De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 27 maart 2012, 10:48 uur
Ligt het aan mijn internet/computer maar werkt de zoekfunctie momenteel niet?
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 28 maart 2012, 14:15 uur
First and foremost: ik ben erg blij met de werking van MusicMeter, zeker nu ik een redelijk ervaren gebruiker ben en de meeste ins en outs wel ken. Toch heb ik twee suggesties (die vast al eens gedaan zullen zijn) als aanvulling, waar ik meermaals op kom tijdens het MusicMeteren:
Het zou fijn zijn als
* je wat selectiever zou kunnen zoeken in de stemmen van andere mensen. Misschien gemodelleerd naar de algemene zoekfunctie, die heel uitgebreid is, maar met name m.b.t. Genres.
* er een functie komt die ervoor zorgt dat je, net als op Facebook, niet naar een volgende of vorige pagina kunt gaan als het berichtveld is ingevuld. Het gebeurt nu namelijk wel eens dat ik een uitgebreid bericht heb getypt en misklik op een link waardoor ik naar een andere pagina ga, of per ongeluk backspace druk zonder dat de cursor in het berichtveld staat waardoor ik naar de vorige pagina ga, en vervolgens mijn hele bericht kwijt ben...
Het zou fijn zijn als
* je wat selectiever zou kunnen zoeken in de stemmen van andere mensen. Misschien gemodelleerd naar de algemene zoekfunctie, die heel uitgebreid is, maar met name m.b.t. Genres.
* er een functie komt die ervoor zorgt dat je, net als op Facebook, niet naar een volgende of vorige pagina kunt gaan als het berichtveld is ingevuld. Het gebeurt nu namelijk wel eens dat ik een uitgebreid bericht heb getypt en misklik op een link waardoor ik naar een andere pagina ga, of per ongeluk backspace druk zonder dat de cursor in het berichtveld staat waardoor ik naar de vorige pagina ga, en vervolgens mijn hele bericht kwijt ben...
0
geplaatst: 28 maart 2012, 14:57 uur
Ondanks mijn laatste onvredebericht (was die zelfde dag weer verholpen) ben ik ook nog steeds erg tevreden met MusicMeter. Ga zo door heren moderatoren+crew!
Op de vorige pagina heb ik ook een aantal suggesties gedaan waar positief op werd gereageerd alleen nog niet door een crewlid.
Nogmaals dan:
1. Kan iemand vertellen waarom reeksen niet hun eigen pagina hebben en dan denk ik van Kinderen voor Kinderen tot de obscure psychedelische Rubble-reeks of van Hitzone tot Fabriclive?
Dit zou het een stuk overzichtelijker kunnen maken, maar ook makkelijker. Het trerugklikken naar het overzicht zou bijvoorbeeld een prettige optie kunnn zijn. Voorbeeld: Hitzone - Hitzone 17
2. Verder vroeg ik het me af of het niet mogelijk is om in het citaat niet automatisch de datum te verwerken, omdat ik niet altijd kan zien welk bericht van de desbetreffende persoon wordt geciteerd (en in welke context dus).
Hieraan wil ik een derde punt toevoegen:
3. Is er (in navolging van panjoe) geen mogelijkheid om als in Facebook iemand te taggen (met de combinatie @+username), en daarbij een apart tabblad te maken voor berichten waarin je getagd bent? Hierin weet je dan dat er op jou is gereageerd, of dat jij wordt aangehaald in een bericht. Zo kan je eventueel betrokken worden bij een discussie van een topic waar je geen update over hebt.
Deze laatste twee opmerkingen maken het forum misschien nog een stukje interactiever, wat alleen maar positief is lijkt me.
Op de vorige pagina heb ik ook een aantal suggesties gedaan waar positief op werd gereageerd alleen nog niet door een crewlid.
Nogmaals dan:
1. Kan iemand vertellen waarom reeksen niet hun eigen pagina hebben en dan denk ik van Kinderen voor Kinderen tot de obscure psychedelische Rubble-reeks of van Hitzone tot Fabriclive?
Dit zou het een stuk overzichtelijker kunnen maken, maar ook makkelijker. Het trerugklikken naar het overzicht zou bijvoorbeeld een prettige optie kunnn zijn. Voorbeeld: Hitzone - Hitzone 17
2. Verder vroeg ik het me af of het niet mogelijk is om in het citaat niet automatisch de datum te verwerken, omdat ik niet altijd kan zien welk bericht van de desbetreffende persoon wordt geciteerd (en in welke context dus).
Hieraan wil ik een derde punt toevoegen:
3. Is er (in navolging van panjoe) geen mogelijkheid om als in Facebook iemand te taggen (met de combinatie @+username), en daarbij een apart tabblad te maken voor berichten waarin je getagd bent? Hierin weet je dan dat er op jou is gereageerd, of dat jij wordt aangehaald in een bericht. Zo kan je eventueel betrokken worden bij een discussie van een topic waar je geen update over hebt.
Deze laatste twee opmerkingen maken het forum misschien nog een stukje interactiever, wat alleen maar positief is lijkt me.

