De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 24 januari 2012, 22:43 uur
Jordy schreef:
Lääz Rockit: Begin ik met "Lääz" of "Laaz", vind ik niets. Begin ik met Rockit, dan vind ik de groep terug. Dit in beide zoekfuncties.
Met Laaz vind ik het wel, zal op de lijst zetten om eens te kijken naar waarom Lääz niet werkt.
Lääz Rockit: Begin ik met "Lääz" of "Laaz", vind ik niets. Begin ik met Rockit, dan vind ik de groep terug. Dit in beide zoekfuncties.
Met Laaz vind ik het wel, zal op de lijst zetten om eens te kijken naar waarom Lääz niet werkt.
In de zoekfunctie rechtsboven vindt het volgens mij nooit resultaten voor letters met iets vreemds erop. Bijvoorbeeld José, bij mij zijn er dan geen resultaten. Zover ik het weet is dat met alle dakjes, streepjes en stipjes zo, toch?
0
geplaatst: 24 januari 2012, 22:52 uur
Slowgaze schreef:
Ik gebruik Firefox, goed dat je het even zegt. Hmm, zou het een complot zijn?
Ik gebruik Firefox, goed dat je het even zegt. Hmm, zou het een complot zijn?
Ik gebruik Chrome en heb vanavond nergens last van gehad en sowieso zelden last de laatste tijd. Ik zal morgenavond wel eens Firefox gebruiken, kijken of ik verschil merk.
0
geplaatst: 24 januari 2012, 22:54 uur
tsjong schreef:
In de zoekfunctie rechtsboven vindt het volgens mij nooit resultaten voor letters met iets vreemds erop. Bijvoorbeeld José, bij mij zijn er dan geen resultaten. Zover ik het weet is dat met alle dakjes, streepjes en stipjes zo, toch?
(quote)
De snelzoekfunctie werkt alleen met exacte input.
0
Aquila
geplaatst: 24 januari 2012, 22:54 uur
Ik gebruik afwisselend Firefox (vaste PC) en IE8 (laptop). Het gaat bij beide wel eens mis volgens mij, maar de laatste twee weken al stukken beter dan in december.
0
geplaatst: 24 januari 2012, 23:06 uur
herman schreef:
Ik gebruik Chrome en heb vanavond nergens last van gehad en sowieso zelden last de laatste tijd. Ik zal morgenavond wel eens Firefox gebruiken, kijken of ik verschil merk.
(quote)
"Goh Herman, heb jij nog plannen voor vanavond?"
"Ja, ik ga een avondje Firefox gebruiken."
Neen, maar even serieusch, soms kan ik op een andere site doodleuk allerlei pagina's bekijken, terwijl ik in de tussentijd MuMe drie keer achter elkaar opnieuw moet laten laden. Hoe het kan, geen idee, maar naast dat McAfee en MuMe de laatste tijd geregeld in de clinch liggen met elkaar zou ik het echt niet weten. Misschien kan de Grote Roerganger meer licht in de duisternis brengen?
0
geplaatst: 24 januari 2012, 23:08 uur
Mijn firefox wordt spastisch bij alles wat een filmpje heeft of iets dergelijks. Bij chrome heb ik nergens last van.
0
geplaatst: 25 januari 2012, 01:04 uur
jasper1991 schreef:
Mijn firefox wordt spastisch bij alles wat een filmpje heeft of iets dergelijks. Bij chrome heb ik nergens last van.
Je werkt zeker op een Mac? Alleen Chrome kan op Mac goed overweg met Flash. Hoewel de laatste Firefox (ik denk vanaf FF9) grote vooruitgang heeft gemaakt op dat vlak.
0
geplaatst: 25 januari 2012, 09:09 uur
Ik bezoek de sites niet zo vaak als jullie, dus wellicht heb ik een verkeerd beeld, maar ik herken deze klachten sinds de aanpassingen eind december helaas niet (meer). Er wordt van alles gelogd, en er worden door de server geen grote drukte, blokkerende verzoeken of andere problemen gesignaleerd. Dat het overgrote deel van de bezoekers hier niet of nauwelijks last van lijkt te hebben bevestigt dit. Ik heb dus helaas geen enkel handvat om dit probleem te onderzoeken.
Voor de mensen bij wie andere sites op zulke momenten ook traag zijn, hoe vervelend ook, is dit niet het juiste topic. In dat geval is er iets mis met je browser, je computer, of je internet.
Voor de mensen bij wie andere sites op zulke momenten ook traag zijn, hoe vervelend ook, is dit niet het juiste topic. In dat geval is er iets mis met je browser, je computer, of je internet.
