De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 17:18 uur
herman schreef:
Momenteel is het ook herfstvakantie geloof ik, dat merk je ook wel meteen op de site.
Momenteel is het ook herfstvakantie geloof ik, dat merk je ook wel meteen op de site.
Ah, dat verklaart...
idee voor MuMe: een ignore list?
0
Gallow
geplaatst: 19 oktober 2010, 17:38 uur
Beetje triest als je het mij vraagt, zo erg is het nou ook weer niet als iemand zoiets post. Daarnaast merk ik wel dat hoelanger een user actief is op de site, hoelanger en inhoudelijker zijn/haar berichten worden.
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 17:46 uur
Deze heb ik gisteren aangeboden, staat nu op naam van Chiep, hoe kan dat????
Om - Live Conference (2009)
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 17:56 uur
Mij maakt het echt niet uit of er albums doorkomen waarvan de tracklists niet kloppen, maar dan nog meld ik het gewoon, puur om kritiek te geven en daarmee te willen helpen, iets waar MuMe meer mee kan dan zwijgers. Bovendien heb ik het in dit en het vorige geval om één soort muziek: Top 40-R&B-hiphop, oftewel de Ushers, Chris Browns en Rihannas van deze wereld en omdat dit dus al jaren hetzelfde verhaal is terwijl het bij andere albums wel gewoon goed kan gaan. Maar ik blijf er wel bij: moeilijk is het echt niet om bronnen te beoordelen als betrouwbaar of niet betrouwbaar.
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 18:00 uur
herman schreef:
Bannen gaat wat ver, maar ik stoor me hier zelf ook hoe langer hoe meer aan. Zeker bij (recente) populaire hiphop-albums is het soms zoeken naar een bericht van langer dan 1 regel.
Bannen gaat wat ver, maar ik stoor me hier zelf ook hoe langer hoe meer aan. Zeker bij (recente) populaire hiphop-albums is het soms zoeken naar een bericht van langer dan 1 regel.
Gelukkig is daar nog altijd R&P die bij dezelfde albums langere berichten plaatst waardoor de users toch nog aan de nodige informatie komen.

Daarom zat ik te denken aan een R&P-dag op MuMe.

En dat probleem van MJ zie ik ook, hoewel ik de albums dan weer zo onbelangrijk vind dat het me niet veel uitmaakt. Ik merk dat Osiris op een goede manier streng is bij het toelaten van een hiphoptoevoeging, vaak dat ik toch nog wat kleine dingetjes moet verbeteren of een extra bron moet geven.

0
geplaatst: 19 oktober 2010, 18:03 uur
freakey schreef:
Ik kan helemaal niet terug vinden in de logs dat jij deze hebt toegevoegd. Wellicht is er iets mis gegaan? Of heb je een andere titel toegevoegd?
Denk dat het toeval is, Chiep voegt vaak albums toe van bands die in dit soort topics ter sprake komen om de discografie compleet te maken.
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 18:04 uur
Osiris doet zijn werk idd zoals het hoort, weet precies welke bronnen betrouwbaar zijn en is altijd scherp.
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 18:06 uur
Verder:
@R&P post inderdaad vaak lange stukken waarvoor hulde
@MJ: ik snap dat je het goed bedoelt en ben blij met je inbreng, het kwam alleen niet al te aardig over ("de zoveelste keer"). het is inderdaad vooral bij de populaire r&b-releases dat het mis gaat.
@R&P post inderdaad vaak lange stukken waarvoor hulde
@MJ: ik snap dat je het goed bedoelt en ben blij met je inbreng, het kwam alleen niet al te aardig over ("de zoveelste keer"). het is inderdaad vooral bij de populaire r&b-releases dat het mis gaat.
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 18:10 uur
freakey schreef:
Inmiddels gevonden. Jouwe staat nog in de wachtrij, maar dan met de titel Conference Live. Vandaar dat Chiep geen melding kreeg waarschijnlijk.
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 18:17 uur
Weet je wat het ook is, ik denk niet dat er veel moderators verstand hebben van moderne R&B waardoor het veel moeilijker in te schatten is of iets wel of niet betrouwbaar is. Osiris - waar wij hiphopperts mee te maken hebben - weet wel veel van het genre, dus voor hem is het een stuk makkelijker om de taak goed uit te voeren. Ik zeg dat het een ondankbare taak is en ben blij met de crew/mods die de albums goed- en afkeuren. 

