De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 23 maart 2011, 16:53 uur
Wereldmuziek is een term die in de jaren is bedacht om muziek uit afrika, zuid-amerika, azië en ook volksmuziek uit Europa in onder te brengen...
Belachelijk natuurlijk, maar zo is het nu eenmaal... Mike Oldfield is geen wereldmuziek.
Belachelijk natuurlijk, maar zo is het nu eenmaal... Mike Oldfield is geen wereldmuziek.
0
geplaatst: 23 maart 2011, 16:53 uur
Je vraagt je toch echt LUIDOP af wie? hoe? wanneer? en waarom?
Ik ben er zeker van dat dit er een jaar geleden zo niet stond.
En waarom wel bij Ommadawn en niet bij de andere albums uit zijn beginperiode?
Een Ommadawn fan die denkt, ik stuur een correctie in en vooral ... hij wordt goedgekeurd.
Misschien dezelfde persoon die de hoes veranderde in de CD hoes (onlangs door Svendra
weer veranderd in de vinyl hoes trouwens ...). Ja, ik weet het, je niet opwinden, dazzler.
0
geplaatst: 23 maart 2011, 17:02 uur
dazzler schreef:
(quote)
Dit gewoon de bevestiging van wat al eerder hier is gezegd: op een gegeven moment - hoes compleet, track listing idem, tijden erbij etc. - moet een record van een album gewoon gelockt kunnen worden. Dit eeuwige gedoe van 'correcties' die nergens op slaan, ergernis wekken - nee ik heb niet meer al mijn haren - en ertoe leiden dat je niet meer corrigeert of toevoegt.
Een album dat compleet en correct is, moet imo toch gewoon als zodanig gelockt worden?
En what if - er verschijnt een nieuwe versie met bonustracks etc? Nou dan gewoon een pm naar een mod sturen met de vermelding nwe versie - en dan met het verzoek of ie de aanpassing doet (moet je wel de feiten aanleveren) of jou (ogv usernaam) in staat stelt die modificatie te doen. Gewoon een correct en compleet record locken!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 maart 2011, 17:09 uur
Eens met wat Mjuman hierboven schrijft, maar dat is kennelijk een brug te ver. Niettemin grijp ik de gelegenheid graag aan om onderstaande suggestie nog eens onder de aandacht te brengen.
Ozric Spacefolk schreef:
Worden er ook wel eens van bands, de lijsten met leden met terugwerkende kracht aangepast?
Ik kan mij namelijk herinneren, dat ik een flink deel van een dag ben bezig geweest van deze band: The Outlaws het ledenbestand van begin tot eind bij te werken...
Nu staan er nog maar enkele leden in.
Dat vind ik wel erg zonde van mijn tijd...
Musicmeter streeft toch naar compleetheid?!?
Worden er ook wel eens van bands, de lijsten met leden met terugwerkende kracht aangepast?
Ik kan mij namelijk herinneren, dat ik een flink deel van een dag ben bezig geweest van deze band: The Outlaws het ledenbestand van begin tot eind bij te werken...
Nu staan er nog maar enkele leden in.
Dat vind ik wel erg zonde van mijn tijd...
Musicmeter streeft toch naar compleetheid?!?
Casartelli schreef:
Versioning is kennelijk geen optie op MuMe, maar in het licht van bovenstaande zou je je wel kunnen afvragen of de crew niet wat strenger zou moeten controleren op het moment dat bijvoorbeeld bij een bandcorrectie het aantal bandleden omlaaggebracht wordt.
Versioning is kennelijk geen optie op MuMe, maar in het licht van bovenstaande zou je je wel kunnen afvragen of de crew niet wat strenger zou moeten controleren op het moment dat bijvoorbeeld bij een bandcorrectie het aantal bandleden omlaaggebracht wordt.
0
geplaatst: 23 maart 2011, 17:12 uur
Of bij ieder album een lijst houden van ingestuurde correcties
0
geplaatst: 23 maart 2011, 18:31 uur
Ik zie het verschil niet tussen een gelocked record waarbij via een PM een correctie ingediend kan worden, en de huidige situatie. Zie een correctie maar als een makkelijke/gestructureerde PM naar de crew.
Versioning zou in een ideale wereld inderdaad een leuke toevoeging zijn, maar naar mijn mening veel te veel werk om te implementeren, voor te weinig toegevoegde waarde.
Versioning zou in een ideale wereld inderdaad een leuke toevoeging zijn, maar naar mijn mening veel te veel werk om te implementeren, voor te weinig toegevoegde waarde.
0
geplaatst: 23 maart 2011, 19:08 uur
Jordy schreef:
Ik zie het verschil niet tussen een gelocked record waarbij via een PM een correctie ingediend kan worden, en de huidige situatie. Zie een correctie maar als een makkelijke/gestructureerde PM naar de crew.
Dat zou ik niet zo snel zeggen, afgaand op mijn eigen waarneming en de dampende posts van sommige anderen hier. "If ain't broke, don't fix it"heb ik altijd geleerd - so lock it (row level locking bijv.)
