MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Stijn_Slayer schreef:
als ik op 1967 en 1969 probeer te zoeken zegt 'ie dat er meer dan 1000 resultaten zijn gevonden, terwijl ik 'alleen albums waarop ik gestemd heb' heb aangeklikt. Dat kan nooit kloppen.

De melding die je krijgt is dat er voor het verfijnen op al dan niet gestemd, meer dan 1000 resultaten waren. Het idee is (voor nu) dat je in het bovenste deel van het formulier zoekt, en als daar vervolgens minder dan 1000 resultaten uit komen, kun je het zoekresultaat verfijnen via de opties in het onderste deel van het formulier.

Stijn_Slayer
Ik snap het nu, maar ik zie de logica niet. Nu moet ik dus bijv. eerst een land, genre, stemgemiddelde of aantal stemmen opgeven. Dan ben ik dus al aan het uitsluiten.

Heb 'm als test op 3* gezet als ondergrens, maar het zou natuurlijk kunnen voorkomen dat een album met een laag gemiddelde (maar hoge eigen stem) dan buiten de boot valt.

De logica moet je zoeken in hoe zwaar een zoekopdracht anders voor de site zou zijn. Neemt niet weg dat ik met dit soort opmerkingen in m'n achterhoofd zal proberen om de boel te verbeteren natuurlijk,
maar er zullen helaas altijd grenzen blijven.

Stijn_Slayer
Ah, natuurlijk. Dat weegt inderdaad niet op tegen de enkele keer dat je dan een album over 't hoofd ziet.

Ik krijg nog steeds af en toe de andere melding (bewerking wordt afgesloten). Ligt dat aan Musicmeter of aan iets anders?

Als ik bijvoorbeeld zoek op VS, rock, live en zelf op gestemd dan geeft hij aan dat er meer dan 1000 resultaten zijn, wat uiteraard niet zo is. Ook vind ik het jammer dat je niet alleen maar op jaartal, stemmen, gemiddelde of een combinatie hiervan kan zoeken zonder zowel het land als genre op te moeten geven. Voorheen zocht ik vaak op die manier.

Maar alles bij elkaar is het wel een mooie update

Je kan wel op jaartal zoeken zonder genre of land op te geven, als deze periode waar in je zoekt maar niet te groot is.

Wat betreft de 1000 resultaten, je bent de derde die dit noemt in een paar uur tijd dus blijkbaar moet ik dat nog wat duidelijker maken. Zie mijn uitleg eerder.

Is het ook nog mogelijk om bijvoorbeeld alle studio-albums van Bruce Springsteen op volgorde van jaartal te krijgen? Het lukt me nu alleen ze op volgorde van albumtitel te krijgen.

die staan hier toch op volgorde? Bruce Springsteen

oja, dom van me,

nog iets,
als ik in het zoekscherm rechtsboven iets intyp en op enter druk
krijg ik geen resultaat maar moet ik dit weer opnieuw intypen
in het uitgebreide zoekscherm.

Jordy schreef:
Je kan wel op jaartal zoeken zonder genre of land op te geven, als deze periode waar in je zoekt maar niet te groot is.

Wat betreft de 1000 resultaten, je bent de derde die dit noemt in een paar uur tijd dus blijkbaar moet ik dat nog wat duidelijker maken. Zie mijn uitleg eerder.

Ik begreep je uitleg eerst niet, maar nu wel. Jammer, maar het is (waarschijnlijk) niet anders.

Maar nu zocht ik eerst op 2004-2007, 263 t/m 2427 stemmen, 2,16 t/m 4,33 sterren en normale albums. En daarna op hetzelfde maar dan 2,16 t/m 5,00 sterren en pas bij de tweede zoekopdracht verschenen de albums met een gemiddelde hoger dan 4*.

Okee dat ging inderdaad niet goed, dat heb ik vast opgelost.

jerome988 schreef:
oja, dom van me,

nog iets,
als ik in het zoekscherm rechtsboven iets intyp en op enter druk
krijg ik geen resultaat maar moet ik dit weer opnieuw intypen
in het uitgebreide zoekscherm.

