MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Hij staat als een live-album geboekt, die tellen niet mee.

Casartelli (moderator)
Ah, my bad...

Bij Pink Floyd:

Richard Wright (t/m 1979, vanaf 1987)

Geen fout, Wright was een fulltime gast volgens mij.

Het gaat me niet om de inhoud, maar wel dat er staat "van 1987 tot 1979". Rare chronologie, niet?

nou volgens mij staat er dat hij er tot 1979 bij zat en toen vanaf 1987 weer en dat klopt wel aardig... Als jij het wilt omdraaien is dat verder natuurlijk prima.

Richard Wright (t/m 1979, vanaf 1987)

VictorJan schreef:
Het gaat me niet om de inhoud, maar wel dat er staat "van 1987 tot 1979". Rare chronologie, niet?
Ah, ik vroeg me al af wat er nou zo grappig moest zijn. Als je het op die manier leest, is het wel behoorlijk knullig, ja.

Wat slowchat verwijderd.

Waarbij je dus ook mijn bericht verwijderd hebt...

De vraag was of er gewerkt kan worden aan de zoekmachine en dan in het bijzonder het zoeken op exacte hits mbv haakjes " ".

Dat zou een welkome aanvulling zijn, maar niet iets dat ik op korte termijn verwacht te gaan bouwen.

ClassicProgRock1
Kan het, als aanvulling op de persoonlijke updates, mogelijk gemaakt worden om een notificatie te ontvangen als een bericht van je 'geqoute' is?

Dat is technisch lastig in de huidige opzet, maar zal het op de centrale ideeenlijst zetten.

2MY
Ik vind de regel 'geen CD's die als een extraatje bij een boek of een tijdschrift zitten' onduidelijk. Ik ging ervan uit dat het over gratis cd's ging - zoals die van uncut of mojo - en dat cd's waar je voor bijbetaalt wel mochten (staat niet zo in de regels, dat was mijn eigen veronderstelling).

Ik baseerde me daarvoor op het voorbeeld van Shine (Sarah Bettens). Die kon je bij De Morgen bijkopen voor 2 euro (12 track versie) en verscheen achteraf in de winkel als 18 tracks bevattend exemplaar. Strikt genomen zou die eerste versie dus niet op MuMe horen, en dus is de aanduiding aldaar van 'bonustracks' onjuist, want die staan dan gewoon op elke (winkel)versie. En wat met 20Ten van Prince waarvoor je ook een krant moest kopen... Beetje lastige regel waar ik graag wat meer duidelijkheid over zou willen, want het is me nu niet meer duidelijk wat wel en niet mag/kan.

Uiteraard is deze post tgv een afgekeurde toevoeging, namelijk de cd 0110 van Humo waarvoor je moest bijbetalen...

(en nu niet die andere releases verwijderen he, want dan voel ik me kut )

ClassicProgRock1
Het zal weinigen op MuMe ontgaan zijn dat er, tot irritatie van sommigen, al jarenlang met enige regelmaat in verschillende topics (verwoed) wordt gediscussieerd over de representativiteit (of beter gezegd: het gebrek daaraan) van de Top 250 voor actieve users. Om deze discussie ten langen leste te kunnen besluiten, stellen Chevy en ik het volgende voor:

-Verruiming van de zoekmogelijkheden. Door het voor users mogelijk te maken om zoekopdrachten in te geven op basis van de activiteitsgraad van Top 10'en, kunnen de lijstjesfreaks hun harten ophalen en desgewenst hun (interessante) bevindingen in het "Toplijsten (centraal topic)" posten.

Kan dit gerealiseerd worden?

Stijn_Slayer
Albumpagina's laden bij mij maar voor de helft, al helpt één of twee keer F5 wel.

Edit: lijkt nu voorbij te zijn.

ClassicProgRock1 schreef:
-Verruiming van de zoekmogelijkheden. Door het voor users mogelijk te maken om zoekopdrachten in te geven op basis van de activiteitsgraad van Top 10'en, kunnen de lijstjesfreaks hun harten ophalen en desgewenst hun (interessante) bevindingen in het "Toplijsten (centraal topic)" posten.

Lijkt me goed om een lijst te hebben en daarnaast eentje met een lijst van inactieve gebruikers, waar je inactief zou kunnen definiëren als 1, 2, of 5 jaar of zo...

ClassicProgRock1 schreef:
Het zal weinigen op MuMe ontgaan zijn dat er, tot irritatie van sommigen, al jarenlang met enige regelmaat in verschillende topics (verwoed) wordt gediscussieerd over de representativiteit (of beter gezegd: het gebrek daaraan) van de Top 250 voor actieve users. Om deze discussie ten langen leste te kunnen besluiten, stellen Chevy en ik het volgende voor:

Ik zal het op de centrale ideeenlijst zetten, bedankt voor de suggestie.

