De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 27 december 2011, 12:49 uur
Jordy schreef:
We hebben nog wat opstartprobleempjes zo te zien, er wordt aan gewerkt
We hebben nog wat opstartprobleempjes zo te zien, er wordt aan gewerkt
0
geplaatst: 27 december 2011, 12:51 uur
thelion schreef:
Pagina's laden hier nog heel traag en niet volledig.......
Dit is het eerste bericht dat ik gepost krijg sinds 12.40 uur
Pagina's laden hier nog heel traag en niet volledig.......
Dit is het eerste bericht dat ik gepost krijg sinds 12.40 uur
Lijkt me in jouw geval een goede reden om een doosje Prozac bij de hand te houden

Eerlijk is eerlijk, gezien de regelmaat van vetrstoringen de afgelopen 2 wekken verliest MuMe imo wel een van zijn sterren, qua snelheid en uptime. Afgezien van het feit dat het hier steeds meer een PuMe of een AdoMe wordt.
Een leuke dagvraag zou dan ook maar zo kunnen zijn: ben je boven de 25 en zou je Musicmeter aanraden bij je (muziek)vrienden?
0
geplaatst: 27 december 2011, 12:58 uur
Hier ook op één ding na. Waar zijn mijn privéberichten gebleven?
0
geplaatst: 27 december 2011, 12:58 uur
Mjuman schreef:
Eerlijk is eerlijk, gezien de regelmaat van vetrstoringen de afgelopen 2 wekken verliest MuMe imo wel een van zijn sterren, qua snelheid en uptime. Afgezien van het feit dat het hier steeds meer een PuMe of een AdoMe wordt.
Ach, het is gratis.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 27 december 2011, 13:13 uur
Noem me ouderwets en slecht op de hoogte van trends, maar wat is een PuMe en wat is een AdoMe?
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 27 december 2011, 13:18 uur
Nu raak ik de draad helemaal kwijt.
Ik raak al zo gefrustreerd van al die afkortingen, nu gaan we hier ook nog in internet/sms-taal communiceren.
Ik raak al zo gefrustreerd van al die afkortingen, nu gaan we hier ook nog in internet/sms-taal communiceren.
0
geplaatst: 27 december 2011, 13:19 uur
0
geplaatst: 27 december 2011, 13:33 uur
dazzler schreef:
Alles doet het prima, behalve MusicMeter.
Alles doet het prima, behalve MusicMeter.
heb je deze problemen nu (na de aanpassingen aan de server van zojuist) nog steeds?
0
geplaatst: 27 december 2011, 14:04 uur
Het lijkt iets vlotter te gaan. Ik kan meer pagina's aanklikken
zonder vertraging, maar uiteindelijk loopt ie toch weer vast na een tijdje.
zonder vertraging, maar uiteindelijk loopt ie toch weer vast na een tijdje.
0
geplaatst: 27 december 2011, 14:06 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Noem me ouderwets en slecht op de hoogte van trends, maar wat is een PuMe en wat is een AdoMe?

