MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Dit is zo leuk....

Maar als de heren mods naar bed willen, gewoon gaan hoor...

Soundtrack is (hier voorlopig) geen genre, soundtrack is een type album. Er zijn soundtracks met klassiek, soundtracks met pop, soundtracks met rock en soundtracks met dance. Probeer hetgeen te selecteren dat het meest in de buurt komt.

neo
Soundtracks ja daar ben ik ook een leuke vertegenwoordiger van Voor de rest zal ik naast wat wat favoriete bands enkel en alleen op ost's stemmen enzo.

Kos
aha, ik zie lees net pas dat mailtje.

Nog specifieke vragen Jordy?

Mik
Laten we even goede afspraken maken over het een en ander:

-Welke soorten albums wel/niet
-Welke genres moeten worden gehanteerd
-Tijdsaanduiding wel/niet
-Manier van invoeren m.b.t. remixes en andere versies
-Bonustrack (wat beschouwen we als bonustrack?)
-Willen we het echt alleen bij albums houden of mogen singles en 12" zometeen toch (veel muziek komt namelijk niet op album te staan).

Over deze dingen moeten echt duidelijk afspraken komen alvorens er weer 30 man als een gek verder gaan met toevoegen.

ps. Jordy, kunnen we ook op een of andere manier de toevoegingen verwijderen? Ik en Kos hebben namelijk al een keer hetzelfde album goedgekeurd (tegelijkertijd). Kan dit niet, dan moeten ook daar afspraken over gemaakt worden. Ook zou ik graag in één oogopslag alle info in beeld hebben bij het nakijken. Zoals het nu is is het niet echt overzichtelijk. Als ik zelf iets toevoeg kan ik voor de optie kiezen om het toegevoegde album direct te bekijken, dan kan ik meteen zien of het er goed uitziet en of alles klopt, zo zou ik het ook graag zien bij toevoegingen van anderen die ik goedkeur.

Kos
Wat betreft dat gelijktijdig toevoegen: dit is op Moviemeter (helaas) ook zo, alleen komt dat niet zo vaak voor omdat er daar niet zo massaal tegelijk toegevoegd en beoordeeld wordt (gelukkig ).

Mik
Tja Kos, dat het voorvalt is niet zo'n probleem. Het probleem is dat wij het zelf niet meer kunnen verhelpen.

Mik schreef:
-Welke soorten albums wel/niet
-Welke genres moeten worden gehanteerd
-Tijdsaanduiding wel/niet
-Manier van invoeren m.b.t. remixes en andere versies
-Bonustrack (wat beschouwen we als bonustrack?)
-Willen we het echt alleen bij albums houden of mogen singles en 12" zometeen toch (veel muziek komt namelijk niet op album te staan).

Voorlopig mag alles, al loop je het risico dat er ooit bepaalde regels gaan komen (als op MM, waar een lading korte films verwijderd is). Genres zijn gewoon de huidige. Tijdsaanduiding is optioneel. Bonustrack is alles wat niet op elke versie van het album voorkomt. Albums en EP's mogen, singles niet. Deze dingen (ook hoe remixes enzo precies ingevoerd moeten worden) staan volgens mij in de tekst die je voor het toevoegen te zien krijgt.

Suggesties zijn welkom, maar de dingen die je noemt zijn allemaal al besproken. Toevoegingen waar je over twijfelt kun je voor mij laten staan.

ps. Jordy, kunnen we ook op een of andere manier de toevoegingen verwijderen?

Ik heb tovenaar mod gemaakt. Hij kan nu ook verwijderen enzo. Even een pm sturen naar een mod en/of een berichtje plaatsen bij het album die er af moet en het komt vanzelf goed.

Ook zou ik graag in één oogopslag alle info in beeld hebben bij het nakijken. Zoals het nu is is het niet echt overzichtelijk. Als ik zelf iets toevoeg kan ik voor de optie kiezen om het toegevoegde album direct te bekijken, dan kan ik meteen zien of het er goed uitziet en of alles klopt, zo zou ik het ook graag zien bij toevoegingen van anderen die ik goedkeur.