Als ik een .csv-export wil uitvoeren via de zoekmachine, krijg ik de .csv-export van mijn top 10.

CHIEP (crew)
2MY schreef:
Ik vind de regel 'geen CD's die als een extraatje bij een boek of een tijdschrift zitten' onduidelijk. Ik ging ervan uit dat het over gratis cd's ging - zoals die van uncut of mojo - en dat cd's waar je voor bijbetaalt wel mochten (staat niet zo in de regels, dat was mijn eigen veronderstelling).

Ik baseerde me daarvoor op het voorbeeld van Shine (Sarah Bettens). Die kon je bij De Morgen bijkopen voor 2 euro (12 track versie) en verscheen achteraf in de winkel als 18 tracks bevattend exemplaar. Strikt genomen zou die eerste versie dus niet op MuMe horen, en dus is de aanduiding aldaar van 'bonustracks' onjuist, want die staan dan gewoon op elke (winkel)versie. En wat met 20Ten van Prince waarvoor je ook een krant moest kopen... Beetje lastige regel waar ik graag wat meer duidelijkheid over zou willen, want het is me nu niet meer duidelijk wat wel en niet mag/kan.

Uiteraard is deze post tgv een afgekeurde toevoeging, namelijk de cd 0110 van Humo waarvoor je moest bijbetalen...

(en nu niet die andere releases verwijderen he, want dan voel ik me kut )
Het grote verschil zit hem erin dat die twee releases die jij noemt later ook in de reguliere handel verkrijgbaar waren. Op die manier voorkomen we - en wat dat betreft vind ik de regel dus wel duidelijk - dat inderdaad elke mogelijke sampler/verzamelaar van een (muziek)blad op deze site terechtkomt.

Dat neemt wel niet weg dat cd's die bijvoorbeeld bij een betalend boek zitten (en er "één geheel" mee vormen, zoals deze) sinds enige tijd wel zijn toegelaten, een verschil dat we allicht best eens officieel vermelden bij die regel.

Stijn_Slayer
Stijn_Slayer schreef:
Albumpagina's laden bij mij maar voor de helft, al helpt één of twee keer F5 wel.

Edit: lijkt nu voorbij te zijn.

Ik blijf er toch wat last van houden. Wat kan het zijn?

Misschien iets voor de topics. Bij een X aantal YouTube-filmpjes (of embedfilmpjes in het algemeen) gaat het laden wel erg langzaam. Dit ligt overigens niet aan MuMe, maar dit is overal zo. Hier moet toch wat op te verzinnen zijn? Misschien iets in de trant van een in-/uitklapmechanisme?

Of dat iedereen gewoon links plaatst, ipv de Youtube filmpjes direct op Mume te zetten.

Onweerwolf
kobe bryant fan schreef:
Of dat iedereen gewoon links plaatst, ipv de Youtube filmpjes direct op Mume te zetten.

Weinig dingen zo ergerlijk als een heel topic vol met embedjes.

kobe bryant fan schreef:
Maar we weten ook allemaal dat de drempel om een filmpje af te spelen vele malen hoger is als je alleen een link ziet.

Tsja, ik sluit me toch bij Onweerwolf aan, met te veel embedjes verlaat ik de pagina juist, in plaats van dat ik ze ga bekijken. Natuurlijk, een paar op een pagina werkt wel, dat is waar.

Zephyr
Ook eens met Onweerwolf. Precies om de reden die Arrie aangeeft. Dat soort pagina's mijd ik altijd.

Arrie schreef:
met te veel embedjes verlaat ik de pagina juist,
Dat is dus precies mijn punt. Er wordt precies het tegenovergestelde bewerkstelligd.

sxesven
Ik houd juist erg van embedjes en merk tbh weinig van vertraging. Ik embed dan ook flink - vind het zelf altijd fijner dan linkjes. Excuus aan degenen die er last van hebben. Evengoed zou een inklapfunctie wel handig zijn, inderdaad, waarbij embedded content standaard ingeklapt is bij het openen van een pagina. Openklikken is daarna wel redelijk laagdrempelig.

2MY
Ik was me er ook niet echt van bewust dat dit voor sommigen vertragend werkt... zelf ook totaal geen last van. 'k Zal er alvast rekening mee houden in de toekomst

Vraagje over Bad en Bad 25, zie pagina bad

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:53 uur

geplaatst: vandaag om 00:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.