Ja dat is wel lastig. Ik niet weet of je op artiest of op titel aan het zoeken was, en dus niet weet welk van de 4 formulier ik moet 'invullen".

Als ik wil zoeken naar alle live albums waar ik op gestemd heb (wat er volgens mij heus niet veel zijn) krijg ik de volgende foutmelding:

(afbeelding)

Lijkt me nogal een nutteloze zoekfunctie op deze manier.

Sja een bepaald dingetje kan er (nog) niet mee, en gelijk is het een nutteloze zoekfunctie... je zit nota bene in het tabblad "zoeken naar albums op basis van de titel".

Maar ik begrijp de wens die al een paar keer naar voren is gekomen, blijkbaar is het heel gebruikelijk om je eigen stemmen te doorzoeken daar had ik geen rekening mee gehouden. Misschien is een extra tabblad in het zoekscherm, "eigen stemmen doorzoeken", een goed idee.

Jordy schreef:
Sja een bepaald dingetje kan er (nog) niet mee, en gelijk is het een nutteloze zoekfunctie... je zit nota bene in het tabblad "zoeken naar albums op basis van de titel".

Maar ik begrijp de wens die al een paar keer naar voren is gekomen, blijkbaar is het heel gebruikelijk om je eigen stemmen te doorzoeken daar had ik geen rekening mee gehouden. Misschien is een extra tabblad in het zoekscherm, "eigen stemmen doorzoeken", een goed idee.

Ik gebruik de uitgebreide zoekfunctie in 90% van de gevallen om m'n eigen stemmen te doorzoeken. En ik kan wel kiezen voor de functie "zoeken op genre, land, jaartal of stemmen" maar dan blijf ik toch echt hetzelfde probleem houden. Dus in mijn persoonlijke geval is de zoekfunctie wel degelijk nutteloos geworden.

Volgens mij niet, want je kunt er nog steeds gewoon prima mee naar albums zoeken, wat mij de primaire taak van een zoekscherm lijkt. Zo'n kwalificatie "nutteloos" vind ik dus nogal onnodig overdreven terwijl ik hier m'n vrije tijd zit te verdoen om jullie blij te maken.

Maar goed, de wens staat genoteerd.

Jordy schreef:
(quote)

Ja dat is wel lastig. Ik niet weet of je op artiest of op titel aan het zoeken was, en dus niet weet welk van de 4 formulier ik moet 'invullen".
Is het wellicht een idee om de zoekterm in alle 4 de formulieren,of iig Titel ve album en Artiest, in te vullen, dan kan jijzelf als zoeker het juiste formulier selecteren.

Bovendien viel mij op dat op deze manier van bereiken van het uitgebreide zoekscherm, (via zoekscherm rechtsboven en dan enter) de albumtypes zijn uitgevinkt. Is dat bewust?

jerome988 schreef:
Is het ook nog mogelijk om bijvoorbeeld alle studio-albums van Bruce Springsteen op volgorde van jaartal te krijgen? Het lukt me nu alleen ze op volgorde van albumtitel te krijgen.
Toch maar sorteren op jaartal toegevoegd? Die zag ik gisteren nog niet.

Al met al is de nieuwe zoekfunctie een forse verbetering!

Aquila
Ik kan er nog niet mee uit de voeten. Zie de potentie van de doorgevoerde veranderingen / verbeteringen, maar wat ik ook invul ik hrijg uberhaupt geen resultaten.

Ik heb ok op 'li've' gezocht en dan ook maar het woord 'live' ingetikt in het zoekscherm, maar of ik nu aanvink wel/niet gestemd, hij vindt niks.

Ook ik gebruik de zoekfunctie minstens de helft van de keren om mijn eigen stemmen te doorzoeken, dus dat is wel degelijk een belangrijke functie van het zoekscherm wat mij betreft.

Gerards Dream schreef:
Het zoekscherm ziet er erg mooi uit, daarvoor een dikke pluim. Toch mis ik een zoekveld en dat is zoeken op label, of vraag ik nu het onmogelijke?