Verder laat ik het hierbij - mijn ideeën zijn genoegzaam bekend en het is weinig zinvol twee liedjes voor één cent te zingen (aldus Pietje Bell).
0
geplaatst: 23 maart 2011, 20:25 uur
Hallo, ik zag dat The Aynsley Dunbar retaliation hier Aynsley Dunbar's retaliation heet. Het is een detail maar op mijn lp's heten ze echt The Aynsley Dunbar retaliation!;)
0
geplaatst: 23 maart 2011, 20:38 uur
Is het misschien mogelijk om een Mixtapes optie toe te voegen bij de "Type Album" selectie?
Zou een stuk overzichtelijker staan volgens mij.
Zou een stuk overzichtelijker staan volgens mij.
0
Harco
geplaatst: 23 maart 2011, 20:44 uur
Voor andere genres behalve hiphop is dit misschien te verwaarlozen, maar qua hiphop staan er tegenwoordig inderdaad een hele hoop mixtapes op. Ikzelf vind het op dit moment ook nogal chaotisch staan. Zie vooral een artiest als Lloyd Banks of 50 Cent; daar zie je door de bomen het bos niet meer bij de verzamel/live-sectie.
Overigens is de scheidingslijn tussen mixtapes tegenwoordig wel weer erg dun: een gratis te downloaden album wordt tegenwoordig ook al gauw een mixtape genoemd. Ik noem een Kush & OJ van Wiz Khalifa. Die release bevat allerlei nieuw werk, maar op sommige tracks worden oude beats gebruikt. Aan de andere kant heb je ook de "echte" mixtapes, waar je van die irritante dj's hebt die het nodig vinden om dingen te roepen en waarvan de kwaliteit vaak ook veel lager ligt dan bij iets als Khalifa's Kush & OJ. Voorbeeld: de G-Unit Radio-reeks. Meestal staat er op de cover dan wel iets in de trant van: "Hosted by" of "DJ blablabla Presents."
Overigens is de scheidingslijn tussen mixtapes tegenwoordig wel weer erg dun: een gratis te downloaden album wordt tegenwoordig ook al gauw een mixtape genoemd. Ik noem een Kush & OJ van Wiz Khalifa. Die release bevat allerlei nieuw werk, maar op sommige tracks worden oude beats gebruikt. Aan de andere kant heb je ook de "echte" mixtapes, waar je van die irritante dj's hebt die het nodig vinden om dingen te roepen en waarvan de kwaliteit vaak ook veel lager ligt dan bij iets als Khalifa's Kush & OJ. Voorbeeld: de G-Unit Radio-reeks. Meestal staat er op de cover dan wel iets in de trant van: "Hosted by" of "DJ blablabla Presents."
0
geplaatst: 24 maart 2011, 17:50 uur
Nu ik hier boven iets lees over de eeuwig durende discusie over de toplijsten wil ik toch mijn idee kwijt. Je kan de toplijsten baseren op de top 10 en op de stemmen. 2 manieren om toplijsten op te zoeken.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 25 maart 2011, 09:33 uur
Nogal een zooitje:
Trapeze - You Are the Music... We're Just the Band (1972)
Hoe los je zoiets op?!?
Trapeze - You Are the Music... We're Just the Band (1972)
Hoe los je zoiets op?!?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 maart 2011, 10:22 uur
Als de diverse aanvullende heren geen deel uitmaakten van de band, kun je ze via een correctie als gastartiest toevoegen. In de titel hoort de info sowieso niet thuis.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 25 maart 2011, 10:34 uur
ja snap ik... Maar ik had het idee dat gastartiesten niet meer zo maar mogen worden toegevoegd, de laatste tijd...
Ik wilde Steve Hillage als gast toevoegen bij een Ozrics-plaat, en dat werd geweigerd...
Overigens worden continu platen van mij afgekeurd, maar ruim ik wel voortdurend andermans shit op....
Verder, kijk eens naar de titel van liedje 5...
Ik wilde Steve Hillage als gast toevoegen bij een Ozrics-plaat, en dat werd geweigerd...
Overigens worden continu platen van mij afgekeurd, maar ruim ik wel voortdurend andermans shit op....
Verder, kijk eens naar de titel van liedje 5...
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 maart 2011, 11:17 uur

Tja, het gevoel is bekend. Verwijzing naar een recensiesite (ProgArchives?) waar Steve Hillage genoemd wordt, zou wel afdoende moeten zijn.
0
geplaatst: 25 maart 2011, 13:18 uur
Ik weet niet of ik zelf wel een voorstander ben van het volgend idee, daarom stop ik het volgend idee maar niet op de 'ik mis-topic'. misschien is het ook wel eerder geopperd.
het idee:
Een app voor smartphones, zodat je een album kan zoeken en raten vanaf je telefoon.
Of een mobile uitvoering van deze site. ik ben niet zo'n app-type, maar ik denk dat ik van een dergelijke app veel gebruik ga maken. Zo hoef ik niet een computer op te starten of te pielen op de (normale) internetsite op mn telefoon.