Sorry, het huidige systeem wordt inmiddels al maanden op MovieMeter gebruikt, en ik vind het teveel werk om dit helemaal om te bouwen. Hopelijk kunnen jullie er aan wennen.

Kos
Ik begrijp dus dat je de genres iig zo wil laten? Persoonlijk zou ik 'soul' en 'filmscore' toevoegen.

Filmscore omdat er geen alternatief voor is, behalve de persoonlijke interpretatie van de toevoeger. Soul omdat het precies overal tussen valt. R&B is nu het alternatief, wat iets totaal anders is eigenlijk.

De layout vindt ik in principe wel oke. Het zou mooi zijn als de gastartiesten precies onder de track komen te staan en niet schuin. Het probleem bij Southaplayalistic...is opgelost? Dus geen problemen meer bij lange titels?

Genre weergave is sowieso nogal subjectief. Ik heb veel albums gezien waar 'pop' stond maar het volgens mij sowieso 'rock' moest zijn, maar dat hou je toch.

Wat misschien handig is om aan te geven bij het toevoegen is dat de titels met hoofdletters moeten, staat veel mooier. Net als op Moviemeter dus zeg maar.

Er was een groot probleem bij het corrigeren. Wanneer ik een correctie doorvoerde verdwenen opeens alle gastartiesten. Is dit nu opgelost?

Er staan bij de toplijsten wat meldingen boven de lijsten. Maar dat had je zelf ook wel door denk ik.

Dubbelalbums blijven we dus gewoon zo doorvoeren begrijp ik, dus met een lange lijst tracks, 3-dubbelalbums ook? (vgl. Prince- Greatest Hits, wordt een erg lange lijst)

Voorlopig kan ik alleen dit nog maar even verzinnen

Mik
Suggesties zijn welkom, maar de dingen die je noemt zijn allemaal al besproken. Toevoegingen waar je over twijfelt kun je voor mij laten staan

Besproken vind ik een groot woord, het is ter sprake gekomen maar er zijn geen concrete afspraken gemaakt. Wat ik bedoel is:

Genre's: Hier zijn al door verschillende mensen gezegd dat er wel meerdere genre's mogen komen (hiermee voorkom je dat je later een heleboel aanpassingen moet maken in verschillende albums)

Tijdsaanduiding: Het is optioneel zeg je. m.a.w. niemand voert dat zometeen nog in want het is veel te veel (overbodig) werk, zowel invoeren als opzoeken.

Bonustracks: Vaak staat er op een album *bonustrack als het om een andere versie gaat ofz. Dit heeft niks te maken met het feit dat het op andere versies van dat album niet staat volgens mij.

Voorlopig mag alles..... Albums en EP's mogen, singles niet

Voorlopig.. dat is volgens mij ook niet bepaald een afspraak. Jij vraagt om concrete dingen, geeft dan ook concrete regels.

[edit] onderstaand stukje komt niet goed over. Dit komt doordat ik de term Vinyl verkeerd plaat.. vergeet het maar dus..

Ik snap echt niet waarom je Vinyl niet toelaat. Weet je hoe groot het aanbod in Vinyl is dat nooit uit zal komen op CD? Ik heb het niet alleen over Dance hier, maar ook over Jazz/Soul , oude singles van Elvis/Beatles enz (of wil je alleen greatest hits cd's hebben van deze grootheden?)

ps. Jordy, kunnen we ook op een of andere manier de toevoegingen verwijderen?

Ik heb tovenaar mod gemaakt. Hij kan nu ook verwijderen enzo. Even een pm sturen naar een mod en/of een berichtje plaatsen bij het album die er af moet en het komt vanzelf goed.

vervelend voor mij dan, maar ok ik zal het doorgeven (ik zal jullie niet met teveel werk proberen op te zadelen)

Sorry, het huidige systeem wordt inmiddels al maanden op MovieMeter gebruikt, en ik vind het teveel werk om dit helemaal om te bouwen. Hopelijk kunnen jullie er aan wennen.

