MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Ik weet niet of ik dit hier moet melden, maar bij Chester Bennington's groepen en samenwerkingen zou ook Grey Daze moeten staan; dat is de band waar Chester in zat voordat hij naar Linkin Park ging.

CHIEP (crew)
Via de correctieknop op hun overzichtspagina kan je de groepsleden invullen .

Kijk eens naar de voorpagina; dat is 50 Cent niet hoor.

Slowgaze schreef:
Kijk eens naar de voorpagina; dat is 50 Cent niet hoor.

Nee inderdaad, maar ik kan die hoes niet wijzigen.

Een crewlid heeft net het nieuwe album van 50 verwijderd, geen idee waarom btw, en het eerste album dat sinds de verwijdering van die toevoeging is goedgekeurd, is 't album van Marlous. Alleen wil noch 50 noch Marlous meewerken; 50 wil niet weg, en Marlous wil niet op de hoofdpagina.

Er waren veel onduidelijkheden over de nieuwe 50 Cent, daarom waarschijnlijk. Maar het had wel even gemeld mogen worden in het topic dat we daarvoor hebben...
Ik heb nu maar een ander album neergezet. Wel jammer dat er deze week geen enkele releases uitkomt die door meerderen hooggewaardeerd wordt.

Stijn_Slayer schreef:
Orkestratie in deze zin dat critici elkaar graag napraten. Als veel anderen iets vinden, gaan critici vaak toch maar mee (zeker als 't om invloedrijke personen gaat).

Kees van Rees, Stijn?

Afijn, de casus 50 Cent: logisch natuurlijk, ik had al zo'n vermoeden dat het zoiets zou zijn. Leuk dat MusicMeter ook aandacht besteedt aan dat soort muziek en niet alleen Radiohead en zo.

In de rotatielijst staan een aantal albums met meer punten dan mogelijk is als je kijkt naar het aantal lijstjes waarin ze zijn opgenomen. Pokemon heeft bv. 32 albums op 6 lijstjes (maximum aantal punten zou dan 30 moeten zijn), Gojira 31 op 6 en Offspring 19 op 3. Een bugje?

edit: Ik zie nu dat dit in het rotatielijst-topic ook al ter sprake is gekomen

Er is een nieuwe mobiele website voor iOS en Android. Je krijgt 'm te zien als je op je telefoon de homepagina (dus http://www.musicmeter.nl) bezoekt. Hoor graag als er iets niet werkt.

Vandaag hadden Tangmaster en ik een kort momentje van onduidelijk m.b.t. L'Enfer - L'Enfer (2009). Volgens hem was de door mij opgegeven titel L'Enfer, dus eigenlijk titelloos, incorrect, omdat het volgens een andere link om In a Cabin With als titel ging. Dit is eigenlijk de naam van het project, maar afwisselend wordt er naar de albums verwezen onder de naam In a Cabin With of titelloos. Ook op MusicMeter lijkt dit vrij abitrair: Neonbelle - In a Cabin With (2007) versus Chop Wood - Chop Wood (2008)
En dan heb ik het nog niet over de labels gehad. Dit varieërt van 'Eigen Beheer' omdat de albums gratis downloadbaar zijn ('Eigen Beheer' staat o.a. bij Me & Stupid) tot V2 (Tika), maar ik weet niet waarom. Zelfs 'In a Cabin' wordt wel eens opgegeven als label, zoals bij L'abattoir. Afijn, ik vind een grotere eenheid wat dat betreft wel een tof idee. Iemand anders die er ideeën over heeft?