Immers, musicmeter heeft al 40.000 gebruikers. Moviemeter al 130.000, dus voor die site een app is wellicht ook een idee
het idee:
Een app voor smartphones, zodat je een album kan zoeken en raten vanaf je telefoon.
Of een mobile uitvoering van deze site. ik ben niet zo'n app-type, maar ik denk dat ik van een dergelijke app veel gebruik ga maken. Zo hoef ik niet een computer op te starten of te pielen op de (normale) internetsite op mn telefoon.
Immers, musicmeter heeft al 40.000 gebruikers. Moviemeter al 130.000, dus voor die site een app is wellicht ook een idee
0
geplaatst: 25 maart 2011, 13:42 uur
voor iPhones en Android toestellen is er inmiddels een mobiele versie van MovieMeter.nl, als daar alle bugjes zijn weggewerkt zal deze er voor MusicmMeter ook komen
0
geplaatst: 25 maart 2011, 16:32 uur
Als je kunt internetten op je telefoon, kun je ook gewoon aan de slag met musicmeter, heb ik inmiddels ontdekt.
Erg prettig ten tijde dat je ergens op zit/staat te wachten en in de tussentijd niets te doen hebt.
Erg prettig ten tijde dat je ergens op zit/staat te wachten en in de tussentijd niets te doen hebt.

0
geplaatst: 25 maart 2011, 17:02 uur
Wat ik jammer vind is dat er geen alternatieve top 250 valt te bekijken, op basis van gemiddelden dus. Bij MovieMeter heb je ook twee top 250's.
Eigenlijk is het ook best vreemd. Als je naar 'Albums'-->'Toplijsten' gaat en je voert niks in zou hij er uit moeten rollen, je ziet echter niets. Je kan dan weer wel per genre een toplijst vinden op basis van gemiddelden, waarom dan geen algemene?
Eigenlijk is het ook best vreemd. Als je naar 'Albums'-->'Toplijsten' gaat en je voert niks in zou hij er uit moeten rollen, je ziet echter niets. Je kan dan weer wel per genre een toplijst vinden op basis van gemiddelden, waarom dan geen algemene?

0
geplaatst: 25 maart 2011, 17:09 uur
musician schreef:
Als je kunt internetten op je telefoon, kun je ook gewoon aan de slag met musicmeter, heb ik inmiddels ontdekt.
Musician: MuMe's eigen Columbus Als je kunt internetten op je telefoon, kun je ook gewoon aan de slag met musicmeter, heb ik inmiddels ontdekt.
.
0
geplaatst: 25 maart 2011, 17:32 uur
Jordy schreef:
voor iPhones en Android toestellen is er inmiddels een mobiele versie van MovieMeter.nl, als daar alle bugjes zijn weggewerkt zal deze er voor MusicmMeter ook komen
Hahaha! Dat hoor ik graag. MovieMeter gebruikers krijgen de Beta-shit. De proefkonijnen. Wij, De VIP's, krijgen onmiddelijk een opgepoetste, bug-vrije versie

Viva Jordi!
Als ie er nu nog een beetje met de zweep achterzit, zodat we ook weer niet TE lang moeten wachten... (ff mijn avatar aanpassen om alvast de psychologische druk wat op te drijven...)
0
geplaatst: 25 maart 2011, 17:46 uur
MJ_DA_MAN schreef:
.
(quote)
Musician: MuMe's eigen Columbus
. Vriend, wil je een oudere mume-user niet zo dissen. En bedenk: in een elke adoptiecyclus zitten er zgn 'laggards' - achterblijvers.
@CB: volgens mij heb jij een hele ruime opvatting van de burelen van MusicMeter; het is niet zo dat Jordy de scepter zwaait over een heel leger programmeurs, dat nauwlettend in de gaten wordt gehouden door dames met zweepjes.
0
geplaatst: 25 maart 2011, 21:35 uur
Ik zag plots dat heel wat albums in mijn top 10 een stemmetje minder (en een hoger gemiddelde) hadden... bleek dat D-ark zich heeft uitgeschreven. Ging het er ergens
in het spelletjesforum weer nogal hard aan toe?
0
geplaatst: 26 maart 2011, 00:34 uur
Hij heeft in maart geen berichten geplaatst, dus dat is het niet geweest. Wel jammer, was wel een sympathieke user.
0
geplaatst: 26 maart 2011, 08:47 uur
Dank je. De doublure van BXI - BXI (2010) is verwijderd. Tracktijden zijn overgenomen.
0
geplaatst: 26 maart 2011, 11:55 uur
Gajarigon schreef:
Ik zag plots dat heel wat albums in mijn top 10 een stemmetje minder (en een hoger gemiddelde) hadden... bleek dat D-ark zich heeft uitgeschreven. Ging het er ergens
Joost weg? Moet niet veel gekker worden hier, zal eens bij hem navragen wat er aan de hand is...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.