De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 12 april 2011, 15:00 uur
herman schreef:
Is het mogelijk om bij een band meerdere actieve periodes aan te geven? The Feelies is bv. actief geweest van 1976 tot 1992, waarna de band in 2008 weer is opgestart.
Is het mogelijk om bij een band meerdere actieve periodes aan te geven? The Feelies is bv. actief geweest van 1976 tot 1992, waarna de band in 2008 weer is opgestart.
Zelfde truc gebruiken als voor leden? Band twee keer aanmaken met verschillende periodes van activiteit? Betwijfel wel of het gaat werken maar iets anders kan ik niet direct bedenken.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 12 april 2011, 15:10 uur
Het is bij honderden bands het geval, vooral de 'classic' rockbands... Door de Musicmeter bazen is me altijd opgelegd om dit in het ledenbestand te verwerken, zoals bij Humble Pie of L.A. Guns
het wordt er echter niet overzichtelijker op..
het wordt er echter niet overzichtelijker op..
0
geplaatst: 12 april 2011, 15:53 uur
herman schreef:
Nope, dat is niet mogelijk.
0
geplaatst: 12 april 2011, 15:54 uur
Sunderland schreef:
Een bevinding van de allerlaagste prio:
als je bij het toevoegen van een album bij de tracks track 1, 2 of 3 wilt verwijderen, worden alleen daadwerkelijk de velden Titel en Gastartiesten verwijderd. De overige velden blijven gevuld. Dit geldt niet voor de tracks 4 en verder.
Een bevinding van de allerlaagste prio:
als je bij het toevoegen van een album bij de tracks track 1, 2 of 3 wilt verwijderen, worden alleen daadwerkelijk de velden Titel en Gastartiesten verwijderd. De overige velden blijven gevuld. Dit geldt niet voor de tracks 4 en verder.
bedankt, gaat op de lijst
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 14 april 2011, 14:34 uur
Uriah Heep - Into the Wild (2011)
deze plaat heeft stemmen, maar is nog niet eens uit...
Overigens, lijken mij het anti-stemmen....
deze plaat heeft stemmen, maar is nog niet eens uit...
Overigens, lijken mij het anti-stemmen....
0
geplaatst: 14 april 2011, 14:38 uur
Die 0,5* lijkt wel wat dubieus, maar dat neemt niet weg dat de plaat al sinds gisteren op het internet te vinden is.
0
voltazy
geplaatst: 14 april 2011, 15:01 uur
Reden van mijn vertek:
Als dit nou de eerste maal zou zijn dat dit gebeurd. Als ik iets post waar userxxx het niet mee eens is, blijft hij doorgaan tot er niet meer op hem gereageerd wordt of totdat het uit de hand loopt. Erg vervelend zijn de nare PM berichten die hij tegelijkertijd naar mij stuurt. Enige tijd geleden hadden we een discussie waar jij ook bij betrokken was over het laatste live album van Opeth. Het was erg jammer dat die discussie uit de hand liep en ik daarbij een moderator in moest lichten over het uit de hand lopen van de discussie. userxxx stuurde mij ondertussen erg dreigende en vervelende PM berichten. Ik heb tweemaal aan Herman een bericht gestuurd toentertijd, maar heb daar geen antwoord op gekregen. Ik heb het toen maar gelaten onder het mom dat userxxx ook maar een zielige man is die soms wat gek reageerd.
Nu gebeurt dus exact hetzelfde weer en dat vind ik erg vervelend. Toen ik vanochtend op de site kwam stond er een bericht van hem met de tekst: 'Vuile k*nker mongool' Ik heb het eerlijk gezegd nu wel een beetje gehad met deze gebruiker en betreur het ten zeerste dat er niks aan gedaan wordt. Dit neemt compleet mijn plezier op deze site weg en dat is nu wel naar een nulpunt gezakt. In de laatste jaren zijn mij enkele naasten ontvallen aan de ziekte die hij noemde in zijn bericht en momenteel ligt een vriendin in het ziekenhuis hiermee. Het is erg jammer dat deze man blijkbaar geen idee heeft waar over spreekt en vraag me ook af waarom hij dit doet. Het doet mij iig verdriet dit soort berichten te lezen en aangezien er niks aan gedaan wordt en ik ook niet verwacht dat hij hier vrijwillig mee stopt heb ik maar besloten zelf mijn lidmaatschap op MuMe op te geven. Dit was voor mij wel een beetje de druppel. Ik ondervind nu meer narigheid dan plezier op deze site en distantieer mij liever van dit taalgebruik en gedrag. Hier komt bij dat er een tijdje geleden een nare situatie was waar ik ook niet erg gelukkig mee was, die echter niks hiermee te maken had. Maar zoveel gedoe in dermate korte tijd heeft mij doen besloten mij uit te schrijven.