0
geplaatst: 19 oktober 2010, 20:24 uur
Ik mis ook eigenlijk wel een uitgebreider arsenaal aan toplijsten, een voorbeeld:
Ik kan nu alleen maar het genre hip-hop opzoeken, maar het zou fijn zijn als je ook het genre hip-hop + het jaar 2010 kon opzoeken. Ik zelf zou dat erg informatief kunnen vinden.
Ik kan nu alleen maar het genre hip-hop opzoeken, maar het zou fijn zijn als je ook het genre hip-hop + het jaar 2010 kon opzoeken. Ik zelf zou dat erg informatief kunnen vinden.

0
Gallow
geplaatst: 19 oktober 2010, 21:21 uur
Heb het een tijdje terug ook al eens aangekaart, lijkt me inderdaad een goede toepassing.
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 22:59 uur
herman schreef:
Inmiddels gevonden. Jouwe staat nog in de wachtrij, maar dan met de titel Conference Live. Vandaar dat Chiep geen melding kreeg waarschijnlijk.
(quote)
Plaat was onder beide titels bekend... Chiep heeft hem zelf terug op mijn credit gezet, netjes opgelost!

0
geplaatst: 20 oktober 2010, 01:11 uur
dix schreef:
Kunnen users die bijdrages plaatsen als 'top' of 'hun beste' na een bericht of wat niet gewoon direct geband worden ? Die hebben namelijk toch niets te melden.
Kunnen users die bijdrages plaatsen als 'top' of 'hun beste' na een bericht of wat niet gewoon direct geband worden ? Die hebben namelijk toch niets te melden.
Hier in het verleden ook aan geergerd, al doe ik ook mee aan de spelletjes.
Heb er nu minder moeite mee, de site is openbaar en ieder mag op zijn manier deelnemen.
Ik sta zelf ook vrij hoog op de berichtenlijst, en dat zijn zeker niet allemaal recensies of veelzeggende berichten geweest.
Verder is niemand verplicht om die users te volgen.
Als men er zelf maar plezier aan beleefd.
0
geplaatst: 20 oktober 2010, 10:26 uur
herman schreef:
Bannen gaat wat ver, maar ik stoor me hier zelf ook hoe langer hoe meer aan. Zeker bij (recente) populaire hiphop-albums is het soms zoeken naar een bericht van langer dan 1 regel. Momenteel is het ook herfstvakantie geloof ik, dat merk je ook wel meteen op de site.
Misschien wordt het tijd voor een ethisch reveil, maar hoe bewerkstellig je dat.
Bannen gaat wat ver, maar ik stoor me hier zelf ook hoe langer hoe meer aan. Zeker bij (recente) populaire hiphop-albums is het soms zoeken naar een bericht van langer dan 1 regel. Momenteel is het ook herfstvakantie geloof ik, dat merk je ook wel meteen op de site.
Misschien wordt het tijd voor een ethisch reveil, maar hoe bewerkstellig je dat.
Tja , dit zal niet meevallen en de MODs hanteren al regelmatig op een goede manier de BEZEM.
Gewoon onzin verwijderen en users die dit chronisch doen via PM aanspreken.
Als je op het "just a joke"topic kijkt zie je daar heel vaak smiley's
korte berichten waar denk ik niks mis mee is.
Soms is een one liner op zijn plaat's
En soms ook te preferen boven diverse andere discussies.
Ik heb er zelf 2 verzonnen die helemaal fictief zijn alleen albumtittel en artiest klopt.
Welke is zinniger?
Bij Motorhead album Overkill.
User A:
gelekt
UserB:
Echt!
User A :
Heb 'm
User C:
Is ie
User D :
Heavy
User B:
Das mooi.
Bij Radiohead Kid A
User E:
