MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
sorry

Wanneer je als gebruiker een afbeelding uploadt (je avatar, of een albumhoes) wordt dit bestand vanaf nu gescand op virussen. Indien het bestand een virus bevat, wordt de afbeelding niet geaccepteerd. Als het goed is zie je ook welk virus is gevonden.

Mocht dit ergens fout gaan hoor ik het graag.

Moet er niet eens een Vraag van de dag #2 komen? Dat topic heeft nu al 30989 berichten en volgens dit bericht is dat niet zo goed voor de site.

Jocharo-T
Wat ik mij dan afvraag: Als zo'n topic dan gesloten wordt en na een week verwijderd. Wat gebeurd er dan met je berichtenteller? Loopt die dan weer naar beneden of blijt hij gelijk? Niet dat het mij wat uitmaakt, het is eigenlijk meer nieuwsgierigheid. User thelion bijvoorbeeld heeft al bijna een ton aan berichten. Wordt die jongen dan weer terug de tijd ingeworpen?

Ik neem aan dat de site niet iedere nacht alle berichten van alle gebruikers weer even natelt, dus dat zal gewoon gelijk blijven. Daarnaast blijft het topic ergens nog bestaan, aangezien je er nog naartoe kunt linken.

Jocharo-T
Als je berichtjes verwijderd worden door een mod, verdwijnen ze logischerwijs ook uit je teller, dus waarom nu niet? Los daarvan had ik begrpepen dat het topic dat gesloten is, na een week verwijderd wordt.

Edit: Dat laatste blijk ik echter verkeerd begrepen te hebben. Dat maakt mijn vraag nu overbodig. Mijn vraag ging eigenlijk alleen op als het topic ook daadwerkelijk verwijderd zou worden.

Jocharo-T
Vandaag trouwens weer last van vertragingen. De site lijkt er soms even uit te liggen om het vervolgens dertig seconden later weer perfect te doen. Het geldt op dit moment trouwens voor alle Meter Sites. Dus lijkt op een server probleem.

Ik heb het gevoel dat de zoekfunctie nog niet naar behoren werkt. Als ik bijvoorbeeld zoek op de trefwoorden 'fabric', 'fabriclive' of 'fabriclive.', dan krijg ik niet alle mogelijkheden.

Ik weet niet of dat aan mijn internet verbinding ligt, of iets in die trant.
Maar als ik het Quotes topic open, dan opend hij hem steeds een pagina voor de nieuwste.
Dus inprincipe niet pagina 1 maar laat hij 2 zien. En moet ik vooruit klikken om bij de nieuwste berichten te komen.

Jocharo-T schreef:
Wat ik mij dan afvraag: Als zo'n topic dan gesloten wordt en na een week verwijderd. Wat gebeurd er dan met je berichtenteller? Loopt die dan weer naar beneden of blijt hij gelijk? Niet dat het mij wat uitmaakt, het is eigenlijk meer nieuwsgierigheid. User thelion bijvoorbeeld heeft al bijna een ton aan berichten. Wordt die jongen dan weer terug de tijd ingeworpen?

Een gesloten topic wordt niet verwijderd, maar wordt onzichtbaar.

Via google zijn topics nog wel zichtbaar. Zo is het frustratie-topic via MovieMeter niet meer op te roepen, maar via zoeken via google (MovieMeter + frustratie) nog wel te vinden.
Jordy schreef:
Wanneer je als gebruiker een afbeelding uploadt (je avatar, of een albumhoes) wordt dit bestand vanaf nu gescand op virussen. Indien het bestand een virus bevat, wordt de afbeelding niet geaccepteerd. Als het goed is zie je ook welk virus is gevonden.
Misschien ben ik te ouderwets, maar sinds wanneer kunnen er virussen zitten in afbeeldingen? . Ik heb altijd gedacht dat dit niet kon. Net zoals in muziekbestanden.

bennerd schreef:
Ik heb het gevoel dat de zoekfunctie nog niet naar behoren werkt. Als ik bijvoorbeeld zoek op de trefwoorden 'fabric', 'fabriclive' of 'fabriclive.', dan krijg ik niet alle mogelijkheden.

Dat is wel het understatement van de week. Je moet trouwens eens proberen iets te zoeken d.m.v. het gewenste in de zoekbalk te plakken... wordt je gegarandeerd naar de zoekpagina verwezen, waar je plakwerk weer niet herkend wordt, of je moet d.m.v. de pijltjestoets de cursor eerst terug naar het begin van je woord brengen. (Ik surf Firefox, heb dit op beide computers)

(of heeft dit te maken met het nieuwe knip en plak copyright advies?)

En dan heb ik het nog niet eens over mobiel zoeken. Iemand die vanaf een smartfoon überhaupt iets via het zoekvenster op de site kan vinden verdient een medaille voor een bijna bovenmenselijke prestatie.