0
aslan (crew)
geplaatst: 25 januari 2012, 09:15 uur
FlyLo schreef:
[quote="jJe werkt zeker op een Mac? Alleen Chrome kan op Mac goed overweg met Flash. Hoewel de laatste Firefox (ik denk vanaf FF9) grote vooruitgang heeft gemaakt op dat vlak.
[quote="jJe werkt zeker op een Mac? Alleen Chrome kan op Mac goed overweg met Flash. Hoewel de laatste Firefox (ik denk vanaf FF9) grote vooruitgang heeft gemaakt op dat vlak.
met Mac geen problemen met filmpjes, niet met Firefox, niet met Safari
ook in Debian en Ubuntu geen problemen met Firefox
0
geplaatst: 25 januari 2012, 10:10 uur
aslan schreef:
(quote)
Processor gebruik al eens in de gaten gehouden? Op een iMac zal je er wel niks van merken maar bv. op een Macbook Air wel. Hangt ook af van de flashplayer die de website gebruikt.
0
geplaatst: 25 januari 2012, 13:52 uur
Het is inderdaad zo dat MuMe met grote regelmaat korte tijd op z'n gat ligt. Ik gok minimaal 10x per dag een half minuutje.
0
geplaatst: 25 januari 2012, 15:36 uur
Ik maak het elke dag zeker 3/4 keer mee, andere sites zijn dan gewoon wel bereikbaar en Down For Everyone Or Just Me geeft dan ook aan dat 't onbereikbaar is. Heeft ook wel met tijdstip te maken, 's nachts is het altijd raak, maar dat is altijd al zo geweest (waarschijnlijk omdat de database dan wordt bijgewerkt, backup etc(?)).
0
geplaatst: 25 januari 2012, 15:58 uur
Ik heb het idee dat het met UPC te maken heeft. Ik heb er last van en ik heb UPC. Iemand anders ook last van en geen UPC? Of iemand UPC en er geen last van?
0
geplaatst: 25 januari 2012, 15:58 uur
inquestos schreef:
Ik maak het elke dag zeker 3/4 keer mee, andere sites zijn dan gewoon wel bereikbaar en Down For Everyone Or Just Me geeft dan ook aan dat 't onbereikbaar is. Heeft ook wel met tijdstip te maken, 's nachts is het altijd raak, maar dat is altijd al zo geweest (waarschijnlijk omdat de database dan wordt bijgewerkt, backup etc(?)).
Ook mijn ervaring, al valt het de laatste dagen redelijk mee volgens mij.
0
geplaatst: 25 januari 2012, 16:25 uur
Ik heb er ook alleen 's nachts van, maar ik weet niet anders dan dat dit al heel lang is. Ik gebruik Chrome en heb nergens last van sinds de aanpassingen eind december. Zijn er uberhaupt Chrome-gebruikers die wel problemen hebben (naast de gebruikelijke nachttraagheid)?
0
geplaatst: 25 januari 2012, 16:35 uur
Ik in ieder geval niet. De enige keren dat het hapert, ligt het aan mijn eigen internetverbinding, niet aan de site zelf.
0
geplaatst: 25 januari 2012, 17:56 uur
Dat de site 's nachts even offline is neem ik voor lief, daar gaat voorlopig niets aan veranderen.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 25 januari 2012, 18:39 uur
frankholst182 schreef:
Ik heb het idee dat het met UPC te maken heeft. Ik heb er last van en ik heb UPC. Iemand anders ook last van en geen UPC? Of iemand UPC en er geen last van?
Ik heb ook UPC, maar dat zullen de helft van de gebruikers wel hebben.
Heel frappant dat meerdere users er last van hebben. Dan ligt het in ieder geval niet aan m'n pc of router.
0
geplaatst: 25 januari 2012, 19:53 uur
Overigens is het bij zo'n korte downtime wel zo dat meerdere users daar op hetzelfde moment last van hebben. Dat is al meermaals gebleken in de chat op Soulseek. Volgens mij was er een paar minuten geleden weer een, al heb ik dat nu niet bij anderen kunnen nagaan.
0
geplaatst: 25 januari 2012, 20:02 uur
is bv. MovieMeter op zo'n moment ook onbereikbaar? of zou je dat de volgende keer eens willen checken?