Veel plezier iedereen nog en bedankt voor alle leuke contacten die ik hier wel op de site had en bedankt in het algemeen voor de nieuwe muziek die ontdekt heb op MuMe. Ik ben bijna 5 jaar lid geweest en had dat in jaren nog graag verdubbeld, maar da lukt echt niet. Ik hoop met mijn toevoegingen, stemmen, berichten en meningen iets bijgedragen te hebben aan MuMe.
---
modedit: naam van de desbetreffende user vervangen voor userxxx
Als dit nou de eerste maal zou zijn dat dit gebeurd. Als ik iets post waar userxxx het niet mee eens is, blijft hij doorgaan tot er niet meer op hem gereageerd wordt of totdat het uit de hand loopt. Erg vervelend zijn de nare PM berichten die hij tegelijkertijd naar mij stuurt. Enige tijd geleden hadden we een discussie waar jij ook bij betrokken was over het laatste live album van Opeth. Het was erg jammer dat die discussie uit de hand liep en ik daarbij een moderator in moest lichten over het uit de hand lopen van de discussie. userxxx stuurde mij ondertussen erg dreigende en vervelende PM berichten. Ik heb tweemaal aan Herman een bericht gestuurd toentertijd, maar heb daar geen antwoord op gekregen. Ik heb het toen maar gelaten onder het mom dat userxxx ook maar een zielige man is die soms wat gek reageerd.
Nu gebeurt dus exact hetzelfde weer en dat vind ik erg vervelend. Toen ik vanochtend op de site kwam stond er een bericht van hem met de tekst: 'Vuile k*nker mongool' Ik heb het eerlijk gezegd nu wel een beetje gehad met deze gebruiker en betreur het ten zeerste dat er niks aan gedaan wordt. Dit neemt compleet mijn plezier op deze site weg en dat is nu wel naar een nulpunt gezakt. In de laatste jaren zijn mij enkele naasten ontvallen aan de ziekte die hij noemde in zijn bericht en momenteel ligt een vriendin in het ziekenhuis hiermee. Het is erg jammer dat deze man blijkbaar geen idee heeft waar over spreekt en vraag me ook af waarom hij dit doet. Het doet mij iig verdriet dit soort berichten te lezen en aangezien er niks aan gedaan wordt en ik ook niet verwacht dat hij hier vrijwillig mee stopt heb ik maar besloten zelf mijn lidmaatschap op MuMe op te geven. Dit was voor mij wel een beetje de druppel. Ik ondervind nu meer narigheid dan plezier op deze site en distantieer mij liever van dit taalgebruik en gedrag. Hier komt bij dat er een tijdje geleden een nare situatie was waar ik ook niet erg gelukkig mee was, die echter niks hiermee te maken had. Maar zoveel gedoe in dermate korte tijd heeft mij doen besloten mij uit te schrijven.
Veel plezier iedereen nog en bedankt voor alle leuke contacten die ik hier wel op de site had en bedankt in het algemeen voor de nieuwe muziek die ontdekt heb op MuMe. Ik ben bijna 5 jaar lid geweest en had dat in jaren nog graag verdubbeld, maar da lukt echt niet. Ik hoop met mijn toevoegingen, stemmen, berichten en meningen iets bijgedragen te hebben aan MuMe.
---
modedit: naam van de desbetreffende user vervangen voor userxxx
0
geplaatst: 14 april 2011, 15:11 uur
Ik zou zeggen: zeg je internetabonnement ondertussen ook maar op 

0
geplaatst: 14 april 2011, 15:11 uur
voltazy schreef:
Erg vervelend zijn de nare PM berichten die hij tegelijkertijd naar mij stuurt. Enige tijd geleden hadden we een discussie waar jij ook bij betrokken was over het laatste live album van Opeth. Het was erg jammer dat die discussie uit de hand liep en ik daarbij een moderator in moest lichten over het uit de hand lopen van de discussie. Kronos stuurde mij ondertussen erg dreigende en vervelende PM berichten.