Die vinkvakjes, probeer dat maar eens op een 'touchscreen' - het worden a la minute andere vogels
Zoekergonomie, gebruiksvriendelijk en contextsensitief (mobiel, weet u wel) zijn voor mij the coming words van 2012.

heb het juist nog eens geprobeerd: "Iron Maiden" uit de google zoekresultaten "gekopieerd", "geplakt" in de zoekbalk, het loepje aangeklikt, en "Iron Maiden" verdwijnt in het niets. De zoekpagina wordt voor me geopend (Sesam open U) . Plak "Iron Maiden" in de zoekbalk "zoeken op artiest", klik op de knop "zoek albums" met het verrassende resultaat: Er zijn geen albums gevonden die aan je zoekopdracht voldoen.
Ik heb wel niet gecontroleerd of dat inderdaad waar is....

Wel een vervelend verschijnsel, daar de zoekfunctie het ook nog eens laat afweten bij spelfouten.

Sir Spamalot (crew)
Deze namiddag was het van dattum bij het toevoegen, het was een kleine martelgang. De baas is er mee bezig, ik blijf positief.

Cabeza Borradora schreef:
heb het juist nog eens geprobeerd: "Iron Maiden" uit de google zoekresultaten "gekopieerd", "geplakt" in de zoekbalk, het loepje aangeklikt, en "Iron Maiden" verdwijnt in het niets. De zoekpagina wordt voor me geopend (Sesam open U) . Plak "Iron Maiden" in de zoekbalk "zoeken op artiest", klik op de knop "zoek albums" met het verrassende resultaat: Er zijn geen albums gevonden die aan je zoekopdracht voldoen.
Ik heb wel niet gecontroleerd of dat inderdaad waar is....

Wel een vervelend verschijnsel, daar de zoekfunctie het ook nog eens laat afweten bij spelfouten.

Dat ging inderdaad niet goed, bedankt voor het melden van dit probleem, op deze positieve en opbouwende wijze.

Ducoz schreef:
Ik weet niet of dat aan mijn internet verbinding ligt, of iets in die trant.
Maar als ik het Quotes topic open, dan opend hij hem steeds een pagina voor de nieuwste.
Dus inprincipe niet pagina 1 maar laat hij 2 zien. En moet ik vooruit klikken om bij de nieuwste berichten te komen.

Ik vermoed dat je de discussie met een "bladwijzer" (icoontje links van de datum) aan je updates hebt toegevoegd

bennerd schreef:

Gaat dit nu beter?

Mjuman schreef:

Die vinkvakjes, probeer dat maar eens op een 'touchscreen'

Wellicht tijd voor een telefoon met een fatsoenlijk OS? Hoe de site het doet op een Windows Mobile 6 telefoon staat helaas niet erg hoog qua prioriteiten. Voor Android, iOS en moderne Blackberries is er reeds een aparte, voor kleine touchschermen geoptimaliseerde, mobiele website.

Neemt niet weg dat ik als ik de tijd had zou zorgen voor een betere "kale" mobiele website voor oudere en/of minder gangbare besturingssystemen.

Jordy schreef:
(quote)

Dat ging inderdaad niet goed, bedankt voor het melden van dit probleem, op deze positieve en opbouwende wijze.

Geen dank, en achter de wijze hoef je niks meer te zoeken dan er een vrolijke noot trachten tussen te gooien.

Jordy schreef:
Wellicht tijd voor een telefoon met een fatsoenlijk OS? Hoe de site het doet op een Windows Mobile 6 telefoon staat helaas niet erg hoog qua prioriteiten. (..) Neemt niet weg dat ik als ik de tijd had zou zorgen voor een betere "kale" mobiele website voor oudere en/of minder gangbare besturingssystemen.

Ja dat Windows is een knap obscuur besturingssysteem. Met OS/2 wist je iig dat je maar een half besturingssysteem had. Heb geprobeerd te migreren naar Android met dat bezorgde me zoveel buikpijn en "severe loss of functionality" dat ik eea maar heb teruggedraaid. Overigens is Android ook niet fijn met al die verschillende versies. D'r zijn van die dagen dat ik terugverlang naar DOS 3.0 of Motif.

Overigens blijf ik van mening dat ik ook op een desktop vinkvakjes - ahw een voorgebakken metasearch - imo niet zoveel toevoegen, maar ik ben dan ook geen cijferneuker (statisticus). Ik zou iets meer fuzzy logic bij interpretatie van de zoekvraag prettiger vinden; dat maakt het nl mogelijk ook anders dan alleen met exact search te zoeken. Fischer Z (of hoe je dat hier nou precies in de RDBMS zit) is het schrikvoorbeeld.

Mjuman schreef:
Ja dat Windows is een knap obscuur besturingssysteem.

Windows Mobile heeft een procent of 3 marktaandeel, dat vind ik inderdaad een verwaarloosbaar platform.