0
geplaatst: 28 maart 2012, 16:34 uur
Als we het toch over het forum hebben, waarom komt er geen subforum waar we kunnen discussiëren over non-muzikale dingen ? Ja, dit is een muziekforum, maar een forum staat altijd los van de frontpage en we hebben genoeg (verstandige) leden die wel wat te vertellen hebben over hun mening? En als alles in goed banen loopt, mits enig structuur van de moderators, zie ik niet in waar het schoentje zou wringen.
En kunnen we het slowchat principe van andere forums hier ook gebruiken ? Dat zou een enorme boost zijn voor de community die hier is ontstaan.
En kunnen we het slowchat principe van andere forums hier ook gebruiken ? Dat zou een enorme boost zijn voor de community die hier is ontstaan.
0
geplaatst: 28 maart 2012, 17:00 uur
Chronos85 schreef:
Nogmaals dan:
Nogmaals dan:
Vereist een nieuwe, bijkomende structuur waar Jordy geen tijd voor heeft (dacht ik - is in ieder geval al meermaals voorgesteld)
IllumSphere schreef:
Als we het toch over het forum hebben, waarom komt er geen subforum waar we kunnen discussiëren over non-muzikale dingen ? Ja, dit is een muziekforum, maar een forum staat altijd los van de frontpage en we hebben genoeg (verstandige) leden die wel wat te vertellen hebben over hun mening? En als alles in goed banen loopt, mits enig structuur van de moderators, zie ik niet in waar het schoentje zou wringen.
http://www.musicmeter.nl/forum/14
0
geplaatst: 28 maart 2012, 17:16 uur
Maar dat is zoals de naam zegt algemeen. Ik weet nu niet op wat je hebt gereageerd, maar ik vermoed het slowchat principe. Correct me if i'm wrong. Op dat forum kunt ge inderdaad wat off-topic gaan, maar dat is dan niet in het voordeel van de community. Een slowchat is zoals de naam al zegt een topic waar er gewoon kan gepraat worden. Over koetjes en kalfjes onder andere. En dat kan gaan van alledaagse dingen. Een grap hier en daar of een vermakelijk verhaaltje kan voor veel wonderen zorgen. Dit zorgt er niet enkel voor dat de sfeer een enorme boost krijgt en dat er ook vriendschappen worden gesmeed. Dat is allesbehalve negatief voor deze al bruisende community.
0
Jocharo-T
geplaatst: 28 maart 2012, 17:28 uur
Ik geloof dat er in het verleden al een 'koetjes en kalfjes' topic is geweest, maar dat die om bepaalde redenen is gesloten. Voor een grap kun je terecht bij Just a Joke. Voor sport bij Algemeen Sporttopic en voor bijvoorbeeld zwangerschap of ziekte is er ook een topic. Alles is op deze site al bespreekbaar, behalve geloof en politiek en de laatste twee onderwerpen zullen nooit bespreekbaar worden op deze site. De kans dat het tijdens geloof/politiek discussies uit de hand loopt is namelijk behoorlijk groot.
0
geplaatst: 28 maart 2012, 17:28 uur
Een slowchat-topic loopt veel te snel uit de hand, en lijkt me te veel werk voor de moderators terwijl het te weinig waarde voor het topic heeft.
En wat betreft dat subforum over niet-muzikale dingen, dat is toch precies waar FlyLo naar linkt. Gaat daar o.a. over voetbal, bier, games, etc. Lijkt me niet echt muzikaal.
En wat betreft dat subforum over niet-muzikale dingen, dat is toch precies waar FlyLo naar linkt. Gaat daar o.a. over voetbal, bier, games, etc. Lijkt me niet echt muzikaal.
0
geplaatst: 28 maart 2012, 17:30 uur
Uhm ja, maar kan je een dergelijk subforum niet beter een andere structuur meegeven, zodat het geen eindeloos geciteer wordt (als mensen weer met een nieuw onderwerp komen moet je immers gaan citeren, en dat wordt mits het allemaal kort en slow gebeurt heel rommelig. Een structuur zodat je in een aparte kolom van je updates kan zien dat er niet alleen gereageerd is op het topic waar jij OOIT op hebt gereageerd, maar specifiek op jouw bericht (of slowchatgesprek). Mijn citatiesysteem á la facebook (@+gebruikersnaam), zie mijn derde suggestie, heeft daar ook mee te maken.
0
geplaatst: 28 maart 2012, 17:36 uur
Uhm, ik snap er niet veel van, maar ik reageerde op het bericht van IllumSphere, niet die van jou. Het is me totaal niet duidelijk wat je nu bedoelt.
0
geplaatst: 28 maart 2012, 17:37 uur
Chronos85 schreef:
Uhm ja, maar kan je een dergelijk subforum niet beter een andere structuur meegeven, zodat het geen eindeloos geciteer wordt (als mensen weer met een nieuw onderwerp komen moet je immers gaan citeren, en dat wordt mits het allemaal kort en slow gebeurt heel rommelig. Een structuur zodat je in een aparte kolom van je updates kan zien dat er niet alleen gereageerd is op het topic waar jij OOIT op hebt gereageerd, maar specifiek op jouw bericht (of slowchatgesprek). Mijn citatiesysteem á la facebook (@+gebruikersnaam), zie mijn derde suggestie, heeft daar ook mee te maken.