Slowgaze schreef:
Vandaag hadden Tangmaster en ik een kort momentje van onduidelijk m.b.t. L'Enfer - L'Enfer (2009). Volgens hem was de door mij opgegeven titel L'Enfer, dus eigenlijk titelloos, incorrect, omdat het volgens een andere link om In a Cabin With als titel ging. Dit is eigenlijk de naam van het project, maar afwisselend wordt er naar de albums verwezen onder de naam In a Cabin With of titelloos. Ook op MusicMeter lijkt dit vrij abitrair: Neonbelle - In a Cabin With (2007) versus Chop Wood - Chop Wood (2008)
En dan heb ik het nog niet over de labels gehad. Dit varieërt van 'Eigen Beheer' omdat de albums gratis downloadbaar zijn ('Eigen Beheer' staat o.a. bij Me & Stupid) tot V2 (Tika), maar ik weet niet waarom. Zelfs 'In a Cabin' wordt wel eens opgegeven als label, zoals bij L'abattoir. Afijn, ik vind een grotere eenheid wat dat betreft wel een tof idee. Iemand anders die er ideeën over heeft?

Uit dezelfde serie heb ik Giants of Husavik - dat is dus gewoon een project in de serie In a cabin with ; in mijn geval een een V2 release. Het antwoord is dus gewoon hoe gaat MumE om met series (zoals deze, maar ook Fabric etc.). De serie wordt dan de titel en de band de aflevering, of niet

Als ik de site via mijn mobiel bezoek. En ik klik op een artiest dan schakelt hij over op de mobiele versie van MM. Heel irritant, ik wil gewoon op de normale site blijven. Kan dit veranderd worden, ben ik de enige??

Cheers Vincent.

Ik heb hetzelfde, dat is inderdaad erg irritant.

Bij mij wil de mobiele site zelfs helemaal niet laden. Of toch niet binnen het half uur, daarna heb ik het maar weggeklikt.

Dat ging inderdaad niet goed. Je wordt nu alleen doorverwezen naar de mobiele versie van de site als je de homepagina bezoekt, of wanneer je rechtstreeks (bv. via Google) bij de albumdetails uit komt. Wanneer je bezig bent op de gewone versie van de site en op een albumpagina uitkomt, wordt je nu niet meer doorverwezen.

Je kunt ook musicmeter.nl/desktop aan je favorieten toevoegen, via die link krijg je de mobiele versie van de site nooit te zien

Ozric Spacefolk
Ik heb een leuk idee.

Kan er (mits voor handen) onder het plaatje van de albumhoes een plekje ingeruimd worden voor de artwork-info.

Soms een foto, dan staat er Anton Corbijn etc.
Soms een oud kunstwerk, dan staat er Van Gogh etc.
Soms een ingehuurde kunstenaar, dan staat er Roger Dean etc.
Soms een team, dan staat er Hypgnosis, etc.

Is slechts een idee.

Hoezo krijg ik, als ik zoek op 4,0* of hoger ook albums van 3,99*. Die grens is er toch niet voor niets? Of is hier een speciale reden voor?

chevy93 schreef:
Hoezo krijg ik, als ik zoek op 4,0* of hoger ook albums van 3,99*. Die grens is er toch niet voor niets? Of is hier een speciale reden voor?

Ik geloof dat dat te maken heeft met het moment van updaten van de albumlijsten. De gemiddelden bij de albums worden direct geupdate na het stemmen, maar de gemiddelden in de albumlijsten worden volgens mij dagelijks 's nachts geupdate...

Afrondingsfout waarschijnlijk, welke zoekopdracht precies?

De "gadgets" functionaliteit is weggehaald van de site. Het was een weinig gebruikte manier om stukjes MuMe functionaliteit (bv. laatste 5 stemmen van een persoon) in een andere site te plaatsen. Ooit was dit bruikbaar op Hyves en iGoogle. Bij Hyves was het al snel niet meer bruikbaar omdat ze dat niet meer toestonden (en nu toch niet meer zo relevant als een paar jaar geleden), en iGoogle gaat over een paar maanden ook stoppen.

http://www.musicmeter.nl/label/Fax+%C2%AC49-69%5C450464

Dit is de eerste pagina, als ik een van de volgende pagina's probeer te openen krijg ik een foutmelding. Maar er staan absoluut releases van na 1995 op MuMe (bijvoorbeeld: Anthony Rother - Vom Urknall zur Maschine (2011).

