De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 12 april 2012, 20:36 uur
Volgens mij hebben we hier al iemand gehad die in het jaar 3011 geboren is. Dus het is mogelijk, ja.
0
ClassicRocker
geplaatst: 12 april 2012, 21:38 uur
Zo ben ik hier ook al enkele 100-plussers tegengekomen die verdacht vitaal zijn voor hun leeftijd.
0
geplaatst: 14 april 2012, 17:00 uur
Het is vanaf nu voor elke ingelogde gebruiker mogelijk om ontbrekende of foutieve Spotify linkjes te corrigeren. Dit kan net als bij de YouTube filmpjes door eerst naar het tabblad "corrigeren" te gaan en dan naar het tabblad "audio/video".
Er worden ook (al enige tijd) 's nachts door een automatisch script linkjes gelegd tussen albums op MusicMeter en albums op Spotify. Ik heb geprobeerd slim om te gaan met handmatige correcties op eventuele foutieve matches. Als er door de site zelf een match wordt gemaakt, die door een gebruiker vervolgens wordt verwijderd omdat het een foutieve match was, zou de match als het goed is niet de volgende nacht direct weer opgeslagen moeten worden.
Wijzigingen die door gebruikers aan Spotify linkje worden gedaan worden doorgevoerd zonder tussenkomst van de crew. Ze zijn ook te zien in het logboek dat je op eerdergenoemd tabblad ziet staan, waar ook altijd de wijzigingen aan videoclps al te zien zijn. Hopelijk willen jullie dit een beetje in de gaten houden en valt het hierdoor op als er iemand de boel zit te verpesten met foutieve linkjes.
Er worden ook (al enige tijd) 's nachts door een automatisch script linkjes gelegd tussen albums op MusicMeter en albums op Spotify. Ik heb geprobeerd slim om te gaan met handmatige correcties op eventuele foutieve matches. Als er door de site zelf een match wordt gemaakt, die door een gebruiker vervolgens wordt verwijderd omdat het een foutieve match was, zou de match als het goed is niet de volgende nacht direct weer opgeslagen moeten worden.
Wijzigingen die door gebruikers aan Spotify linkje worden gedaan worden doorgevoerd zonder tussenkomst van de crew. Ze zijn ook te zien in het logboek dat je op eerdergenoemd tabblad ziet staan, waar ook altijd de wijzigingen aan videoclps al te zien zijn. Hopelijk willen jullie dit een beetje in de gaten houden en valt het hierdoor op als er iemand de boel zit te verpesten met foutieve linkjes.
0
geplaatst: 14 april 2012, 21:16 uur
Dit gaat niet helemaal goed:

Dit gebeurt wanneer je meerdere keren op "Spotify" klikt. Hij speelt hem wel gewoon 1 keer af.

Dit gebeurt wanneer je meerdere keren op "Spotify" klikt. Hij speelt hem wel gewoon 1 keer af.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 17 april 2012, 12:16 uur
promocd's die wel eens bij een cd zitten (als extraatje van het label) kunnen toch niet op de site, lijkt me?
En al helemaal niet als bonustracks... zie hier ►► The Atomic Bitchwax - Spit Blood (2002)
En al helemaal niet als bonustracks... zie hier ►► The Atomic Bitchwax - Spit Blood (2002)
0
CHIEP (crew)
geplaatst: 17 april 2012, 13:14 uur
Het leidt ons allicht inderdaad net iets te ver als we zo'n tracks ook al gaan toevoegen.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 17 april 2012, 13:31 uur
Dus, het mag eraf? die tracks, want ik vind het echt geen gezicht...
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 17 april 2012, 14:03 uur
Kan iemand mij uitleggen waarom The Outlaws een geboortedatum heeft?
Ik heb ooit eens alle artiesten staan invullen? Is de oude versie terug te halen?!?
zie hier ►►►► Outlaws ◄◄◄◄
Ik heb ooit eens alle artiesten staan invullen? Is de oude versie terug te halen?!?
zie hier ►►►► Outlaws ◄◄◄◄
0
ClassicRocker
geplaatst: 17 april 2012, 19:40 uur
Wat is de meest gewenste wijze van corrigeren als een album meer dan éénmaal met bonustracks heruitgegeven is, en uit de weergave van bonustracks bij een dergelijk album niet (meer) blijkt welke bij welke reissue hoort?
0
geplaatst: 20 april 2012, 12:23 uur
Er is een probleem met het importeren van tracklijsten bij het toevoegen.
Alles komt er achterstevoren in te staan.
Dus een lijst met 10 tracks wordt uiteindelijk bewaard als 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1.
Als ik achteraf nog eens een correctie doe, dan staan ze wel juist.
//Edit 1: Deze heeft tangmaster zonet toegevoegd en de tracks staan ook omgewisseld.. t Ligt dus niet aan mijn pc of browser, maar aan het script op de site?
//Edit 2: 't Gaat blijkbaar mis ergens tussen 8u58 (laatst 'goede' toegevoegde album) en 9u46 (eerste 'slecht' toegevoegde album). Intussen al 16 albums, ik heb er al een aantal gecorrigeerd.
Alles komt er achterstevoren in te staan.
Dus een lijst met 10 tracks wordt uiteindelijk bewaard als 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1.
Als ik achteraf nog eens een correctie doe, dan staan ze wel juist.
//Edit 1: Deze heeft tangmaster zonet toegevoegd en de tracks staan ook omgewisseld.. t Ligt dus niet aan mijn pc of browser, maar aan het script op de site?
