MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Is het trouwens sowieso niet logischer als iemand "alleen albums die ik bestemd heb" aanvinkt, de zoekmachine eerst naar de bestemde albums te kijken en daarna pas de overige criteria in plaats van eerst naar de overige criteria en daarna pas de albums weg te strepen die niet bestemd zijn?

Alsof je naar de Albert Heijn gaat, eerst alle pindakaas koopt en dan alle pindakaas die je niet wilt, weer terugbrengt.

Ja inderdaad.

chevy93 schreef:
Is het trouwens sowieso niet logischer als iemand "alleen albums die ik bestemd heb" aanvinkt, de zoekmachine eerst naar de bestemde albums te kijken en daarna pas de overige criteria in plaats van eerst naar de overige criteria en daarna pas de albums weg te strepen die niet bestemd zijn?

Alsof je naar de Albert Heijn gaat, eerst alle pindakaas koopt en dan alle pindakaas die je niet wilt, weer terugbrengt.

Waarom? Prioriteit hangt af van je eigen benadering. De een is juist geïnteresseerd in de albums die ie nog niet heeft beoordeeld, de andere precies in het tegendeel: albums die ie heeft beoordeeld. Ook met gewoon FTR (google) kan bij uitgebreide operatoren uitsluiten ("NOT") of juist exact (en dan typ je de zoekstring tussen "....") en een derde wil volledigheid en laat de Boolean (operator) weg.

Bij albums waar je wel op gestemd hebt, lijkt het me logisch om te beginnen met de stemmen en daar vervolgens de albums bij te zoeken die aan bepaalde voorwaarden voldoen, met een bepaalde sortering. Dat is dan ook wat ik zal gaan bouwen.

Bij albums waar je niet op gestemd heb zul je met albums moeten beginnen die aan bepaalde voorwaarden voldoen, om vervolgens de reeds gestemde albums uit te sluiten. Dan voldoet de huidige aanpak.

Hangt allemaal van je aanpak af. Ben gewend aan een RDBMS waarin een optimizer actief is die bepaalt of eerst een SQL-based query wordt uitgevoerd (mbv metadata / kolomnamen) én dan pas FTR (die combi heet in in het jargon een mixed search) of andersom: eerst FTR én dan pas SQL-based. Optimizer gaat af op snelheid beschikbaarheid en (partiële) weergave result set. Maar goed dat is dan ook een van de beste, zo niet dé beste SQL-based RDBMS.

Voor wat het waard is: ik vind er nogal wat contra-intuïtieve en overbodige zoekopties in zitten. En zoals bekend vormen ALLE query-processen een uitermate zware belasting voor een server die tevens wordt benut voor OLTP-achtige processen.

mmm als ik wil zoeken naar Jazz-albums tussen 1945 en 1975 waarop ik gestemd heb krijg ik de melding dat er meer dan 1000 resultaten zijn...nooit geweten dat ik zo'n jazz-cat ben

Mjuman schreef:
Waarom? Prioriteit hangt af van je eigen benadering. De een is juist geïnteresseerd in de albums die ie nog niet heeft beoordeeld, de andere precies in het tegendeel: albums die ie heeft beoordeeld.
Met alle respect en niet lullig bedoelt, maar ik schreef toch echt "als iemand "alleen albums die ik bestemd heb" aanvinkt".

De "albums die ik nog niet bestemd heb"-toevoeging vind ik ook erg sterk. Zocht vaak op lijstjes waarbij ik veel eigen resultaten kreeg. Resultaten die ik dus graag had gefilterd. Enige verbeterpunt (wat mij betreft) is dan dus inderdaad de mogelijkheid om makkelijker tussen je eigen stemmen te kunnen zoeken. Dan is de zoekfunctie (zo goed als?) perfect.

Deze zoekmachine zorgt ook voor de mogelijkheid willekeurige toplijsten te maken.

Edit: Misschien een kleinigheid, maar het oudste album op de site is Josh White - Harlem Blues by Josh White (1940), dus misschien raar om ook op 1900-1939 te kunnen zoeken.

