MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
mail ze gewoon, zou ik zeggen.

In De Site > De MuMe-Renovatie > algemeen:

Zoals eerder gemeld gaat MusicMeter de komende maanden over op de nieuwe code (programmatuur), waar MovieMeter nu succesvol een paar maanden op draait.

Samen met alle verbeteringen die hierbij komen kijken (zie MovieMeter.nl) ben ik van plan om gelijk een hele lading MusicMeter-specifieke verbeteringen te gaan doorvoeren.

Het eerste doel is om deze gewenste verbeteringen eens op een rijtje te krijgen, iets waar ik jullie hulp graag bij gebruik

Probeer een nieuw onderwerp ("toevoegingen", "zoeken", "genres" enzovoorts) zo goed mogelijk in logisch topic te stoppen, om te voorkomen dat er teveel langs elkaar gepraat wordt.

In dit topic zal ik bijhouden welke punten er doorgevoerd gaan worden, met een prioriteit (van "gaat zeker gebouwd worden" tot "heel misschien als ik tijd teveel heb)

Sietse
In De Site > De MuMe-Renovatie > Zoeken op label/genre:

Ik zou het persoonlijk wel heel handig vinden als ik kon zoeken op label namen en genre soorten. Misschien mis ik iets, maar is mij nog niet gelukt.

Dat zou zeker handig zijn. Echter met de huidige genre indeling heb je niet bijster veel aan het zoeken op genre. Vooral de genres rock en electronic zijn hier wat te veelomvattend voor.

Misschien moet er gewerkt gaan worden met hoofd- en subgenres?

Sietse
ja, dat zou inderdaad dan wel handig zijn ja. Goed punt.

Yak
Ik ben ook voor een verdere specificering van genres, op het gevaar af dat je dan discussies krijgt in de trant van "Nee man, dit is geen drum & bass! Dit is jungle!". En er zijn ook genres die in de waan van het moment zijn bedacht, zoals "free folk", "new acoustic", enz.

Wat ik handig zou vinden is een overzicht van alle toegevoegde releases per label, simpel door op het label te klikken bij een toevoeging.

In De Site > De MuMe-Renovatie > Type albums:

Bij elke toevoeging is het noodzakelijk om het type album aan te geven, zoals daar zijn: normaal, verzamel - één artiest, EP, etc.

Hier is tot nog toe weinig mee gedaan, het lijkt mij dus handig om per artiest dus de verschillende type albums in verschillende 'rijtjes' weer te geven. De data is er toch al

Sietse
Yak schreef:

Ik ben ook voor een verdere specificering van genres, op het gevaar af dat je dan discussies krijgt in de trant van "Nee man, dit is geen drum & bass! Dit is jungle!". En er zijn ook genres die in de waan van het moment zijn bedacht, zoals "free folk", "new acoustic", enz.

Ik snap wat je bedoelt maar ik denk dat als je dan gaat specifieren bij electronische muziek dat je best dingen zoals jungle en d'n'b samen mag nemen, dat is toch wel zeer aan elkaar verwant. Net zoals ik geen onderverderling zou maken in gabber en happy hardcore

JonnieBrasco
In De Site > De MuMe-Renovatie > Zoeken (algemeen):

Het witte zoekvak bovenin:
* Leestekens: Als ik in de witte balk R.E.M. intyp, wil ik ook dat er '1 op 1' gezocht wordt naar artiesten en titels waar deze string in voorkomt, in het geval van "R.E.M." zou het alle R.E.M. albums moeten opleveren.

Zoekresultaten:
* ook verzamelalbums retourneren waar de gezochte artiest op staat
* ook albums waar artiesten als 'gastartiesten' staan, retourneren.
Eventueel in een afzonderlijk kader weergegeven.

Het uitgebreide zoekscherm
* Zoeken tussen een opgegeven beginwaarde en opgegeven eindwaarde zou iets meer flexibiliteit bieden dan de minimaal/maximaal operators.
* In genre/land meer dan 1 item gelijk kunnen selecteren, zou ook erg prettig zijn.

Dat lijkt mij inderdaad een heel goed idee.

