MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Kamaan, reacties graag, dan kan ik met een gerust hart een filmpje gaan kijken .

Kos
Tja, ik weet niet precies wat jullie hebben afgesproken wat 12 inches betreft...

12 inches zijn bij mijn weten gewoon maxi-singles, wat een verlengde is van singles. Ik zou ze er persoonlijk dus niet opzetten. Bedenk dat je van elke (dance-gerelateerde) single sinds de jaren 80 12 inches hebt.

Je zou dan geen singles kunnen toevoegen, maar wel de maxi's wat in principe hetzelfde is, lijkt me niet de bedoeling.

Voorbeeld: Ik kan The way you make me feel van Michael Jackson er niet op zetten, want dat is een single. Dan zet ik gewoon de 12 inch er op (die er zeker is, be assured ) en dan zou het dus wel kunnen. Ik weet niet of dat zo'n goed idee is.

Dat bedoel ik dus, er zijn geen juiste definities. Maar als je 12 inches niet toelaat, dan stelt de categorie dance hier op MusicMeter geen enkele drol voor, omdat juist alles gewoon op plaat gereleased wordt, zonder albums te maken. Af en toe komt er voor de gein een albumpje, maar het draait veel meer om de individuele releases. Discussieren over dance-albums heeft weinig zin, discussieren over platen heeft meer zin.

De beslissing is up to Jordy... (fijne taak ).

Okee, ik ben toch van mening om geen singles, 12 inches e.d. op MusicMeter te zetten. Dat bepaalde stromingen dan niet goed vertegenwoordig zullen worden is jammer voor de liefhebbers van die genres. Ik begin de site toch voornamelijk omdat ik het leuk vind om over "echte" albums te discussieren. Dat het in sommige dance-stromingen vooral via singles zal er dan voor zorgen dat het voor die liefhebbers niet helemaal de juiste site wordt inderdaad.

En dan kun je inderdaad natuurlijk met twijfelgevallen komen: is deze of die release nu een single of een 12 inch of een EP? Ik kan daar geen antwoord op geven. Bij twijfelgevallen moet de toevoeger met een link komen waaruit blijkt wat het is.

Ik vind het onredelijk dat jullie verwachten dat ik nu al precies de grenzen ga omlijnen, dat KAN ik nog niet. Ik ben niet van plan om met MusicMeter te stoppen (nog voor het begint) alleen maar omdat er een grijs gebied is tussen wat wel en wat niet op de site kan. Als er hier over een tijdje superveel muziekliefhebbers rondlopen komt er vanzelf wel een keer een oplossing. Laten we nu gewoon oproepen om alleen dingen toe te voegen waarvan iedereen het eens is dat het "echte" albums zijn.

Kom je een toevoeging tegen waar je over twijfelt laat je 'm voor mij staan.

En ja er werkt nog een heleboel niet omdat ik dit weekend niet aan MusicMeter toegekomen ben helaas. De heropening van de testsite zal dus wel volgend weekend worden.

Misschien moeten we , net als met filmlengte, wel een hele arbitraire lijn aan gaan houden: er moeten minimaal x verschillende tracks op staan. Wie weet wat voor oplossing er straks naar voren komt. Ik wil gewoon alvast beginnen met de site, want mijn ervaring is dat dit soort dingen veel beter gaandeweg opgelost kunnen worden.

Begrijpelijk dat jullie nu al willen weten waar je aan toe bent, maar dat KAN dus gewoon niet. Ik denk dat we nu iets heel kleins gigantisch aan het uitvergroten zijn, alleen omdat tovenaar toevallig een dance liefhebber is. We zullen nou eenmaal een gemiddelde moeten nemen, misschien dat rockliefhebbers ook wel concessies moeten doen uiteindelijk. Of liefhebbers van klassiek... we kunnen niet iedereen tevreden stellen, voor danceliefhebbers bestaan al sites als de gene waar je naar verwees. MovieMeter wordt qua inhoud een soort allmusic, waar ook niet alles opstaat. We moeten op zoek naar de grootste gemene deler. Alle muziekstromingen hebben als overeenkomst dat er (soms vaker dan anders) albums uitgebracht worden. Nou, laten we die er dan op zetten. Bij sommige dance stromingen worden 12 inches gereleased? Bij rock meestal niet, dat is dus TE specifiek voor dance, en is niet iets voor MusicMeter. 't Is maar een voorbeeldje, maar zo moet je een beetje denken, niet te specifiek vanuit je eigen interesses.