//Edit 2: 't Gaat blijkbaar mis ergens tussen 8u58 (laatst 'goede' toegevoegde album) en 9u46 (eerste 'slecht' toegevoegde album). Intussen al 16 albums, ik heb er al een aantal gecorrigeerd.
0
tangmaster
geplaatst: 20 april 2012, 13:35 uur
Ik heb hem gewijzigd, nu zag ik het ook. Gaat het bij de rest nu ook mis?
0
tangmaster
geplaatst: 20 april 2012, 13:50 uur
De laatste toevoeging die net heb gedaan ging wel goed.
0
geplaatst: 20 april 2012, 14:09 uur
Nu lijkt het inderdaad weer goed te gaan.
De 16 toevoegingen die fout gegaan waren heb ik intussen allemaal gecorrigeerd.
0
geplaatst: 20 april 2012, 19:33 uur
freddze schreef:
Ik begrijp daar niks van, heb daar niets aan gewijzigd. Gaat nu (weer) goed bij mij.
0
geplaatst: 21 april 2012, 14:22 uur
Kan iemand van de crew het label Century even wijzigen in Century Media. De volledige naam is Century Media Records en daarmee moet het label dus Century Media zijn, zoals ook op andere sites (bv Discogs) wordt gehanteerd.
Vroeger stond dit overigens gewoon goed.
Vroeger stond dit overigens gewoon goed.
0
geplaatst: 21 april 2012, 14:33 uur
Jordy schreef:
Ik begrijp daar niks van, heb daar niets aan gewijzigd. Gaat nu (weer) goed bij mij.
Heel raar dan. Ook vreemd dat het uit zichzelf ineens weer opgelost geraakt is. Ik heb wel de indruk dat dit af en toe eens voorvalt, want ik heb al correcties behandeld in het verleden waar wordt aangegeven dat de tracklijst achterstevoren stond. Toen dacht ik dat het om een foutje van de toevoeger ging, maar nu heb ik het dus zelf gezien tijdens het toevoegen.
0
geplaatst: 21 april 2012, 14:47 uur
freddze schreef:
Hammerhead heeft gelijk, ik heb het aangepast.
Hammerhead heeft gelijk, ik heb het aangepast.
Dan kan je net zo goed bv. Sony aanpassen naar Sony Music Entertainment.
0
geplaatst: 21 april 2012, 16:43 uur
Als je het over het label Century hebt, kan niemand je volgen, dat heet gewoon Century Media. Zie ook bijvoorbeeld hun logo en webadres. Let wel, records wordt inderdaad weggelaten. Bij Sony heb je het gewoon over Sony.
Bovendien hanteren andere sites ook deze manier van weergeven.
0
geplaatst: 21 april 2012, 16:50 uur
HammerHead schreef:
Als je het over het label Century hebt, kan niemand je volgen, dat heet gewoon Century Media. Zie ook bijvoorbeeld hun logo en webadres. Let wel, records wordt inderdaad weggelaten. Bij Sony heb je het gewoon over Sony.
Nee, de label-afdeling van Sony heet "gewoon" Sony Music Entertainment. En zo zijn er nog talloze andere voorbeelden.
Je laatste argument slaat trouwens helemaal op niks, maar dat snap je zelf hopelijk ook wel.
Snap in ieder geval niet waarom er hier plots een uitzondering moet worden gemaakt, maar mij niet gelaten: het is toch niet mijn genre.
0
geplaatst: 21 april 2012, 20:22 uur
Century Media is geen uitzondering op de regel, maar is hier gewoon correct. Anders zou Metal Blade (van Metal Blade Records) ook 'Metal' moeten worden (en dat klopt evenmin).
0
geplaatst: 21 april 2012, 20:23 uur
Maar Blade is niet te vergelijken met Media. Media is wel te vergelijken met bv. Music of Entertainment (of Records, of Inc. etc).
0
geplaatst: 22 april 2012, 11:20 uur
Even een kleine kritische noot bij het afspelen via Spotify. Als je op de link van Spotify klikt en hem afspeelt, gaat hij automatisch openen in Spotify (top!). Echter, als je er alleen op klikt, wordt het album nog niet geladen in Spotify. En ik gebruik die knop 9 van de 10 keer, zodat ik het album dan in Spotify in een "nog te beluisteren"-lijstje kan zetten. Nu moet ik dus afspelen en dan gelijk weer stopzetten. Opzich geen probleem, maar als ik dus al aan het afspelen ben in Spotify heeft die functie dan even geen nut voor mij en ik vond het toch wel heel handig.
Lang verhaal kort: kan er iets ingebouwd worden dat Spotify bij het aanklikken van de link (zonder afspelen) het album al opent?
Lang verhaal kort: kan er iets ingebouwd worden dat Spotify bij het aanklikken van de link (zonder afspelen) het album al opent?
0
geplaatst: 22 april 2012, 16:50 uur
FlyLo schreef:
Maar Blade is niet te vergelijken met Media. Media is wel te vergelijken met bv. Music of Entertainment (of Records, of Inc. etc).
Het gaat uiteraard om de context waarin die woorden worden gebruikt, wijsneus. Bovendien bestaan er ook al diverse kleinere labels die Century Records heten.
Waarmee zich nu het geval voordoet dat er hier en daar een plaat die wel onder Century hoort te staan, onder Century Media kan staan.
0
geplaatst: 22 april 2012, 19:31 uur
Jordy schreef:
Volgens mij kan dat niet.
Bij de situatie zoals dat voorheen was, was dat anders wel het geval.Volgens mij kan dat niet.
Maar het 'probleem' is al verholpen. Het is nl. zo dat als je op het balkje klikt, hij het effect krijgt wat ik wil.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.