De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 13 juni 2005, 16:10 uur
Ik vind musicmeter toch lekkerder klikken enz..dan Movie eerlijk gezegd. Buiten de bugs om dan he.
0
geplaatst: 13 juni 2005, 16:13 uur
Geen verschil meer tussen, al was dat wel eerst even wennen met nieuwe design. Wel vind ik op moviem nog steeds die logo's links te groot, hoop eerlijk gezegd dat musicm eraan kan ontsnappen 

0
geplaatst: 13 juni 2005, 17:41 uur
Ik weet niet of het ooit gezegd is, maar zou het niet handiger zijn als de tracks genummerd waren. Uiteraard zal deze nummering niet helemaal kloppen met bijv. dubbel cd's of zoals bij X&Y, maar ik denk dat het over het algemeen toch makkelijker is.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 13 juni 2005, 18:06 uur
Boudewijntjuh schreef:
Ik weet niet of het ooit gezegd is, maar zou het niet handiger zijn als de tracks genummerd waren. Uiteraard zal deze nummering niet helemaal kloppen met bijv. dubbel cd's of zoals bij X&Y, maar ik denk dat het over het algemeen toch makkelijker is.
Mwah, het gaat niet alleen om verzamelalbums en bonustracks die op het eind staan, maar ook om onder andere cd's waarbij:
- de tracklist van verschillende versies een andere volgorde hebben
- bonustracks ergens in het midden staan
- tracks ook subtracks bevatten
Teveel uitzonderingen dus om nummertjes te gaan gebruiken.
0
geplaatst: 13 juni 2005, 18:34 uur
- de tracklist van verschillende versies een andere volgorde hebben
Erg matig punt dit. Een album kan meerdere coverversies hebben ook, 't is toch niet zo dat daarom geen covers meer op MM mogen gezet worden ?
- bonustracks ergens in het midden staan
Je kan ervoor kiezen bonustracks niet te nummeren (zet gewoon een sterretje), of gewoon door te nummeren ... beiden beter dan het huidige systeem.- tracks ook subtracks bevatten

0
JonnieBrasco
geplaatst: 13 juni 2005, 18:49 uur
Onderhond schreef:
Erg matig punt dit. Een album kan meerdere coverversies hebben ook, 't is toch niet zo dat daarom geen covers meer op MM mogen gezet worden ?

(quote)
(quote)
Je kan ervoor kiezen bonustracks niet te nummeren (zet gewoon een sterretje), of gewoon door te nummeren ... beiden beter dan het huidige systeem.(quote)