En dan zullen er wat dingen toegevoegd worden waarvan we later zeggen: dat kan niet, big deal. Dan verwijderen we het wel weer, geen probleem. Mensen die denken "maar dat is zonde van m'n tijd": voeg dan maar geen dingen toe waarvan je twijfelt.

Hey Jordy,

Natuurlijk accepteer ik je beslissing, t'is natuurlijk jouw site en ik vind het ook normaal dat jij de beslissingen neemt.

Jordy schreef:

Ik denk dat we nu iets heel kleins gigantisch aan het uitvergroten zijn, alleen omdat tovenaar toevallig een dance liefhebber is.

Tja, that's 1 way to put it. Ik snap wat je bedoeld, al denk ik dat het niet zo klein is als jij zegt. Ik denk trouwens dat mijn rol als mod voor MusicMeter er dan wel op zit eerlijk gezegd. Ik wil technisch gezien wel dingen testen, maar ik heb niet zo heel veel behoefte om me vrijwel alleen maar met muziekstijlen bezig te houden die me niet zoveel doen. Ik raakte natuurlijk geïnteresseerd in MusicMeter door een ander idee dan er nu uiteindelijk gekomen is. Nu dat niet het geval is, denk ik dat minder tijd op MusicMeter door zal brengen dan ik v ooraf gedacht had. Het lijkt me daarom beter nog andere mod's te zoeken Jordy .

Maar natuurlijk wil ik je heus nog wel meehelpen met het 1 en ander als mijn kijk op de zaken nodig hebt hehe, maar als je iemand zoekt die actief de site bij zal houden, dan ben ik op dit moment niet de aangewezen persoon denk ik. Maar no worries, volgens mij staan er mensen genoeg te trappelen.

Tov.

Jammer, maar begrijpelijk.

Kos
Tov, ik denk ook dat het niet zozeer een keuze is wat die 12 inches betreft, als wel een noodzaak. In de praktijk is het denk ik gewoon niet mogelijk om dat allemaal in één site te verwerken. Als users die er niet zoveel verstand van hebben al meteen afhaken omdat ze door de bomen het bos niet meer zien ben je nog verder van huis. Daarom moet je het in het begin iig, enigszins simpel houden.
Ik denk dat de complicaties wat klassieke muziek betreft misschien wel even groot zullen zijn, dus daar zal ook het 1 en ander wegvallen. Jammer, maar het kan niet anders.

I know Kos, ik begrijp dat het een hele lastige klus is en ik begrijp Jordy's beslissing ook wel, ik verzet me er ook niet tegen hoor hehe. We waren er niet voor niets nog niet uit .

Mik
Zo, er is veel gezegd terwijl ik aan het werk was (every fucking sunday )

Wat moet ik er over zeggen, tja. Ik denk dat de meeste actieve internetters (en dus het gros van de leden van musicmeter) relatief jongere mensen zijn. Deze mensen houden nou eenmaal van Dance muziek (in ieder geval in net zo grote getalen als mensen die van andere stijlen houden).

De keuze dat je geen singles & 12" op je site wilt hebben aanvaard ik best maar ik begrijp de reden niet zo goed (net zoals ik ook de reden niet begrijp dat je op moviemeter geen korte films zet).

Omdat je series wilt mijden geloof ik toch? .. dan zou je site inderdaad onterecht Moviemeter heten. Als je ervoor kiest om niet voor singles en 12" te gaan dan heet wat mij betreft je site onterecht musicmeter. Noem het dan Albummeter. Albums zijn namelijk echt niet allesomvattend als het gaat om muziek. Verre van zelfs.

