MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Ozric Spacefolk
Stelletje slimbo's

Komt waarschijnlijk omdat Trouble een nogal populaire naam is voor Raphop en Dancehouse artiesten, dat er voor gekozen de band en de discografie maar te scheiden van de rest.
Helaas is dat dan misgegaan....

Zephyr
Wat ik graag eens zou willen weten : bij Albums >>> Zoeken staat Verzamel (nieuw) en Verzamel (oud).

Wat is nu precies het onderscheid ? Misschien vraag ik naar de bekende weg, maar ik kom er niet uit.

CHIEP (crew)
Uit de wiki:
Verzamel (nieuwe tracks): albums of verzamelaars met niet eerder uitgebracht materiaal - dus ook remixalbums of instrumentale versies van al bestaande albums, mixtapes of mix-cd's (wel nieuwe tracks maar zijn door de artiest of het label niet bedoeld als nieuw studioalbum);

Verzamel (oude tracks, meerdere artiesten): voornamelijk hitcompilaties met al eerder uitgebrachte nummers (bv. Hitzone, Best of the 80s);

Zephyr
OK, bedankt, CHIEP !

Ik had al wel op de wiki gekeken, maar blijkbaar niet goed genoeg.

Er bestaat een label Burningshed en een label Burning Shed, is uiteraard dezelfde.

Daarnaast vraag ik me af in hoe veel gevallen dit ook echt het label is waarop een release plaats had en hoe vaak dit via sublabels als Kscope gebeurt. Voilgens mij brengen ze namelijk weinig onder de eigen naam uit.

Overigens bestaat Burning Shed pas sinds 2001, dus alles van voor dat jaar zou niet moeten kloppen.

Veel werk van Fairport Convention kent als genre Rock/Roots, terwijl er ook een genre Folk bestaat. Lijkt me eigenlijk niet zo logisch (?)

Stijn_Slayer
Ik ken ook weer niet alles van Fairport, maar ik ben vrij goed op de hoogte en heb inderdaad weinig Roots gehoord. Folk of Folk/Rock is wel op z'n plaats.

Deze staat dan weer wel als Folk/Rock en daar lijkt Fairport Convention inderdaad absoluut niet op...

Fairport Convention lijkt me uitgesproken folk/rock en singer-songwriters krijgen inderdaad nogal gemakkelijk het predikaat folk. Een gitaar met een paar akkoorden maakt nog geen folk.

Wat roots betreft: van mij had dit genre niet gehoeven omdat het eerder een fusion dan een afgebakend genre is. Voor wat nu als roots op de site staat was een combinatie van twee genres (uit het cluster folk/country/blues/rock) toereikend geweest.

Folk is pas later toegevoegd als genre. Daarom zullen enkele "oude" folkalbums nog niet het juiste predicaat hebben.

Ik vermoedde al zoiets...

Grappig overiges dat het kan voorkomen dat je wel favoriete tracks maar geen stemmen hebt bij een album.
Overigens lijkt het me bij dit soort (verzamel)albums praktischer als niet enkel de titel maar ook de uitvoerende bij de favoriete tracks staat.

Deze albums zijn niet zichtbaar op de artiestenpagina. Iemand een idee hoe dit kan?

Metropolitan Jazz Affair - Metropolitan Jazz Affair (2003)
Metropolitan Jazz Affair - Bird of Spring (2007)

CHIEP (crew)
WTH? Da's inderdaad zeer vreemd...

Ozric Spacefolk
http://www.musicmeter.nl/label/One+Way

Is een reissue label (niet echt een goede, maat goed, dankzij dat label is er toch een hoop op cd verschenen).
Het label heeft nog nooit een band getekend.
Dus het is onmogelijk dat er 3 pagina's vol met platen zijn.

Hier moet ook even op gelet worden.

Bij mij loopt Musicmeter geregeld vast onder firefox. IK gebruik verder geen adblokkers etc. Bij Chrome werkt het wel stabiel

Jocharo-T
Geen last van tot op heden en ik maak ook gebruik van Firefox.

@Ozric Spacefolk: volgens Discogs zijn er twaalf labels die One Way heten, dus waarschijnlijk staat het allemaal door elkaar.