Erg vervelend zijn de nare PM berichten die hij tegelijkertijd naar mij stuurt. Enige tijd geleden hadden we een discussie waar jij ook bij betrokken was over het laatste live album van Opeth. Het was erg jammer dat die discussie uit de hand liep en ik daarbij een moderator in moest lichten over het uit de hand lopen van de discussie. Kronos stuurde mij ondertussen erg dreigende en vervelende PM berichten.
Dat is een laffe leugen voltazy. Ik heb jou geen enkel bericht verstuurd. Niet één. Ik bied de moderators, crew-leden en administrator graag inzage tot mijn box privéberichten en stel voor dat jij hetzelfde doet.
voltazy schreef:
Nu gebeurt dus exact hetzelfde weer en dat vind ik erg vervelend. Toen ik vanochtend op de site kwam stond er een bericht van hem met de tekst: 'Vuile k*nker mongool'
Nu gebeurt dus exact hetzelfde weer en dat vind ik erg vervelend. Toen ik vanochtend op de site kwam stond er een bericht van hem met de tekst: 'Vuile k*nker mongool'
Erg laag is dit, zo een leugens plaatsen.
0
geplaatst: 14 april 2011, 15:16 uur
dit lijkt me nou niet bepaald iets om over te liegen... Is het niet mogelijk dat iemand anders onder jouw naam heeft ingelogd om mdie berichten te versturen?
De reactie van flylo is wellicht wat misplaatst
De reactie van flylo is wellicht wat misplaatst
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 14 april 2011, 15:21 uur
Dat is geen correcte reactie, FlyLo. Ik heb een tijdje geleden iets soortgelijks meegemaakt, en dat ontneemt je het plezier wel even. Ik heb toen hetzelfde overwogen.
Het dreigt nu al uit te lopen op een welles-nietes spelletje. Wie spreekt de waarheid? Ik heb geen idee, en het is niet aan mij om dat uit te zoeken.
Ik hoop wel dat de crew dit gaat doen, want indien het een leugen is moeten we dit niet op de site hebben (al heeft voltazy zich al uitgeschreven), en indien het waar is is dit ook een kwalijke zaak.
Het dreigt nu al uit te lopen op een welles-nietes spelletje. Wie spreekt de waarheid? Ik heb geen idee, en het is niet aan mij om dat uit te zoeken.
Ik hoop wel dat de crew dit gaat doen, want indien het een leugen is moeten we dit niet op de site hebben (al heeft voltazy zich al uitgeschreven), en indien het waar is is dit ook een kwalijke zaak.
0
geplaatst: 14 april 2011, 15:22 uur
vigil schreef:
dit lijkt me nou niet bepaald iets om over te liegen... Is het niet mogelijk dat iemand anders onder jouw naam heeft ingelogd om mdie berichten te versturen?
Dat lijkt me eerlijk gezegd nogal straf. In principe is dat mogelijk maar ik heb nog nooit gemerkt dat iemand anders op mijn account ingelogd zou hebben.
0
Misterfool
geplaatst: 14 april 2011, 15:28 uur
Wat er gebeurt is tussen kronos en Voltazy ga ik me niet over uiten laten: dat is een zaak tussen beide users en de mods. Wat ik wel wil zeggen is dat ik het uitermate jammer vind dat Voltazy weggegaan is. De laatste tijd heb ik erg veel mooie albums leren kennen door het doorlopen van zijn 4.5 en 5* sterren pagina's. Het is sowieso jammer dat een user met een eigenzinnige smaak zich uitschrijft. Ik hoop dat hij zich op den duur bedenkt en toch weer terugkeert op de Site.
0
geplaatst: 14 april 2011, 15:31 uur
Misterfool schreef:
Wat er gebeurt is tussen kronos en Voltazy ga ik me niet over uiten laten: dat is een zaak tussen beide users en de mods. Wat ik wel wil zeggen is dat ik het uitermate jammer vind dat Voltazy weggegaan is. De laatste tijd heb ik erg veel mooie albums leren kennen door het doorlopen van zijn 4.5 en 5* sterren pagina's. Het is sowieso jammer dat een user met een eigenzinnige smaak zich uitschrijft. Ik hoop dat hij zich op den duur bedenkt en toch weer terugkeert op de Site.