Zoals je aan bovenstaand stukje wel kunt zien ligt mijn hart ook vooral in de dance scene. Ik zal het dus moeten redden met albums als Turn up the bass/thunderdome/houseparty/technotrance e.d. Jammer. maar ok. Wellicht dat we in een later stadium je nog op andere gedachten kunnen brengen.

Kos schreef:
ik denk ook dat het niet zozeer een keuze is wat die 12 inches betreft, als wel een noodzaak

Hoezo dan?

ps. die "uitgebracht op" had ik alleen even snel verzonnen als opvulling naast het plaatje van het album (als je ervoor zou kiezen om je tracks uitklapbaar te maken.

Kos
Mik schreef:
(quote)

Hoezo dan?
Nou, wat ik hierboven al aangaf. Wanner je 12 inches toelaat, laat je ook singles toe en dan wordt het wel een erg ingewikkelde situatie.

Mik
kun je die ingewikkelde situatie toelichten dan? Kwa opzoeken & toevoegen is het net zoveel (of zelfs minder) werk.

Kwa afbakening van wat we toelaten is het beter. Wel is het dan inderdaad slim om (wat Jordy al zei) Dan een aparte toplijsten-frame te maken voor singles en of albums. Beste single vs. Beste album. Lijkt me wel leuk om te kijken wat voor effecten dit heeft.

Mik
Kut, daar heb je het al...

Het spijt me zeer Jordy, maar ik heb per ongeluk je reactie gewist.. ik kan dit niet terugdraaien volgens mij ....

maar beter nu als dat ik later iets weghaal van een live-user :

Ik wilde je bericht Quoten, nu zie ik dat ik je bericht heb "verwijderd"ik klikte verkeerd ... ik ga even checken of ik met mijn Moderator dingetjes de boel kan fixen.. Back in mijn browser ging in ieder geval niet meer ...

Mik
Jordy schreef o.a. :

Maar goed ik zou het jammer vinden als jullie je hier niet in kunnen vinden, maar ik ben deze sites toch gestart vanuit een bepaald idee (waardoor ik er ook zin in krijg om er tijd in te stoppen)

Ik begrijp je van de ene kant best. Toch vind ik het zeer jammer. Ik wil deze site helpen vanuit een bepaald idee (waardoor ook ik er zin in krijg om er tijd in te stoppen). Deze zin heb ik nu een stuk minder. Ik zit er namelijk niet op te wachten om iedere dag minstens een uur bezig te zijn met het controleren van albums van Da shizzle wizzle lizzle, en dan ook nog een uur de albums nachecken of de discussie bij het album van Toto misschien te uitgebreid wordt waardoor ie beter in het forum past.

Ik wil me nog steeds graag inzetten voor deze site, zij het dan voornamelijk de albums die te maken hebben met Dance e.d. (misschien is het verstandig om een crew samen te stellen met minstens 1 persoon voor ieder genre wat je hebt).

Mij zul je dus niet meer horen over wat er wel en niet mag, het is me nu duidelijk wat je van plan bent. Als ik iets niet weet laat ik het staan voor je (zoals je wilt). Je zult me dus vooral bezig zien met het controleren en handhaven van de goede orde bij de forums en albums die Dance gerelateerd zijn (en uiteraard Michael Jackson haha)

Haha nou ja beter dan dat je nu berichten verwijdert, ...

Maar ik kan best begrijpen dat je geen zin hebt in de minder boeiende moderator gedeelten, je komt hier natuurlijk voor je lol. Als je geen lol hebt in het modden van discussies, goedkeuren van toevoegingen enzo raad ik je aan om "gewoon" een actieve user te worden. Er zullen vast wel anderen zijn die dat wel heel erg leuk vinden.

Een mod per genre lijkt me (uiteindelijk) erg verstandig, maar er blijven altijd overkoepelende mod-taken waar we dan wel andere mensen voor gaan zoeken.

Kos
En hoe nu verder? Hoe staat het met het debugging? Moeten wij nog iets doen?

