De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 13 maart 2011, 14:46 uur
post van tuktak 
Maar met 1399 noteringen in de rotatielijst is het maximaal aantal punten 6995

0
geplaatst: 13 maart 2011, 14:51 uur
Jordy schreef:
Zal er even naar kijken, voor nu de cache van de home even geleegd en het is weer goed. De mods kunnen dit overigens ook.
Zal er even naar kijken, voor nu de cache van de home even geleegd en het is weer goed. De mods kunnen dit overigens ook.
Ah oke, dat wist ik niet. Bedankt.

0
titan (crew)
geplaatst: 13 maart 2011, 14:55 uur
Teunnis schreef:
En met 617 persoonlijke lijstjes kan je nooit 1399 noteringen hebben.
0
geplaatst: 13 maart 2011, 15:25 uur
Uurtje Justin Bieber luisteren lijkt me een toepasselijke straf.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 13 maart 2011, 15:28 uur
Wel een erg zwar straf, Masimo. Je doet net alsof het een ernstig delict is.
0
lambf
geplaatst: 13 maart 2011, 16:54 uur
Komt er ooit een mogelijkheid om bij het toevoegen om voor plaatjes linkjes te gebruiken ipv het te moeten uploaden van de computer ?
0
geplaatst: 13 maart 2011, 19:15 uur
Arno schreef:
Hmm, eerst dacht ik dat het aan de site lag, maar blijkbaar ben ik de enige bij wie MuMe er momenteel zo uitziet:
(afbeelding)
Is al sinds gisteravond zo. Iemand die weet hoe het komt? MovieMeter werkt vreemd genoeg wel normaal.
Hmm, eerst dacht ik dat het aan de site lag, maar blijkbaar ben ik de enige bij wie MuMe er momenteel zo uitziet:
(afbeelding)
Is al sinds gisteravond zo. Iemand die weet hoe het komt? MovieMeter werkt vreemd genoeg wel normaal.
Zo dus:

Refreshen heb ik al ettelijke keren geprobeerd, maar vergeefs. Nu blijkt het zelfs aan mijn pc te liggen, want ik zit momenteel op een ander netwerk en het probleem is er nog steeds

0
geplaatst: 13 maart 2011, 19:33 uur
Ik heb het ook even gehad, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik het "opgelost" heb.
0
geplaatst: 13 maart 2011, 19:34 uur
Ik heb ook firefox en heb dat probleem af en toe met Wikipedia...
0
geplaatst: 13 maart 2011, 19:42 uur
Robbie Keane schreef:
Bij Internet Explorer lukt het inderdaad wel normaal. Maar niet met Firefox dus. Blijf het vreemd vinden dat ik het probleem nooit eerder had, en dat het bij MovieMeter wél gewoon gaat.
0
geplaatst: 13 maart 2011, 21:12 uur
Nee, dat lijkt maar zo. Het album Kleenex/LiliPUT - Live Recordings, TV-Clips & Roadmovie (2010) staat slechts éénmaal op de site, maar wordt in het overzicht LiliPUT tweemaal gelinkt (onder verschillende kopjes). Edit: maar toch bedankt voor de melding 

0
geplaatst: 14 maart 2011, 12:13 uur
Ik kan geen nieuwe map aanmaken in "Mijn Albums". Of ik weet niet meer hoe dat moet...
Het lijkt overigens wel of er iets wegvalt onder "+albums toevoegen - csv export".
Edit: ik heb het al gevonden, ik moest op het sleuteltje klikken
Het lijkt overigens wel of er iets wegvalt onder "+albums toevoegen - csv export".
Edit: ik heb het al gevonden, ik moest op het sleuteltje klikken

