MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een oplossing hiervoor, als het bestaat.

Als je zoekt naar foto's om te plaatsen, blijken de eigenschappen van foto's te beginnen met "data" of " met "http".

Die laatsten hebben altijd maar een kort regeltje en zijn altijd makkelijk toe te voegen. Die "data" foto's hebben een enorme lengte aan computertaal (noem ik het maar), zo lang dat je ze om die reden niet plaatst op musicmeter.

Onbegrijpelijk waarom dat zo lang moet zijn, maar goed. Helaas blijkt in de praktijk dat er veel meer (leuke) "data" foto's te zijn van wat je zoekt op google dan Http foto's.

Is er een manier waarop je "data" foto's kunt plaatsen zonder dat je die enorme lijst aan computertaal hoeft mee te slepen?

DjFrankie (moderator)
Renee van bavel

hoort bij deze

Renee van bavel

zal wel een spatie verkeerd staan

sxesven
Hoofdletterkwestie (van vs. Van), zo te zien.

Inderdaad. Aangpast.

musician schreef:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een oplossing hiervoor, als het bestaat.

Als je zoekt naar foto's om te plaatsen, blijken de eigenschappen van foto's te beginnen met "data" of " met "http".

Die laatsten hebben altijd maar een kort regeltje en zijn altijd makkelijk toe te voegen. Die "data" foto's hebben een enorme lengte aan computertaal (noem ik het maar), zo lang dat je ze om die reden niet plaatst op musicmeter.

Onbegrijpelijk waarom dat zo lang moet zijn, maar goed. Helaas blijkt in de praktijk dat er veel meer (leuke) "data" foto's te zijn van wat je zoekt op google dan Http foto's.

Is er een manier waarop je "data" foto's kunt plaatsen zonder dat je die enorme lijst aan computertaal hoeft mee te slepen?

Kan je misschien een voorbeeld geven van zo'n "data"-foto? Ik snap namelijk niet echt wat je bedoelt.

Arnout, check de url's van de afbeeldingen die hij hier heeft geplaatst.

Eenvoudigste oplossing lijkt me de betreffende foto zelf eventjes op te slaan op de computer en vervolgens zelf ergens te uploaden. Heb die lange url's al eens geprobeerd in te korten met tinyurl maar dat bleek helaas ook niet te werken.

Op deze manier dus, tweemaal dezelfde foto's, maar nu met normale url's.

(afbeelding)

(afbeelding)

In De Site > Algemeen > sorteren.. sorteren:

Misschien al honderd keer gevraagd, maar waarom staan bands met 'the' voor hun naam onder de T en niet onder de B van bijvoorbeeld The Beatles, The Bevis Frond of The Chemical Brothers? Zo heb ik mijn plaatjesverzameling thuis ook niet gesorteerd en voor zover ik mij kan herinneren ben ik dat in geen enkele platenzaak ooit tegen gekomen... Ook de volgorde van uitbrengen (jartal) wordt niet meegenomen omdat het dus puur op alfabet gaat. Heel jammer.

Ja, deze hebben nu inderdaad een http adres en dus een korte URL. En heb je dat door opslaan en dan uploaden voor elkaar gekregen?

Ik heb soms het idee dat je via Google soms beste leuke foto's kunt vinden maar dat verreweg de meesten er niet van houden dat je die foto's dan weer ergens anders plaatst.

Zoals gezegd, soms zoek je je een ongeluk voor een mooie foto, juiste formaat en dan ook nog eens een http adres.

musician schreef:
Ja, deze hebben nu inderdaad een http adres en dus een korte URL. En heb je dat door opslaan en dan uploaden voor elkaar gekregen?

Correct. Voor imageshack is het wel handig om je even (gratis en eenvoudig) te registreren. Om je upload hier op MuMe te kunnen plaatsen heb je de "direct link" nodig (spreekt allemaal voor zich als je er mee bezig bent), en dat is nu net een link die je niet krijgt als je het niet-geregistreerd gebruikt.

Ik had die datalinks eigenlijk nog nooit gezien. Hoe kom je aan zoiets?

Als je een foto wilt kopieëren (bijvoorbeeld vanaf google) ga je naar eigenschappen bij die foto en kopieer je het adres. Dat adres zet je dan bij het desbetreffende Topic en dan ziet iedereen op musicmeter je foto, bijvoorbeeld een hoes.

Als een foto een http adres heeft, kun je volstaan met maar 1 regeltje in je verhaal bij het topic. Als een foto echter een data adres heeft, krijg je tientallen tot zelfs honderden regels aan tekst. Dat neemt dan vervolgens heel erg veel ruimte in, in je stuk maar ook in de database van musicmeter.

Ik probeer dus altijd geen data foto's te plaatsen maar helaas zijn er veel meer data dan http foto's. Vandaar het probleem, dat GrafGantz waarschijnlijk nu heeft opgelost, met plakken en uploaden.

Ik ben echt nog nooit zo'n data-link tegen gekomen volgens mij... Ik heb nu ook geen Internet Explorer bij de hand, dus ik kan het ook niet uittesten. Maar Graf's oplossing werkt sowieso wel.