Zeer waarschijnlijk zal ik er wel aan wennen, dit was ook niet zo'n belangrijk item. Alle begin is moeilijk

Kos
Mik schreef:

Ik snap echt niet waarom je Vinyl niet toelaat. Weet je hoe groot het aanbod in Vinyl is dat nooit uit zal komen op CD? Ik heb het niet alleen over Dance hier, maar ook over Jazz/Soul , oude albums van Elvis/Beatles enz (of wil je alleen greatest hits cd's hebben van deze grootheden?)

Hoezo mag vinyl niet op de site? Daar heb ik niks over gelezen. Singles is toch niet hetzelfde als vinyl?

Jordy schreef:

Thanks voor de mod-rechten Jordy, maar misschien is het verstandig om Kos ook mod te maken. Hij heeft al meer ervaring met moderator/crew spelen op Moviemeter. Ik vind het best om een albumpje te verwijderen of aan te passen als iemand me via pm een bericht stuurt... maar om alle albums langs te gaan of iemand daar toevallig een berichtje heeft geplaatst, dat zie ik niet zo zitten. ik wil er best wat tijd in stoppen om Musicmeter mee op poten te zetten enzo, maar ik ben niet van plan al mijn vrije tijd hier in te gaan stoppen. Ik denk ook dat MusicMeter een véél grotere database zal gaan krijgen dan MovieMeter, waardoor meer mods eigenlijk wel noodzakelijk zijn, het zal niet zo overzichtelijk worden als MovieMeter.

Even over wat er nu wel of niet toegevoegd mag worden: ik zit er echt nog steeds mee dat er alleen albums toegevoegd mogen worden. De reden is dat het voor mij persoonlijk, en voor alle andere vinyl-liefhebbers, gewoon een véél minder interessante zaak wordt. ik zou dan echt maar 1 % van de dingen die ik leuk en interessant vind terug kunnen vinden op deze site en dat maakt het niet echt de moeite waard. Ik snap dat grenzen trekken moeilijk is, maar je kunt het niet altijd voor je uit blijven schuiven. Nu is de afspraak nog steeds: voeg maar toe, maar misschien komen er wel andere regels, m.a.w. dat is geen afspraak. Ik zou graag zien dat je voordat de site echt live gaat (morgen) een beslissing zou nemen. Ik hoop dat je er rekening mee houdt dat er dus genres zijn waar albums eigenlijk totaal niet belangrijk zijn. Albums zijn in mijn muziek eigenlijk alleen maar bijzaak.

Mik
Kos schreef:

Hoezo mag vinyl niet op de site? Daar heb ik niks over gelezen. Singles is toch niet hetzelfde als vinyl?

Excuseer Kos, ik bedoelde 12" niet vinyl in het algemeen.

Kos
tovenaar schreef:

maar misschien is het verstandig om Kos ook mod te maken. Hij heeft al meer ervaring met moderator/crew spelen op Moviemeter.
Hoho, even voor de duidelijkheid. Ik vind deze site erg leuk, maar ik vrees dat crew- of modschap op termijn niet mogelijk is voor mij. De aankomende weken kan ik wel meehelpen, maar daarna wilde ik er eigenlijk uitstappen. Anders kost het me gewoon teveel tijd voor een hobby (naast Moviemeter, wat ik te leuk vind om op te geven ). Sorry, maar ik kan niet anders.
Bovendien zijn er vast genoeg mensen die deze taak willen vervullen en totdat er een paar goeie zijn gevonden kan ik wel voorlopig meehelpen.

Mik
Tovenaar zegt: Zo denk ik er ook over Kos. ik vind het leuk om af en toe mijn steentje bij te kunnen dragen, maar het moet niet te gek worden. Meer mod's aanstellen voor Musicmeter lijkt me een goede oplossing. Don't get me wrong, ik vind het leuk om mee te helpen hoor Jordy, maar ik overzie een heeeeeeleee berg werk, die ik niet in mijn 1tje voor mijn rekening wil nemen. Maar dat was wel duidelijk volgens mij .

Kos
Krijgen we nog een teken van leven Jordy?

