De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 4 juni 2012, 09:31 uur
Paalhaas schreef:
Veel albums op de site hebben geen tracktijden. Terwijl deze erg vaak (inmiddels) wel voorhanden zijn op freedb, musicbrainz of discogs. Ik voeg dan ook best vaak tracktijden toe, het kost echt maar 20 seconden of zo. Maar is het niet een idee om hier een project van te maken waarbij iedereen zijn steentje bij kan dragen, zoals er enige tijd terug ook al zo'n collectief opruimproject was om live- en verzamelalbums te scheiden. Misschien is er zelfs een scriptje voor te schrijven dat dit automatisch kan afwerken.
Veel albums op de site hebben geen tracktijden. Terwijl deze erg vaak (inmiddels) wel voorhanden zijn op freedb, musicbrainz of discogs. Ik voeg dan ook best vaak tracktijden toe, het kost echt maar 20 seconden of zo. Maar is het niet een idee om hier een project van te maken waarbij iedereen zijn steentje bij kan dragen, zoals er enige tijd terug ook al zo'n collectief opruimproject was om live- en verzamelalbums te scheiden. Misschien is er zelfs een scriptje voor te schrijven dat dit automatisch kan afwerken.
Is al eens gebeurd in het verleden, en ziehier, dit stond nog altijd tussen mijn favorieten:
http://www.musicmeter.nl/site/tracks
0
geplaatst: 4 juni 2012, 10:15 uur
Nu nog even 483 users optrommelen die er allemaal 100 willen aanpassen en we zijn weer bij de tijd.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 juni 2012, 10:32 uur
Tja, het verzamel/live-project had in elk geval een helder einde, aangezien er daarna geen albums in de oude categorie meer toegevoegd kunnen worden. Zolang albums niet met een miniem gekromd hoekje in de hoesafbeelding toegevoegd mogen worden, maar wel zonder tracktijden, is het een beetje dweilen met de kraan open.
0
geplaatst: 4 juni 2012, 11:09 uur
Die regel is een paar dagen geleden aangepast: als er tracktijden beschikbaar zijn, moeten ze aanwezig zijn id toevoeging.
0
geplaatst: 4 juni 2012, 14:03 uur
In De Site > Algemeen > Waarom linken bepaalde artiesten niet naar een verzamelalbum waar ze op staan?:
Lange titel, zegt het al. Waarom linken artiesten soms niet naar verzamelalbums waar ze op staan? Voorbeeld: Dimitris Papaspyropoulos - Silent Wonder , de artiesten op dit album linken op hun eigen artiestpagina niet naar dit album als ''tracks op verzamelalbums''? Heeft dit te maken met het feit dat dit verzamelalbum een artiest (Dimitirs P.) heeft? Is dit een bug of zou dit zo moeten zijn?
Lange titel, zegt het al. Waarom linken artiesten soms niet naar verzamelalbums waar ze op staan? Voorbeeld: Dimitris Papaspyropoulos - Silent Wonder , de artiesten op dit album linken op hun eigen artiestpagina niet naar dit album als ''tracks op verzamelalbums''? Heeft dit te maken met het feit dat dit verzamelalbum een artiest (Dimitirs P.) heeft? Is dit een bug of zou dit zo moeten zijn?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 juni 2012, 14:23 uur
FlyLo schreef:
Die regel is een paar dagen geleden aangepast: als er tracktijden beschikbaar zijn, moeten ze aanwezig zijn id toevoeging.
Ah dat is alvast goed nieuws... nou dan nu maar op zoek naar die 483 gebruikers!
0
geplaatst: 4 juni 2012, 14:43 uur
Manuel schreef:
In De Site > Algemeen > Waarom linken bepaalde artiesten niet naar een verzamelalbum waar ze op staan?:
Verzamelalbums die aangeduid zijn als "verzameling (oude tracks)" staat niet op discografieën van artiesten.
0
geplaatst: 4 juni 2012, 18:22 uur
Aha, dat verklaart een hoop! Is ook logisch, om de artiestpagina's een klein beetje schoon te houden..
0
geplaatst: 6 juni 2012, 19:24 uur
Toen ik vanochtend rond elf uur voor het eerst inlogte op de site zag ik dat ik rond kwart voor negen deze ochtend al online was geweest, wat vreemd was, want toen lag in nog in bed. Ik heb hierover een mod aangesproken en deze vertelde me er tussen gisteravond (toen ik de site voor het laatst bezocht die dag) en vanochtend rond elf uur (wanneer ik de site dus voor het eerst bezocht vandaag) geen activiteiten van mijn kant hadden plaatsgevonden, ook geen login op een andere locatie o.i.d. Mijn vraag dus: hoe kan het dat ik rond kwart voor negen online was terwijl dat in feite dus niet zo was?
0
geplaatst: 6 juni 2012, 19:29 uur
Je laatste actie was inderdaad van kwart voor negen, de vorige avond.
Als je het niet fout hebt dan moet je nog ergens ingelogd staan. Je kunt eens proberen om de optie "overal uitloggen, behalve op deze computer" te kiezen zodat eventuele openstaande sessies op andere computers worden afgesloten.
Als je het niet fout hebt dan moet je nog ergens ingelogd staan. Je kunt eens proberen om de optie "overal uitloggen, behalve op deze computer" te kiezen zodat eventuele openstaande sessies op andere computers worden afgesloten.
0
geplaatst: 7 juni 2012, 12:12 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Toen ik vanochtend rond elf uur voor het eerst inlogte op de site zag ik dat ik rond kwart voor negen deze ochtend al online was geweest, wat vreemd was, want toen lag in nog in bed. Ik heb hierover een mod aangesproken en deze vertelde me er tussen gisteravond (toen ik de site voor het laatst bezocht die dag) en vanochtend rond elf uur (wanneer ik de site dus voor het eerst bezocht vandaag) geen activiteiten van mijn kant hadden plaatsgevonden, ook geen login op een andere locatie o.i.d. Mijn vraag dus: hoe kan het dat ik rond kwart voor negen online was terwijl dat in feite dus niet zo was?
Gelijk moet ik hierbij denken aan die aflevering van de Twilight Zone, waar Bruce Willis naar zichzelf belt en waarbij zijn tweede ik zijn leven over neemt. Laten we hopen dat het Jordy zijn antwoord is, anders wordt dit nog een spannende cliffhanger

