De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 29 november 2011, 14:39 uur
Dan moet ik ook weer aan de "permalinken" denken. Die blijken bij nader inzien toch niet zo "permanent". Zoals bekend gaan ze volledig de mist in voor mensen die hun instellingen gewijzigd hebben naar "nieuwste bericht eerst", maar ook voor de anderen kloppen ze niet meer wanneer iemand achteraf enkele van zijn voordien geposte berichten verwijderd heeft, of een moderator grote schoonmaak heeft gemaakt.
Ik heb het onderwerp hier al eens aangehaald, bleek technisch niet anders mogelijk. Maar wanneer een bericht als "mening" gemerkt word, is dat altijd terug te vinden, ongeacht welke instelling of eventueel voorgaande verwijderde berichten. Kan een "permalink" dan niet op dezelfde manier "geregistreerd" worden?
Ik heb het onderwerp hier al eens aangehaald, bleek technisch niet anders mogelijk. Maar wanneer een bericht als "mening" gemerkt word, is dat altijd terug te vinden, ongeacht welke instelling of eventueel voorgaande verwijderde berichten. Kan een "permalink" dan niet op dezelfde manier "geregistreerd" worden?
0
geplaatst: 29 november 2011, 15:15 uur
Ik kan me die discussie niet herinneren. Dat met die verwijderde berichten is een goed punt, ga ik eens over nadenken. Als permalinks ergens niet goed gaan bij wisselende instellingen is dat een bug die op de lijst gaat. Ik hoor graag waar en hoe zich dit precies voor doet.
0
geplaatst: 29 november 2011, 15:18 uur
frankholst182 schreef:
misschien kun je alleen de knop 'volgende/vorige album van artiest in chronologische volgorde' of zoiets dergelijks gebruiken? Volgende bij top 10 (en al die voorbeelden) vind ik persoonlijk niet zo belangrijk, alle albums van artiesten op een rijtje (zoals wikipedia) daarentegen wel.
(quote)
misschien kun je alleen de knop 'volgende/vorige album van artiest in chronologische volgorde' of zoiets dergelijks gebruiken? Volgende bij top 10 (en al die voorbeelden) vind ik persoonlijk niet zo belangrijk, alle albums van artiesten op een rijtje (zoals wikipedia) daarentegen wel.
Iemand anders zal daar weer anders over denken. Ik zou liever richting minder opties en knoppen willen, dan meer knoppen toevoegen voor allerlei obscure situaties, sorry
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 29 november 2011, 16:25 uur
http://www.musicmeter.nl/album/searchresults#results
Grappig dat er een album staat dat niet bestaat. Klik maar eens op Undefined - () via bovenstaande link.
Grappig dat er een album staat dat niet bestaat. Klik maar eens op Undefined - () via bovenstaande link.
0
geplaatst: 29 november 2011, 16:33 uur
Weet niet of die link werkt, bij mij komen mijn laatste zoekresultaten in beeld.
0
geplaatst: 29 november 2011, 16:37 uur
Klopt, da's de link om je eigen zoekresultaten te zien. Waar heb je op gezocht, Ozric?
0
geplaatst: 29 november 2011, 19:47 uur
Ik hoop dat het verrekenen van bijvoorbeeld de toplijsten betrouwbaarder verloopt dan wat hier gebeurd:

Of is dat een gekende bug na het corrigeren van een artiestenpagina, wat zichzelf corrigeert na bepaalde tijd (24 uur ofzo?)

Of is dat een gekende bug na het corrigeren van een artiestenpagina, wat zichzelf corrigeert na bepaalde tijd (24 uur ofzo?)
0
geplaatst: 29 november 2011, 20:02 uur
Jordy schreef:
Ik kan me die discussie niet herinneren. Dat met die verwijderde berichten is een goed punt, ga ik eens over nadenken. Als permalinks ergens niet goed gaan bij wisselende instellingen is dat een bug die op de lijst gaat. Ik hoor graag waar en hoe zich dit precies voor doet.
