De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
luisteraart
geplaatst: 12 januari 2005, 18:29 uur
Waar dient de spoilertag bij de albums eigenlijk voor? Kan muziek verraden worden?
0
geplaatst: 12 januari 2005, 19:15 uur
Overblijfsel van de MovieMeter-code, mag hier wel weg inderdaad
0
geplaatst: 12 januari 2005, 22:13 uur
Hmm wellicht omdat meningen over scores weleens willen verzanden in spoileren...
0
luisteraart
geplaatst: 13 januari 2005, 00:21 uur
Dat is een hele goede reden. Toch maar gewoon houden, die spoilertag, Jordy!
0
geplaatst: 13 januari 2005, 08:23 uur
Alhoewel ik hem zelf nooitheb gebruikt weet ik zeker dat het weleens per ongeluk gebeurt.
0
geplaatst: 13 januari 2005, 09:14 uur
Maar dan kunnen diegenen die de score wel al gehoord hebben, maar de film nog niet gezien hebben, nog steeds de spoilers lezen.
De logica is ver zoek als je zo'n dingen aanhoudt.
De logica is ver zoek als je zo'n dingen aanhoudt.
0
luisteraart
geplaatst: 13 januari 2005, 11:32 uur
Onderhond schreef:
Maar dan kunnen diegenen die de score wel al gehoord hebben, maar de film nog niet gezien hebben, nog steeds de spoilers lezen.
Maar mensen die de muziek niet kennen, maar enkel geïnteresseerd zijn in andermans mening, niet.
0
geplaatst: 13 januari 2005, 11:50 uur
Daarom zei ik dat de logica ver te zoeken is als je zo'n dingen aanhoudt. Een beetje weldenkend mens ziet een spoiler toch al van ver aankomen, dus zo erg zal het allemaal wel niet zijn.
0
luisteraart
geplaatst: 13 januari 2005, 11:54 uur
Onderhond schreef:
Daarom zei ik dat de logica ver te zoeken is als je zo'n dingen aanhoudt. Een beetje weldenkend mens ziet een spoiler toch al van ver aankomen, dus zo erg zal het allemaal wel niet zijn.
een spoiler zien aankomen betekent dus dat je, als de spoiler niet verborgen is, je verder geen info over de muziek meer kunt lezen.
0
luisteraart
geplaatst: 13 januari 2005, 12:57 uur
Dan is het wel fijn dat commentaar in de trant van 'het stuk dat bij die en die scene in de film toen dit en dat gebeurde, gespeeld werd' gespoilerd kan worden.
Toch?
0
geplaatst: 13 januari 2005, 13:11 uur
Voor beiden is wat te zeggen. Sowieso is een tracklist al de grootste van allemaal!
0
geplaatst: 13 januari 2005, 13:18 uur
Is die spoilertag dan zo'n geheugenvreter?
Anders laat m tovh lekker staan.
Anders laat m tovh lekker staan.
0
geplaatst: 13 januari 2005, 13:29 uur
luisteraart schreef:
Dan is het wel fijn dat commentaar in de trant van 'het stuk dat bij die en die scene in de film toen dit en dat gebeurde, gespeeld werd' gespoilerd kan worden.
Toch?
Toch?
Bwah, als je van spoilertags houdt wel zeker ? Ik zie die dingen gewoon liever niet. Rond spoilers lees je makkelijk rond, en zo'n tags geven vooral een vals gevoel van veiligheid ("iedereen zal ze wel gebruiken, dus ik kan rustig lezen"). Daarbij komt dat zulke spoilers een zeer onoverzichelijk en warrig beeld geven.
Voor sommigen is het gebruiksgemak wat hoger, maar als dat ten koste gaat van logische werkbaarheid ben ik daar dus niet voor.
0
luisteraart
geplaatst: 13 januari 2005, 13:52 uur
Onderhond schreef:
Waarom zou het ten koste gaan van 'logische' werkbaarheid?
(Het woord 'logisch' maakt iets nog niet logisch.)
Voor sommigen is het gebruiksgemak wat hoger, maar als dat ten koste gaat van logische werkbaarheid ben ik daar dus niet voor.
Waarom zou het ten koste gaan van 'logische' werkbaarheid?
(Het woord 'logisch' maakt iets nog niet logisch.)