Sorry voor de late reactie, zwaar weekend Hopelijk vergeet ik niets:

Genres vind ik een moeilijk verhaal, er zouden er natuurlijk best nog wat bij kunnen, maar waar ligt de grens? We kunnen niet genres toe blijven voegen. We zullen ergens moeten accepteren dat er niet de precieze genres kunnen opgeven, maar dat we een beetje in de buurt moeten zien te komen. Soul vind ik een goede, maar filmscore is volgens mij (kan het mis hebben) geen genre, maar een type album.

Er mogen op de site alle ALBUMS en alle EP's. Dat er dan singles/tracks bestaan die niet op MusicMeter zullen komen vind ik persoonlijk niet zo'n probleem, dat is m'n doel niet met de site. Ik ben van mening dat een album meer is dan een stapel tracks, en wil dus ook dat albums als geheel worden bediscussieerd. Voor liefhebbers van singles zal dit inderdaad misschien niet helemaal de juiste site worden.

Met wat "voorlopig" allemaal mag bedoel ik dat we nu geen goede referentie hebben, als iemand iets toevoegt met de mededeling "dit is echt een EP hoor" kan ik daar niets tegen inbrengen. De toevoeger loopt echter het risico dat we later wel één of andere bron gaan gebruiken die de betreffende toevoeging geen EP vindt.

Tijdsaanduiding is inderdaad optioneel. Tijd verplicht is voor toevoegers niet acceptabel, blijkt. Tijd helemaal weg vind ik zonde. Ik denk dat van de meeste bekende albums wel een correctie binnen zal komen met de tijden, naar verloop van tijd. Dus toevoegingen zonder tijd kunnen gewoon goedgekeurd worden, als iemand het later corrigeert is dat erg leuk, maar niet noodzakelijk.

Dat bonustrack verhaal moeten we denk ik niet zo'n probleem van maken. Zegt het album dat het een bonustrack is? Vink het maar aan. Zegt een toevoeger "ik heb een versie gezien waar dat nummer niet op staat"? Zet het vinkje maar aan.

Ik denk dat het 100% juist krijgen van alle toevoegingen een onmogelijke taak gaat worden hier. Moeten we misschien ook maar niet willen. Als de posters maar netjes zijn, en het hoofdlettergebruik en de artiestennamen consistent zijn, dat zijn de dingen waar mods op moeten letten.

Ik zal de site morgen nog niet terugzetten in de testmodus, laten we inderdaad hier eerst maar duidelijkheid en overenstemming over krijgen. Goed dat jullie aangeven dat nog niet alles duidelijk was, bedankt voor de feedback

Ik zal jullie allemaal even mod rechten geven, kunnen we later bekijken wie het leuk vindt en wie tijd heeft voor een blijvende aanstelling

Ik zit eens te denken wat de gevolgen zouden zijn als we wél singles zouden toevoegen. Zou misschien een hoop vervelende discussies voorkomen. Een selectiemogelijkheid er bij: normaal album/live/album/ (...) / ep/single. Maar de singles dan wel uit de top 100 lijsten weren.

Misschien is dat toch wel een goed idee, keek ik er toch iets teveel van uit mijn muziekbeleving naar...

Maar ja dan krijg je weer dat er van bepaalde singles wereldwijd wel 10 verschillende versies zijn. Elke weer met hun eigen remixes, eigen b-sides, enz... benieuwd hoe jullie hier over denken.

Kos
Ik zou singles niet toevoegen. Niet alleen te gecompliceerd, maar ook niet interessant mijns inziens. Het wordt dan een soort muziekvergaarbak. Als je het bij complete albums houdt is er tenminste nog een beetje de illusie dat het overzichtelijk is.
Overigens zou ik de optie 'live' bij albums wel toevoegen. Is toch een wezenlijk verschil.

Ik zal na het avondeten nog even een reactie plaatsen, nu ga ik WK Veldrijden kijken .

Mik
Veldrijden begint nog niet dus ik plaats nog snel even een berichtje.

Allereerst over de moderator-rechten. Ik vind het prima en leuk dat ik dit deel uit mag maken van de Crew van de site maar ik heb dan in de toekomst nog wel enige uitleg nodig over hoe de dingen in zijn werk gaan (hoe te verwijderen enz, maar ik maak daar voorlopig even geen gebruik van).