Kronos schreef:
Wanneer als sorteervolgorde 'Nieuwste bericht eerst' wordt gekozen blijken de permalinks niet te werken.
Deze permalink naar een specifieke post werkt bij mij niet.
Minsk - With Echoes in the Movement of Stone (2009)
Ik kom gewoon bij de pagina van het album uit en niet bij die posting zelf.
Als ik nu in mijn profiel de sorteervolgorde wijzig, oude berichten bovenaan dus, dan werkt dezelfde link wel.
Wanneer als sorteervolgorde 'Nieuwste bericht eerst' wordt gekozen blijken de permalinks niet te werken.
Deze permalink naar een specifieke post werkt bij mij niet.
Minsk - With Echoes in the Movement of Stone (2009)
Ik kom gewoon bij de pagina van het album uit en niet bij die posting zelf.
Als ik nu in mijn profiel de sorteervolgorde wijzig, oude berichten bovenaan dus, dan werkt dezelfde link wel.
Jordy schreef:
Permalinks "gemaakt" bij sorteervolgorde 1 werken inderdaad niet in sorteervolgorde 2. Er wordt hier en daar nog wat opgelost tijdens het tonen van permalinks, waarbij ze gecorrigeerd worden naar de instellingen van de lezer op dat moment. Maar het is een zwak punt, verwoven in de kern van de site, en het zal waarschijnlijk nooit opgelost gaan worden.
Permalinks "gemaakt" bij sorteervolgorde 1 werken inderdaad niet in sorteervolgorde 2. Er wordt hier en daar nog wat opgelost tijdens het tonen van permalinks, waarbij ze gecorrigeerd worden naar de instellingen van de lezer op dat moment. Maar het is een zwak punt, verwoven in de kern van de site, en het zal waarschijnlijk nooit opgelost gaan worden.
( permalink ) (Toch vrij snel gevonden met de beperkte zoekfunctie

Dat van die sorteervolgorde heb ikzelf ondertussen wel niet meer uitgeprobeerd. Ik weet dus niet of daar reeds iets aan gedaan is, ben er vanuit gegaan dat dat nog steeds zo is.
0
geplaatst: 29 november 2011, 20:19 uur
Cabeza Borradora schreef:
Ik hoop dat het verrekenen van bijvoorbeeld de toplijsten betrouwbaarder verloopt dan wat hier gebeurd:
(afbeelding)
(afbeelding)
Dat corrigeert zich wel als er gestemd wordt op een van deze albums, even stemmen en gelijk verwijderen lost het ook op.
0
geplaatst: 29 november 2011, 20:20 uur
Dat van die sorteervolgorde heb ikzelf ondertussen wel niet meer uitgeprobeerd. Ik weet dus niet of daar reeds iets aan gedaan is, ben er vanuit gegaan dat dat nog steeds zo is.
Aha kijk eens aan
het is inderdaad een zwak punt waarvan ik spijt heb het ooit zo gebouwd te hebben, maar qua sorteerinstellingen zou het toch wel moeten werken. Heb het inmiddels op de lijst staan om nog eens over een structurele oplossing na te denken.
0
geplaatst: 29 november 2011, 20:23 uur
Jordy schreef:
ja dat corrigeert zich wel als er gestemd wordt op een van deze albums
even stemmen en gelijk verwijderen moet het ook oplossen
ja dat corrigeert zich wel als er gestemd wordt op een van deze albums
even stemmen en gelijk verwijderen moet het ook oplossen
Okee, bedankt. Doe ik meteen even.
0
geplaatst: 29 november 2011, 20:31 uur
Jordy schreef:
Aha kijk eens aan
het is inderdaad een zwak punt waarvan ik spijt heb het ooit zo gebouwd te hebben, maar qua sorteerinstellingen zou het toch wel moeten werken inmiddels. Heb het inmiddels op de lijst staan om nog eens over een structurele oplossing na te denken.