Je kon toch altijd al zoeken op albums die je nog niet had bestemd? Of ben ik nou helemaal gek aan het worden?

Dat je ook op 1900-1939 kan zoeken, zal er wel mee te maken hebben dat er voor MoMe en MuMe gewoon exact dezelfde zoekfunctie, op genres na, wordt gebruikt. Of niet?

Niet aan je zelf twijfelen Arrie. Zolang ik bekend ben met MusicMeter is het mogelijk om te zoeken op albums waarop je niet gestemd had.

Arrie schreef:
Je kon toch altijd al zoeken op albums die je nog niet had bestemd? Of ben ik nou helemaal gek aan het worden?

Volgens mij kon dat ook al, ik doe dat vaak. Ik zoek juist niet zo vaak tussen mijn eigen stemmen.

Dat je ook op 1900-1939 kan zoeken, zal er wel mee te maken hebben dat er voor MoMe en MuMe gewoon exact dezelfde zoekfunctie, op genres na, wordt gebruikt. Of niet?

Ik weet het niet, maar ik zou het vooral zo laten. Stel je voor dat er iemand opeens een album uit 1935 toevoegd, dan kun je het meteen weer ongedaan maken. Er zijn ook zeker wel albums uit die tijd, alleen zijn er eigenlijk nooit fatsoenlijke hoesjes van te vinden.

Twee opmerkingen over de zoekfunctie:

- Als je meerdere paginas zoekresultaten hebt, krijg je bovenaan een balkje waar je op een paginanummer kan klikken. Is het mogelijk dat je onderaan de zoekresultaten hetzelfde balkje toont, zodat je niet steeds naar boven moet scrollen om naar een volgende pagina te gaan ?

- Het lijkt erop, dat verzamelalbums van artiesten niet altijd worden getoond in de zoekresultaten. B.v. bij zoeken op Genre/Land:
- Genre : Punk
- Land : IJsland
- Voor de rest de standaarwaarden
Ik krijg 99 treffers, waarvan 1 van de band Q4U. De band heeft echter drie albums in het genre Punk op Mume staan, nl. 1 EP en 2 verzamel.

Goede uitbreiding overigens, bedankt Jordy.

chevy93 schreef:
(quote)
Inderdaad, niet voor hier bedoeld, maar waarschijnlijk gaan de mods het zo verplaatsen, dus kan ik net zo goed antwoord geven: nog voordat die EP officieel is uitgegeven, kon je het album gratis downloaden. Daar zat destijds een afbeelding bij. De huidige dus. Wat de regels omtrent dit geval zijn, weet ik niet, maar de eerste officiële uitgave, was dus niet de eerste hoes.

Ik ken de geschiedenis, en om die reden heb ik geen andere hoes ingestuurd. Ik wil eerst weten wat de regels zijn.

In de nieuwe zoekfunctie is het zoeken op label verdwenen. Als muziekliefhebber doe ik er nooit iets mee maar bij het toevoegen of goedkeuren van albums gebruik ik het vaak: namelijk om na te gaan hoe we een bepaald label op MuMe schrijven (hoofdletters, afgekort of niet, etc.)

Edit:
FlyLo schreef:
Een paar posts hoger lezen.. Wist wel dat ik niet de enige was
Haha, idd. Krachten gebundeld .

Een paar posts hoger lezen.. Wist wel dat ik niet de enige was

Crewleden hebben nog een "label tooltje" tot hun beschikking waar je dit kan checken. Maar zoals gezegd zag ik het zoeken naar labels eerdaags toevoegen aan het zoekschermpje rechtsboven

Heb een aantal genoemde foutjes opgelost, en het doorzoeken van eigen stemmen losgetrokken in een los formuliertje.