Kun je eens een voorbeeld geven van hoe/waar je op zou willen zoeken? Wat mis je in het normale overzicht als je op het label klikt?

Aquila schreef:
Ik heb ok op 'li've' gezocht en dan ook maar het woord 'live' ingetikt in het zoekscherm, maar of ik nu aanvink wel/niet gestemd, hij vindt niks.

Naar welke albums probeer je precies te zoeken, en wat vul je in? in welke van de 4 formulieren?

Ook ik gebruik de zoekfunctie minstens de helft van de keren om mijn eigen stemmen te doorzoeken, dus dat is wel degelijk een belangrijke functie van het zoekscherm wat mij betreft.

Zal ik toevoegen

Sunderland schreef:
Is het wellicht een idee om de zoekterm in alle 4 de formulieren,of iig Titel ve album en Artiest, in te vullen, dan kan jijzelf als zoeker het juiste formulier selecteren.

Voor nu ga ik er maar even van uit dat het een zoekopdracht naar de titel betreft.

Jordy schreef:
(quote)

Kun je eens een voorbeeld geven van hoe/waar je op zou willen zoeken? Wat mis je in het normale overzicht als je op het label klikt?

Waar kunnen we precies op label klikken? Ik wil ook gewoon kunnen zoeken tussen verschillende labels (bv. om te weten welke spelling gehanteerd wordt op MuMe). Dat gaat momenteel niet, tenzij ik er volledig overheen kijk.
In de vorige zoek-functie ging dat trouwens ook niet echt goed: daar werden albums weergegeven van het label waar je op zocht en niet de labels zelf. Maar nu gaat ook dat niet meer.

FlyLo schreef:
Waar kunnen we precies op label klikken?

Bij een album. Wat bedoel je precies met "zoeken tussen verschillende labels"? Kun je daar een voorbeeld van geven? Dan snap ik hopelijk beter wat zo'n zoekmogelijkheid precies zou moeten doen.

Aquila
[quote]Jordy schreef:
(quote)

Het eerste bald, Deel van een album titel. Nu lukte het trouwens wel. Bij 'alles' meer dan 1000 en bij alleen met eigen stem, 55 stuks. Dus dat werkt nu wel. Prima.

Jordy schreef:
(quote)

Bij een album. Wat bedoel je precies met "zoeken tussen verschillende labels"? Kun je daar een voorbeeld van geven? Dan snap ik hopelijk beter wat zo'n zoekmogelijkheid precies zou moeten doen.

Ik wil kunnen intikken: Definitive, waarop mij Definitive Jux als resultaat wordt getoond (en eventueel andere labels waarin Definitive staat).
Een zoekoptie om tussen labels te kunnen zoeken dus.

Sorry dat ik het vraag maar waarom zou je dat willen? Wat heb je aan een overzicht van alle albums waarvan in de naam van het bijbehorende label het woord "definitive" zit?

Voornamelijk om te weten welke spelling op MuMe precies gehanteerd wordt (aan elkaar of los, hoofdletters etc.). Nogal handig bij het toevoegen.
Dat overzicht van albums wil ik trouwens niet, ik wil een overzicht van alle labels waarin dat woord zit. Bij de vorige zoekfunctie werd een overzicht van de albums getoond bij het zoeken op label. Waarom je dat zo had geïmplementeerd weet ik dus niet

Okee maar we hebben het nu over de functionaliteit "albums zoeken", deze is opnieuw gebouwd en wil ik gaan verbeteren met jullie opmerkingen.

Zoeken naar labels lijkt me daar los van staan, zal dat op de ideeenlijst zetten

OK maar vroeger zat dat (labels zoeken) in hetzelfde scherm ("uitgebreid zoeken"). Nu kan ik trouwens op geen enkele manier meer op labels zoeken, wat ik persoonlijk wel jammer vind.

Duidelijk, ik zal daar binnenkort iets anders op proberen te verzinnen. Via het zoekschermpje rechtsboven, bijvoorbeeld. Dan houden we het "nieuwe" zoekscherm echt voor het zoeken naar albums die aan bepaalde eigenschappen voldoen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:15 uur

geplaatst: vandaag om 08:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.