MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Stijn_Slayer
Ik had Joost op msn nog gevraagd z'n account niet te verwijderen, en 'm gewoon inactief aan te houden.

Volgens mij had 'ie er gewoon niet zoveel zin meer in.

Correct, hij deed er niks meer mee zegt ie. Dus geen nieuwe account ofzo, maar wie weet krijgt hij nog spijt

Ik denk het niet, Joost was niet echt actief meer.

Wat een fijne verandering dat je nu het 'nieuw bericht'-venster kan vergroten en verkleinen. Vooral handig voor het overzicht bij langere posts.

herman schreef:
Wat een fijne verandering dat je nu het 'nieuw bericht'-venster kan vergroten en verkleinen. Vooral handig voor het overzicht bij langere posts.
Mis ik iets?

Er zitten rechtsonder het venster twee schuine streepjes, waarmee je het venster groter kan maken (kwam ik ook net pas achter).

Is al een paar dagen, toch? Het zijn trouwens 6 puntjes.

Arrie schreef:
Er zitten rechtsonder het venster twee schuine streepjes, waarmee je het venster groter kan maken (kwam ik ook net pas achter).
Bij mij toch niet.

Ik zie hem ook nog niet. Gewoon in het "Bericht:" venster?

verscheen deze verbetering toevallig tegelijkertijd met de installatie van een Firefox update?

Dat kan het niet zijn, want ik gebruik geen Firefox. (maar Safari)

Edit: en onder Chrome werkt het ook.

Jordy schreef:
verscheen deze verbetering toevallig tegelijkertijd met de installatie van een Firefox update?

Was er al voor FF4. Geen idee wanneer precies maar het is toch al iets langer dan een week nu denk ik.
Ik zie nu wel dat het geen MuMe/MoMe (etc.) exclusive is.

Jordy schreef:

Hier wel. Het zal daar wel aan liggen dan.

Het is inderdaad niet MuMe-specifiek, want ik heb het bij last.fm ook zie ik nu.

Stijn_Slayer
Ik zie het ook niet. Ik heb IE8.

Dit is gewoon een reissue met bonustracks van deze en mag dus verwijderd worden. (Ik heb de bonustracks al toegevoegd bij het origineel)

Paalhaas schreef:
Dit is gewoon een reissue met bonustracks van deze en mag dus verwijderd worden.
Je hebt gelijk, het album is verwijderd.

jasper1991 schreef:
Wat ik jammer vind is dat er geen alternatieve top 250 valt te bekijken, op basis van gemiddelden dus. Bij MovieMeter heb je ook twee top 250's.

Ben het daar volledig mee eens. Ik denk wel dat er dan minstens 100 users gestemd moeten hebben, om deze lijst een beetje betrouwbaar over te laten komen. Ook floplijsten, tiplijsten en recente lijsten (=anders dan rotatielijsten) die op moviemeter staan, lijken mij goede inititiatieven voor musicmeter.

Wat ik ook mis: een toplist van live albums. Zou mooi zijn als er bij 'Overigen' ook een toplijst gemaakt kan worden met alleen maar livealbums, al begrijp ik dat dat moeilijk wordt, aangezien live-albums als 'live/verzamel' worden aangeduid. Mijns inziens bestaat er een groot verschil tussen Live en greatest hits.

Daarnaast hebben die livealbums als Irish Tour en Made in Japan hoge scores, maar die ontbreken in elke toplijst bij 'overigen' zoals op genre en/of op jaar. Waarom is dat zo? Ik denk dat het ligt dat er in deze lijsten geen compilatiealbums mogen komen, aangezien het jaartal niet representatief is voor een verzamelalbum. Bij een livealbum geldt dat niet: een argument dat livealbums en verzamelalbums verschillend gecatoriseerd moeten worden.

Misschien nog een suggestie: Een toplijst van bands met hun gemiddelde score van alle albums.

Bob Marley & The Wailers - Legend (1984)

Staat gewoon in de Top 250, terwijl dit toch echt een verzamelaar is.

Nirvana - MTV Unplugged in New York (1994)

Trouwens ook, is toch echt een live album.

Ik zie nu pas dat live albums er gewoon in mogen staan; nooit geweten.
Ook Deep Purple staat er in.

Deep Purple - Made in Japan (1972)

Stijn_Slayer
Mogen verzamelaars er niet in dan?

Zou leuk zijn, dan kan die vervelende Marleymeuk eruit.

Altijd gedacht dat die niet mochten.

Ik ben wel voor een aparte lijst met live albums en verzamelaars, al is het maar omdat ik daar nieuwsgierig naar ben.

Stijn_Slayer schreef:
Mogen verzamelaars er niet in dan?

Helaas, de Marleymeuk blijft erin. Verzameraars en live-albums mogen namelijk wel in de top 250, niet in de andere toplijsten.

Ik vind dat verzamelaars van een artiest in de toplijsten thuis horen.
Want sommige artiesten zijn echte single acts en op die manier worden zij ook
naar waarde geschat, hoewel hun albums dan misschien minder liefhebbers hebben.
Het album concept waarop deze site eigenlijk gebouwd is, doet soms te kort
aan hitsingle artiesten en is ook in deze moderne download tijden,
waar het om losse nummers gaat, minder aan de orde.

Stijn_Slayer schreef:

Even voor de duidelijkheid: ik bedoelde zoals gezegd: in de top 250 staan ze er wel in, in de overige lijsten niet, en die lijsten zijn dus naar mijn mening incompleet. Maar graag reacties of er hier op musicmeter dezelfde lijsten mogen komen als op moviemeter.

Ongelofelijk, er staat zowaar een album op de site afkomstig van Zuid-Georgië en de Zuidelijke Sandwicheilanden!

De herkomst van Audela lijkt onvindbaar -wie die ontdekt mag het zeggen- en de toevoeger mocht zich blijkbaar uitleven

Ik weet dat discdogs niet als betrouwbare bron geld, maar daar staat toch gewoon Belgie.

Audela - Audela (CD) at Discogs

Audela is in ieder geval getekend op het Belgische Plague Recordings, maar ik vind ook nergens informatie over de herkomst.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:53 uur

geplaatst: vandaag om 07:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.