0
Ton Willekes
geplaatst: 27 december 2011, 14:13 uur
Jordy schreef:
Ach, het is gratis.
(quote)
Ach, het is gratis.
Das toch een beetje een flauwe opmerking.
Natuurlijk zijn we allemaal dankbaar voor deze gratis site (met reclame overigens, tenzij betaald) maar wij gebruikers steken er toch ook wel aardig wat energie in.
Ik zou het liever als goede wisselwerking beschouwen en daar hoort bij dat de site technisch goed moet functioneren anders krijg je het gevoel alles voor niks in te tikken.
Bovendien is er niks tegen mensen die gewoon rapporteren wat er fout gaat of aangeven wat de consequenties zijn in hun ogen.
Dat gezegd hebbende:
Rond het middaguur vandaag was de site helemaal niet te bereiken.
Inderdaad de afgelopen weken veel haperingen met laden van pagina's maar half geladen pagina's heb ik nog niet gezien.
0
geplaatst: 27 december 2011, 14:25 uur
Ozric Spacefolk schreef:
MuMe = musicmeter
PuMe = pubermeter
AdoMe = adolescentmeter
Mjuman is een relatief old grumpy man en irritationeert (= irritatie als stationair gegeven) zich (neologisme, reflexief) aan de overwoekering door jonge users die veelal ejucalutorische one-liners posten (van het type: "retecool album" of narcistische bespiegelingen (van het type "moet ik zeker gaan luisteren"); dit doet de informatiteve waarde van de site afnemen.
Mjuman schreef:
Eerlijk is eerlijk, gezien de regelmaat van verstoringen de afgelopen 2 wekken verliest MuMe imo wel een van zijn sterren, qua snelheid en uptime. Afgezien van het feit dat het hier steeds meer een PuMe of een AdoMe wordt.
Eerlijk is eerlijk, gezien de regelmaat van verstoringen de afgelopen 2 wekken verliest MuMe imo wel een van zijn sterren, qua snelheid en uptime. Afgezien van het feit dat het hier steeds meer een PuMe of een AdoMe wordt.
Jordy schreef:
Ach, het is gratis.
Ach, het is gratis.
Da's niet waar - onze aandacht heeft wel degelijk geldswaarde, getuige de googliaanse 'targeted advertizing'. Dat de aandacht die wij aan 'gratis' content (bijv de krant Metro) schenken wel degelijk geldswaarde ('currency") heeft, wordt dat glashelder duidelijk gemaakt door managementguru's Jonas Ridderstrale en Kjell Nordström in Funky Business (Prentice Hall 2002)
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 27 december 2011, 14:30 uur
Mjuman schreef:
MuMe = musicmeter
PuMe = pubermeter
AdoMe = adolescentmeter
Mjuman is een relatief old grumpy man en irritationeert (= irritatie als stationair gegeven) zich (neologisme, reflexief) zich aan de overwoekering door jonge users die veelal ejucalutorische one-liners posten (van het type: "retecool album" of narcistische bespiegelingen (van het type "moet ik zeker gaan luisteren"); dit doet de informatiteve waarde van de site afnemen.
(quote)
MuMe = musicmeter
PuMe = pubermeter
AdoMe = adolescentmeter
Mjuman is een relatief old grumpy man en irritationeert (= irritatie als stationair gegeven) zich (neologisme, reflexief) zich aan de overwoekering door jonge users die veelal ejucalutorische one-liners posten (van het type: "retecool album" of narcistische bespiegelingen (van het type "moet ik zeker gaan luisteren"); dit doet de informatiteve waarde van de site afnemen.
Ik maak me daar niet zoveel zorgen om.
Er is een manier om de informatieve berichten te filteren. De berichten met het 'gele sterretje'.
Als voorbeeld biedt ik aan om eens bij mijn recensies te kijken.
Ik ben geen buitengewoon goede recensent, maar heb wel mijn best gedaan veel informatie in mijn berichten te zetten.
Het enthousiasme van de jongere users werkt bij mij wel energizerend (=anglicisme).
0
geplaatst: 27 december 2011, 14:32 uur
Bij PuMe moet ik een beetje denken aan de oude enegiemaatschappij in de provincie Utrecht, de Puem genaamd. Wat stond voor Provinciale Utrechtse Elektriciteits Maatschapppij.
0
geplaatst: 27 december 2011, 14:40 uur
Ik erger me een beetje aan van die holle lange 'verplichte' reviews. Zowel bij jong als oud kom ik die tegen.
Zeg wat je te zeggen heb en ga er geen pracht en praal om heen hangen, zou ik zeggen.
Zeg wat je te zeggen heb en ga er geen pracht en praal om heen hangen, zou ik zeggen.
0
geplaatst: 27 december 2011, 14:45 uur
0
geplaatst: 27 december 2011, 14:47 uur
Ton Willekes schreef:
Natuurlijk is dat een beetje flauw. Maar deze site wordt nou eenmaal gerund door iemand in een paar vrije uurtjes, en dat betekent dat je niet dezelfde kwaliteit en professionaliteit kunt verwachten als bij betaalde diensten of grote (internationale) sites.
Zo lang ik de boel hier run zul je moeten accepteren dat de site het ook wel eens niet doet. Dat hier veel andere mensen ook tijd en moeite in de site steken, betekent niet ineens dat ik dit soort onderhoud dan maar om 4 uur 's nachts moet doen.
0
Ton Willekes
geplaatst: 27 december 2011, 15:27 uur
Jordy schreef:
Natuurlijk is dat een beetje flauw. Maar deze site wordt nou eenmaal gerund door iemand in een paar vrije uurtjes, en dat betekent dat je niet dezelfde kwaliteit en professionaliteit kunt verwachten als bij betaalde diensten of grote (internationale) sites.
Zo lang ik de boel hier run zul je moeten accepteren dat de site het ook wel eens niet doet. Dat hier veel andere mensen ook tijd en moeite in de site steken, betekent niet ineens dat ik dit soort onderhoud dan maar om 4 uur 's nachts moet doen.
(quote)
OK ik snap het maar toch moet je niet de suggestie wekken dat het geen geld oplevert of dat het gratis is.
Op z'n minst zou je als je zo'n bewering doet uit moeten leggen waarom je er (kennelijk) niks aan verdient. Je hebt het immers over vrije uurtjes en dat zijn geen betaalde uren toch ?
Het is al aangestipt dat de reclame geld moet opleveren en buiten dat is het voor sommigen helemaal niet gratis. Een donatie kost ook geld en ik heb zojuist ook een donatie gestort omdat ik ook wel begrijp dat dat meer oplevert als een jaar reclame kijken. (of misschien ook niet, het is onduidelijk)
Ik hoop nog op een betere uitleg en verder succes ermee zou ik zeggen.
0
geplaatst: 27 december 2011, 15:54 uur
Met vrije uurtjes bedoel ik dat het de tijd is dat ik niet bij m'n baas zit. Tijd die ik vrij mag en kan indelen, en waar ik vrijwillig kan besluiten om deze al dan niet in de sites te stoppen. De sites run ik als hobby, ongeacht dat ik er heus wel iets aan over hou, en ik wens absoluut niet ter verantwoording geroepen te worden alsof bezoekers van deze site mijn werkgever, of betalende klanten zijn. De donaties van het afgelopen jaar zijn overigens naar een kerstcadeautje voor de crew gegaan, en zijn dus geen betaling voor door mij geleverde arbeid, of iets dergerlijks.
Dat neemt niet weg dat het natuurlijk vervelend is als de site het niet doet, dat het leuk is dat mensen betrokken zijn bij de site, en dat ik opbouwende kritiek en meldingen over problemen zeer waardeer.
Dat neemt niet weg dat het natuurlijk vervelend is als de site het niet doet, dat het leuk is dat mensen betrokken zijn bij de site, en dat ik opbouwende kritiek en meldingen over problemen zeer waardeer.
0
geplaatst: 27 december 2011, 16:01 uur
jasper1991 schreef:
No offence, maar ik vind dat een opvallende opmerking voor iemand die van power metal haast een eerste levensbehoefte maakt.

