MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
sq
Oeps! zojuist trots mijn nieuwe toevoeging aanschouwd, blijkt dat ik het releasejaar op 2005 heb laten staan. Wat nu?

neo
Bij elk album op de site staat een ''corrigeer'' functie. Verander het jaartal en geef onder even in het vakje aan wat je veranderd hebt.

sq
lekker snel en dankje

Hmn dat krijg je als je met een kater iets probeert te fixen, ik heb per ongeluk alle rotatielijsten op "actief" gezet... het duurt dus helaas weer even een weekje of 2 voor de lijst weer "normaal" is, en dus alleen samengesteld wordt met actuele rotatielijsten

nou goed, ik ga feesten

Yak
HammerHead bij een correctie:

"Is het trouwens bij corrigeren niet mogelijk om een freedb lijst te copy-pasten?
Was niet echt handig, want nu moest ik alles handmatig invoeren."

Eén van de grootste gebreken momenteel, dat je bij een correctie geen freedb-lijst kunt invoeren. Maar goed, later dus...

Bij Andrey Kiritchenko - 00.00 (A Suite Of The Midnight) wordt zojuist een "mp3 releases wel of niet op de site?" discussie aangezwengeld.

Overigens kun je je natuurlijk inderdaad best afvragen of de huidige "regels" goed gekozen zijn, moeten we het in het forum maar weer 's over hebben misschien.

Mits een mp3 release een coverfoto heeft en de toevoeger een link van het label in kwestie mee kan sturen.. waarom niet? De cd heeft ook niet het eeuwige leven. Laat MusicMeter lekker trendsettend zijn . Als een netlabel té obscuur lijkt kan het altijd nog in goed overleg verwijderd worden, maar dat lijkt me bij Autoplate niet het geval. Veel info over releases, artiesten, optredens en duidelijke contactgegevens online.

Misschien in dit soort gevallen Discogs aanhouden? Da's een betrouwbare electronica (en tegenwoordig ook hiphop dacht ik)-IMDb. Daar komen de "Henkie's Zolderkamer Records" labels niet doorheen iig

Ik ben op zich overal voor in, als we maar bepaalde regels kunnen opstellen om niet elke keer vervelende discussies te hoeven voeren.

Een probleem met mp3-releases is inderdaad dat ik écht niet naar zo'n zolderkamer-situatie toewil... een notering op MusicMeter moet betekenen (voor m'n gevoel) dat het een "echt" album is. Van Discogs weet ik persoonlijk te weinig om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Is er eigenlijk een reden om deze release niet op de site te laten staan ? Het gaat om een artiest die reeds reguliere albums heeft uitgebracht bij serieuze labels, het label zelf is zoals Goodfella al aangeeft niet zomaar een half in elkaar gebokst vriendenprojectje en het album zorgt voor reacties (itt een hoop andere toevoegingen die stem en berichtloos blijven.

Ik dacht dat regeltjes de mensen hoorden te dienen, en niet omgekeerd.

De regels moeten inderdaad de crew-mensen dienen, zij moeten (zonder dat ik telkens mijn op weinig gebaseerde mening moet geven) snel kunnen beoordelen of iets er op "hoort" of niet.

Nogmaals, ik ben op zoek naar een bepaalde wijziging van de regels, niet naar discussies over individuele releases ("ja maar dit vind ik geen vriendenprojectje").

Onderhond schreef:

Is er eigenlijk een reden om deze release niet op de site te laten staan ?

Nee niet echt, vandaar deze discussie

Regel zou kunnen zijn dat een artiest al releases op een "normaal" label (normaal format) achter z'n naam heeft staan ?

Als je dergelijke mp3 releases toestaat, moet je dan ook niet in eigen beheer uitgebrachte albums van bekende artiesten toestaan? Waarbij je...
Regel zou kunnen zijn dat een artiest al releases op een "normaal" label (normaal format) achter z'n naam heeft staan ?

...die regel ook mooi kan toepassen.

Je kan wat mij betreft niet compleet genoeg zijn.

Jordy schreef:

Nogmaals, ik ben op zoek naar een bepaalde wijziging van de regels, niet naar discussies over individuele releases ("ja maar dit vind ik geen vriendenprojectje").

Tja, of je er nu genoeg over weet of niet, maar Discogs is wat dat betreft écht een goede hoor. Ik kan hun guideline mbt toevoegingen zo snel even niet vinden, maar de lijst met netlabels gaat daar niet tot de zolderkamers iig.

