De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 december 2011, 18:26 uur
Mjuman schreef:
de overwoekering door jonge users die veelal ejucalutorische one-liners posten (van het type: "retecool album" of narcistische bespiegelingen (van het type "moet ik zeker gaan luisteren"); dit doet de informatiteve waarde van de site afnemen.
de overwoekering door jonge users die veelal ejucalutorische one-liners posten (van het type: "retecool album" of narcistische bespiegelingen (van het type "moet ik zeker gaan luisteren"); dit doet de informatiteve waarde van de site afnemen.
Ik erger me daar ook wel eens aan (los van de leeftijd). Er is een nog vervelender type gebruiker dat zich overal en nergens laat zien om vervolgens te gaan posten dat een liedje 2:41 duurt i.p.v. 2:31. In plaats van het zelf aan te passen probeert dat type user de schijn te wekken goed op de hoogte te zijn en veel te kennen, maar inhoudelijk lees je niet veel (want de plaat beluisteren, ho maar).
Anderzijds kan ik meestal in één oogopslag wel zien of een bericht de moeite waard is om te lezen of niet. Een aantal topics vermijd ik. Een beetje slowchat vind ik wel gezellig, maar soms gaat het te ver.
0
geplaatst: 27 december 2011, 21:01 uur
Jordy schreef:
8 dec: kun je daar een screenshot van maken?
8 dec: kun je daar een screenshot van maken?
Sorry, was dit een beetje uit het oog verloren. Hier een screenshot:

