MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
No thanx.

Users als sir Spamalot en Mjuman hebben op het wat draai ik topic "klikbare hoezen" waardoor je een directe link (info zoals rotatielijsten etc leveren) dit is een extra service naar andere users zoals Mjuman terecht opmerkt.

Sir S stelde voor om (verzoek aan Jordi) dit standaard in te bouwen, wat wegens de omslachtigheid niet gehonoreerd kan worden.
Ik heb deze aanvraag gesteund omdat ik het wel leuk / handig vind.

Nu komen er allerlei goed bedoelde tips hoe je de locatie van een album kan zien van simpel (gewoon op de hoes kijken, werkt natuurlijk lang niet altijd) tot ingewikkeld.
Maar dat is de vraag niet want dat lukt wel, het is gewoon een vorm van tijdgebrek (luiheid)

Harco schreef:
Geldt een donatie voor zowel Movie- als MusicMeter? Of moet je voor beide sites apart betalen? Zou me verder niet zoveel uitmaken, maar het is wel handig om te weten.

Het gaat duidelijk vermeld worden, maar het is voor beide sites een losse donatie.

Niet zozeer omdat ik zoveel mogelijk geld wil melken uit de donaties (verwacht toch dat het een druppel op de gloeiende plaat is), maar meer ook omdat technisch nergens vastligt welk MovieMeter account bij welk MusicMeter account hoort.

Wat is het rekeningnummer?

Bij sommige albums zie ik geen spatie tussen
het vermelde label en de eerste track van de tracklijst.

Bij de meeste albums wel (wat grafisch mooier oogt).

Het lijkt me op het eerste gezicht een probleem bij albums met lange tracklijsten.

Justus18 schreef:
Wat is het rekeningnummer?

je kunt (straks) met iDeal betalen, en later ook met PayPal

Jordy schreef:
Iets anders,

Op MovieMeter ga ik morgen wat wijzigingen doorvoeren. Wellicht ook gelijk op MusicMeter, zo niet morgen dan wel een paar dagen later.

Mooi.

De layout wordt iets aangepast waardoor de breedte van de site beter benut wordt, de rechterkolom komt te vervallen.

Dit kan ik nog volgen.

De grafische reclame wordt prominenter onderdeel van de content.

??????????

Dit omdat bezoekers helaas blind lijken te worden voor de reclame aan de rechterkant van de site.

Blind niet, maar het is wel irritant.

Daarnaast gaat mogelijk worden om via een donatie te zorgen dat je geen reclame meer ziet op de site.

Aha. Je weet ik denk nooit anders dan goeds van mensen. Maar begrijp ik het goed dat reclame moest worden ingevoerd om de site betaalbaar te houden en dat nu de mogelijkheid wordt geboden om die aanwezigheid van reclame 'af te kopen'?

Maar had dat dan gelijk gezegd! Ik betaal graag, want ik heb echt een hekel aan de Ads door Google en ik word achtervolgd door de Free record shop, die mij om de oren slaat met albums die ik daar helaas op de site heb bekeken.

Ben ik daar dan ook gelijk van af?

Ik begrijp niet, dat het systeem van albums kopen via musicmeter (en dan ook de heer veelvuldige gebruikte internetleveranciers als amazon.co.uk of cdwow) niet kan worden uitgebreid door dat linkje bij het album waar je het kunt bestellen uit te breiden.

Er staat bijvoorbeeld: koop dit album vanaf € 15,99, terwijl ik hem net voor € 6,99 elders heb gekocht.
Maar komt die optie bij 'reclame-vrij' dan ook te vervallen?

Ik weet het niet. Volgens mij zijn er nog wel andere, sympathiekere, reclame uitingen mogelijk maar ik kan niet in jullie hoofd kijken, uiteraard.

musician schreef:
begrijp ik het goed dat reclame moest worden ingevoerd om de site betaalbaar te houden en dat nu de mogelijkheid wordt geboden om die aanwezigheid van reclame 'af te kopen'?

Ja

Maar had dat dan gelijk gezegd! Ik betaal graag, want ik heb echt een hekel aan de Ads door Google en ik word achtervolgd door de Free record shop, die mij om de oren slaat met albums die ik daar helaas op de site heb bekeken.

Ben ik daar dan ook gelijk van af?

Ja

Er staat bijvoorbeeld: koop dit album vanaf € 15,99, terwijl ik hem net voor € 6,99 elders heb gekocht.
Maar komt die optie bij 'reclame-vrij' dan ook te vervallen?

Het (kleine) linkje met "koop dit album vanaf € x" wordt door veel mensen niet ervaren als reclame maar als service, vooralsnog blijft die ook na donatie aanwezig.

Als je tips hebt over hoe deze prijsvergelijking (geautomatiseerd) verbeterd kan worden hou ik me aanbevolen, je hebt blijkbaar goede ideeen over hoe ik daar cdwow en amazon aan kan toevoegen?

