MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Sunderland schreef:
`[...]
Overigens gebruik ik Chrome en ondervind ik dezelfde problemen.

Is het met deze weer maar eens bewezen dat ik een doemdenker ben
Waarvoor dank

herman schreef:
De advertenties heb ik inderdaad wel afgekocht, dus dat zou het misschien nog kunnen zijn?

Nee, ik heb ook geen advertenties.

Helaas is het zoals zovele websites ook Musicmeter aangepast.
Wat eerst soepel liep is nu na deze verbetering een grote ergernis geworden.
Voorheen type je een naam van een groep of artiest in en daar kwamen reeds
de gevonden resultaten.
Nu word je zogenaamd geholpen om de juiste naam in te typen.
Het resultaat is dat je het na diverse pogingen opgeeft.
Ik heb geprobeerd te zoeken op Mike Oldfield, toch niet geheel onbekend,
helaas.
Graag terugdraaien naar de oude versie.
Dank U.

Ton Willekes
Cabeza Borradora schreef:
(quote)

Ik zal het wel weer te zwart zien, maar ruik ik daar een vieze truuk van Google om ook de browser-markt volledig naar zich toe te trekken? Want het is hier in het topic toch al reeds meermaals aangehaald dat het probleem van de google-advertenties (banners) lijkt voort te komen (de connectie met google-analytics die vastloopt - vandaar ook dat betalende users dit verschijnsel niet kennen). Met (Google) Chrome echter geen probleem?? Ach, zal wel toeval zijn.

Ik gebruik Google Chrome, ben donateur en dus geen advertenties maar ook ik moet af en toe wachten tot de site antwoordt. Het is de laatste tijd wel verbeterd, meer dan 10 seconden wachten is het niet en meestal loopt alles soepel dus.....

Volgens mij is het geen browserkwestie. IE loopt hier ook goed.

Rufus schreef:
de gevonden resultaten.

Nou nou, zo denderend was de zoekfunctie voordien toch ook weer niet. (Vergelijk gewoon met webpages die met een google search engine werken). Vooral dat de zoekopdracht geen spellingsfouten vergeeft/corrigeert is op het soort site als MuMe echt een pain in the a..
Het was dus wel degelijk een goed initiatief dit eens te herbekijken, maar een verbetering is het tot nu toe inderdaad niet. Er schort nog heel wat aan. Even een overzicht van wat ik regelmatig tegenkom:
- Het reeds eerder gemelde knippen en plakken in de zoekbalk werkt niet.
- Soms word het ingetypte alleen herkend (en weergegeven) nadat je een spatie achter je zoek opdracht hebt getypt.
- Soms wordt er inderdaad iets helemaal niet herkend, en een beetje later met juist hetzelfde weer wel (of vice versa)
- Eigen aan het systeem, maar heel vervelend, de correcte schrijfwijze. Zo zocht ik een album waar ook een remix versie van bestaat. Beiden hebben dezelfde titel. Een van de twee verscheen niet, omdat de ene met een accent op een klinker op de site staat, en de andere zonder.

Rufus schreef:
de gevonden resultaten.
Het resultaat is dat je het na diverse pogingen opgeeft.
Ik heb geprobeerd te zoeken op Mike Oldfield, toch niet geheel onbekend,
helaas.
Dank U.

Ik vond 'm na ongeveer een seconde.
Als de wereld vol liep met mensen zoals jij woonden we nog steeds in grotten. Anders is niet per se slechter.

- Het reeds eerder gemelde knippen en plakken in de zoekbalk werkt niet.

Een trucje waarmee het wel werkt is na het plakken de zoekbalk 'activeren' door de laatste letter van wat je hebt ingeplakt weg te halen.

- Een euvel dat ik soms tegenkom is dat letters die ik pas heb ingetypt weer meteen verdwijnen en opnieuw ingetypt moeten worden.

Rufus schreef:
Dank U.

De oude versie zorgde voor een te grote belasting op de server en moest helaas de deur uit. Het is een keuze tussen geen mogelijkheid tot uitgebreid zoeken, of deze nieuwe formulieren.

Ik ben natuurlijk altijd geinteresseerd in concrete voorbeelden van zaken die niet naar wens werken. Graag gedetailleerd omschrijven wat je deed, wat je verwachtte dat er zou gebeuren, en wat er echt gebeurde. Alleen zo kan ik (sommige) problemen oplossen.

Vooral dat de zoekopdracht geen spellingsfouten vergeeft/corrigeert is

Deze bewering is onjuist. Als ik zoek op "OK Komputer", krijg ik netjes het Radiohead album als resultaat. Ik geloof wel dat er bepaalde voorbeelden te vinden zijn waar het systeem niet goed omgaat met spelfouten. Ik hoor graag concrete voorbeelden (welke zoekopdracht, welke album dacht je hiermee te vinden)

De problemen met copy/pasten kan ik niet reproduceren. Kun je svp gedetailleerd aangeven wat je plakt, waar je dit plakt, en met welke browser je dit plakt? Alvast bedankt.

Lukas schreef:
Zou het wellicht kunnen zijn dat de crew een andere site(versie) laadt dan andere gebruikers en daardoor geen problemen ondervindt? Want ik zie Jordy en herman hier al een paar keer aangeven dat zij de problemen niet herkennen.

Nee dat is niet zo. Ik bezoek de site overigens niet zo vaak en mijn ervaringen zijn waarschijnlijk dus niet representatief.

Jordy schreef:
Deze bewering is onjuist. Als ik zoek op "OK Komputer", krijg ik netjes het Radiohead album als resultaat.