Albums met meerdere tracklist-versies zouden mét nummering meer (onnodige) discussie bij albums doen oplaaien dan met simpel gebruik van bullets. (Net als "Hee, ik heb een andere hoes!!" inderdaad.)
Met die 'subtracks' bedoel ik albums als deze. Waarbij een je een soort 1a, 1b, 1c, 2a, 2b etc. indeling hebt.
Ik ben die bullets eigenlijk al helemaal gewend, en stoor me er niet meer aan...
0
geplaatst: 13 juni 2005, 18:57 uur
Ik vind het een beetje moeilijkheden zoeken waar er geen zijn. Het huidige systeem neigt toch te veel naar alle tracks op een hoop gegooid. Afscheiding tussen cds is er niet, en ook een nummering kan vaak erg handig zijn.
In het voorbeeld dat je aanhaalt staan 1a,1b,1c ook gewoon op een lijntje, da's dus gewoon track 1.
In het voorbeeld dat je aanhaalt staan 1a,1b,1c ook gewoon op een lijntje, da's dus gewoon track 1.
0
geplaatst: 15 juni 2005, 15:37 uur
Scully schreef:
bij Overigen > Algemeen > vraagje !!!!:
hey iedereen die dit leest,
ik heb eigenlijks ff een vraagje, misschien komt het iemand bekend voor.
mijn vader zoekt een liedje, dit is het enige wat ik weet over dat liedje: het begint met galoperende paarden(dat hoor je dus) en het is een band en er zingt een man. meer weet ik niet. heb je een ideetje welk liedje dit zou kunnen zijn laat het me a.u.b weten.
groetjes scully
bij Overigen > Algemeen > vraagje !!!!:
hey iedereen die dit leest,
ik heb eigenlijks ff een vraagje, misschien komt het iemand bekend voor.
mijn vader zoekt een liedje, dit is het enige wat ik weet over dat liedje: het begint met galoperende paarden(dat hoor je dus) en het is een band en er zingt een man. meer weet ik niet. heb je een ideetje welk liedje dit zou kunnen zijn laat het me a.u.b weten.
groetjes scully
Ik zie deze nu pas. Ik weet niet of Scully nog wel eens online is, en of het nummer nog steeds wordt gezocht, maar ik denk een goede kans te maken met Versailles van White Soxx. Het begint met een aankomende paardenkoets, met paardenhoeven, gehinnik, en vervolgens start er een veelgezocht en weinig gekend nummer. Voor velen die het kennen geldt het als een favoriet. Het was het enige dat de groep op single uitbracht voor zover ik weet, het singletje (ik heb m zelf ook) haalde de top 40 niet en het komt uit 1981.
0
titan (crew)
geplaatst: 15 juni 2005, 17:56 uur
Erg leuk nummer inderdaad, dat Versailles (staat in titans toonaangevende 200). Echter, dat nummer begint helemaal niet met paardengeluiden. Het begint met een aanzwellende synth waarna de zanger inzet. Misschien dat de singleversie anders is, maar ik heb nog nooit een versie van Versailles gehoord die met paardengeluiden begint.
0
geplaatst: 15 juni 2005, 19:13 uur
Je hebt de hele versie nog nooit gehoord? Da´s balen. 8 minuten rond, hoor. Inderdaad staat op de andere kant ook een 'edited version' van 4 minuut 27. En nu ik m toch voor me heb liggen: hij is uit 1980. Ik had eerder de datum uit hitdossier doorgegeven (datum tipparade, dat is).
0
geplaatst: 15 juni 2005, 21:59 uur
Begint Stand And Deliver van Adam And The Ants ook niet met hinnikende paarden?
0
titan (crew)
geplaatst: 16 juni 2005, 18:28 uur
Klopt, net als bijvoorbeeld Crazy horses van The Osmonds en Ann's eveready equestrian van Add N to (X).
0
geplaatst: 16 juni 2005, 19:50 uur
Klinkt spannend die laatste, titan. Echt nooit van gehoord. Crazy Horses wel natuurlijk.
Maar nu weer naar het topic
Ik zoek ook een nummer. Ik ken het alleen maar uit een housemix die ik van KaZaA heb gehaald. Het is een nummer van ongeveer 135 BPM en het wordt gezongen door een zangeres met een wat slissende stem, waardoor de tekst lastig is te verstaan.
Hier wat flarden van de tekst:
I want a show here - Do the bad dance - You've got to know my love is true
And here we are, here we are - oh baby satisfaction guaranteed.
Het zal halverwege jaren '90 zijn, gezien de andere nummers op de mix (la Bouche, Outhere brothers, Scatman). Niet het populairste repertoire op MuM, maar niet vragen is niet weten natuurlijk.
Maar nu weer naar het topic
Ik zoek ook een nummer. Ik ken het alleen maar uit een housemix die ik van KaZaA heb gehaald. Het is een nummer van ongeveer 135 BPM en het wordt gezongen door een zangeres met een wat slissende stem, waardoor de tekst lastig is te verstaan.
Hier wat flarden van de tekst:
I want a show here - Do the bad dance - You've got to know my love is true
And here we are, here we are - oh baby satisfaction guaranteed.
Het zal halverwege jaren '90 zijn, gezien de andere nummers op de mix (la Bouche, Outhere brothers, Scatman). Niet het populairste repertoire op MuM, maar niet vragen is niet weten natuurlijk.
0
geplaatst: 22 juni 2005, 17:35 uur
Ik ben op zoek naar een nummer dat is gecovered volgens mij door Sepultura, het is "Procreation Of The Wicked" ik ken het van Celtic Frost (morbid Tales) en van Sepultura, alleen kan ik de Sepultura versie nergens vinden kan iemand mij vertellen op welke Sepultura cd het nummer staad. Ik weet zeker dat ik de plaat heb vanbeide artieten maar ik kan ze nergen vinden.
0
geplaatst: 22 juni 2005, 18:17 uur
Eddie schreef:
Ik ben op zoek naar een nummer dat is gecovered volgens mij door Sepultura, het is "Procreation Of The Wicked" ik ken het van Celtic Frost (morbid Tales) en van Sepultura, alleen kan ik de Sepultura versie nergens vinden kan iemand mij vertellen op welke Sepultura cd het nummer staad. Ik weet zeker dat ik de plaat heb vanbeide artieten maar ik kan ze nergen vinden.
Check hier
0
geplaatst: 23 juni 2005, 11:32 uur
Ja, dat is em dankje, geen wonder dat ik deze niet kon vinden ik heb hem alleen op casette bandje, en die ligt ergens in doos op zolder.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 27 juni 2005, 21:59 uur
Een idee voor de nieuwe site: Het kunnen toevoegen van concerten (artiest, datum, plaats) en jezelf daaraan kunnen koppelen. (Beetje a la partyflock.nl, maar dan eenvoudiger natuurlijk.)
0
geplaatst: 27 juni 2005, 22:12 uur
Lijkt me inderdaad een leuk idee. Ik heb met dit weer niet zo veel zin om aan de sites te werken, en ben ook nog wel een maandje bezig met de bugjes van MovieMeter, maar na de zomer ga ik vol aan de gang met deze site zodat er uiterlijk eind van dit jaar een nieuwe versie staat. En voor die tijd gaan we dus ook nog even in een groot topic alle suggesties verzamelen.
0
geplaatst: 27 juni 2005, 23:49 uur
Iets als Jonnie oppert bestaat ook in de vorm van upcoming.org. Die hebben dat best goed gedaan, dus misschien valt daar wat van af te kijken?
Ik heb die site een tijdje bijgehouden, maar uiteindelijk zou het 100 keer beter zijn als iets soortgelijks in musicmeter geïntegreerd zou kunnen worden.
Je moet maar kijken, Jordy. Maar neem vooral alle tijd.
Ik heb die site een tijdje bijgehouden, maar uiteindelijk zou het 100 keer beter zijn als iets soortgelijks in musicmeter geïntegreerd zou kunnen worden.
Je moet maar kijken, Jordy. Maar neem vooral alle tijd.