0
geplaatst: 13 januari 2005, 14:00 uur
Omdat de spoiler optie in MuM en MM nu eenmaal zo ontworpen is dat spoilers verdwijnen wanneer er bij een bepaald item (zij het album of film) gestemd wordt, met het idee dat de gebruiker dan het album gehoord heeft of de film gezien heeft.
Daarom dat spoilers bij film A over film B (zelfs tussen spoiler tags) niet toegelaten worden. Spoilertags gebruiken om spoilers van een film te verbergen bij een album gaat dus in tegen de logica van het spoilertag gebruik, en kan je dus maar beter mijden volgens mij.
Daarom dat spoilers bij film A over film B (zelfs tussen spoiler tags) niet toegelaten worden. Spoilertags gebruiken om spoilers van een film te verbergen bij een album gaat dus in tegen de logica van het spoilertag gebruik, en kan je dus maar beter mijden volgens mij.
0
luisteraart
geplaatst: 13 januari 2005, 14:08 uur
Onderhond schreef:
Omdat de spoiler optie in MuM en MM nu eenmaal zo ontworpen is dat spoilers verdwijnen wanneer er bij een bepaald item (zij het album of film) gestemd wordt, met het idee dat de gebruiker dan het album gehoord heeft of de film gezien heeft.
Dit bericht heb ik enkele posts geleden al ontkracht...
0
geplaatst: 13 januari 2005, 14:18 uur
Zo kunnen we wel in een cirkeltje blijven draaien. Ik antwoord alleen maar waarom de logica doorbroken wordt.
0
luisteraart
geplaatst: 13 januari 2005, 14:30 uur
Onderhond schreef:
Zo kunnen we wel in een cirkeltje blijven draaien. Ik antwoord alleen maar waarom de logica doorbroken wordt.
Logica die er niet is, volgens mij.
Maar laat maar, dit is inderdaad cirkelredeneren. Jij jouw standpunt, ik het mijne, en laat de beslissing maar over aan de beslissers.

Merkwaardig overigens: ik stelde deze vraag omdat ik geen nut zag van de spoilertag, en nu verdedig ik hem!

0
geplaatst: 16 januari 2005, 13:17 uur
Mag ik vragen wat het nut is van een slotje op dit topic?
Je geeft aan dat je daarover geen tips wilt op de site. Hij heeft echter zijn zegje al gedaan. Kun je het topic dan niet beter verwijderen?
Je geeft aan dat je daarover geen tips wilt op de site. Hij heeft echter zijn zegje al gedaan. Kun je het topic dan niet beter verwijderen?
0
geplaatst: 16 januari 2005, 14:08 uur
Topics worden nooit gelijk verwijderd, want dan krijgt de topicstarter nooit de reden hiervoor te lezen, en start hij/zij misschien gewoon opnieuw het topic ofzo. Gesloten topics worden altijd na een tijdje verwijderd (in theorie
). En er gaat ook weer niemand dood als zo'n bericht een paar dagen te lezen is wanneer er gelijk onder staat dat dat niet de bedoeling is van deze site.
). En er gaat ook weer niemand dood als zo'n bericht een paar dagen te lezen is wanneer er gelijk onder staat dat dat niet de bedoeling is van deze site.
0
geplaatst: 3 februari 2005, 13:26 uur
Zou ook kunnen zoeken naar het antwoord, maar ben een beetje lui
.
Wanneer komt er een echte top100 op MuMe, die gebaseerd is op de gemiddelden ipv de top10 noteringen ?
.Wanneer komt er een echte top100 op MuMe, die gebaseerd is op de gemiddelden ipv de top10 noteringen ?
0
geplaatst: 3 februari 2005, 16:29 uur
Nooit. Jordy denkt dat deze veel te vatbaar is voor beinvloeding van kwaadwillende users. Veel meer dan bij films. (wat veel hiphop in de lijst: Laat ik al die hiphop maar eens naar beneden stemmen...)
0
geplaatst: 3 februari 2005, 17:06 uur
Beetje jammer, want zo blijven toch vooral de groten bovendrijven. Groepen die een grote fanbase hebben, zoals een Muse (op plaats 4 met 3.69 ?) bijvoorbeeld. De ruwe diamantjes, die velen wel zeer goed vinden (de 4.5* zeg maar), maar niet helemaal top10 waardig zijn vallen er gewoon naast.