Deze bewering is onjuist.

't Is te zeggen, bij mij werkt dat ook niet. Zonet getest "OK Komputer" en dan doet de computer niet oké.

Vreemd, dit zie ik:

(afbeelding)

Jocharo-T
Als ik OK Komputer schrijf vind hij gewoon het album van Radiohead.

Edit: Zoals Jordy hierboven aangeeft inderdaad.

Ik denk dat we hier een spraakverwarring hebben en dat Kronos "OK Komputer" in het snelzoekvenster rechtsboven typt. Dan krijg je inderdaad de melding dat er geen resultaten zijn.

Dat lijkt me sterk, want daar is al zeker een jaar niets aan veranderd. Het zoekscherm rechtsboven heeft altijd alleen met precieze matches gewerkt.

Jordy schreef:
Dat lijkt me sterk, want daar is al zeker een jaar niets aan veranderd. Het zoekscherm rechtsboven heeft altijd alleen met precieze matches gewerkt.

En dat is nou zo irritant als je niet weet hoe je een naam precies schrijft én geen zin hebt in het weinig ergonomische vinkvenster.

Fischer-Z is en blijft mijn schrikvoorbeeld.
Sam & Dave, Sam en Dave, Sam + Dave, Sam and Dave, Sam/Dave is allemaal te vangen in een aliaslijstje.

Als ik in Spotify, op Last.fm, Discogs of Allmusic.com zoek op een foutgespelde titel krijg ik ook geen resultaten, en dat zijn grote bedrijven met waarschijnlijk meerdere fulltime programmeurs in dienst. Laten we svp wel redelijke verwachtingen houden bij een hobbyprojectje als deze site.

Als ik begin te typen en na een paar toetsaanslagen bij "Fischer" ben krijg ik overigens allerlei resultaten.

Jordy schreef:
(quote)

Deze bewering is onjuist. Als ik zoek op "OK Komputer", krijg ik netjes het Radiohead album als resultaat. Ik geloof wel dat er bepaalde voorbeelden te vinden zijn waar het systeem niet goed omgaat met spelfouten. Ik hoor graag concrete voorbeelden (welke zoekopdracht, welke album dacht je hiermee te vinden)

Hier had ik het over de snelzoekbalk, waar inderdaad niets aan veranderd is, vandaar de opmerking natuurlijk.

Jordy schreef:
De problemen met copy/pasten kan ik niet reproduceren. Kun je svp gedetailleerd aangeven wat je plakt, waar je dit plakt, en met welke browser je dit plakt? Alvast bedankt.

Jordy schreef:
(quote)

Dat ging inderdaad niet goed, bedankt voor het melden van dit probleem, op deze positieve en opbouwende wijze.

Ondertussen iets aangepast dan? Of laat je geheugen je even in de steek?

*edit*

Ja inderdaad inmiddels aangepast.

Dan is dat een verbetering tov voorheen. Overigens vind ik de elders veelgehanteerde Googliaanse aanvulling van je zoekvraag ook erg irritant.

Ik zal mijn wensen wel blijven houden tav zoeken en verbetering daarvan. Dat schema met vinkvakje suggereert meer volledigheid dan het biedt en het bevredigt imo met name statistici en de Tom Poezen onder ons. Basale zoekfunctionaliteit als kunnen zoeken op label, al dan niet in een bepaalde periode, is verzwonden en dat ervaar ik als een "severe loss of functionality".

@ Jordy: je had ook kunnen zeggen: probeer het nog eens Ik ben ook geen proefkonijn he, als iets niet werkt ga ik dat niet blijven proberen tot het tegendeel gemeld word, wat bij deze dus gebeurd is, op een positieve opbouwende wijze...

edit: Ha, okee, dank je wel!

GrafGantz schreef:
Ik denk dat we hier een spraakverwarring hebben en dat Kronos "OK Komputer" in het snelzoekvenster rechtsboven typt. Dan krijg je inderdaad de melding dat er geen resultaten zijn.

Inderdaad, enige spraakverwarring dus.

Maar het lijkt me ook niet logisch met de uitgebreide zoekfunctie op zoek te gaan naar OK Komputer.

Wel handig om te weten dat daar dus geen correcte spelling nodig is.

Zonet nog eens wat geprobeerd. Als je "OK Komputer" in het snelzoekvenster typt krijg je dus 'geen resultaten'. Maar als je dan op het 'vergrootglasje' in dat venster klikt kom je op de uitgebreide zoekpagina terecht en staat daar reeds als zoekresultaat "Radiohead - OK Computer".

Als je niet zeker bent van de spelling, even op enter drukken na je zoekopdracht. Dan zal het vast nog wel eens niet goed gaan, en daar hoor ik dan graag specifieke voorbeelden van. Dan kan ik nog eens kijken of het te verbeteren is.

De verwarring onstond aan mijn kant mij omdat er iemand z'n beklag deed over het nieuwe scherm voor uitgebreid zoeken, en dat er in de daaropvolgende discussie vervolgens opmerkingen over het (oude) snelzoekscherm tussendoor kwamen

Bij Van der Graaf Generator - Pawn Hearts (1971) kon ik net geen favoriete nummers aanvinken

Is dit niet pas vanaf 4 a 5 tracks?

Hmm, daar lijkt het inderdaad wel op. Laat maar

2MY
vanaf 4, want hier kon ik het wel (ik mocht er gelijk 2 aanvinken zelfs!)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:34 uur

geplaatst: vandaag om 14:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.