Ozric Spacefolk
Ik heb even onderzoek gedaan. Er is een Oneway (aan elkaar geschreven) voor housemuziek en een One Way (begin jaren 70) voor soul.
Dus het staat door elkaar inderdaad.

Maar toch zie ik een heleboel reissues er tussen staan (had al wat correcties ingestuurd).

Bij mij valt de safari op de iPad wel eens uit wanneer ik een tabblad van mume wegklik. Het gebeurd wanneer ik via mijn forumupdates een topic in een nieuw venster open. Wanneer ik het topic weer wegklik valt de browser uit. Wanneer ik weer op de app klikt opent het de pagina's opnieuw. Inclusief het gesloten topic. Iemand die dit ook heeft? Ik heb het alleen op deze site.

Ik heb een aantal ideeën in mijn hoofd omtrent het nog beter maken van deze site, zowel voor de toevoeger als de gebruiker.

Het eerste idee van mij is om een soort van extra tabblad bij de artiest te plaatsen die alle statistieken van punten die een nummer heeft gekregen bijhoudt. Alle punten die het nummer heeft gekregen (ook als het nummer op verschillende albums staat) samen tellen en dit als een lijst aan de gebruiker laten tonen. Zo kan men zien wat de algemene opinie van Mume is en weten ze direct welk nummer ze absoluut moeten beluisteren als ze willen beginnen aan de betreffende band.

Het tweede idee is voor de toevoegers. Ik ben vandaag weer bezig met toevoegen en correcties aan het indienen en soms kom ik tot het euvel dat het soort album geen eigen optie heeft bij het kiezen van het soort album. Het soort album waar ik op doel is de verzamelaar met zowel nieuwe als met oudere nummers. Nu kies ik de ietwat omslachtige optie 'verzamelaar, nieuwe nummers', maar dat zorgt eigenlijk voor veel verwarring bij zowel de crew die het moet goedkeuren als bij de liefhebber/ degene die kennis maakt met het album.

Ik had nog een derde idee, maar daar wil ik nog even over nadenken. Ik wil het eerst haalbaar zien worden voor MuMe. Als ik vind dat het tijd is om er mee naar buiten te komen, dan post ik het zeker hier.

Veel albums op de site hebben geen tracktijden. Terwijl deze erg vaak (inmiddels) wel voorhanden zijn op freedb, musicbrainz of discogs. Ik voeg dan ook best vaak tracktijden toe, het kost echt maar 20 seconden of zo. Maar is het niet een idee om hier een project van te maken waarbij iedereen zijn steentje bij kan dragen, zoals er enige tijd terug ook al zo'n collectief opruimproject was om live- en verzamelalbums te scheiden. Misschien is er zelfs een scriptje voor te schrijven dat dit automatisch kan afwerken.

Ik kom nog wel eens wat vreemde stemverdelingsgrafiekjes tegen. How come?

Casartelli (moderator)
Dan is die 3,5 van een inmiddels verwijderde stem/gebruiker en is het grafiekje nog niet bijgewerkt.

Dat had ik mij ook bedacht maar achtte de kans vrij klein bij een album met zo weinig activiteit.

Ik zal morgen nog eens kijken.

Gegenereerd 14.1.2012. Wellicht moet je even stemmen eer die grafiek wordt bijgewerkt

Zephyr
Dit topic en deze lijken wel erg veel op elkaar.

Zephyr schreef:
Dit topic en deze lijken wel erg veel op elkaar.

Samengevoegd.

Vraagje: waarom worden links in een privégesprek niet automatisch aangepast, maar in gewone berichten wel?

In een pm ziet het er zo uit: http://www.musicmeter.nl/album/222
In een forumbericht zo: The Doors - The Doors (1967)

FlyLo schreef:
Gegenereerd 14.1.2012. Wellicht moet je even stemmen eer die grafiek wordt bijgewerkt
Thnx! Dat is de oorzaak. Hoef ik morgen ook niet meer te kijken.

chevy93 schreef:
Vraagje: waarom worden links in een privégesprek niet automatisch aangepast, maar in gewone berichten wel?

In een pm ziet het er zo uit: http://www.musicmeter.nl/album/222
In een forumbericht zo: The Doors - The Doors (1967)

zal het op de lijst zetten om dit gelijk te trekken, bedankt

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:35 uur

geplaatst: vandaag om 06:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.