MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Bij was de site slecht te bereiken en hij is nog steeds traag. Anderen hetzelfde?

Traag niet, wel soms een witte pagina waarna er verder niets gebeurd.

Gewoon een blanco pagina.

noem dat maar gewoon...

Die witte pagina's worden steeds gewoner de laatste tijd.
Jammer, normaal is de performance zo goed.

Stijn_Slayer
Ik heb gistermiddag ook even een witte pagina gehad. Gisteravond weet ik niet, toen was ik niet thuis.

Een voorstel om de bandleden van een groep ook te voorzien
van een uitklap systeem zoals de bonustracks van een album.

Foreigner

Als ik bij Foreigner aanklop bijvoorbeeld moet ik behoorlijk naar beneden scrollen
vooraleer ik de reguliere albums in beeld krijg. Tussen de bomen van leden die komen
en gaan is het ook niet altijd even gemakkelijk om het spreekwoordelijke bos terug te vinden.

Misschien de oorspronkelijke groepsleden (dwz de line-up van de allereerste release op MuMe)
als basis zichtbaar maken en alle personeelswissels daarna in een in- en uitklapbaar luik stoppen.

Goed plan dazzler. Denk alleen dat de huidige line-up degene is die je moet tonen. Al heb ik geen probleem met jouw voorstel.

dazzler schreef:
Misschien de oorspronkelijke groepsleden (dwz de line-up van de allereerste release op MuMe) als basis zichtbaar maken en alle personeelswissels daarna in een in- en uitklapbaar luik stoppen.

Klinkt als een goed idee maar in de praktijk levert dat voorbeelden op die me toch niet helemaal zinnen. Zo wordt bij Pink Floyd David Gilmour "weggestopt" achter het spreekwoordelijke luik, en bij Iron Maiden Bruce Dickinson. En dat voelt toch een beetje minderwaardig gezien de rol van beide personen in de betreffende bands. En er zullen vast wel meer voorbeelden aan te halen zijn.

Ozric Spacefolk
dazzler schreef:
Een voorstel om de bandleden van een groep ook te voorzien
van een uitklap systeem zoals de bonustracks van een album.

Foreigner

Als ik bij Foreigner aanklop bijvoorbeeld moet ik behoorlijk naar beneden scrollen
vooraleer ik de reguliere albums in beeld krijg. Tussen de bomen van leden die komen
en gaan is het ook niet altijd even gemakkelijk om het spreekwoordelijke bos terug te vinden.

Misschien de oorspronkelijke groepsleden (dwz de line-up van de allereerste release op MuMe)
als basis zichtbaar maken en alle personeelswissels daarna in een in- en uitklapbaar luik stoppen.

Dan gaan andere users opperen om laatst bekende line-up, of de meest bekende...

Ja ik weet het. Elk voorstel tot vereenvoudiging is altijd arbitrair.
Ik denk bijvoorbeeld ook aan AC/DC met zijn twee succesvolle zangers.

Of je kiest voor originele line-up bij de eerste release
aangevuld met artiesten die nadien minstens op 3 albums meespelen.

Of je voert het uitklap systeem enkel in van zodra de totale line-up pagina
meer dan 8 leden telt (tenzij ze echt allemaal deel uit maken van de originele bezetting).

Ideaal is het nooit. Ook niet zoals het nu is.

Het gaat me vooral om de artiesten die de laatste jaren deel uitmaken van een band
die nauwelijks nog platen maakt, maar wel blijft toeren en dus constant nieuwe muzikanten
en vervangers aantrekt om de boel draaiend te houden. De line-ups van die bands zeggen
meestal weinig (of juist veel te veel) over de bezetting tijdens het maken van de albums.

Het zou een mooie oplossing kunnen zijn. Dat je dus per groep eerst een blok zou krijgen met de originele bezetting en dan een blok met de huidige bezettiing. Maar als een groep steeds aan het wisselen is qua bezetting en groepsleden vertrekken en keren na verloop van tijd terug en vul verder maar in, dan wordt het een rommelig geheel. Daarom lijkt het mij handig om de leden van de huidige bezetting bovenin het blok te zetten en de leden die reeds de band hebben verlaten onderaan de lijst te zetten. Je hebt dan in één oogoplsag de huidige stand van zaken binnen een band.