Over die Singles:
Ik denk dat je dat best kunt toevoegen, maar dan wel één versie van ieder ding! Dan zeg je daar gewoon bij dat ie uitgekomen is op: vinyl/cd/dvd/special uitvoering cd ofz..

Bad van Michael Jackson bijvoorbeeld is er ook echt in 8 versies ofz. terwijl dat een album is, hier kunnen we het ook oplossen door Bonustrack aan te vinken. Dat zou bij Singles dus ook het geval kunnen zijn.

Dit is misschien ook meteen weer wat opvulling voor naast het plaatje: verschenen op: vinyl/cd/cassete enz (mits je nog van plan was om de cd-tracks in te klappen en uitklapbaar te maken zoals je met de updates op moviemeter eerst gedaan had)

[quote]Mik schreef:
ik heb dan in de toekomst nog wel enige uitleg nodig over hoe de dingen in zijn werk gaan (hoe te verwijderen enz, maar ik maak daar voorlopig even geen gebruik van).[/quotes]

Maak anders maar 's wat test topics aan in het forum, now's the time

Kos schreef:

Het wordt dan een soort muziekvergaarbak.

Daar ben ik inderdaad ook bang voor...

Mik schreef:

Bad van Michael Jackson bijvoorbeeld is er ook echt in 8 versies ofz. terwijl dat een album is, hier kunnen we het ook oplossen door Bonustrack aan te vinken.

Ben een beetje bang dat dat een zooitje gaat worden. Dat je dan bij elke single 14 tracks ziet staan, waarvan 13 met een sterretje.

Mik schreef:

Dit is misschien ook meteen weer wat opvulling voor naast het plaatje: verschenen op: vinyl/cd/cassete enz (mits je nog van plan was om de cd-tracks in te klappen en uitklapbaar te maken zoals je met de updates op moviemeter eerst gedaan had)

Maar waar haal je de informatie vandaan over de formaten waarop het album allemaal is uitgekomen?

Jordy schreef:
Ik zal jullie allemaal even mod rechten geven, kunnen we later bekijken wie het leuk vindt en wie tijd heeft voor een blijvende aanstelling

Goed idee , anders voel ik me zo geïsoleerd hehe.

Met wat "voorlopig" allemaal mag bedoel ik dat we nu geen goede referentie hebben, als iemand iets toevoegt met de mededeling "dit is echt een EP hoor" kan ik daar niets tegen inbrengen. De toevoeger loopt echter het risico dat we later wel één of andere bron gaan gebruiken die de betreffende toevoeging geen EP vindt.
We moeten af van de termen EP en singles. Kos & Jordy, bekijk de volgende links eens even, welke zijn EP's? Welke singles?

http://www.discogs.com/release/69805
http://www.discogs.com/release/47890
http://www.discogs.com/release/154981
http://www.discogs.com/release/135265

En die laatste? Is dat dan in 1 keer een album? Waarom? Omdat die toevallig meer tracks heeft? Kortom, er bestaan geen sluitende definities.

Ik ben er voor om alles toe te voegen. Alleen albums volstaat in bepaalde genres gewoon echt niet. En trouwens, wanneer is iets een album? Waarom zou een plaat met 4 tracks dat dan niet zijn? T'is alleen een wat kleiner album. Of heeft iemand ook een sluitende definitie van een album?

Ik ben er voorstander van om hier vanavond nog een besluit over te nemen Jordy. Niet dat we weer die afspraak laten staan van: "misschien komen er binnenkort wel andere regels". Knopen doorhakken!

Jordy schreef:

Maar waar haal je de informatie vandaan over de formaten waarop het album allemaal is uitgekomen?

Van een aantal dingen is het wel te vinden, meeste niet, dus wordt een hele lastige klus denk ik. Kunnen we beter achterwege laten.

Nog even twee kleine dingen:
1. In het mod-gedeelte staat nog een aantal keer 'film'.
2. Stemtabellen doen het ook nog niet.

Maar dat wist je waarschijnlijk al .

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:03 uur

geplaatst: vandaag om 17:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.