0
geplaatst: 28 juni 2005, 01:15 uur
Klein puntje dat misschien verbeterd zou kunnen worden:
Ik zou bij The Fragile van Nine Inch Nails graag de twee tracks toe willen voegen die alleen op de LP staan. Het zou het makkelijkst zijn om in het veld waarin je normaal de tracklisting plakt, de hele tracklisting te plakken, maar aangezien deze versie niet op freedb staat (platen kun je immers niet inlezne in je computer), moet je de hele tracklisting opnieuw intikken en zeker bij een dubbelalbum is dat best veel werk. Misschien is het een idee dat je nummers makkelijker kunt tussenvoegen? Ik heb geen idee of zoiets valt te programmeren...
Ik zou bij The Fragile van Nine Inch Nails graag de twee tracks toe willen voegen die alleen op de LP staan. Het zou het makkelijkst zijn om in het veld waarin je normaal de tracklisting plakt, de hele tracklisting te plakken, maar aangezien deze versie niet op freedb staat (platen kun je immers niet inlezne in je computer), moet je de hele tracklisting opnieuw intikken en zeker bij een dubbelalbum is dat best veel werk. Misschien is het een idee dat je nummers makkelijker kunt tussenvoegen? Ik heb geen idee of zoiets valt te programmeren...
0
geplaatst: 2 juli 2005, 14:34 uur
ik zoek een latinachtig (hoog juniorjack gehalte) housey dance nummer waarin de sample zit die Groove Armada ook gebruikt in 'Fogma' welke zij op Goodbye Country, Hello Nightclub hebben staan.. wie weet misschien welk nummer dat dit is????
0
geplaatst: 4 juli 2005, 23:00 uur
Suggestie: alle MovieMeter-leden krijgen een privébericht waarmee ze via één druk op de knop ingeschreven zijn op MusicMeter, met dezelfde gegevens als MovieMeter
goed idee?
goed idee?
0
geplaatst: 4 juli 2005, 23:15 uur
Tja... waarom zou je dat willen? Ik denk dat de meeste MM-maatjes die geïnteresseerd zijn in MuMe, zich uit zichzelf wel hier geregistreerd hebben. Of denk je dat veel MM'ers niet op de hoogte zijn van het bestaan van MuMe?
0
geplaatst: 4 juli 2005, 23:16 uur
Jordy schreef:
Suggestie: alle MovieMeter-leden krijgen een privébericht waarmee ze via één druk op de knop ingeschreven zijn op MusicMeter, met dezelfde gegevens als MovieMeter
goed idee?
goed idee?
Hoe meer zielen hoe meer vreugd, ik ben dus voor.
0
geplaatst: 4 juli 2005, 23:26 uur
Ik vind het ook een heel goed idee. Dan komen er misschien nog meer users via MoMe.
0
geplaatst: 4 juli 2005, 23:45 uur
We kunnen nog wel wat extra gebruikers gebruiken, dus het lijkt me wel een goed plan ja 

0
titan (crew)
geplaatst: 5 juli 2005, 10:28 uur
Ik zoek een nummer dat ik laatst in een bioskoop hoorde voor de film begon. Het is een niet van grote gebaren gespeend wavenummer uit de jaren '80 met een pakkende gitaarhook. De stem van de zanger doet denken aan Roland Orzabal van Tears for fears. Het nummer heet vermoedelijk Dear mother, dat is althans de kreet die met name aan het eind van het nummer steeds gezongen werd. Iemand een idee?
0
Ruby1966
geplaatst: 5 juli 2005, 10:39 uur
Het kan niet toevallig In Dulce Decorum van The Damned zijn, titan ? Je hebt een instrumentale versie, maar ook een met tekst en ik herinner me dat daar wel paar keer Dear Mother in voorkomt.
Geweldig nummer trouwens, vooral de instrumentale versie.
Geweldig nummer trouwens, vooral de instrumentale versie.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.