Kunnen de album landenlijsten niet worden uitgebreid van een top 25 tot top 50? Voor USA, VK, Nederland, Duitsland, Frankrijk e.d. vind ik een top 25 veel te kort.

Ik heb toch echt vraagtekens bij de term 'avant-garde'. Ik weet dat al vaak besproken is of elk experimenteel album 'avant-garde' genoemd mag worden, of het nu echt nieuw is of niet, hier gaat het niet zozeer om, wel dat de term 'avant-garde' inmiddels gewoon overal wordt neergepleurd waar de andere genres gewoon niet van op toepassing zijn, en ook puur om die reden. Ik neem als voorbeeld Nils Frahm - Wintermusik. Dit is een neo-klassiek album, is niet experimenteel, laat staan vooruitstrevend of vernieuwend, en heeft werkelijk geen enkele connectie met de term 'avant-garde', toch wordt het zo genoemd, puur omdat er geen passend genre voor te vinden is onder de genres die hier op MuMe worden aangehouden. Dat elk experimenteel album hier avant-garde genoemd mag worden is verder best, of het nu correct is of niet, maar nu is het zo dat het gewoon het rest genre is, alles wat niet in de andere genres past wordt maar avant-garde genoemd. Zo ook bij noise muziek, kan er niet gewoon een extra genre komen, namelijk 'noise'? Nu staat er bij teveel albums gewoon onterecht 'avant-garde'. Maak dan desnoods gewoon een nieuw genre aan: 'overig', zodat de term avant-garde nog íets zegt. Ik zou willen vragen of er mensen zijn die hier een oplossing voor weten en of er überhaupt iets aan gedaan kan/mag worden.

Toevallig hebben we dit deze week binnen de crew besproken, waarbij letterlijk de opties 'neo-klassiek' en 'overig' aan bod kwamen. Inderdaad wordt avant-garde nu als soort een restgenre gebruikt voor als we het niet elders kunnen onderbrengen. Dit zie bijvoorbeeld bij Nils Frahm zoals je al zegt.

Binnen de crew is echter niet iedereen overtuigd dat dit erg genoeg is om een nieuw genre in het leven te roepen. En het valt niet mee om een genre te bedenken dat geen nieuwe bezwaren oproept. Maar de eerste vraag zou eigenlijk moeten zijn of het wel kán, dus of Jordy bereid is om zo'n extra genre überhaupt te overwegen.

Er staan 3 albums op waarbij het label A&M spaties heeft. Wil een mod dat even corrigeren: check.

CHIEP (crew)
Was drie zo onoverkomelijk om het even zelf te doen? Bij deze dus opgelost.

Ik heb al honderden correcties doorgegeven, maar soms is delegeren handig.

Sinds McAfee geüpdate is, ik denk vanaf deze zaterdag of zondag, al ben ik er niet helemaal zeker van, krijg ik geregeld een balkje boven de MusicMeter-pagina dat m'n virusscanner gevaarlijke inhoud geblokkeerd heeft. Hebben meer mensen hier last van en hoe komt dat? (Ik ga er voor het gemak maar van uit dat de site niet volgestopt is met verborgen gevaren, toch?) Tot nu toe heb ik deze melding overigens alleen bij MusicMeter en BoekMeter gekregen. (Op de andere metersites ben ik niet actief).

Ik weet niet of je doneert maar zo niet ligt het misschien aan een van de advertenties? Heb zelf geen McAfee overigens.

Casartelli (moderator)
Hier wel donatie, wel McAfee en vooralsnog geen waarschuwingen. Zal het ook even in de gaten houden.

Casartelli (moderator)
Typisch... ik kreeg dat commentaar net wel op RYM (voor het eerst). Hier niet.

Slowgaze schreef:
Sinds McAfee geüpdate is, ik denk vanaf deze zaterdag of zondag, al ben ik er niet helemaal zeker van, krijg ik geregeld een balkje boven de MusicMeter-pagina dat m'n virusscanner gevaarlijke inhoud geblokkeerd heeft. Hebben meer mensen hier last van en hoe komt dat? (Ik ga er voor het gemak maar van uit dat de site niet volgestopt is met verborgen gevaren, toch?) Tot nu toe heb ik deze melding overigens alleen bij MusicMeter en BoekMeter gekregen. (Op de andere metersites ben ik niet actief).

Dat heb ik ook. Het lijkt of de Facebook-link op de voorpagina wordt geblokkeerd. Althans, die verschijnt als ik klik op "geblokkeerde inhoud weergeven".

Site is weer eens lekker ouderwetsch traag en instabiel.

Stijn_Slayer
Had er net ook last van. Kon niet op de site komen of het was erg traag. Nu lijkt het weer in orde.

Edit: Toch niet.

Sir Spamalot (crew)
Idem in Oostende, wind tegen zeker?

er was iets mis in de database, hopelijk nu opgelost

Stijn_Slayer
Zo te zien is het weer in orde!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:49 uur

geplaatst: vandaag om 12:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.