MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Ik zag bij de updates dat er een user met de naam 'musicmeter' had gepost, maar ik zie zijn berichten nergens terug en de user staat niet bij de users. Een experimentje van Jordy zeker?

Ik heb de user geband (zo'n nickname vind ik absoluut niet gepast, dan lijkt het net alsof die user een moderator is ofzo). Aangezien er hier en daar nog wat fout zit kan het toch gebeuren dat bij de updates nog wél staat/stond dat die user als laatste ergens gepost had.

Ik zie bij dit album van de Delgados dat ie in de rotatielijst van Evelien staat, maar als ik vervolgens doorklik staat er dat zij geen rotatielijst heeft ingevuld?

Heb mijn rotatielijst trouwens net weer 's geupdate, vind het een hele leuke toevoeging.

Is het misschien een idee om - ooit, in de toekomst - mensen te kunnen laten toevoegen wat hun beste optredens ooit waren (in de vorm van een top 10 bv.). Dat soort lijstjes geven in mijn optiek nog wat meer weer met wat voor users we hier te maken hebben. Ik zou het zelf wel een leuke optie vinden, alhoewel je die concerten niet echt door kan linken naar iets anders op de site.

herman schreef:

Ik zie bij dit album van de Delgados dat ie in de rotatielijst van Evelien staat, maar als ik vervolgens doorklik staat er dat zij geen rotatielijst heeft ingevuld?

Zal eens kijken eerdaags, misschien is die lijst inmiddels verlopen maar wordt dat daar op die plek niet goed op gecheckt.

Kan het subforum 'dance' ook niet beter in 'electronic' worden veranderd??

Album toevoegen

(Onderstaande tekst is nog wat tijdelijk van aard, moet nog herschreven worden...)

Dat laatste mag ook wel weg na een jaar toch?

brooklyn schreef:

Kan het subforum 'dance' ook niet beter in 'electronic' worden veranderd??

goed idee

tovenaar schreef:

Dat laatste mag ook wel weg na een jaar toch?

"die tekst mag na een jaar wel eens herschreven worden, toch", had je beter kunnen vragen één van de dingen die ik wil gaan doen bij het overzetten van de site naar de nieuwe code (die nu 80% klaar is, en dan is eerst MovieMeter nog aan de beurt dus).

Yak
De tracklist bij albums is nu nog met bullets. Zouden dat ook nummers mogen zijn?

Nee. De Europese versie van Mobb Deep's "Hell On Earth" heeft als 12e track (van de +/- 20) een bonustrack, waardoor de rest allemaal een positie doorschuift. Bijvoorbeeld.

Dat hoeft toch niet, de bonustracks kunnen ook buiten de gewone benummering worden gelaten door alleen voor díe bullets te zetten. De positie van de bonustracks lijkt me zo wel duidelijk genoeg en de tracknummers zijn nu ook te zien voor de CD zonder bonustracks.

John Doe schreef:

Dat hoeft toch niet, de bonustracks kunnen ook buiten de gewone benummering worden gelaten

Waardoor de nummering dus niet meer klopt. Bonustracks staan niet altijd aan het eind van het album.

belofte: dit is de laatste keer dat ik het hier over zal hebben maar ik wil nog EEN keer zeggen dat ik de samenstelling van de huidige top100 lijst niet snap... je meet nu niet wat het beste album is, maar welk album de meeste fans heeft.

Zo kan het dus zijn dat een album dat door de helft van de users wordt grijsgedraaid en 5* krijgt, en door de andere helft 1 keer wordt gepindakaasd en vervolgens zo snel mogelijk naar de prullenbak wordt geslingerd (met 1* daar achteraan) op 1 komt te staan in de top100 (want van de 5* stemmers zullen velen dit album in hun top 10 opnemen). Als je kijkt naar het gemiddelde krijgt dit album echter 3* en hoort het duidelijk niet in de top 100!!

Jordy heeft dit blijkbaar liever niet... al denk ik dat dit komt omdat hij Coldplay liever niet van #3 naar een plaats buiten de top 100 ziet zakken

Of kan ik je overtuigen?

Bijvoorbeeld: Muse, nr. 6 in de top 100 met een gemiddelde van slechts 3,68 sterren.

JonnieBrasco
Huidige top-100 lijst: Beste albums op basis van meeste fans.
Lijst zoals Yosemite het wil zien: Beste albums op basis van stemgemiddeldes, rekentechnisch dus gezien op basis van minste anti-fans.

Meeste fans... minste anti-fans... Doe mij toch maar de eerste. Hoewel ik die extra lijst op basis van gemiddeldes er ook wel bij wil (die er nu alleen per genres zijn).