Rudi S schreef:
Users als sir Spamalot en Mjuman hebben op het wat draai ik topic "klikbare hoezen" waardoor je een directe link (info zoals rotatielijsten etc leveren) dit is een extra service naar andere users zoals Mjuman terecht opmerkt.

Sir S stelde voor om (verzoek aan Jordi) dit standaard in te bouwen, wat wegens de omslachtigheid niet gehonoreerd kan worden.
Ik heb deze aanvraag gesteund omdat ik het wel leuk / handig vind.

Hoho! Hold your horses! Ik waardeer wel degelijk de aanklikbare hoezen, en steun ook het voorstel van Sir. Maar Jordi is erg duidelijk: Er komen geen speciale voorzieningen voor deze caprichos!

Rudi S schreef:
Nu komen er allerlei goed bedoelde tips hoe je de locatie van een album kan zien van simpel (gewoon op de hoes kijken, werkt natuurlijk lang niet altijd) tot ingewikkeld.
Maar dat is de vraag niet want dat lukt wel, het is gewoon een vorm van tijdgebrek (luiheid)

Ingewikkeld? Tijdgebrek? Ik heb het juist eens opgemeten: 5 seconden! Als je echt wil weten welk, of naar het betreffende album wil gaan, lijkt me dat slechts een muggepisje moeite:

-Rechterklik op de hoes, "klik" bekijk afbeelding
-Selecteer met de muis (linkerkknop blijvend indrukken) het gedeelte van het adres, tussen de twee schuine streepjes, dat ik hier in cursief heb gemarkeerd: (http://www.musicmeter.nl/ images/covers/76000 /76339.jpg)
-zet cursor over het geselcteerde gedeelte, rechter muisklik en klik "knippen", blijft dit over: (http://www.musicmeter.nl//76339.jpg)
-type album op de vrijgemaakte plaats (http://www.musicmeter.nl/album/76339.jpg)
-selecteer achter het nummer de .jpg en knip het op dezelfde manier weg (http://www.musicmeter.nl/album/76339)
-klik enter

Ingewikkeld? Nee. Te lui om deze omschrijving ff goed te lezen en een keer te proberen? Waarschijnlijk ja.
Eens je het 1maal gedaan hebt, doe je het normaal de tweede maal zonder instructies al in +/-5 seconden.

Mijn gedacht: Als een soortgelijke beschrijving als "sticky" bij het topic kan geplaatst worden, kunnen users die het willen een album zonder teveel problemen terugvinden, en hoeven de nobele postters hun liefdadigheid en tijd niet te verspillen in het knippen en plakken van adressen.

Waaraan trouwens niets nobels is als daarbij van anderen wordt verwacht dat ze die ongevraagde 'dienstverlening' met diezelfde 'dienstverlening' beantwoorden.

@Cabeza Borradora.
Waarschijnlijk begrijpen wij elkaar niet.
-Ik gebruik normaal ook de methode die jij beschrijft (en meestal is de info op de hoes zichtbaar, ook herken. ik wel wat platen
-Met Ingewikkeld bedoeld ik dus andere users die hetzelfde met een omweg gaan bereiken.
-Ik meen ook niet ook niet dat Sir en ik de enige voorstanders zijn die zijn voorstel steunen.
- en met mijn pestende opmerking (zie smiley) bedoeld ik met lui dat het altijd nog makkelijker kan, namelijk zoals Sir voorsteld,

Jordy schreef:
Als je tips hebt over hoe deze prijsvergelijking (geautomatiseerd) verbeterd kan worden hou ik me aanbevolen, je hebt blijkbaar goede ideeen over hoe ik daar cdwow en amazon aan kan toevoegen?

Nee, van de technische kant van de zaak heb ik geen kaas gegeten. Maar ik denk wel dat musicmeter als instituut sterk genoeg geafficheerd is om als uitvalsbasis te kunnen dienen voor niet alleen het vergelijken van de prijzen maar vooral ook om het bestellen van cd's via het internet, vanuit musicmeter, mogelijk te maken.

Zoals ik al eens heb geschreven, wij zijn voor de internetleverancier natuurlijk een leuke markt (hier zitten relatief nog veel trouwe cd en lp kopers), vooral als andersom kan worden verwezen naar commentaren die wij met z'n allen bij albums schrijven. Wat ongetwijfeld alleen maar zal leiden tot een sterke groei van Musicmeter.

En dat hoeft niet te leiden tot reclame op musicmeter, alleen een linkje om rechtstreeks (via musicmeter) een cd bij je favoriete internetleverancier te bestellen.

Stijn_Slayer
Op www.4waysite.com en op www.thrasherswheat.org hebben ze het zo geregeld dat mensen via die site doorverwezen kunnen worden naar amazon, en dan ontvangt de site 10% van die aankoop, o.i.d..

Nu hangt dat natuurlijk af van in dit geval amazon, maar er zal misschien best een site zijn in Nederland die dit idee ziet zitten (NLstore, cosmox, bol?).

Het is voor ons als users natuurlijk maar een kleine moeite om even via musicmeter de link aan te klikken naar een webwinkel.