Ik gebruik Chromium in Ubuntu 11.10
0
geplaatst: 27 december 2011, 22:15 uur
Ok, ik heb even Firefox geprobeerd en daar zie ik dat het bannertje deel uitmaakt van een advertentie die ik in Chromium met de AdBlock-extensie heb uitgeschakeld. Blijkbaar herkent AdBlock dat plaatje dus niet als onderdeel van de advertentie.
0
geplaatst: 27 december 2011, 22:21 uur
Als ik eerlijk ben vind ik dat op z'n minst erg brutaal, ads blocken en vervolgens gaan klagen dat de site niet goed wordt weergegeven. Alsof je bij een artiest gaat klagen dat de kwaliteit van je illegale mp3tjes niet goed is.
0
geplaatst: 27 december 2011, 22:34 uur
Jordy schreef:
Kun je eens een voorbeeld geven van hoe/waar je op zou willen zoeken? Wat mis je in het normale overzicht als je op het label klikt?
(quote)
Kun je eens een voorbeeld geven van hoe/waar je op zou willen zoeken? Wat mis je in het normale overzicht als je op het label klikt?
Zo heb je bijvoorbeeld twee labels die het woord Groove in de label naam hebben zitten. Het ene Groove label is een jazz label. Het andere label is Groove Unlimited een electronic label. Bij het invoeren zie ik vaak dat deze labels door elkaar worden gebruikt. Zodra ik een album zie wat onder de naam Groove alleen staat ingevoerd op de site gaat er bij mij een lichtje branden met de vraag: Hebben we te maken met jazz of iets electronisch?
Veel albums die onder het Groove label jazz stonden, maar dit niet waren heb ik het verleden gecorrigeerd. Nu in het nieuwe zoekscherm kan ik die check niet meer uitvoeren, waarddor albums onder de verkeerde Groove kunnen staan en daardoor niet traceerbaar zijn.
0
geplaatst: 27 december 2011, 22:36 uur
okee bedankt, zoals gezegd zal ik eerdaags zorgen dat je naar labels kunt zoeken via het zoekschermpje rechtsboven
0
geplaatst: 27 december 2011, 22:52 uur
Het viel mij toevallig op dat ik bij,als ik op meer klik, Angus & Julia Stone(wat vriendelijke folk muziek is) alleen maar Metal vergelijkingen krijg... iets wat daar niet hoort te staan..
Angus & Julia Stone
Angus & Julia Stone
0
geplaatst: 27 december 2011, 23:21 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Er is een manier om de informatieve berichten te filteren.
Veel informatie wordt gegeven die niet als recensie zijn aangekruist. Zelfs het merendeel durf ik te beweren. Echter is MuMe geen informatieve site, maar een discussiesite. Waarbij ik toegeef dat er inderdaad een boel berichten zijn waar geen discussiemogelijkheid over mogelijk is. Er is een manier om de informatieve berichten te filteren.
Stijn_Slayer schreef:
Ik erger me daar ook wel eens aan (los van de leeftijd).
Je bedoelt berichten zoals deze: Ik erger me daar ook wel eens aan (los van de leeftijd).
Stijn_Slayer schreef:
Ik sta te popelen..
(bij: The Doors - L.A. Woman (1971) Ik sta te popelen..
).
0
geplaatst: 28 december 2011, 01:14 uur
Jordy schreef:
Als ik eerlijk ben vind ik dat op z'n minst erg brutaal, ads blocken en vervolgens gaan klagen dat de site niet goed wordt weergegeven. Alsof je bij een artiest gaat klagen dat de kwaliteit van je illegale mp3tjes niet goed is.
Neem me niet kwalijk, ten eerste moet je dit niet als klacht maar als feedback zien, en ten tweede was ik mij ten tijde van het doen van dat 'beklag' er niet van bewust dat de oorzaak bij de AdBlock-extensie lag (ik was zelfs compleet vergeten dat dat ding aanstond). Anders had ik het wel achterwege gelaten natuurlijk.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 28 december 2011, 12:28 uur
@ Chevy93:
Een reactie van jou was te verwachten. Wie de schoen past trekt hem immers aan. Blijkbaar ben je niet in staat om af te lezen dat ik geen trek heb in een heruitgave met één nieuw (minderwaardig) nummer.
Maar daar heb je vaker last van.
Een reactie van jou was te verwachten. Wie de schoen past trekt hem immers aan. Blijkbaar ben je niet in staat om af te lezen dat ik geen trek heb in een heruitgave met één nieuw (minderwaardig) nummer.
Maar daar heb je vaker last van.
0
geplaatst: 28 december 2011, 12:44 uur
De ouwe zeur die je bent (opoe, die smiley, een gezichtje op de pc die de context van het bericht duidelijk maakt, geeft aan dat het bericht niet serieus bedoeld is), snap je de ironie uiteraard weer niet. Gelukkig vind ik het heel interessant om te lezen of jij ergens om staat te popelen of niet.
Je probeert nu recht te trekken wat krom is, maar geef gewoon toe dat dit ook een nietszeggend bericht is en allesbehalve van toegevoegde waarde. Dat je dan met je wijzende vingertje naar mij moet wijzen, getuigt alleen maar van zwakte. Ik heb ook nooit gezegd dat ik een heilig boontje heb. Noch heb ik gezegd dat ik me aan dat soort berichten stoor, dus je opvoedende bericht raakt kant, noch wal.
Ondertussen doe ik nog wel even een huishoudelijke mededeling (god behoede mij of Stijn en Mjuman dit wel interessant vinden om te lezen):
Vroeger was het mogelijk door ctrl in te houden om meerdere albums in "Mijn albums" te selecteren. Komt dit binnenkort weer terug? Of komt er binnenkort een alternatief voor?
Je probeert nu recht te trekken wat krom is, maar geef gewoon toe dat dit ook een nietszeggend bericht is en allesbehalve van toegevoegde waarde. Dat je dan met je wijzende vingertje naar mij moet wijzen, getuigt alleen maar van zwakte. Ik heb ook nooit gezegd dat ik een heilig boontje heb. Noch heb ik gezegd dat ik me aan dat soort berichten stoor, dus je opvoedende bericht raakt kant, noch wal.
Ondertussen doe ik nog wel even een huishoudelijke mededeling (god behoede mij of Stijn en Mjuman dit wel interessant vinden om te lezen):
Vroeger was het mogelijk door ctrl in te houden om meerdere albums in "Mijn albums" te selecteren. Komt dit binnenkort weer terug? Of komt er binnenkort een alternatief voor?
0
geplaatst: 28 december 2011, 12:46 uur
Op een Mac werkt dit met de cmd toets, op Windows met ctrl. Je kunt ook meerdere (aaneengesloten) albums selecteren door met de linkerknop ingedrukt met je muis te slepen.
0
geplaatst: 28 december 2011, 12:49 uur
Ik gebruik nu Windows (Vista) met Firefox, maar hier werkt het met ctrl niet.
Edit: Slepen ook niet, dat deed het vroeger ook, inderdaad.
Edit: Slepen ook niet, dat deed het vroeger ook, inderdaad.
0
Jocharo-T
geplaatst: 28 december 2011, 12:50 uur
Wie gebruikt er trouwens in godsnaam Windows Vista? 