Dat laatste kan niet zomaar. Ik vind het frappant dat hij zich min of meer door een user heeft laten 'piepelen'. (Los van waarde oordelen over Kronos)Wat er gebeurt is tussen kronos en Voltazy ga ik me niet over uiten laten: dat is een zaak tussen beide users en de mods. Wat ik wel wil zeggen is dat ik het uitermate jammer vind dat Voltazy weggegaan is. De laatste tijd heb ik erg veel mooie albums leren kennen door het doorlopen van zijn 4.5 en 5* sterren pagina's. Het is sowieso jammer dat een user met een eigenzinnige smaak zich uitschrijft. Ik hoop dat hij zich op den duur bedenkt en toch weer terugkeert op de Site.
0
Misterfool
geplaatst: 14 april 2011, 15:34 uur
Het kan inderdaad, niet zomaar, maar het gebeurt wel eens dat een uitgeschreven users door een @mail naar de mods toch zijn account terugkrijgt.
0
geplaatst: 14 april 2011, 15:38 uur
Misschien dat Herman (name dropping) uitsluitsel kan geen over deze kwestie.
0
geplaatst: 14 april 2011, 15:40 uur
Dat hoop ik ook.
Intussen mag duidelijk zijn dat ik NOOIT scheldnamen gebruik.

Intussen mag duidelijk zijn dat ik NOOIT scheldnamen gebruik.

0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 14 april 2011, 16:07 uur
Ozric Spacefolk schreef:
En de band Barclay James harvest featuring Les Holroyd moet worden losgekoppeld van Barclay James Harvest.
De BJH van John Lees en de BJH van Les Holroyd zijn twee afzonderlijke bands, en dienen ook zo op Musicmeter worden aangegeven, met afzonderlijke discografieën.
http://www.barclayjamesharvest.co.uk/The%20Band%202009.htm
zie
Barclay James Harvest
En de band Barclay James harvest featuring Les Holroyd moet worden losgekoppeld van Barclay James Harvest.
De BJH van John Lees en de BJH van Les Holroyd zijn twee afzonderlijke bands, en dienen ook zo op Musicmeter worden aangegeven, met afzonderlijke discografieën.
http://www.barclayjamesharvest.co.uk/The%20Band%202009.htm
zie
Barclay James Harvest
Bump!
Mag Barclay James Harvest voor eens en altijd geordend worden... Ik kan zelf geen correctie invoeren...
0
geplaatst: 14 april 2011, 16:08 uur
De aanleiding van dit bommetje was een m.i. volstrekt normale discussie met wat pittige stellingnames waarop wat overdreven verbeten reacties gegeven werden..
Kortom ik zag de aanleiding tot de ruzie niet.
Ik vind wel dat als iemand beschuldigd wordt van hele nare dingen roepen middels dm, dat daar wel bewijs tegenover moet staan. Hetzij openbaar, hetzij bij de mods. Zo kan immers iedereen wel in diskrediet gebracht worden.
Kortom ik zag de aanleiding tot de ruzie niet.
Ik vind wel dat als iemand beschuldigd wordt van hele nare dingen roepen middels dm, dat daar wel bewijs tegenover moet staan. Hetzij openbaar, hetzij bij de mods. Zo kan immers iedereen wel in diskrediet gebracht worden.
0
geplaatst: 14 april 2011, 16:19 uur
Stijn_Slayer schreef:
Dat is geen correcte reactie, FlyLo.
Dat is het wel, alleen heet zoiets ''de harde waarheid''. Helaas is de harde waarheid nog niet MuMe-proof, maar dat komt nog wel... ooit.Dat is geen correcte reactie, FlyLo.
Als ik me trouwens uit zou schrijven bij het krijgen van dreigende PM's was ik denk ik al sinds 2006 geen lid meer geweest (en toen kon je je nog niet eens uitschrijven volgens mij).
0
geplaatst: 14 april 2011, 16:28 uur
Laten we de discussie over Voltazy en Kronos aub NIET doorzetten. Lijkt me niet fair tegenover beide users om op basis van aannames verder te praten. Dit is een zaak tussen hen en de mods.
Ik vind het oprecht jammer dat Voltazy de site heeft verlaten, maar de eerlijkheid gebiedt me ook te zeggen dat ik die pm's waar hij naar refereert nooit gezien heb. Misschien dat hij ze naar een andere moderator heeft gestuurd, maar daar had ik dan waarschijnlijk wel weet van gehad. Sinds ik moderator ben (drie jaar alweer) gooi ik ook geen pm's meer weg, dus op die manier kan ik het iig niet gewist hebben.
Wat betreft de Opeth-discussie van de afgelopen twee dagen ben ik het helemaal eens met het bericht van Edwynn: ik zag niet de noodzaak daar in te grijpen.