JB: wat je bevat weinig waarheid vrees ik. Want een album dat enkel 2.5-3* staat even hoog als een album met enkel 0.5 en 5*. Een album zonder pro en anti staat even hoog als een album met enkel pro en anti.

Het globaal beeld lijkt ook mij de interessantste optie.

JonnieBrasco
De albums waar jij nu over praat komen niet in de top-lijst voor. Het verschil in de toplijst zal hem gaan zitten in het aantal mensen dat geen 4,5 of 5,0* stemt op een album. Neil Young - On the Beach heeft een erg hoog gemiddelde nu, het heeft alleen maar goede stemmen. Zijn hoge positie in een top-lijst kan zo vergooid worden door een paar mensen die laag stemmen. Dus in zo'n lijst ben je als album erg bang voor anti-fans... In de lijst op basis van persoonlijke top-10's heb je dat niet. Dat wou ik er mee aangeven... kies je voor: meeste fans... of minste anti-fans.

yosemite44 schreef:

je meet nu niet wat het beste album is, maar welk album de meeste fans heeft.

Prima toch? In de genre lijstjes zie je welk album "het best is", in de top 100 welk album "de meeste fans heeft".

Ben niet echt op zoek naar een nummer maar meer naar de uitvoerende artiest. Ik heb een punk cover van Gin & Juice van Snoop Dogg maar ik heb geen idee wie de uitvoerende artiest is. Kent iemand dat nummer en weet die iemand ook welke artiest het is? Best een grappig nummer trouwens.

in principe ben ik het daar wel mee eens, twee lijsten: eentje op basis van persoonlijke toplijsten en een andere op basis van gemiddelde. maar doe het dan niet per genre. want zeg nou zelf, die genre lijsten slaan nergens op: the beatles staan in twee verschillende lijsten, sigur rós en damien rice bij rock, tom waits bij avant-garde, m83 de ene keer als pop/electronic, de andere als electronic.rock... niets is zo'n grijs gebied als een genre voor een album (en ja je kunt er twee kiezen, maar dit lost ook niks op)...

aangezien je ook rotatielijsten maakt... hopelijk komt er ooit nog een overall top 100 op gemiddelde...

Als genres bij bepaalde artiesten inconsequent ingevoerd zijn moet dat gecorrigeerd worden. Sorry, maar de top 100 zal NOOIT op het stemgemiddelde gebaseerd gaan worden, er zijn al genoeg trieste mensen die hele genres omlaag stemmen zonder het ooit gehoord te hebben.

Briljant nummer is dat
maar ik heb helaas geen idee van wie het is.

hij is van NOFX

Ik zoek geen nummer maar een compleet oeuvre. Ik heb het bij andere fora (?) geprobeerd, edoch slechts stilte. Misschien hier. Bivakkeren er menschen op MM bij wie de bandnaam Me & The Heat een belletje doet rinkelen? Steekwoorden: Duits, ongeveer 1984, maar één album gemaakt, de zanger was een ex-gevangene met een stem van Barry White tot Kate Bush, onvindbaar op het ganse Wereld Wijde Web. De naam van één track staat me bij: Babylon.

brooklyn schreef:

hij is van NOFX

dank u!

Jordy schreef:

Als genres bij bepaalde artiesten inconsequent ingevoerd zijn moet dat gecorrigeerd worden. Sorry, maar de top 100 zal NOOIT op het stemgemiddelde gebaseerd gaan worden, er zijn al genoeg trieste mensen die hele genres omlaag stemmen zonder het ooit gehoord te hebben.
Ok, jouw keuze natuurlijk. Maar op moviemeter gebeurt het toch ook dat mensen express films naar beneden stemmen (zodat The Shawshank redemption op #1 komt, of juist niet, bijvoorbeeld). Daarnaast lijkt dat hier juist mee te vallen! Er zijn veel mensen die niks met jazz hebben, maar "Kind of Blue" heeft maar 1 stem onder de 3.5 (en dat is een legitieme stem, van Dustyfan).

yosemite44 schreef:

Daarnaast lijkt dat hier juist mee te vallen

Mooi, het werkt

JonnieBrasco
Het uitgebreide release-overzicht van 2004 (http://www.musicmeter.nl/?lijs... ) gaat niet helemaal lekker bij mij...

?lijst=bios

neo
Ik heb hier weleens vaker last van, maar als ik een bericht plaats gaat ie soms niet door naar door de normale pagina, maar geeft een soort foutmelding. Dan zie ik wel dat het bericht er uiteindelijk staat, maar bij de updates niet verschijnt. Net hier bv.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:59 uur

geplaatst: vandaag om 23:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.