0
geplaatst: 25 januari 2012, 20:05 uur
Ik heb alleen BoekMeter als vergelijkingsmateriaal, maar daar heb ik weinig last van vertragingen. Soms controleer ik even of BoekMeter bereikbaar is als MusicMeter er uit ligt, maar BoekMeter werkt dan wel altijd. Nu snap ik dat dit er misschien ook aan kan liggen dat BoekMeter gewoon veel minder bezocht wordt.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 25 januari 2012, 20:06 uur
Ik zit niet op Moviemeter, maar heb gisteren een aantal keren gekeken voor een filmwaardering. Ervaar daar hetzelfde probleem.
0
geplaatst: 25 januari 2012, 20:27 uur
Lukas schreef:
Volgens mij was er een paar minuten geleden weer een, al heb ik dat nu niet bij anderen kunnen nagaan.
Volgens mij was er een paar minuten geleden weer een, al heb ik dat nu niet bij anderen kunnen nagaan.
Heb de logboeken er even bijgepakt, en er is vandaag nog geen minuut geweest dat er niet meerdere acties op de site zijn uitgevoerd. Daarmee bedoel ik niet te zeggen dat het probleem er niet is, of dat jullie het je inbeelden
maar als er inderdaad een probleem is, dan is dat voor mij (of de hostingpartij) niet te vinden omdat de server er gewoon *echt* niet uit lijkt te liggen, voor zover ik dat kan zien.
0
geplaatst: 25 januari 2012, 20:45 uur
Ik was zelf zojuist koffie aan het zetten en andere nuttige dingen aan het doen. Maar omdat alle beetjes wellicht helpen. Ik lees zojuist in de chat:
[20:31][Paap] hm mume dood?
[20:32][klerewipper] gecondoleerd
[20:33][klerewipper] ja, hier ook pladt
[20:33][Paalhaas] hier niet
* korenbloem Shostakovich 5e (Haitink, Decca)
[20:34][korenbloem] hier ook niet
Zal de volgende keer als ik het zelf merk even een andere metersite browsen.
[20:31][Paap] hm mume dood?
[20:32][klerewipper] gecondoleerd
[20:33][klerewipper] ja, hier ook pladt
[20:33][Paalhaas] hier niet
* korenbloem Shostakovich 5e (Haitink, Decca)
[20:34][korenbloem] hier ook niet
Zal de volgende keer als ik het zelf merk even een andere metersite browsen.
0
geplaatst: 25 januari 2012, 21:27 uur
Switchen van hoofdtopic (van albums naar forumtopics) gaat bepaald niet naadloos - soms is wel 3* klikken nodig; idem van hoofdtopic soms naar album of specifiek topic: lange laadtijden.
Krijg regelmatig het gevoel dat "writers are blocking readers" en dat zou niet moeten (want SQL-based, toch).
Soms, volkomen onverwacht, ligt de site er een paar minuten uit. langere posts daarom altijd in Wordpad.
Maakt het uit hoeveel MuMe-vensters je open hebt? Regelmatig verandert cursor (streepje) in aanwijshandje - onhandig; kan je niets selecteren.
Waarom dat vinkvakje als ik mezelf of anderen hier op de site citeer?
Krijg regelmatig het gevoel dat "writers are blocking readers" en dat zou niet moeten (want SQL-based, toch).
Soms, volkomen onverwacht, ligt de site er een paar minuten uit. langere posts daarom altijd in Wordpad.
Maakt het uit hoeveel MuMe-vensters je open hebt? Regelmatig verandert cursor (streepje) in aanwijshandje - onhandig; kan je niets selecteren.
Waarom dat vinkvakje als ik mezelf of anderen hier op de site citeer?
0
geplaatst: 25 januari 2012, 21:40 uur
Ik zal het probleem binnenkort verder proberen te onderzoeken, wanneer ik weer tijd heb voor de site. Er lijkt dan waarschijnlijk toch iets spelen waardoor de boel sporadisch 1 a 2 minuten niet bereikbaar is. Ik kom hier later op terug, hopelijk is het tot die tijd uit te houden.
Gedachten achter het vinkje bij copy/pasten kun je hier lezen: De Site >> Algemeen >> belangrijk: betreft copy/pasten van artikelen
Gedachten achter het vinkje bij copy/pasten kun je hier lezen: De Site >> Algemeen >> belangrijk: betreft copy/pasten van artikelen
0
geplaatst: 25 januari 2012, 21:55 uur
Ja, ook moviemeter is dan onbereikbaar (nou ja, de paar keer dat ik 't heb geprobeerd, zegt misschien niet alles). Het is altijd maar heel even, dus echt een probleem is het niet.
0
geplaatst: 25 januari 2012, 22:41 uur
Ik heb er ook wel een last van. MovieMeter is dan volgens mij ook down, maar dan kan ik niet met zekerheid zeggen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.