0
geplaatst: 14 maart 2011, 12:59 uur
Ah, een sleuteltje... ik zocht al een tijdje hoe ik een zekere map kon verwijderen.
0
geplaatst: 15 maart 2011, 12:48 uur
freakey schreef:
Hier nog geen reactie op gehad en ik vind dat toch wel een kwestie....
Hier nog geen reactie op gehad en ik vind dat toch wel een kwestie....
Op wat bedoel je precies? Op het gedeelte rond Christian Death en Christian Death (I) had ik al geantwoord, want hier weet ik pertinent zeker hoe het zit. Gong ken ik niet zo goed, dus wat de situatie daar precies is...?
1) Christian Death RW's Christian Death en VK's Christian Death zijn twee verschillende bands (ze konden m.a.w. op het zelfde moment op een verschillende locatie een optreden geven), dus die mogen zeker niet samengevoegd worden. Dat ze dat op discogs en rateyourmusic wél allemaal op één hoop gooien is dus eigenlijk fout.
2) Of Pierre Moerlen's Gong dan ook los van Gong moet? Ik ken het verhaal van Gong niet zo, maar uit wat ik lees op wikipedia is dat blijkbaar een gelijkaardig geval. Op rateyourmusic.com wordt dat onderscheid in ieder geval wel gemaakt:
- Albums by Gong - Rate Your Music - rateyourmusic.com
- Albums by Pierre Moerlen's Gong - Rate Your Music - rateyourmusic.com
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 15 maart 2011, 13:48 uur
freddze schreef:
Op wat bedoel je precies? Op het gedeelte rond Christian Death en Christian Death (I) had ik al geantwoord, want hier weet ik pertinent zeker hoe het zit. Gong ken ik niet zo goed, dus wat de situatie daar precies is...?
1) Christian Death RW's Christian Death en VK's Christian Death zijn twee verschillende bands (ze konden m.a.w. op het zelfde moment op een verschillende locatie een optreden geven), dus die mogen zeker niet samengevoegd worden. Dat ze dat op discogs en rateyourmusic wél allemaal op één hoop gooien is dus eigenlijk fout.
2) Of Pierre Moerlen's Gong dan ook los van Gong moet? Ik ken het verhaal van Gong niet zo, maar uit wat ik lees op wikipedia is dat blijkbaar een gelijkaardig geval. Op rateyourmusic.com wordt dat onderscheid in ieder geval wel gemaakt:
(quote)
Zelfde geldt voor Barclay James Harvest en Wishbone Ash... Door interne ruzie zijn van beide bands twee versies... Die zijn hier op Facebook apart neergezet...
Edit: dit was het geval, nu zijn ze dus samengevoegd: Barclay James Harvest
Dat lijkt me niet juist...
Zo moet het: Wishbone Ash en Martin Turner's Wishbone Ash
0
geplaatst: 15 maart 2011, 14:53 uur
freddze schreef:
1) Christian Death RW's Christian Death en VK's Christian Death zijn twee verschillende bands (ze konden m.a.w. op het zelfde moment op een verschillende locatie een optreden geven), dus die mogen zeker niet samengevoegd worden.
1) Christian Death RW's Christian Death en VK's Christian Death zijn twee verschillende bands (ze konden m.a.w. op het zelfde moment op een verschillende locatie een optreden geven), dus die mogen zeker niet samengevoegd worden.
Dat vind ik nu eens een goed argument in deze oeverloze (?) discussie.
Als ik mag, tenminste.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 15 maart 2011, 15:48 uur
Dus, hoe zit dat dan met de 3 Barclay James Harvest'en die er zijn?!? Dat moeten dan ook 3 afzonderlijke artiesten worden....
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 15 maart 2011, 16:25 uur
Het is heel eenvoudig:
Worden cd's uitgebracht onder een naam als RW's Christian Death, of gewoon onder Christian Death. In dat laatste geval hoeven er geen aparte vermeldingen aangemaakt te worden.
Zo is er op de site Wishbone Ash (dat ook allang niet meer op de oorspronkelijke line-up lijkt) en Martin Turner's Wishbone Ash.
Worden cd's uitgebracht onder een naam als RW's Christian Death, of gewoon onder Christian Death. In dat laatste geval hoeven er geen aparte vermeldingen aangemaakt te worden.
Zo is er op de site Wishbone Ash (dat ook allang niet meer op de oorspronkelijke line-up lijkt) en Martin Turner's Wishbone Ash.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 15 maart 2011, 16:41 uur