Ik zou iets meer fuzzy logic bij interpretatie van de zoekvraag prettiger vinden

Eens, dat zou ik ook fijn vinden.

Sietse
een suggestie: stoppen met onzinnige informatie vragen bij het toevoegen van een album of er een officieel invul veldje van maken dat terug te zien is bij de albums.

en hier doel ik op datum van uitkomen die NA release van het album nergens meer terug te vinden is en zodoende bij het toevoegen na release mijn inziens ook totaal overbodig is. Maand van uitkomen moet dan volstaan lijkt mij (ipv onnodig mierenneuken en mij irriteren met vragen nog eens te gaan zoeken terwijl ik al lang een datum heb gezocht).

aka. de meest onzinnige reden voor afkeuren van een album toevoeging moet er gewoon uit.

(en ja ik weet het, ik ben aan het klagen...maar overkomt me nu voor de zoveelste keer dat een album waar het label het niet eens weet wat de exacte datum is ik een afkeuring krijg die nergens op slaat).

Mee eens. invulvakje, maand/jaar.

Staat al een tijdje op de lijst:
voor je iets meldt: bekende bugs + idee?nlijst - MovieMeter.nl

Als die releasedatum echt niet te vinden is kan dat album heus wel worden toegevoegd, maar de ervaring leert dat 95 van de 100 keer een releasedatum zo gevonden is. Nu geloof ik best dat het hier wat lastiger is.

Jordy schreef:
(quote)

Gaat dit nu beter?

Beterrr. Bedankt

Jordy schreef:
Windows Mobile heeft een procent of 3 marktaandeel, dat vind ik inderdaad een verwaarloosbaar platform(...).

Die cijfers heb ik niet helemaal kunnen vinden - ik vond voor de US 8%, maar het lijkt me duidelijk dat MS, afgaand op de berichten voorjaar 2010 (toen schafte ik deze foon aan) en daarna voorjaar 2011 een 'delivery' probleem heeft; zeker nu er in 2012 twee versies van Windows Phone 7 gaan aankomen. Ik vond Google, Android en RIM als grootste; ooit een prototype van een google-foon gezien en die vond ik nogal 'buggy'.

En je weet hoe het is met een OS - je raakt eraan gehecht, hoe wankel het ook is en dan verander je eerder van geloof dan van tekstverwerker of OS

Sietse
herman schreef:
Staat al een tijdje op de lijst:
voor je iets meldt: bekende bugs + idee?nlijst - MovieMeter.nl

Als die releasedatum echt niet te vinden is kan dat album heus wel worden toegevoegd, maar de ervaring leert dat 95 van de 100 keer een releasedatum zo gevonden is. Nu geloof ik best dat het hier wat lastiger is.

Tsja, wat mij hier in steekt is dat het me meerdere malen is overkomen bij steeds hetzelfde crewlid en dat alle keren dat ik toch maar een datum heb opgegeven, omdat ie nogal moeilijk deed, dat het dan natte vingerwerk is geweest. Zo van "het zal wel rond deze datum zijn want toen dit en toen zo, maar duidelijk is het niet".

Dan kun je mijn inziens twee dingen doen:
- er worden zinloos mieren geneukt gewoon omdat het kan en het leuk is om irritatie op te wekken bij mensen wier toevoegingen in principe goed zijn zodat zij dit maar liever niet meer doen.
- er wordt een keuze gemaakt om over dit soort futiliteiten niet zo moeilijk te doen en bij eigen gebrek aan kennis door het crew lid het album toegevoegd of als deze er nogal vreemde gewoontes op na houdt mensen niet te geloven zelf een zoektocht ondernomen op google, bing of waar dan ook.

Ik ga voor optie 2.

Verder heb ik de hoop en wens dat tot dat er een normaal datum vakje komt niet moeilijk wordt gedaan over toevoegingen van al uitgekomen albums waarvan het gewoon niet bekend is (en zelfs als het vakje er wel is...dan nog steeds).

Jocharo-T
Ik heb laast bij Achtung Baby van U2 een bericht geplaatst en die heb ik met een geel vinkje aangemerkt als mening. Nu is dat bericht door een Moderator verplaatst naar het artiesten forum. Echter, in mijn statistieken staat nog steeds dat ik 30 stemmen, en 31 meningen heb. Die 31e mening is dat bericht dat nu op het artiestenforum staat. Ik kan dat vinkje alleen niet meer weghalen, omdat die meningen functie niet bestaat op het artiestenforum. Hoe krijg ik die mening alsnog weg? Ik gebruik MM als een soort naslagwerk. Al mijn stemmen en meningen lopen gelijk op. Normaliter vink ik alleen recensies aan als mening. Nu klopt het echter niet meer.

Ik wil weer terug naar 30 stemmen, dertig meningen

Ps. Volgens mij kom ik nu lichtelijk autistisch over, maar ik ben gelukkig zo

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:14 uur

geplaatst: vandaag om 18:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.