Ik vind het oprecht jammer dat Voltazy de site heeft verlaten, maar de eerlijkheid gebiedt me ook te zeggen dat ik die pm's waar hij naar refereert nooit gezien heb. Misschien dat hij ze naar een andere moderator heeft gestuurd, maar daar had ik dan waarschijnlijk wel weet van gehad. Sinds ik moderator ben (drie jaar alweer) gooi ik ook geen pm's meer weg, dus op die manier kan ik het iig niet gewist hebben.
Wat betreft de Opeth-discussie van de afgelopen twee dagen ben ik het helemaal eens met het bericht van Edwynn: ik zag niet de noodzaak daar in te grijpen.
0
geplaatst: 14 april 2011, 16:30 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Als ik me trouwens uit zou schrijven bij het krijgen van dreigende PM's was ik denk ik al sinds 2006 geen lid meer geweest.
(quote)
Dat is het wel, alleen heet zoiets ''de harde waarheid''. Helaas is de harde waarheid nog niet MuMe-proof, maar dat komt nog wel... ooit.Als ik me trouwens uit zou schrijven bij het krijgen van dreigende PM's was ik denk ik al sinds 2006 geen lid meer geweest.
Ik ben het daar niet mee eens. Ik vind dreigbrieven een erg kwalijke zaak en de beste manier om er op te reageren lijkt mij de moderators in te lichten. Zoals op de wiki te lezen staat kunnen pb's in geval van misbruik door Jordy achterhaald worden en dan kan er meteen een einde aan gesteld worden. En zo hoort het volgens mij ook.
0
geplaatst: 14 april 2011, 16:40 uur
Daar ben ik het wel mee eens. Dergelijke klachten komen (helaas) ook wel eens bij ons bninen.
0
geplaatst: 14 april 2011, 16:41 uur
Het is natuurlijk ook zeer kwalijk, maar zulke dingen zijn, helaas, niet te vermijden op het Internet. Het is ook maar net hoeveel je kan hebben; zoals ik al zei ben ik al meerdere keren (edit: ontelbaar was wat veel) bedreigd via alle mogelijke manieren op het Internet, maar neem het gewoon niet serieus. Aan de andere kant: als voltazy idd diverse dreig-PM's heeft ontvangen van jou en de mod's niet hebben ingegrepen begrijp ik zijn besluit wel een beetje; schelden met ziektes is natuurlijk triest en zeer kwalijk en daarmee wordt ook een grens overschreden. Iedereen vat schelden met ziektes ook anders op; de een wordt er diep mee gekwetst en de ander doet het niets. Ik vind echter wel dat er mag worden gekeken naar wie de waarheid spreekt, want dit is toch wel kwalijk. Dan is er ook meteen duidelijkheid.
0
geplaatst: 14 april 2011, 16:48 uur
Dreig- en scheldbrieven kunnen dus gelukkig achterhaald worden. Het kan niet vooraf vermeden worden maar er kan achteraf wel tegen worden ingegaan.
Een probleem hier op de site is wel dat berichtjes weer weggehaald kunnen worden. Ik heb zelf een keer meegemaakt, ik ga de user niet bij naam noemen, dat ik uitgescholden werd, dat bericht las en even later was het weer verdwenen. Aan te raden is om dan misschien meteen een screenshot te nemen.
Een probleem hier op de site is wel dat berichtjes weer weggehaald kunnen worden. Ik heb zelf een keer meegemaakt, ik ga de user niet bij naam noemen, dat ik uitgescholden werd, dat bericht las en even later was het weer verdwenen. Aan te raden is om dan misschien meteen een screenshot te nemen.
0
geplaatst: 14 april 2011, 16:48 uur
Inmiddels is het gecheckt door Jordy: het bericht waar Voltazy het over heeft is nooit verstuurd. Kronos heeft dus verder niets misdaan.
0
geplaatst: 14 april 2011, 16:52 uur
Dank herman en Jordy voor deze snelle rechtzetting. Knap werk! 
En ik vind het jammer dat voltazy op deze manier gereageerd heeft.

En ik vind het jammer dat voltazy op deze manier gereageerd heeft.
0
geplaatst: 14 april 2011, 16:52 uur
Mooi. Opgehelderd.
Ik vind dat wel erg ziek, overigens.
Vergeef me de woordspeling.
Ik vind dat wel erg ziek, overigens.
Vergeef me de woordspeling.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.