(quote)
Aha kijk eens aan
het is inderdaad een zwak punt waarvan ik spijt heb het ooit zo gebouwd te hebben, maar qua sorteerinstellingen zou het toch wel moeten werken inmiddels. Heb het inmiddels op de lijst staan om nog eens over een structurele oplossing na te denken. Mea culpa, mea culpa...
(Ik heb altijd al de standaard instellingen behouden...)Ik zal eens aan Kronos vragen of het inderdaad beter gaat.
0
geplaatst: 29 november 2011, 21:10 uur
Hier ben ik al. 
Ik denk dat iedereen dit zelf snel kan nagaan. Bovenstaande permalink geeft bij mij in ieder geval nog steeds verschillende resultaten afhankelijk van de instelling, oude of nieuwe berichten eerst.

Ik denk dat iedereen dit zelf snel kan nagaan. Bovenstaande permalink geeft bij mij in ieder geval nog steeds verschillende resultaten afhankelijk van de instelling, oude of nieuwe berichten eerst.
0
geplaatst: 29 november 2011, 21:18 uur
Als ik deze discussie met "normale" instellingen lees, eindigt bovenstaande link op 14160#14181 en kom ik bij jouw bericht uit, wanneer ik deze discussie met "omgekeerde" instellingen lees, eindigt bovenstaande link op 4770#14181 en kom ik bij precies hetzelfde bericht uit.
Neemt niet weg dat dit niet ideaal is, en dat dat eigenlijk anders opgelost moet worden.
Neemt niet weg dat dit niet ideaal is, en dat dat eigenlijk anders opgelost moet worden.
0
geplaatst: 30 november 2011, 06:22 uur
Ik gisteren ook. Toen kwam ik niet bij mijn posting uit maar ergens bovenaan een pagina, twee keer een verschillende.
Zonet nog eens geprobeerd en nu werkt het wel. Misschien had ik gisteren de link niet vanaf de nieuw opgeladen pagina geopend.
Zonet nog eens geprobeerd en nu werkt het wel. Misschien had ik gisteren de link niet vanaf de nieuw opgeladen pagina geopend.
0
geplaatst: 30 november 2011, 10:03 uur
Met deze link gaat het inderdaad goed, maar dikwijls gaat het goed fout:
Neem dit voorbeeld:
Instelling: oude berichten eerst:
Genres >> Rock >> Overzicht 52 essentiële pop/rock klassiekers.
permalink (introductie bij het album) onder het eerste album (Elvis) verwijst naar: album/7845/info/0#23
en bij aanklikken kom ik inderdaad (in een nieuwe browser-tab) recht op de betreffende post uit (album/7845/info/0#23)
Ook het linkje "forumdiscussie" werkt perfect.
Instelling: nieuwste bericht eerst:
Nu verwijst dezelfde permalink (introductie bij het album) onder het album van Elvis naar: album/7845/info/-30#23
Bij aanklikken kom ik gewoon aan het begin van de album-pagina uit, en niet op de betreffende post.
De betreffende post heeft hier op deze albumpagina nu namelijk als permalink: album/7845/info/-30#53
Het linkje "forumdiscussie" werkt dan wel weer perfect.
Neem dit voorbeeld:
Instelling: oude berichten eerst:
Genres >> Rock >> Overzicht 52 essentiële pop/rock klassiekers.
permalink (introductie bij het album) onder het eerste album (Elvis) verwijst naar: album/7845/info/0#23
en bij aanklikken kom ik inderdaad (in een nieuwe browser-tab) recht op de betreffende post uit (album/7845/info/0#23)
Ook het linkje "forumdiscussie" werkt perfect.
Nu verwijst dezelfde permalink (introductie bij het album) onder het album van Elvis naar: album/7845/info/-30#23
Bij aanklikken kom ik gewoon aan het begin van de album-pagina uit, en niet op de betreffende post.
De betreffende post heeft hier op deze albumpagina nu namelijk als permalink: album/7845/info/-30#53
Het linkje "forumdiscussie" werkt dan wel weer perfect.