0
geplaatst: 27 december 2011, 16:01 uur
Jordy schreef:
De donaties van het afgelopen jaar zijn overigens naar een kerstcadeautje voor de crew gegaan
De donaties van het afgelopen jaar zijn overigens naar een kerstcadeautje voor de crew gegaan
Een boekenbon?

0
geplaatst: 27 december 2011, 16:07 uur
jasper1991 schreef:
Ik erger me een beetje aan van die holle lange 'verplichte' reviews. Zowel bij jong als oud kom ik die tegen.
Je bent ook niet verplicht om ze te lezen.

0
geplaatst: 27 december 2011, 17:46 uur
Als ik in de nieuwe zoekfunctie zoek op artiest Ramses krijg ik wel een Duitse rockband met die naam, maar niet de IJslandse rapper Ramses (II)
0
geplaatst: 27 december 2011, 18:12 uur
ha, een filter dat automatisch rappers buiten de resultaten houdt. Mooie nieuwe functionaliteit...
0
geplaatst: 27 december 2011, 18:18 uur
Heb het even opgelost voor dit specifieke geval. (hint voor de crew: door de gegevens van de betreffende artiest even ongewijzigd opnieuw op te slaan worden de zoekgegevens opnieuw doorberekend)
Mocht dit vaak/vaker voorkomen moet ik de zoekindex voor artiesten even opnieuw aanmaken
Mocht dit vaak/vaker voorkomen moet ik de zoekindex voor artiesten even opnieuw aanmaken
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.