/edit: fout ontstaat zo te zien door de complexiteit van de labelnaam, als ik handmatig de url aanpas kom ik wel verder, dan staan er geen "rare" tekens tussen zoals %.

Werkt niet: http://www.musicmeter.nl/label/Fax+%2B49-69%2F450464/50

Werkt wel: http://www.musicmeter.nl/label/Fax+%C2%AC49-69%5C450464/50

Vreemde is dat als ik die tweede link hier plak die "rare" tekens toch weer verschijnen (maar wel net wat anders dan bij die eerste link) terwijl ze er in de adresbalk niet staan.

gaat op de lijst!

Jordy schreef:
en iGoogle gaat over een paar maanden ook stoppen.
Pas in november 2013. Jammer, ik vond het wel een mooie toevoeging aan mijn pagina.

Jordy schreef:
Afrondingsfout waarschijnlijk, welke zoekopdracht precies?
Overige gegevens, 75 stemmen of meer, 4,00* of hoger, alleen live-albums.

Albums die (ook) genoemd worden:
Bob Marley & The Wailers - Live! (1975) (201 stemmen, 3,99*)
Nits - Urk (1989) (124 stemmen, 3,99*).

Op beide albums is niet gestemd (of gewijzigd) in de afgelopen week, dus de theorie van OldRottenhat gaat in deze twee gevallen sowieso niet op. Hoewel er in theorie natuurlijk altijd iemand geweest kan zijn die zijn stem verwijderd heeft.

Een idee nav het vriendensysteem op RYM. Eenzelfde systeem op MuMe hanteren zo toplijsten te kunnen creëren obv zelf te kiezen gebruikers. Zodoende kan het veel leuke tips opleveren, zeker als je alleen maar mensen selecteert die een vergelijkbare smaak hebben. Of juist precies andersom dat je tips krijgt waar je zelf niet achteraan gegaan zou zijn, omdat de mensen juist een totaal andere smaak hebben.

Het idee is in ieder geval wel duidelijk, denk ik. Een toplijst samenstellen obv door de gebruikers zelf te selecteren lijst met andere medegebruikers.

Uiteindelijk levert dat dus zoiets als dit op: Top 100 albums according to my RYM friends. - Rate Your Music - rateyourmusic.com

Dacht dat zoiets al op de ideeenlijst stond, maar zie het niet staan. Is inderdaad een leuk idee, om in of andere vorm meer te doen met je "favoriete" mede-gebruikers. Gaat weer op de lijst, net als de bug rond het afronden bij zoeken, bedankt

herman schreef:
In de rotatielijst staan een aantal albums met meer punten dan mogelijk is als je kijkt naar het aantal lijstjes waarin ze zijn opgenomen. Pokemon heeft bv. 32 albums op 6 lijstjes (maximum aantal punten zou dan 30 moeten zijn), Gojira 31 op 6 en Offspring 19 op 3. Een bugje?

edit: Ik zie nu dat dit in het rotatielijst-topic ook al ter sprake is gekomen

Dit probleem lijkt nu niet meer te spelen, kan eerlijk gezegd niet vinden wat hier de oorzaak van geweest kan zijn. Ik ga er maar vanuit dat het een tijdelijk probleem was, als het vaker voorkomt hoor ik het graag.

49. The Flower Kings - Banks of Eden (2012) - 20 (4)

De volgende gebruikers hebben dit album in hun rotatielijst staan:
Halley23 (4)
LZA (1)
Mindscapes (1)
Noordpool (3)
Soul Dreamer (1)
The Flower Kings - Banks of Eden (2012)

Kan natuurlijk dat deze vandaag gewijzigd zijn, maar misschien even mooi om te kijken hoe deze er morgen voor staat. Om te kijken of het echt een tijdelijk probleem is.

De stand in de rotatielijst is (inderdaad) de stand van gisterennacht, de statistieken bij de albumpagina zijn echt real-time de statistieken zoals ze nu zijn.

Bij welke moderators of crew leden kun je terecht voor aanpassingen van de titels bij muziekgames?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:25 uur

geplaatst: vandaag om 22:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.