelijk ook geen solo platen....
Maar goed laten we er over ophouden, hier kom je nooit uit waarschijnlijk...
Maar goed laten we er over ophouden, hier kom je nooit uit waarschijnlijk...

0
geplaatst: 19 oktober 2010, 12:56 uur
Kunnen users die bijdrages plaatsen als 'top' of 'hun beste' na een bericht of wat niet gewoon direct geband worden ? Die hebben namelijk toch niets te melden.
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 13:45 uur
Eerder de users met berichten als:
Nog niet gehoord, ga hem z.s.m. luisteren.
...of:
3,5* geef ik dit album.
...of:
Stem verhoogd naar 4*.
...en natuurlijk:
Net ontvangen via post, ben benieuwd!
Nog niet gehoord, ga hem z.s.m. luisteren.
...of:
3,5* geef ik dit album.
...of:
Stem verhoogd naar 4*.
...en natuurlijk:
Net ontvangen via post, ben benieuwd!
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 13:48 uur
dix schreef:
Kunnen users die bijdrages plaatsen als 'top' of 'hun beste' na een bericht of wat niet gewoon direct geband worden ? Die hebben namelijk toch niets te melden.
TOPBen het hier wel mee eens, je hebt wel users die veel berichten opbouwen met oneliners
0
Gallow
geplaatst: 19 oktober 2010, 14:55 uur
Users kunnen soms 3 alinea's neer pennen en dan gaat het alsnog nergens heen, dan heb ik het liever samengevat in 1 regel.
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 15:34 uur
Het is misschien niet zo makkelijk om een definitie te maken van wat wel en niet mag.
Bannen vind ik wel heel rigoureus, ik ben voorstander van een stip (rood) achter de gebruikersnaam.
Bannen vind ik wel heel rigoureus, ik ben voorstander van een stip (rood) achter de gebruikersnaam.

0
geplaatst: 19 oktober 2010, 15:50 uur
Gelekt vind ik nog wel interessante informatie, dan weet je dat je ook kan gaan zoeken.
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 16:07 uur
Ja, vroegah plaatste ik ook geregeld lek-berichten; het is idd niet eens zo'n kwaad bericht gezien je dan weet dat hij er ''is'' en dat er gestemd kan worden, maar ik begrijp dat het irritant kan overkomen.
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 16:17 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Weer de zoveelste keer dat ik een melding maak van een twijfelachtige toevoeging van een commercieel hiphop/R&B-album dat Jelmer (no offence) heeft toegevoegd, maar waarom is dit album goedgekeurd? Definitieve tracklist is nog niet bekend. Al jaren wordt er aangegeven hier dichter op te zitten, maar toch lijkt het maar moeizaam op gang te komen. Tenzij ik een grote en betrouwbare bron over het hoofd zie zie ik geen enkele reden voor het goedkeuren van dit album.
En ja hoor, het is wederom raak. Weer de zoveelste keer dat ik een melding maak van een twijfelachtige toevoeging van een commercieel hiphop/R&B-album dat Jelmer (no offence) heeft toegevoegd, maar waarom is dit album goedgekeurd? Definitieve tracklist is nog niet bekend. Al jaren wordt er aangegeven hier dichter op te zitten, maar toch lijkt het maar moeizaam op gang te komen. Tenzij ik een grote en betrouwbare bron over het hoofd zie zie ik geen enkele reden voor het goedkeuren van dit album.

0
geplaatst: 19 oktober 2010, 16:46 uur
Ik weet niet hoeveel albums erbij komen per uur, maar ik denk (!) dat het een fulltime job is om alle albums die binnenkomen eerst grondig te checken voordat ze worden geplaatst. Die 1 of 2 albums die erdoor glippen, is dat nou zo erg?
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 16:59 uur
Klopt ja. Het gezeur erover is eigenlijk vervelender... Blijkbaar zijn zelfs sites als Amazon niet meer betrouwbaar. Als je die al niet meer kan vertrouwen, kun je net zo goed helemaal geen nieuwe albums meer op de site zetten. Ik denk dat we dit soort gevallen maar voor lief nemen, zoveel zijn het er nou ook weer niet. Het aantal albums dat te snel de site op komt is echt wel heel veel kleiner dan een paar jaar geleden.
Bannen gaat wat ver, maar ik stoor me hier zelf ook hoe langer hoe meer aan. Zeker bij (recente) populaire hiphop-albums is het soms zoeken naar een bericht van langer dan 1 regel. Momenteel is het ook herfstvakantie geloof ik, dat merk je ook wel meteen op de site.
Misschien wordt het tijd voor een ethisch reveil, maar hoe bewerkstellig je dat.
dix schreef:
Bannen gaat wat ver, maar ik stoor me hier zelf ook hoe langer hoe meer aan. Zeker bij (recente) populaire hiphop-albums is het soms zoeken naar een bericht van langer dan 1 regel. Momenteel is het ook herfstvakantie geloof ik, dat merk je ook wel meteen op de site.
Misschien wordt het tijd voor een ethisch reveil, maar hoe bewerkstellig je dat.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.