Maar laten we vooral zelf blijven nadenken en netlabels eerst zélf op authenticiteit onderzoeken. Het gegeven dat die er artiesten muziek uitbrengen releases bij analoge labels op hun naam hebben moeten vind ik sowieso een goed punt, haalt al veel vaag gedoe weg. Op Discogs kan je altijd terugvallen, maar daar doen ze natuurlijk hetzelfde als wij doen - beetje gezond verstand gebruiken enzo

Goodfella schreef:

Maar laten we vooral zelf blijven nadenken en netlabels eerst zélf op authenticiteit onderzoeken.

Klinkt mij te vaag een veel te arbeidsintensief.

Arbeidsintensief? Met dat anderhalve netlabel dat nu op de site staat? Toegeven, dit soort releases zijn wat lastig te definieren, maar je maakt het wel wat moeilijker dan het is heb ik het idee

Sietse
Wat je zou kunnen doen is het toevoegen van een knopje of zoiets dat kan worden ingesteld als iets een mp3 release is.
Over de authenticiteit kan ik zeggen een netlabel is ook een label. Netlabels worden beheerd door mensen die echt een liefde hebben voor wat ze doen en die hun werk als super serieus zien. Wat het ook gewoon is. Natuurlijk komt er in deze wereld veel shit uit, maar goed dat heb je overal. Niemand kan mij wijsmaken dat iedere cd of plaat van hoogstaande kwaliteit is.
Ik snap dat dit op zich wel een moeilijke is, ik heb bij discogs.com ongeveer een zelfde soort iets meegemaakt, alleen daar ging het over een self-released album, zonder label en zonder catalogus nummer...vonden zij niet zo leuk, en ik vond het natuurlijk niet leuk dat zij deze niet toe lieten, dit omdat ze er heel erg denigrerend over deden. Als of het de zoveelste cd was van de zoveelste amateur die ook dacht dat ie muziek kon maken. Wat daar dan, van mijn kant tegen over stond is dat die cd dan dus weer verkrijgbaar was bij verschillende webshops en enkele zeer goede reviews had gehad. Wat ik dus in principe wil zeggen is, dat deze personen zelf ontzettend serieus zijn over wat ze doen en het dan ook daadwerkelijk zien als een volwaardige release, en dan een die gratis kan worden verspreid, en daardoor dus de hele industrie wordt gemeden.
Daar komt nog eens bij dat dit stiekum wel de toekomst wordt...over een aantal jaren zullen waarschijnlijk zelfs de echt grote artiesten hier op over stappen, als aanvulling of wat dan ook.

Om nu uit te gaan van artiesten die dus al een cd release hebben, of later hebben gehad lijkt me niet echt verstanding...is nl. bijna niet uit te zoeken.

Yak
Klopt het dat MovieMeter en MusicMeter nu fysiek op twee verschillende plekken staan? Want na de verhuizing van MM lijkt de snelheid hier gigantisch omhoog te zijn geschoten.

Ja dat klopt, MusicMeter is nog niet verhuisd.

neo
Kwam ik er toch achter dat ik nu weer, oud en vertrouwd, ook weer een crew plekje op moviemeter heb

goed he

Ik had dit bij James Holden - Balance gezet:

sinds dit een mix cd is, had ik ooit de artiesten toegevoegd, wat redelijk veel werk was. Alleen hij is dus niet verbeterd... en dit is al de tweede keer dat dat gebeurd, ofwel: wat gaat hier fout?

Het album stond erop als normaal en dan zijn de artiesten niet zichtbaar. Ik heb er verzamel - oud van gemaakt en nu zie je de artiesten wel.

Yak
Is het mogelijk om de zoekfunctie zo te veranderen dat zoeken op bv. Motorhead (zonder umlaut) toch ook Motörhead (met umlaut) oplevert? Ik kan me voorstellen dat het makkelijker klinkt dan het is.

Huh, ik dacht dat dat altijd al gewoon werkte. Op MovieMeter vindt "leon" ook "léon", ook met de oude site altijd al.

Nou ja, nieuwe site dus enzo

Ja volgens mij werkt het wel gewoon voor sommige accenten, maar dan weer niet voor umlaut. Ik zou alleen niet weten waarom

Vreemd inderdaad, ik zal eens kijken of ik dit in de nieuwe MovieMeter vast kan oplossen

Yak
Bij zoekwoord 'bjork' vind je alleen dit.

Ik kan in de updates alleen nog de eerste pagina's bekijken, de rest wordt niet geladen.

En als ik een zoekterm invoer, krijg ik een leeg wit scherm voor mijn kiezen.

En als ik iets post, dan krijg ik ook een wit scherm...

problemen met je internetverbinding?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:31 uur

geplaatst: vandaag om 06:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.