Als ik in mijn eigen stemmen zoek op het aantal live-albums, krijg ik de melding dat er meer dan 1000 albums zijn die aan mijn zoekopdracht voldoen. Ik voelde me trots tot ik besefte dat ik niet op meer dan 1000 live-albums gestemd heb.

dat zou nu goed moeten gaan

herman schreef:
Ik zoek juist niet zo vaak tussen mijn eigen stemmen.
Dan zal het wel aan mij liggen. Ik zocht namelijk bijna altijd tussen mijn eigen stemmen. Wat die nieuwe functie dus geweldig maakt. Topwerk!

Dat het dezelfde zoekmachine is als MovieMeter heb ik inderdaad niet aan gedacht.

Het argument om voor 1900 te kiezen was meer zodat ik (inderdaad) niet elke keer dat er een weer net iets ouder album toegevoegd gaat worden, het zoekscherm hoef aan te passen.

Vraag me trouwens af hoe ik dit op BoekMeter moet oplossen, met allerlei boeken van duizenden jaren oud

Jordy schreef:
dat zou nu goed moeten gaan

Nu gaat het wel, heb me ineens ook opnieuw ingelogd. Erg goeie toevoeging aan de searchfunctie trouwens

Jordy schreef:
Vraag me trouwens af hoe ik dit op BoekMeter moet oplossen, met allerlei boeken van duizenden jaren oud

Een even grote balk behouden en tegen de users zeggen dat ze best eens leren mikken. Of serieuzer: het minimum- en maximumjaartal laten invullen door users ipv te verslepen op een balk.

De site heeft bij mij nu al meer dan een week problemen om de pagina's te laden.
Vaak worden pagina's maar half geladen en moet ik er eerst weer uit om er vlot in te kunnen.

Zijn die vertragingen het gevolg van de veelvuldige onderhoudswerken?

Sir Spamalot (crew)
dazzler schreef:
De site heeft bij mij nu al meer dan een week problemen om de pagina's te laden.
Vaak worden pagina's maar half geladen en moet ik er eerst weer uit om er vlot in te kunnen

Idem hier, zowel in IE, Firefox en Chrome.

dazzler schreef:
Vaak worden pagina's maar half geladen en moet ik er eerst weer uit om er vlot in te kunnen.

Zijn die vertragingen het gevolg van de veelvuldige onderhoudswerken?

Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen, wat je beschrijft komt niet overeen met de problemen die er zijn/waren en ik heb dit persoonlijk nog geen een keer gezien. Het probleem speelde, dat een pagina er wel eens lang over deed voor hij begont te laden, en dat is op een uitzondering hier en daar opgelost, maar dat pagina's deels laden heb ik persoonlijk nog niet gezien.

Wat dan wel de oorzaak is, eerlijk gezegd geen idee. Ik neem aan dat andere sites het op zulke momenten wel goed doen?

Alles doet het prima, behalve MusicMeter.

Misschien begrijpen we elkaar niet helemaal goed.
Het is zo dat ik meteen goed op de site zit, maar als ik twee of drie pagina's verder klik,
laad een pagina zodanig traag dat ik enkel de eerste boodschappen zie en geen menu kolom krijg.
Als ik dan lang genoeg wacht (tientallen seconden) komt de hele pagina wel te voorschijn.
Het is dus niet zo dat hij stop met laden na een halve pagina, maar het lijkt wel zo dat hij maar
een deel van de pagina toont (ondertussen blijft hij zoeken naar de rest van de pagina).

Het gaat soms sneller om de site te verlaten en weer terug te keren,
dan dat je moet wachten tot de volledige pagina geladen is.

De site gaat straks een half uurtje uit de lucht vanwege onderhoud aan de server (upgrade database software)

We hebben nog wat opstartprobleempjes zo te zien, er wordt aan gewerkt

Inderdaad, het duurt bij mij ongeveer 3 minuten om een pagina te laden.

EDIT: ik heb dit bericht verstuurd om 12 uur 43 en het staat op de site sinds 12 uur 49.

Pagina's laden hier nog heel traag en niet volledig.......

Dit is het eerste bericht dat ik gepost krijg sinds 12.40 uur

Edit: Het laden van dit bericht heeft ruim 2 min geduurd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:31 uur

geplaatst: vandaag om 06:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.