MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Arrie schreef:
Waarom zie ik ineens reclame boven de tracklist op een albumpagina, terwijl ik wel betaald heb?

foutje, ga ik gelijk even naar kijken

Ah, ik zie dat het alweer weg is, bedankt.

Deze twee platen zijn dezelfde maar die eerste link heeft de juist artiestennaam:

aNoo - The Luckless...
Anoo- The Luckless...

kobe bryant fan schreef:
Deze twee platen zijn dezelfde maar die eerste link heeft de juist artiestennaam:
aNoo - The Luckless...
Anoo- The Luckless...

Dank je. Het laatst toegevoegde album is verwijderd. Bij het gehandhaafde album is de artiestnaam aangepast.

musician schreef:
Maar het concept music-/moviemeter is wel redelijk uniek. Om die reden zou ik er van balen als het zou worden gekopieëerd.

Sputnikmusic
Rate Your Music
Metacritic

Die sites kun je toch totaal niet vergelijken met Mume, we zijn toch een pak groter met zeer veel topics. En we maken ook meer deel uit van de site omdat we bijvoorbeeld ook zelf albums kunnen toevoegen.

RateYourMusic werkt bijna precies hetzelfde en is de Amerikaanse variant van MusicMeter.

Rateyourmusic is daarbij ook veel groter dan MusicMeter. Ze hebben daar 20+ moderators en tegen de 200 crewmembers, geloof ik.

Maar ze bestaan ook al een paar jaar langer dan MuMe.

En ze hebben een veel groter bereik, want er zijn iets meer mensen die Engels spreken dan mensen die Nederlands spreken.

En toch vind ik hun stemfunctionaliteit maar matig eigenlijk. Wat dat betreft doet MuMe dat toch veel beter.

MusicMeter is daarbij ook overzichtelijker. Als ik op RateYourMusic aan het grasduinen ben heb ik al snel het idee: Waar zit ik nu? Iets wat ik op deze site niet heb.

Ja, ben ik met jullie eens. Ik vind MuMe ook veel prettiger werken. Enige waarvoor ik op RYM kom, is om mijn collectie bij te houden, aangezien niet alles (singles bijv.) op MuMe mag, en je op RYM ook nog kan aangeven als je een bepaalde uitgave hebt.

Anyway, ik denk dat MuMe wel redelijk uniek is wat betreft Nederlandstalige sites.

Ongetwijfeld al een keer voorgesteld, maar ik zie het niet bij de ideeënlijst staan: zoeken op albumtijden.

Dat zou inderdaad wel een mooi idee zijn. Zoiets mis ik ook wel.

Sowieso zou ik graag een andere zoekmachine hebben, want als ik bijvoorbeeld topics zoek en ik type (ik noem maar wat) 'soul' dan word ik meteen doorverwezen naar een topic, terwijl er ook nog andere topics zijn met 'soul' in de titel. Ook het op album zoeken (de toplijsten), een genre in een decennium, in plaats van een van de twee.

Misschien toch echt hoog tijd die zoekmachine eens "op de schop te gooien".

chevy93 schreef:
Ongetwijfeld al een keer voorgesteld, maar ik zie het niet bij de ideeënlijst staan: zoeken op albumtijden.

hoe zie je dat voor je?

Zou het mogelijk te maken zijn om bij albums met meer bonussen dan originele tracks een uitbreiding te maken op het aantal aan te vinken favoriete nummers? Zie bv. Nuggets, The Cult Love, QOTSA Era Vulgaris, Jeff Buckley Live at Sin E en nog zo meer....

Japsuh schreef:
Sowieso zou ik graag een andere zoekmachine hebben, want als ik bijvoorbeeld topics zoek en ik type (ik noem maar wat) 'soul' dan word ik meteen doorverwezen naar een topic, terwijl er ook nog andere topics zijn met 'soul' in de titel.

gaat op de centrale lijst!

Ook het op album zoeken (de toplijsten), een genre in een decennium, in plaats van een van de twee.

dat is helaas vooralsnog niet mogelijk omdat dat een te zware belasting voor de server zou betekenen

freakey schreef:
Zou het mogelijk te maken zijn om bij albums met meer bonussen dan originele tracks een uitbreiding te maken op het aantal aan te vinken favoriete nummers? Zie bv. Nuggets, The Cult Love, QOTSA Era Vulgaris, Jeff Buckley Live at Sin E en nog zo meer....

Nee, dit is bewust zo gedaan, het aantal wordt berekend aan de hand van de "normale" tracks. Anders zou je bij sommige albums vrijwel het gehele album aan kunnen vinken.

Jordy schreef:
(quote)

hoe zie je dat voor je?

In de uitgebreide zoekfunctie, onder 'Jaar', 'Gemiddelde' en 'Aantal stemmen' een nieuwe categorie aanmaken, zodat je een minimum en/of maximum kunt instellen.

okee, ik zet het op de ideeenlijst

Sinds wanneer is de lengte van een album voor ons muziekliefhebbers een criterium!?

En Jordy van mij ook

Jordy schreef:
Nee, dit is bewust zo gedaan, het aantal wordt berekend aan de hand van de "normale" tracks. Anders zou je bij sommige albums vrijwel het gehele album aan kunnen vinken.
Wellicht een optie om voor de bonustracks weer een aparte berekening te maken? Dus als er 10 bonustracks zijn, dat je er daarvan 3 aan mag vinken? Ik neem aan dat men niet zo flauw is om dan allemaal demo's aan te klikken.

chevy93 schreef:
(quote)
Wellicht een optie om voor de bonustracks weer een aparte berekening te maken? Dus als er 10 bonustracks zijn, dat je er daarvan 3 aan mag vinken? Ik neem aan dat men niet zo flauw is om dan allemaal demo's aan te klikken.

Lijkt me prima alternatief

Jordy schreef:

Kan dit probleem helaas niet nabootsen, kun je misschien eens een andere browser proberen?
Ik ben tot 4 velden invullen gekomen, toen ik Bringing It All Back Home wilde invullen liep de pagina weer vast. Heb de pc al geformateerd en gedefragmenteerd en alles opgeschoond, maar niets helpt. Bij mijn top 10 nu hetzelfde, soms loopt hij vast na 1 of 2 velden dan weer na 5 velden in te vullen, maar lukt beslist niet meer om alles in te voeren.

Heb je het al geprobeerd op een andere pc? Of met een andere browser (of een update van je huidige)?

Nee nog niet geprobeerd, geen tijd voor gehad, misschien wel een idee om eens op een andere pc te proberen, kon zo inloggen.

En anders maar geen rotatie en top-10 lijst. Vinnut ook niet zo belangrijk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:53 uur

geplaatst: vandaag om 13:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.