Het gaat m.i. prima in dat subforum. Ik vind niet dat het MuMe-forum geschikt moet zijn voor oeverloos gefilosofeer (daar bestaan cafés voor).
Een tag-systeem lijkt me wel nog wat maar daar moet Jordy weer tijd voor vrijmaken.
0
geplaatst: 28 maart 2012, 17:48 uur
@ Arrie, Blijkbaar was er al tussendoor gereageerd (wat ik niet had gezien). Ik had mijn opmerking nog een tijdje open laten staan en reageerde nog op het bericht van FlyLo van half 5. Sorry daarvoor!
Het hoeft ook niet per se van mij (ben daar niet zo'n liefhebber van) maar als daar genoeg vraag naar is, en het natuurlijk realistisch is).
Als het gaat om het tagsysteem moet er inderdaad tijd voor worden vrijgemaakt, maar ja ik gooi alleen maar een balletje op.
Het hoeft ook niet per se van mij (ben daar niet zo'n liefhebber van) maar als daar genoeg vraag naar is, en het natuurlijk realistisch is).
Als het gaat om het tagsysteem moet er inderdaad tijd voor worden vrijgemaakt, maar ja ik gooi alleen maar een balletje op.
0
geplaatst: 28 maart 2012, 19:35 uur
Leuke ideeen, maar momenteel helaas even geen tijd voor de sites.
Het idee van lijsten staat op de centrale ideeenlijst. Dat is in het geval van de Hitzones wellicht erg voor de hand liggend, maar ik voorzie veel discussie en "gezeur" over wat wel of niet lijstwaardig is, en welke albums er dan wel of niet in horen.
Het idee van lijsten staat op de centrale ideeenlijst. Dat is in het geval van de Hitzones wellicht erg voor de hand liggend, maar ik voorzie veel discussie en "gezeur" over wat wel of niet lijstwaardig is, en welke albums er dan wel of niet in horen.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 31 maart 2012, 18:23 uur
Ach gadverdikke, ik had er niet aan gedacht, natuurlijk kon ik een correctie indienen, ik doe genoeg correcties op de site. Ondertussen heeft iemand dit opgelost.
0
geplaatst: 1 april 2012, 10:29 uur
Krijg hier een virus aanval van SMART HDD. Alle gegevens van mijn harde schijf zijn geblokkeerd. Kan nu voorlopig wel online en aan mijn mails. Hopelijk lukt het om de boel weer aan de praat te krijgen.
0
CHIEP (crew)
geplaatst: 5 april 2012, 13:34 uur
De derde plaat van Helder staat er intussen al enkele weken op, maar op z'n profiel blijft "twee" staan.
0
Jocharo-T
geplaatst: 5 april 2012, 15:09 uur
Onderstaand album moet nog gelinkt worden aan de discography van Kyteman. Net zoals Prince and the Revolution bijvoorbeeld gelinkt is aan de dicography van Prince.
The Kyteman Orchestra
The Kyteman Orchestra
0
geplaatst: 5 april 2012, 17:10 uur
Dit kun je doen door op de artiestenpagina een correctie in te voeren. Ik wil het zelf ook wel doen, maar ik weet niet of dit een soloproject is van Kyteman of dat er een groep moet worden ingevoerd waarbij hij een van de leden is.
0
Jocharo-T
geplaatst: 5 april 2012, 20:01 uur
Ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen. Heb zoiets in het verleden geprobeerd met Prince and the Revolution, maar daar had ik de hulp bij nodig van Bone. Volgens mij kun je niet zelf linken aan een discography.
Kyteman is het brein. De rest is onderdeel van de band. Vergelijkbaar dus met Prince and the Revolution.
Kyteman is het brein. De rest is onderdeel van de band. Vergelijkbaar dus met Prince and the Revolution.
0
geplaatst: 5 april 2012, 20:38 uur
Jocharo-T schreef:
Ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen. Heb zoiets in het verleden geprobeerd met Prince and the Revolution, maar daar had ik de hulp bij nodig van Bone. Volgens mij kun je niet zelf linken aan een discography.
Ik heb het daarnet gedaan.

0
geplaatst: 11 april 2012, 18:07 uur
Je kunt vanaf nu ook Spotify urls embedden in forumberichten. Kopieer in Spotify bij een album, track of playlist de http link of de spotify link, en plaats deze tussen embed tags.
Je krijgt dan zoiets:
Helaas heb je nog wel Spotify zelf nodig om de track(s) ook echt te kunnen beluisteren.
Je krijgt dan zoiets:
Helaas heb je nog wel Spotify zelf nodig om de track(s) ook echt te kunnen beluisteren.
0
geplaatst: 12 april 2012, 16:18 uur
0
geplaatst: 12 april 2012, 18:11 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.