Mik
Jordy schreef:

Een mod per genre lijkt me (uiteindelijk) erg verstandig, maar er blijven altijd overkoepelende mod-taken waar we dan wel andere mensen voor gaan zoeken.

totdat je geschikte personen gevonden hebt voor de verschillende functies binnen het bedrijfje MusicMeter wil ik je graag helpen hoor want op zich bevalt dat Moderator/Crew onder mijn naam best goed haha

Even iets anders he, "release data" ... is dat van te voren bekend bij albums? Ik hoor namelijk nooit zoveel hierover. Soms is een keer, vanaf a.s. donderdag het nieuwe album van.... Of.. NU in de betere platenzaken, maar echt veel informatie wordt er vooraf nooit prijsgegeven volgens mij. Ik kan het helemaal mis hebben hoor, maar misschien is het beter om "release data" om te dopen tot "Nieuw" ofz. Dat je daar dan de albums zet die net nieuw uit zijn.

Ik zal totdat er betere personen gevonden zijn ook meehelpen om het forum bij te houden en om wat toevoegingen door te nemen. Is er nog veel dat er nu gewijzigd moet worden? Wil je de stemtabellen enz. ook al helemaal werkend hebben voor de grande ouverture?

Leuk dat jullie voorlopig even willen blijven helpen. Releases zijn inderdaad vaak bekend, er zijn vakbladen (las toen ik in de videotheek werkte altijd Muziek & Beeld) waar de data staan voor de komende maanden. Maar goed, we moetne nog wel even een goede bron en vrijwilliger vinden...

Ik wil de ergste bugs dit weekend gaan verwijderen. Dan kan er weer verder getest worden. Voor de site "echt live" gaat mag er best nog het een en ander niet helemaal 100% zijn... maar grotendeels moet het wel goed zijn

't is inderdaad vervelend dat het nu een beetje doodbloedt, maar zo doordeweeks heb ik er niet zoveel tijd voor.

Kos
Jordy schreef:

't is inderdaad vervelend dat het nu een beetje doodbloedt, maar zo doordeweeks heb ik er niet zoveel tijd voor.
No prob. Laat maar weten als er iets moet gebeuren.

Mik
Succes dit weekend Jordy.

Morgen nog even ?fout weer werkend krijgen en dan kan er wat mij betreft wel weer verder getest worden...

Ik heb vandaag geen zin. Foute toevoegingen pagina werkt dus helaas nog niet, verder zouden de ergste bugs er uit moeten zijn.

Dingen die nog ontbreken waar ik van op de hoogte zijn vind je via ?todo, de rest hoor ik graag

succes

Meteen even dingen die me opvallen:

Waar is de gewone top 100/flop 100? Bewust nog niet op de site?
Als ik bij de alternatieve top 100 op een van de titels klik krijg ik een foutmelding. En dat komt omdat er in de URL film ipv album staat.
Boven het lijstje van de meeste stemmen (users)staat ook een heel verhaal aan rare meldingen die er niet horen.

dank je

Er zullen op MusicMeter alleen lijsten zijn per genre, ben erg bang dat je anders constant liefhebbers van genre x krijgen die zien dat er een heleboel albums in genre y hoog in de top 100 staan, en ze vervolgens maar massaal omlaag gaan stemmen...

Ga svp nog maar niet gelijk teveel toevoegen, zolang de andere mods er nog niet zijn

sorry dat ik niet 12 pagina's ga doorlezen maar nij het toevoegen van een album staat bij stap 3: over het toevoegen van een filmposter zie de faq

'k denk ik zeg 't ff. 't ziet er iig gelikt uit.

Jordy, als we erachter gekomen zijn welke sites we gaan gebruiken. Dan wil ik best wel voor de release data zorgen. Alleen weet ik niet of ik daar geschikt voor ben.

neo
Jordy schreef:

Ga svp nog maar niet gelijk teveel toevoegen, zolang de andere mods er nog niet zijn

niks daarvan

Ik had vorig weekend allemaal albums toegevoegd, alleen weet ik niet meer welke. Het staat ook niet bij de updates.

Ook staan er bij de top-100 geen gemiddelde beordelingen bij van elk liedje. Er staat overal een 0 achter.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:39 uur

geplaatst: vandaag om 18:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.