Sietse
ook dit is een goed punt, is altijd wel handig om te zien met name als je soms artiesten hebt die zowel een EP als een album uitbrengen met dezelfde naam (bijv. FSOL - Lifeforms, waar de EP dan wel samen is met Elizabeth Fraser, maar toch)

En het zou ook fijn zijn om bij een album een icoontje te zien met bv. live of compilatie. Nu is dat niet altijd even duidelijk. Of bedoelde je dat ook?

Het witte zoekvak bovenin:
En hoe vind ik een band als Mo? En waarom krijg ik als ik generate intyp niet de albums van Teengenerate, maar als ik Teengen intyp wel? Of is de beginletter essentieel?

Geen idee hoe het oplosbaar zou moeten zijn, maar via de huidige zoekfunctie is het niet mogelijk het album "The La's" van "The La's" te vinden. Ik doe dat nu door te zoeken op een los nummer.

Nee, maar dat is idd ook een goed idee

Goed idee, hoe we dat precies uitwerken moeten we nog maar even over nadenken. Dit is ook echt destijds gebouwd met het idee van "wie weet willen we er ooit iets mee gaan doen"

lebowski schreef:

En hoe vind ik een band als Mo?

Dit is al gefixed in de nieuwe code, zoek op MovieMeter nu maar eens naar "It" of "M"

JonnieBrasco schreef:

* ook verzamelalbums retourneren waar de gezochte artiest op staat

Die mogelijkheid moet er kunnen zijn, moet niet de standaardfunctionaliteit zijn vind ik. Verder zijn je punten geloof ik allemaal al aangepakt in de nieuwe code.

Label verhaal gaat 100% netjes ondersteund worden wat betreft lijstjes, zoeken, etc.

Genre discussie graag in genre-topic

liejanne
Als ik zoek op bijvoorbeeld Sum 41, krijg ik alle albums waar maar het woordje sum in voorkomt eruit.. Doe ik nou iets fout?? :/

De hele discussie gaat er toch juist over dat het zoeken binnenkort verbeterd gaat worden?

liejanne
Jaa weet ik, maar ik dacht dat het misschien aan mij zou kunnen liggen..

Ik wil graag het e-mailadres (het huidige lees ik eens in de vier maanden ofzo) in mijn profiel veranderen, maar dat kan niet. Weet iemand hoe het werkt?

Yak
De moderator kan dat veranderen. Als je een héél vriendelijke PM naar hem stuurt wil hij het misschien overwegen.

Ik zou graag zien dat je bij zoekresultaten meteen de albumwaarderingen zou zien. Als ik voor het eerst van een artiest heb gehoord ben ik vooral geinteresseerd in hun beste of meest bekende werken. Als ik me nu zou willen orienteren op het werk van de Rolling Stones krijg ik 47 zoekresultaten, waarvan ik niet weet welke de belangrijkste zijn. Om daar achter te komen kies ik eerst een album, dan klik ik weer op de artiestennaam, waarna ik weer dezelfde lijst krijg op chronologische volgorde en met de stemresultaten. Die zou ik dus het liefst meteen al hebben gezien.

neo
Maar dat is wel het email adres waarmee je ingeschreven staat. Bij mij is het als ik het mij goed herinnere zo een paar keer aan de kant geschoven. Probleem is dat het email adres op beiden mm's er eentje is waar ik ontiegelijk veel spam binnen krijg. Regelmatig glippen er mailtjes tussen door van bezoekers van beiden.

In De Site > De MuMe-Renovatie > nieuwe smilies:

Ik vind het leuk om smilies te gebruiken en ik ben er achter gekomen dat bij moviemeter meer smilies zijn.
zouden deze smilies ook bij musicmeter gebruikt kunnen worden?

:evil

http://www.musicmeter.nl/?faq#...

En je gebruikt ze nu toch, dus wat is het probleem dan?

HammerHead schreef:

http://www.musicmeter.nl/?faq#...

En je gebruikt ze nu toch, dus wat is het probleem dan?

bij moviemeter zijn meer smilies en die wil ik ook graag op musicmeter.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:30 uur

geplaatst: vandaag om 12:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.