0
geplaatst: 7 juni 2012, 16:47 uur

Maar ik ben er inmiddels al achter hoe het komt: iemand uit mijn omgeving had per ongeluk MuMe geopend, waar ik stond ingelogd. Geen technische fout o.i.d. dus.
0
geplaatst: 7 juni 2012, 16:51 uur
Zo tik ik nu een bericht terwijl ik niet eens online ben. Vreemd, maar dit bericht wordt toch echt geplaatst.
0
geplaatst: 8 juni 2012, 20:02 uur
http://www.musicmeter.nl/label/Ersatz
http://www.musicmeter.nl/label/Ersatz+Audio
Is een en hetzelfde label, de tweede naam is de correcte: Ersatz Audio - discogs.com
Is een en hetzelfde label, de tweede naam is de correcte: Ersatz Audio - discogs.com
0
geplaatst: 8 juni 2012, 23:03 uur
GrafGantz schreef:
Ik wil ze wel samenvoegen, maar volgens de richtlijnen heeft 'Ersatz' de voorkeur. 'Audio' geldt als een toevoeging die we niet vermelden, vergelijkbaar met 'Music' of 'Sounds'.
Edit: samengevoegd.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 20:39 uur
Svendra schreef:
Ik wil ze wel samenvoegen, maar volgens de richtlijnen heeft 'Ersatz' de voorkeur. 'Audio' geldt als een toevoeging die we niet vermelden, vergelijkbaar met 'Music' of 'Sounds'.
(quote)
Richtlijn schmichtlijn. Ik dacht dat alles hier altijd zo precies ging? Het label heet gewoon Ersatz Audio en niet Ersatz en staat nu dus fout vermeldt hier. Lekker bezig zo

0
geplaatst: 10 juni 2012, 20:40 uur
Hier gaat iets niet goed: Sleepy Town Manufacture)
Komt van dit mixalbum Metamatics - Rewired in My Manor (2002) waar ten onrechte een haakje vermeld staat. Gaat gewoon om deze artiest: Sleepy Town Manufacture
Komt van dit mixalbum Metamatics - Rewired in My Manor (2002) waar ten onrechte een haakje vermeld staat. Gaat gewoon om deze artiest: Sleepy Town Manufacture
0
geplaatst: 10 juni 2012, 21:24 uur
Die aanpassing kun je ook d.m.v. een correctie in te sturen, maar ik heb het haakje voor je verwijderd. 

0
geplaatst: 10 juni 2012, 21:25 uur
GrafGantz schreef:
Het label heet gewoon Ersatz Audio en niet Ersatz en staat nu dus fout vermeldt hier.
Even verder gezocht: Ersatz Audio komt inderdaad steeds in combinatie voor. Om je weer blij te maken is het hersteld met een zoek/vervang actie.Het label heet gewoon Ersatz Audio en niet Ersatz en staat nu dus fout vermeldt hier.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 23:33 uur
Zo zijn er wel meer. In elk geval ook afmusic: deze
Dat is deze: afmusic - CDs and Vinyl at Discogs
http://www.af-music.de/
Als Af zal je hem nooit tegenkomen, want het label heet afmusic.
Kan die ook aangepast worden?
Dat is deze: afmusic - CDs and Vinyl at Discogs
http://www.af-music.de/
Kan die ook aangepast worden?
0
geplaatst: 11 juni 2012, 07:05 uur
Mee eens, dus aangepast. Hier is 'music' geen toevoeging maar maakt deel uit van het label.
0
Meneer Bungel
geplaatst: 11 juni 2012, 20:43 uur
Klopt het dat deze artiest (band?) zonder album op MM staat? Shere Khan Of is er sprake van een gastoptreden o.i.d.?
0
geplaatst: 11 juni 2012, 20:49 uur
Ja.
Meneer Bungel schreef:
Of is er sprake van een gastoptreden o.i.d.?
Of is er sprake van een gastoptreden o.i.d.?
Nee.
0
Meneer Bungel
geplaatst: 11 juni 2012, 21:06 uur
Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat is daar dan de bedoeling van?
0
geplaatst: 11 juni 2012, 21:10 uur
Een van de opties is, dat er in het (verre) verleden een album is toegevoegd met de artiestennaam "Shere Khan" en dat deze artiestennaam later gecorrigeerd/aangepast is. De "oude" artiestennaam blijft dan nog wel aanwezig op MusicMeter.
0
geplaatst: 11 juni 2012, 21:11 uur
Hé, vreemd dat er niets van die band toegevoegd is. Dat moet ik even fixen.
0
geplaatst: 11 juni 2012, 21:14 uur
Svendra schreef:
Mee eens, dus aangepast. Hier is 'music' geen toevoeging maar maakt deel uit van het label.
(quote)
thanx

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.