Dit album laat je de diepste krochten van je ziel zien.
Waar de Warp catalogus begint eindigd Kid A.
Estetisch staat dit op een torenhoog niveau.
User F:
Ik kan alleenmaar onderschrijven wat User E hier weergeeft, een exorbitante luisterervaring die zijn gelijke niet kent.
Dit is dus mooi.
User G:
Een plaat kan niet mooi zijn alle ervaringen zijn Subjectief.
Een onderzoek van Herr Proffesor Doctor Dovenschmidt heeft dit al in 1943 vastgesteld.
User H:
Toch is er een universele gedachte over schoonheid, neem de gulden snede.
User D:
Niks an, geef mij maar Motorhead.
0
Nicci
geplaatst: 20 oktober 2010, 18:39 uur
Sinds een tijdje werk ik met een iPad. De hele site werkt behalve het beoordelen van een album. Soms kan ik een halve ster geven, maar veel verder kom ik niet.
0
Poa
geplaatst: 20 oktober 2010, 19:46 uur
Ik bekijk MuMe ook altijd op een iPad. Je kunt stemmen door je vinger op het sterrenselecteergedeelte te zetten en dan naar rechts te slepen. Let wel, om meer dan halve ster te geven moet je een stukje verder naar rechts slepen, bij hoge beoordelingen zelfs buiten dat kader.
Ook een mogelijkheid is om naar de pagina te gaan van de desbetreffende artiest en te kiezen voor 'genereer stemtabel', daar kun je het aantal sterren simpelweg kiezen.
Ook een mogelijkheid is om naar de pagina te gaan van de desbetreffende artiest en te kiezen voor 'genereer stemtabel', daar kun je het aantal sterren simpelweg kiezen.
0
geplaatst: 20 oktober 2010, 21:52 uur
In het Toplijsten en Favorieten forum ( http://www.musicmeter.nl/forum/18) staat geen naam van de laatste poster achter Beste gitaarsolo's. Is dit een bug?
0
geplaatst: 20 oktober 2010, 21:54 uur
Denk dat het te maken heeft met de tekens < en > in zijn naam.
0
geplaatst: 20 oktober 2010, 22:00 uur
Stemmen met een iPad zou inderdaad een klein beetje bijgeschaafd kunnen worden, maar werkt mij wel "gewoon"
0
geplaatst: 20 oktober 2010, 22:03 uur
Om het nog maar is aan te kaarten:
pqt schreef:
Ik mis ook eigenlijk wel een uitgebreider arsenaal aan toplijsten, een voorbeeld:
0
geplaatst: 20 oktober 2010, 22:24 uur
herman schreef:
(...) Zeker bij (recente) populaire hiphop-albums is het soms zoeken naar een bericht van langer dan 1 regel. Momenteel is het ook herfstvakantie geloof ik, dat merk je ook wel meteen op de site.
(...) Zeker bij (recente) populaire hiphop-albums is het soms zoeken naar een bericht van langer dan 1 regel. Momenteel is het ook herfstvakantie geloof ik, dat merk je ook wel meteen op de site.
Nou, ik heb wel wat ideetjes.
Om te beginnen alle hiphop artiesten van musicmeter weren (of in ons geval bannen) die homofoob zijn. Dat schiet alvast lekker op.
Daar staan we overigens dan niet alleen in, hele concerten van homofobe hiphoppers worden afgeblazen.
Vervolgens alle hiphoppers die vrouwen haten en alle hiphoppers die oproepen/aanzetten tot geweld cq het gebruik van vuurwapens verheerlijken.
Bij wat overblijft zal naar mijn verwachting alles automatisch alleen nog maar van een deugdelijke kritiek worden voorzien, maar dat zal de praktijk dan moeten uitwijzen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.