Dus wellicht is dit een nuttig idee voor je Jordy?

Dat hebben we nu toch al?

Ik begrijp dat er, als dit een fulltime job was voor me, nog van alles mogelijk is, maar ik moet de boel in af en toe een uurtje financieel boven water houden en daarom is grafische reclame vooralsnog noodzakelijk.

Ik heb geen tijd en zin om naast een fulltime job ook nog eens een cd winkel te runnen, of andere commerciele activiteien die veel tijd zouden kosten.

Ik vind dat er op momenten idd teveel van Jordy wordt verwacht .

Zo erg is die grafische reclame toch niet? Ik heb er in elk geval niet zó veel last van, ik negeer het gewoon.

Dat schijnt nu juist de bedoeling niet te zijn.

Wel dat je die reclame ontzettend interessant vindt of ontzettend irritant.

Alles wat daartussen zit brengt niet op.

Reclame is niet erg: het business model van kranten, tijdschriften (voor ca 50%) en iig commerciële tv is erop gebaseerd (de publiek omroep voor ca 45%).

Irritant is om op zgn koopjes gewezen te worden die dat niet zijn; eenieder die bepaalde etail-gerelateerde topics volgt, weet dat de prijzen bij die adverteerders veel hoger zijn dan elders.

Ik heb ooit al eens een balletje opgegooid om mee te denken (tentatief te willen inventariseren) wat voor andere, slimmere mogelijkheden er zijn - en ik verkoop beslist geen onzin).

Google ADSense en ADWords zijn imo weinig intelligente mechanismen die voor een deel drijven op de werkzaamheden van SEO en SEM - en dat gaat echt niet meer lang duren als Tim Berners Lee het semantisch web meer vorm en inhoud kan geven.
SEO en SEM gaan nog steeds uit van grote doelgroepen (het zgn bereik) en dat is volkomen achterhaald uitgangspunt.

Social media - en MuMe doet dat voor een groot deel - is retehot (ik moet het echt zo uitdrukken) in de business. Daar moet wat mee te doen zijn.

Zolang het over muziek gaat heb ik geen enkel probleem met reclame, maar die Single Moeders of wat het ook was, dat vond ik toch maar raar.

Het grote probleem met google ads was dat ze de boel (hier bij mij) geregeld lieten vastlopen, dan laadde de pagina helemaal in en plots werd het blanco terwijl de browser wachtte op google ads om verbinding te krijgen. Niet alleen MuMe, er waren nog tal van andere sites waar dat probleem zich voordeed.

De wijzigingen zijn doorgevoerd, zoals je ziet.

Nogmaals het volgende: ik weet dat de reclame nu "irritanter" is, dat is de bedoeling omdat er in de oude situatie weinig geld binnen kwam, omdat mensen blind werden voor de reclame in de rechterbalk. Mocht je de reclame erg vervelend vinden, of MusicMeter graag willen steunen, dan kun je bij profiel -> instellingen een linkje vinden om een donatie te doen, hiermee verdwijnt de reclame.

Als je op MovieMeter al betaald hebt en ECHT geen zin hebt om op MusicMeter nog een keer te betalen, dan mag je me over een week een privebericht sturen met je betaalgegevens. Ik heb nu even geen tijd om handmatig deze administratie bij te gaan houden.

Jordy schreef:
dan kun je bij profiel -> instellingen een linkje vinden om een donatie te doen, hiermee verdwijnt de reclame.
En voor de zoekleken: http://www.musicmeter.nl/account/pay

Als mijn Rabobank-conflict is opgelost zal ik ook maar eens doneren. Wilde dit al eerder doet, maar dit is wel even een extra stimulans zeg.

Misterfool
maar 12.50 is wel erg veel hoor, voor een arme student als ik . Als je dan klaar was,maar het geld maar een jaar. . Toch al weer zo'n twee Cd''s!

In ruil voor een paar banners heb je gewoon een prima gratis website, no need to pay

Ik denk dat ik weer Firefox ga gebruiken

Zodra de scholierentoeslag binnen is ga ik storten .

rabbit
Het is misschien ook een idee om mensen die het bedrag hebben gedoneerd, bijvoorbeeld zo'n blokje o.i.d. bij hun account te geven zoals je o.a. ook bij last.fm ziet. Dit kan misschien ook als extra stimulans werken om te doneren... Ik weet verder niet of dat mogelijk is, maar het lijkt me een leuke toevoeging.

pqt
Ik denk dat het gewoon even wennen is, ik vond het in het begin ook irritant dat al die "inlogknopjes" bovenaan stonden. Nu ben ik er gewoon aan gewend.

tuktak
*knip* - Jordy

svp geen tips geven over hoe je deze site financieel de afgrond in kan helpen

Stijn_Slayer
Jordy schreef:
Dat hebben we nu toch al?

Dus als ik via de vergelijk prijzen optie een cd aanschaf gaat er een percentage naar Musicmeter?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:55 uur

geplaatst: vandaag om 17:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.