Als er voor een bepaalde standaard bezetting gekozen wordt, dan zou ik logischerwijs voor de meest recente bezetting gaan.

Verder vind ik het een goed plan.

bennerd schreef:
Als er voor een bepaalde standaard bezetting gekozen wordt, dan zou ik logischerwijs voor de meest recente bezetting gaan.

Besef dan wel dat je in plaats van aanvullen zoals nu het geval is, de kans loopt erg vaak correcties te zullen moeten maken...(in de toekomst zullen veel bands van samenstelling wisselen, misschien wel oude leden terugkeren....) ik weet niet of dat werkt.....

Het lijkt me allemaal een hoop gedoe om een relatief beperkt "probleem"..

FlyLo schreef:
Het lijkt me allemaal een hoop gedoe om een relatief beperkt "probleem"..

Inderdaad.

Casartelli (moderator)
Hangt ervan af of het scriptje zo geschreven wordt dat automatisch de huidige (danwel laatste) bezetting weergegeven wordt. Als dat het geval is, is het niet meer werk dan nu (de samenstelling van de bands proberen we nu immers met zijn allen ook al correct te houden).

Verder ben ik wel met FlyLo eens dat er misschien wel issues met een hogere prioriteit zijn (hoorde ik daar het woord "zoekfunctie"?).

Ik zei niks hoor.

Casartelli (moderator)
Bloedt jouw neus, Graf?

Ozric Spacefolk
bennerd schreef:

LA Guns heeft twee bezettingen, en zo ken ik nog wat bandjes, waarrvan de originele leden elkaar niet kunnen uitstaan en touren en albums uitbrengen in verschillende bezettingen.

Casartelli schreef:
Bloedt jouw neus, Graf?

Nee, hij loopt.

Ozric Spacefolk
Dan zou je beter het hele leden-lijstje met [+] en een [-] kunnen in- en uitklappen.

Plaats en datum van twee nieuwe Musicmeter Meetings zijn bekend :

- Rotterdam, zaterdag 5 november
- Nijmegen, zaterdag 14 januari

Bijzonderheden, zie De Site >> Gebruikers >> Musicmeter Meeting

Ook namens Svendra:

Wij zijn goed!

Is het een idee om bij pagina's van muzikanten de bands waar deze in speelde chronologisch in plaats van alfabetisch te sorteren?

Voorbeeldje:
Robbie van Leeuwen

Dit zou er dan als volgt uitzien:

The Motions (64-67)
Shocking Blue (67-74)
Galaxy-Lin (74-76)

Wellicht een beetje vergelijkbaar met de discografiepagina's die ook chronologisch gesorteerd staan.

Stijn_Slayer
Vind ik wel een leuk idee, alleen is het soms moeilijk om de grens te trekken wanneer een band gestopt is. En als een band meerdere reünies heeft gehad krijg je zoiets: (1970-74, 1978-1982, 1988-1999, 2010). Of niet?

Dat laatste zie ik volgens mij trouwens niet echt terug bij de bandpagina's. Vaak is daar de originele 'run' neergezet of loopt het gewoon door.

Casartelli (moderator)
Verder is het bij Robbie van Leeuwen wel overzichtelijk, maar bij artiesten die tijdelijk in meerdere bands zaten en tijdelijk helemaal niet actief waren, is het op zich nog steeds wel informatief, maar oogt het toch ook wel wat rommelig.

Ozric Spacefolk
Lijkt me ook moeilijk, vooral bij gasten als Chick Corea en Robert Fripp die tientallen samenwerkingsprojecten dwars door elkaar hebben lopen...

Duidelijk, hier zitten dus teveel haken en ogen aan.

Harco
herman schreef:
Is het een idee om bij pagina's van muzikanten de bands waar deze in speelde chronologisch in plaats van alfabetisch te sorteren?

Voorbeeldje:
Robbie van Leeuwen

Dit zou er dan als volgt uitzien:

The Motions (64-67)
Shocking Blue (67-74)
Galaxy-Lin (74-76)

Wellicht een beetje vergelijkbaar met de discografiepagina's die ook chronologisch gesorteerd staan.

Het wordt niet alfabetisch gerangschikt. Volgens mij wordt het geselecteerd op datum van toevoegen, zie bijv. Curren$y.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:03 uur

geplaatst: vandaag om 11:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.