0
geplaatst: 30 november 2011, 11:32 uur
Weer heel traag: meermalen refreshen, soms wel 15 seconden eer scherm opkomt; ligt dat aan de call naar de ad-server?
Bijv. van switchen van ALBUMS naar FORUMTOPICS of van een bepaald topic terug naar MIJN UPDATES
Bijv. van switchen van ALBUMS naar FORUMTOPICS of van een bepaald topic terug naar MIJN UPDATES
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 30 november 2011, 11:33 uur
Arrie schreef:
Klopt, da's de link om je eigen zoekresultaten te zien. Waar heb je op gezocht, Ozric?
Ik drukte in het zoekvenster alleen op enter
0
geplaatst: 30 november 2011, 11:48 uur
Mjuman schreef:
Weer heel traag: meermalen refreshen, soms wel 15 seconden eer scherm opkomt; ligt dat aan de call naar de ad-server?
hier gewoon snel, wat vreemd
de server is niet druk dus het moet ergens in een verbinding tussen jou en de server liggen, vermoed ik
0
geplaatst: 30 november 2011, 11:50 uur
bedankt voor het uitzoekwerk, gaat op de centrale lijst
0
geplaatst: 30 november 2011, 11:52 uur
Ozric Spacefolk schreef:
(quote)
dan heb je twee bugs ontdekt met een actie

op enter drukken levert bij jou blijkbaar een zoekopdracht naar "undefined" op (kan ik helaas niet reproduceren) en zoeken op de tekst "undefined" geeft een onbestaand album in het resultaat
gaat op de lijst!
0
Jocharo-T
geplaatst: 30 november 2011, 15:38 uur
Is het al duidelijk waarom de site zo traag reageert de laatste tijd, of is het echt compleet onduidelijk waardoor het komt? Vandaag gaat het trouwens redelijk. Traagheid is er nog wel, maar tot op heden nog geen wit scherm gehad.
0
geplaatst: 30 november 2011, 16:00 uur
Het is mij een raadsel omdat de site bij mij snel is. Het lijkt dus niet iets van de server te zijn, maar waar het wel door komt?
Hebben meer mensen dat de site snelheid van de site vandaag niet optimaal is?
0
tuktak
geplaatst: 30 november 2011, 16:03 uur
vanochtend idd even, leek de site bijna plat te liggen...moviemeter daarentegen reageerde op hetzelfde moment wel normaal.
0
geplaatst: 30 november 2011, 16:03 uur
Nu werkt het goed maar kort voor de middag had ik weer een wit scherm
0
geplaatst: 30 november 2011, 16:05 uur
Jordy schreef:
Het is mij een raadsel omdat de site bij mij snel is. Het lijkt dus niet iets van de server te zijn, maar waar het wel door komt?
Vanmiddag rond half 1 deed de site het inderdaad helemaal niet, verder inderdaad enkele keren gehad dat de site het voor een minuut of 2 niet goed deed.
0
geplaatst: 30 november 2011, 16:05 uur
De traagheid waar Jocharo-T het over heeft merken jullie nu dus niet?
0
geplaatst: 30 november 2011, 16:07 uur
Ik denk dat hij bedoelt wat wij bedoelen. Overigens had ik het toevallig genoeg een minuut geleden weer. De site laadt dan voor een minuut of langer, in die tijd kun je niets doen, daarna doet hij het weer normaal. Dat echte witte scherm komt zelden voor, maar inderdaad vandaag wel.
0
geplaatst: 30 november 2011, 16:10 uur
Een probleem dat nog speelt is dat het beoordelen van toevoegingen en correcties (door crewleden) momenteel soms erg traag is, om nog onbekende redenen. Ik heb deze functionaliteiten nu even uitgeschakeld (sorry crew). Ik hoor graag of er vanaf nu nog dit soort momenten optreden, nu of later vanavond. Wellicht blokkeert dit probleem het functioneren van de site op sommige momenten
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.