Ja, en ooit had ik dat voor de BJH's ook zo aangemaakt hier...
Maar iemand heeft ze samengevoegd...
Die Wishbone Ash-en heb ik ook aangemaakt, omdat het nu éénmaal zo is...
Maar iemand heeft ze samengevoegd...
Die Wishbone Ash-en heb ik ook aangemaakt, omdat het nu éénmaal zo is...
0
geplaatst: 15 maart 2011, 18:29 uur
Stijn_Slayer schreef:
Het is heel eenvoudig:
Het is heel eenvoudig:
Als twee bands op hetzelfde moment bestonden, en dus ook als het ware tegelijkertijd op een andere plaats een concert hadden kunnen geven, zijn het dus echt wel twee verschillende bands. Daar heeft een naam niks mee te maken, er zijn zoveel bands met dezelfde namen. Het verschil is dat er hier een overeenkomstig lid is. Maakt dat de bands gelijk aan elkaar? Nee.
Dit is een heel ander verhaal dan bijvoorbeeld een band als Fleetwood Mac waarbij er line-upwisselingen zijn geweest, maar er nooit tegelijkertijd twee verschillende bands zijn geweest.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 15 maart 2011, 18:52 uur
Dus hier zijn twee bands tegelijkertijd actief die zichzelf precies hetzelfde noemen.
Ik heb even gekeken: op het moment dat Valor het overnam van Rozz Williams is het nog een line-up wisseling. Later is Williams blijkbaar ook weer begonnen, onder dezelfde naam. Normaliter heeft één van de twee de rechten op de naam waardoor één groep een andere naam moet hebben. Dat was hier dus ook zo (Valor kreeg z'n gelijk), maar dat is niet direct gebeurd, waardoor bepaalde releases van de groep van Williams ook onder dezelfde naam staan.
Wil je het heel officieel doen dan denk ik dat het begin met Williams t/m vandaag de dag met Valor als de originele groep moet worden aangegeven. Op bijv. het tweede album met Williams spelen nml. ook de muzikanten van Valor's Christian Death mee. Die kun je dus niet zomaar bij die latere, nieuwe groep van Williams plaatsen.
De groep die Williams later oprichtte is feitelijk een andere groep (ook al zei Williams zelf dat het de originele groep was) waar later toevallig een eerder bandlid bij is gaan spelen. Daar zou dus een (II) ofzo achter moeten.
Ik heb even gekeken: op het moment dat Valor het overnam van Rozz Williams is het nog een line-up wisseling. Later is Williams blijkbaar ook weer begonnen, onder dezelfde naam. Normaliter heeft één van de twee de rechten op de naam waardoor één groep een andere naam moet hebben. Dat was hier dus ook zo (Valor kreeg z'n gelijk), maar dat is niet direct gebeurd, waardoor bepaalde releases van de groep van Williams ook onder dezelfde naam staan.
Wil je het heel officieel doen dan denk ik dat het begin met Williams t/m vandaag de dag met Valor als de originele groep moet worden aangegeven. Op bijv. het tweede album met Williams spelen nml. ook de muzikanten van Valor's Christian Death mee. Die kun je dus niet zomaar bij die latere, nieuwe groep van Williams plaatsen.
De groep die Williams later oprichtte is feitelijk een andere groep (ook al zei Williams zelf dat het de originele groep was) waar later toevallig een eerder bandlid bij is gaan spelen. Daar zou dus een (II) ofzo achter moeten.
0
geplaatst: 15 maart 2011, 23:53 uur
Stijn_Slayer schreef:
Dus hier zijn twee bands tegelijkertijd actief die zichzelf precies hetzelfde noemen.
Zo zag ik het dus ook, Valor's Christian Death is waarlijk de voortzetting van de band in andere samenstelling, uiteindelijk is de 2e Williams' versie dus de "fraud"...
Als je al een Christian Death I en II wilt aanduiden zou je de 2e versie van Williams apart moeten doen en niet de aanduiding zoals die nu is gehanteerd.....
After all zoals ik al eerder stelde, de Valor versie speelt ook gewoon nummers van Christian Death mark I en dat kun je toch moeilijk covers noemen van een andere band....
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 16 maart 2011, 11:36 uur
Deze user geeft wel in een snel tempo enorm veel lage stemmen uit: http://www.musicmeter.nl/user/39249/log
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.