0
geplaatst: 28 december 2011, 12:52 uur
Mensen die net tussen XP en 7 een laptop kochten. 
Even geprobeerd in IE en daar werken de functies wel.

Even geprobeerd in IE en daar werken de functies wel.
0
geplaatst: 28 december 2011, 12:53 uur
Kan de problemen in Firefox (op een Mac) niet nabootsen helaas.
0
geplaatst: 28 december 2011, 12:54 uur
En hier op een Mac werkt het trouwens ook.
Edit: Jammer. Wel een idee waar het aan zou kunnen liggen?
Edit: Jammer. Wel een idee waar het aan zou kunnen liggen?
0
Jocharo-T
geplaatst: 28 december 2011, 12:54 uur
chevy93 schreef:
Oké, daar heb ik niets op terug inderdaad. Vista is wel waardeloos, vreemd dat ze een Beta versie op een computer installeren en je geen volwaardige versie (XP) erbij geven. Dat zou eigenlijk wel moeten in mijn ogen. Zeker als je een nieuwe computer aanschaft, nu zit je met een besturingsprogramma vol kinderziektes.
0
geplaatst: 28 december 2011, 12:55 uur
Getest op Firefox onder Windows 7, daar werkt inderdaad het selecteren via ctrl bij mij ook niet, slepen bij mij wel. Ik zet op de centrale lijst om hier eens naar te kijken
0
geplaatst: 28 december 2011, 12:59 uur
Slepen werkt hier inderdaad ook, maar alleen van beneden naar boven (of is dat ook de bedoeling?)
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 28 december 2011, 13:19 uur
Grappig, de top 2 van de mooiste liedjes allertijden:
YouTube - Globaal Nieuws Radio Aflevering 17 | 27 december 2012
0
geplaatst: 28 december 2011, 13:21 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Vlak voor de kerst al gelezen en inderdaad grappig, maar wat dit in het feedback topic doet is me een raadsel.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 28 december 2011, 13:24 uur
Geen idee. Dit is de enige topic die ik enigszins volg en ik vond dat tussen alle klaagzangen in, wel weer eens een vrolijk bericht mocht.
0
geplaatst: 28 december 2011, 17:44 uur
De site is momenteel verschrikkelijk traag hier. Duurt minuten om een pagina te laden. De andere -meter-sites hebben er ook last van.
0
geplaatst: 28 december 2011, 17:45 uur
Zo zag de site er een kwartiertje geleden bij mij uit.
Misschien is Jordy bezig met werkzaamheden. Laat ons hopen.
Traag is de site in ieder geval. De hele dag al.

Misschien is Jordy bezig met werkzaamheden. Laat ons hopen.
Traag is de site in ieder geval. De hele dag al.

0
Aquila
geplaatst: 28 december 2011, 17:49 uur
Hele dag weet ik niet, maar wel sinds een uur of drie al slecht bereikbaar en traag laden inderdaad.
0
geplaatst: 28 december 2011, 17:53 uur
Vervelend. Merkte het net ook, nu weer snel hier.
Heb geen aanwijzigingen over de oorzaak, server heeft het niet druk en ben geen wijzigingen aan het doorvoeren. Dat de andere sites er ook last van hebben/hadden toont in ieder geval aan dat het een ander probleem is dan eerder. Wellicht een knik in een kabel ergens onderweg, ga weer contact zoeken met de hostingpartij.
Heb geen aanwijzigingen over de oorzaak, server heeft het niet druk en ben geen wijzigingen aan het doorvoeren. Dat de andere sites er ook last van hebben/hadden toont in ieder geval aan dat het een ander probleem is dan eerder. Wellicht een knik in een kabel ergens onderweg, ga weer contact zoeken met de hostingpartij.
0
Ton Willekes
geplaatst: 28 december 2011, 17:59 uur
Jordy schreef:
Heb geen aanwijzigingen over de oorzaak, server heeft het niet druk en ben geen wijzigingen aan het doorvoeren.
Heb geen aanwijzigingen over de oorzaak, server heeft het niet druk en ben geen wijzigingen aan het doorvoeren.
Dat lijken me nou precies DE oorzaken waarom het als een speer gaat

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.