Al begrijp ik de vrees wel natuurlijk.
Al begrijp ik de vrees wel natuurlijk.
0
geplaatst: 3 februari 2005, 18:36 uur
Zo heb je al iemand die alle scores van Alberto Iglesias 1 ster geeft... 

0
geplaatst: 3 februari 2005, 21:26 uur
Is dat misschien dezelfde persoon die al 21 cd's van Barry White heeft beluisterd en ze allemaal slecht vindt? Die mens moet echt een verschrikkelijk leven hebben, zoveel slechte muziek moeten horen 

0
geplaatst: 3 februari 2005, 22:55 uur
Misschien is z'n moeder of vader wel Barry White fan ? Zo zou ik nogal wat Rob De Nijs albums de grond in kunnen stemmen, moesten ze op de site staan
.
.
0
geplaatst: 3 februari 2005, 23:22 uur
Het is dezelfde persoon en zijn leven lijkt me inderdaad geen pretje als je zijn stemmen bekijkt. Hij heeft het hele ouevre van onder meer Backstreet Boys, Celine Dion, Weird Al Yankovic, Alberto Iglesias, Bon Jovi, Bryan Adams, Dream Theater, Duran Duran, Brabra Streisand, A-Ha, A Tribe Called Quest, 2 unlimited, 10CC, Acda en de Munnik, Aerosmith, Alice Cooper, Alpha Blondy, Anastacia, Barry White, Big Daddy Kane, Blöf, Chris Rea, Christina Aguilera (inclusief haar spaanstalige albums), Dave Matthews Band, De Heideroosjes, De La Soul, Dead Kennedy's, Dog Eat Dog, 2pac, Abba, AC/DC, BB King, Biohazard, Boudewijn de Groot, Creedence Clearwater Revival, Daryll-Ann, Cypress Hill, David Bowie en zelfs Bassie en Adriaan gehoord en hij vond alles slecht. In de meeste gevallen waren alle platen van dezelfde artiest zelfs precies even slecht. Hij heft zoveel slechte muziek gehoord dat hij het na een dag maar opgaf, hij was op een enkele uitzondering na pas bij de letter D.
0
geplaatst: 7 februari 2005, 22:23 uur
Voor de mensen die MovieMeter niet volgen:
Ik ben begonnen met een proef met Google Ads. Er is (in ieder geval voor mensen zonder adblocker) onder het menu een rijtje met Google-links te zien. Deze links worden automatisch "context-relevant" getoond. Mocht je eventueel een keer ongepaste links tegen komen, meld het dan even, dan kan ik die URLs weren uit het programma.
Mijn doel is nog steeds niet om hiermee even lekker binnen te lopen (al hoef ik me natuurlijk ook niet schuldig te voelen als ik hier wel wat aan zou verdienen): ik hoop de komende weken te ontdekken of de sites hiermee voldoende opleveren om "self supporting" te kunnen zijn, zodat we de sites straks zonder donaties op een eigen server kunnen zetten.
Naar mijn mening gaan we hiermee nog steeds niet over naar de Dark Side van commerciële kermissites, maar daar zullen sommigen ongetwijfeld anders over denken. Mocht je het echt niet trekken kun je zoals gemeld gewoon Firefox in combinatie met de AdBlock-plugin gebruiken, dan heb je nergens last van.
Ik ben begonnen met een proef met Google Ads. Er is (in ieder geval voor mensen zonder adblocker) onder het menu een rijtje met Google-links te zien. Deze links worden automatisch "context-relevant" getoond. Mocht je eventueel een keer ongepaste links tegen komen, meld het dan even, dan kan ik die URLs weren uit het programma.
Mijn doel is nog steeds niet om hiermee even lekker binnen te lopen (al hoef ik me natuurlijk ook niet schuldig te voelen als ik hier wel wat aan zou verdienen): ik hoop de komende weken te ontdekken of de sites hiermee voldoende opleveren om "self supporting" te kunnen zijn, zodat we de sites straks zonder donaties op een eigen server kunnen zetten.
Naar mijn mening gaan we hiermee nog steeds niet over naar de Dark Side van commerciële kermissites, maar daar zullen sommigen ongetwijfeld anders over denken. Mocht je het echt niet trekken kun je zoals gemeld gewoon Firefox in combinatie met de AdBlock-plugin gebruiken, dan heb je nergens last van.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.